Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

Turuletuleku meistriklass

Praktiline ja sisukas programm ettevõtetele, kes soovivad uue tootega turule tulla. Meistriklassis saad läbi mõelda kõik, mis puudutab uue toote turule toomist, maandades äririske ning kindlustades õigete otsuste tegemise. Töötame koos läbi olulisemad võtmekohad: toote positsioneering, ärimudel, turundus, lansseerimine.

Osalevad ettevõtted saavad programmi jooksul tuge ja nõu oma ala tippekspertidelt. See on unikaalse võimalus kaasata oma ettevõtte arendamisse maailmataseme kompetentsiga konsultante.

Nimi
Turuletuleku meistriklass
Kestus
2 kuud
Hind
499 + km
Töökeel
eesti keel
Staatus
Suletud
Toimumise kuupäev
30. juuni - 01. oktoober 2022
Kandideeri

Kellele on meistriklass mõeldud?

  • Meistriklass sobib ettevõtetele, kellel on välja töötatud uus toode, mida ei ole veel turule toodud ning kel on soov laieneda uutele turgudele, kasvatada eksporti.
  • Meistriklassi töötubadesse on oodatud osalema ettevõtete 2- kuni 3-liikmelised tiimid, millesse kuulub ka vähemalt üks otsustaja. Iseseisvast tööst, mentorlusest ja e-õppest võivad saada osa ka suuremad toote turule toomise tiimid.
  • Meistriklassi kandideeriv ettevõte ei tohi olla raskustes.
  • Vähese tähtsusega abi (VTA) ei ületa 200 000 eurot (maanteetranspordi valdkonna ettevõtetel 100 000 eurot).
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Kogemuslood

Krister Rekkaro
Krister Rekkaro
Artproofi partner 

Meie klientideks on rahvusvahelise haardega galeriid, kes pakuvad oma klientidele kaasaegset fotokunsti. Meistriklassi käigus viisime läbi intervjuud Ühendkuningriikide, Saksamaa ja Rootsi galeriidega ning taipasime, et klientide jaoks oli probleemiks hoopis kastide kaal ja nende utiliseerimine.

Loe lisa
Jaana Külm
Jaana Külm
Dipperfoxi juht 

Ilma meistriklassita poleks me sellise ajaga kindlasti nii kaugele jõudnud. Edasi arenes ka meie oma tiim ning õppisime tundma ja mõistma toote kasutajaid.

Loe lisa
Aivar Anderson
Aivar Anderson
Factory Seven juhataja 

Kõige suurem võit on see, et oleme meeskonnaga leidnud ühise keele ning oleme asjadest hakanud paremini ja ühtemoodi aru saama. Kindlasti võidavad sellest kõige rohkem meie kliendid.

Loe lisa

Mis kasu on ettevõttele?

Valmib uue toote turule toomise põhjalikult läbi mõeldud plaan.

Valmib tegevusplaan

uue toote turule toomiseks

Paraneb meeskonnatöö

ühine õppimine ja kogemuste vahetus

Kasvab ekspordivõimekus

paremad võimalused toote ekspordiks

Meie koolitajad ja mentorid

Jana Kukk, PhD on strateegilise disaini agentuuri Rethink kaasasutaja ja äridisainer ning TalTechi teenusedisaini labori d.Lab juht. Ta on tegutsenud 13 aastat teenusedisaini ja strateegilise juhtimise konsultatsioonivaldkonnas ning omandanud doktorikraadi äriteenuste disaini ja väärtuse kujundamises. Lisaks on Jana raamatu „Managing Complexity and Creating Innovation Through Design” üks kaasautoritest. 

Jana toetab meeskondi kahel päeval koolitajana ning mentorina metoodikate, kliendiuuringute ning hinnastamise küsimustes.

Kaarel Oja, PhD kandidaat on strateegilise innovatsiooniagentuuri Quantitas asutaja ja konsultant. Tal on 15 aastat kogemust turunduse- ja innovatsioonistrateegia valdkondades, nõustades rahvusvahelist tooteinnovatsiooni ettevõtetes Fiat Chrysler Automobiles, Ferrero, Luminor ning All Media Baltics. Ta on omandamas doktorikraadi tehnoloogia adaptsioonis TalTechis (turundus) ning  Universita Bocconis (tehnoloogia adaptsioon). 

