Vaata peasisu

Tootearendusprogramm disaini meistriklass aitas Dipperfoxil teha mitmeaastase arenguhüppe

EASi ja KredExi ühendasutus
3. september 2020
4 min

Taas on avatud registreerimine EASi disaini meistriklassis osalemiseks, programm kestab novembrist aprillini. Eelmise meistriklassi 10 000 euro suuruse peapreemia võitis ekskavaatori lisaseadmena mõeldud kännupuuri loonud Dipperfox, kellele andis tootearendusprogrammis osalemine hoogsa hüppe eksporditegevuse käivitamiseks lendstardist.

Dipperfox OÜ juht Jaana Külm, mida teadsite disainmõtlemisest ja prototüüpimisest enne meistriklassis osalemist?

Olime eelnevalt osalenud EASi kasvuettevõtte mentorprogrammis ja uue toote turule toomise meistriklassis, seega oli meil disainmõtlemise osas hea baas juba loodud. Kuid disaini meistriklassis oli meile tuttavana näiv info pakendatud täiesti uuel moel, mis ühtaegu aitas paremini mõista toimuvat ja teisalt hoidis arenguks vajalikku põnevust.

Dipperfox viimistles disaini meistriklassis osaledes vahetatava teraga kännupuuri efektseks oranžiks ja funktsionaalseks kännupuuriks | Foto: https://dipperfox.com/

Kõige tähtsamaks muudatuseks, mida meistriklass meile andis, pean kliendi vaatevinklist mõtlemist. Asusime läbi viima erinevaid kliendiuuringuid, et nende vajadusi paremini mõista ning rakendasime saadud tagasisidet koheselt ka prototüübi täiustamisel.

Veendusime, et meie tootel ja kogu brändil peab olema eriline välimus, et suudaksime teistest eristuda ning tekitada klientides wow-elamust. Meie toode on oma nišis väga eksklusiivne ning sugugi mitte odav, seda lähtekohta peab toetama nii toote omadused, välimus kui ka kogu bränd tervikuna.

Kui keeruliseks kujunes klientide poole otse pöördumine ja nende praktiline kaasamine prototüübi arendamisesse?

Üldsegi mitte keeruliseks, kliendi juurde minemist me ei peljanud. Tänu klientide tagasisidele arendasime välja vahetatava tera – algne tera osutus liiga raskeks, et üks inimene suudaks seda iseseisvalt vahetada ja teekond töökotta on vahel liiga pikk. Meie insenerid töötasid välja lahenduse, millega muutus tera kergemaks ja vahetamise protsess lihtsamaks.

Kliendikeskne mõtlemine aitaski meil paremini mõista, mida tegelikult selliselt tootelt oodatakse. Töötasime läbi kogu kliendi teekonna ning selle ülimahuka töö tulemusena valmiski lõpptoode, mis lisaks auhinna võitmisele on juba saanud ka esimesed tellimused metsatööstusfirmadelt.

Dipperfox kännupuur purustab kännud efektiivselt, puuri tööd saab näha videost| Foto: https://dipperfox.com/

Kogu kursust iseloomustaski ülim intensiivsus, regulaarne panustamine kodustesse ülesannetesse ja selle esitlus järgmisel koolituspäeval. Kuid samas saime väga palju tagasisidet erineva vaatenurga alt nii teistelt osalenud ettevõtetelt kui mentoritelt.

Milliseks kujunes teie koostöö disainijuhiga?

Seda koostööd saab iseloomustada ainult ülivõrdes. Disainijuht Tarmo Härmaorg esitas meile pidevalt väljakutseid, mis eeldasid probleemile teistmoodi lähenemist ja samas toetas oma ideedega, kui meil endal mõte kinni jooksis.

Ilma meistriklassi disainijuhi toeta oleks meil samade tulemuste saavutamiseks kulunud oluliselt rohkem aega ja raha ning vaevalt üksi oleksime nii kiiresti nii kaugele jõudnudki.

Kas olete ka mõelnud, milliseks oleks teie toote prototüüp kujunenud ilma meistriklassis osalemiseta?

Jaa, muidugi oleme aeg-ajalt vaadanud oma esimesi katsetusi ning võrrelnud tänase valmistootega. Tegelikult oli meil algne toode olemas juba enne meistriklassiga liitumist, kuid ilma selle programmita oleks meil efektse, funktsionaalse ja vahetatava teraga oranži värvi kännupuuri asemel tavaline punane puur, mis kaoks teiste toodete sekka ära. Samuti ei oleks meil olnud aimu, et terade vahetus võib olla nii problemaatiline. Ilma kliendiuuringuteta ja professionaalide kaasabita oleksime palju rohkem aega ja ressursse kulutanud, et praeguse tulemuseni jõuda.

Dipperfox puur enne disaini meistriklassis osalemist | Foto: https://dipperfox.com/

 Mida soovitaksite uutele osalejatele või nendele, kes alles kaaluvad kandideerimist?

 Kindlasti soovitan disaini meistriklassi programmist osa võtta, kuid seda tasub teha aktiivselt osaledes. Ise tuleb väga palju panustada. Tegemata ei saa jätta midagi, sest muidu jääb kogu protsessis üks etapp vahele ja lõpptulemus on selle võrra kehvem. Ei ole harvad juhused, kus sisenetakse disaini meistriklassi ühe ideega ja lahkutakse hoopis uue toote või teenusega. Teie käsutuses on professionaalne meeskond, kes teie teekonda õigel „rajal“ hoiab.

Meie jaoks said kõik endale seatud eesmärgid täidetud. Saime turule tuua unikaalse toote ja alustasime ekspordimüügiga.  Kuna meie toodet peab nägema töötamas, siis olulist rolli mängivad just tootevideod, millede täiendamisega hetkel tegeleme. Ilma disaini meistriklassita oleksime samasse seisu jõudnud heal juhul ehk 2-3 aasta pärast.

Loe lisainfot ja kandideeri Disaini meistriklassi 5. oktoobrini: https://www.eas.ee/teenus/disainimeistriklass/

Jaga postitust

EASi ja KredExi ühendasutus