Tööandja brändingu ekspert Kersti Vannas: andekad spetsialistid tahavad töötada positiivse kuvandi, hea töökultuuri ja kasvuvõimalustega organisatsioonides
Kaasaegse tööturu pidevalt areneval maastikul on “tööandja brändingu” mõiste kujunenud talendijuhtimise ja organisatsiooni edu oluliseks aspektiks. Eesti ettevõtete jaoks on see areen, kus Instari asutaja ja tegevjuht Kersti Vannas on olnud teerajajaks. Kutsusime Kersti Work in Estonia ja Pare kolmikürituse teisele hübriidseminarile rääkima tööandja brändingu olulisusest ning sellest, kuidas rahvusvahelisel tööturul väikeriigis tegutseva tööandjana silma paista.
Tööandja brändingu tähtsus
Eesti on omaks võtmas tööandja brändingu tähtsust. Kersti Vannas tõstis seminaril esile tööandja brändingu tähtsust nii kodumaiste kui ka välistalentide meelitamiseks, kaasamiseks ja hoidmiseks. “Konkurentsivõimelisel tööturul eristab ettevõtet tugev tööandja bränd, aidates ettevõttel saada valitud tööandjaks. See mitte ainult ei aita ligi meelitada parimaid talente, vaid tagab ka töötajate pühendumuse ning vastavuse organisatsiooni väärtuste ja missiooniga,” kirjeldas Kersti Vannas.
Kersti sõnul on tööandja brändingu eesmärk luua imago ja maine, mis suhestub tööjõuga. “Tööandja brändinguga annad värvatavale töötajale lubaduse, mis tunne on teie ettevõttes töötada ja see on Eestis sama oluline kui mujal. Andekad spetsialistid tahavad töötada positiivse kuvandi, hea töökultuuri ja kasvuvõimalustega organisatsioonides,” lisas Vannas.
Tööandjana silma paistmine
Tööandja brändingu tähtsuse kasvades tekib järgmine küsimus: kuidas saavad Eesti tööandjad konkurentsitihedal maailmaturul silma paista? Kersti Vannas rõhutab, et autentsus on võtmetähtsusega. “Tööandja bränding ei seisne ainult turunduses ja sõnumites, vaid töötajatele antud lubaduste täitmises,” ütles ta.
Et silma paista, peavad Eesti tööandjad panustama nende brändiväärtustega haakuva töökohakultuuri loomisesse. See hõlmab sellise keskkonna edendamist, kus töötajad tunnevad end väärtustatuna, neil on võimalused isiklikuks ja professionaalseks arenguks ning kus neil on võimalik oma rollis hästi hakkama saada, suur tähtsus on ka eduelamusel. Veelgi enam, platvormi pakkumine töötajatele oma positiivsete kogemuste jagamiseks ja brändi niiöelda saadikuteks saamiseks võib uute välistalentide ligimeelitamisel olla väga oluline.
Tegevjuhi tähtsus tööandja brändingus
Tööandja brändingu tähtsus ei piirdu personaliosakondadega. See on läbipõimunud nii turunduses kui kommunikatsioonis ning tipneb tegevjuhiga. Kersti Vannas tõi välja, et hea tööandja bränd on otseses seoses ettevõtte äritegevuse edukusega.
Tegevjuhid tunnistavad, et tugev tööandja bränd suurendab konkurentsivõimet. “See aitab luua positiivset organisatsioonikultuuri, suurendada käivet ja suurendada töötajate kaasatust. Tänapäeva maailmas, kus tööjõul on rohkem valikuvõimalusi kui kunagi varem, muutub mõjuv tööandja bränd igas suuruses ettevõtete jaoks strateegiliseks hädavajalikuks, sest kui õigel ajal pole õigeid tööajad, jääb töö tegemata,” sõnas Vannas.
Kokkuvõtteks võib öelda, et tööandja bränding on muutunud nišikontseptsioonist Eesti ettevõtlusmaastikul pöördeliseks elemendiks. Kersti Vannas oma teedrajavate jõupingutuste ja asjatundlikkusega mitte ainult ei kujunda seda valdkonda Eestis, vaid toetab ka töötajate töökogemuse suurendamise ja äriedu edendamise eesmärki.
Work in Estonia korraldas sel sügisel kolmikürituse “Tulevikutöö suunad”, mille käigus tehti hübriidseminarid Eesti ettevõtete personalitöötajatele, et anda ülevaade tööandja atraktiivsusest ja värbamise trendidest.
22. septembril toimunud hübriidseminari “Tehisintellekt vs. inimlik kokkupuude värbamises – miks ja kui palju?” salvestuse leiad siit, slaidid siit.
11. oktoobril toimunud hübriidseminari “Mida teised teevad tööandja brändingus, mida me oleks võinud eile teha?” salvestuse leiad siit, slaidid siit.