Kaarel toetab meeskondi koolitajana ning mentorina protsessijuhtimise, tootestrateegia, turundusstrateegia ning turundusanalüütika valdkondades.

Markko Karu töötab igapäevaselt toodete ja teenuste arendamisega, nõustades nii iduettevõtteid kui ka rahvusvahelisi korporatsioone ning aidates neil läbi kasutajakeskse vaatenurga oma tooteid ning teenuseid konkurentsivõimelisemaks muuta. 

Tootedisaineri haridusega Markko on ka õppejõud EBS-is, Eesti Kunstiakadeemias ja TÜ Pärnu kolledžis. 

Markko toetab meeskondi koolitajana innovatsioonimetoodikate ning protsessijuhtimise suundadel.

Jana Budkovskaja, PhD kandidaat töötab varajase staadiumi teadusmahukamate iduettevõtete nõustajana ning prototüüpimise rahastu Prototron tegevjuhina. Ta on kogenud mentor, kes on kaasa teinud projektides Ajujaht, Garage48, TeamLab@Ida-Viru, Objekt.is ning Loomehäkk. Analüütilise keemia tippspetsialistina toob Jana programmi teadusvõrgustiku ning inseneri oskused ning toetab meeskondi tootestrateegia, ärimudelite, arendustöö ja protsessijuhtimine küsimustes teadusmahukate toodete juures.

Siim Saare on rahvusvahelise juhtimiskogemusega ettevõtja ja innovatsioonikonsultant ning sertifitseeritud Google Design Sprintide läbiviija. Siim on tervisetehnoloogia kiirendi Health Founders asutaja ja juhtivpartner, aidates mentorina turule varajase faasi idufirmasid. Varasemalt on ta töötanud üle 10 aasta erinevates suurettevõtetes, olles viimati turundus- ja meediakontserni Dentsu Aegis Networki Baltikumi regiooni tegevjuht. Siim toetab meeskondi ärimudelite, kliendiuuringute, turundusstrateegia ning operatiivjuhtimise vallas.

Lars-Erik Hion on Rethink strateegilise disaini agentuuri juhtivpartner, eelnevalt Luminor Panga teenusedisaini üksuse juht, panga korporatiivmeeskondade juhendaja ning teenusedisaini kultuuri juurutaja. Keerukate toodete turule toomisega on Lars kokku puutunud partnerina Helmeses, Nortali UX osakonna juhina ning veebiarendusfirma Opus asutajana. Lars-Erik toetab meeskondi innovatsioonimetoodikates, kliendi valideerimise, tehnoloogia adaptsiooni ja kasutuskogemuse, IT- ja arendustöö juhtimises, teenusedisainis ning rahvusvahelise müügi küsimustes.

Kristjan Raude on 15-aastase rahvusvahelise juhtimise-, müügi- ja turunduskogemusega Impact 8020 turundusagentuuri asutaja. Ta on tehnoloogiasektoris aktiivne ingelinvestor, kes on toonud 10+ meeskonnaga turule uusi innovaatilisi tooteid ning teenuseid ning Impact 8020 agentuuris töötanud ambitsioonikate VKE-de toodete lansseerimisega. Kristjan on töötanud hinnatud mentorina Garage48, European Innovation Academy ning STARTERtallinn projektide raames ning toetab meeskondi äri- ja erakliendi fookusega müügistrateegia, turundusstrateegia, ekspordi ja digiturunduse teemadel.

Karl Pae on digiturundusagentuuri ePPC asutaja, analüütiline turundaja ning Baltikumi regiooni sertifitseeritud Google’i koolitaja ja mentor. Karl on digiturunduses tegutsenud 12 aastat, mille jooksul on ta aidanud Google’i Iiri kontoris töötades Baltikumi suurimaid kaubamärke Lääne-Euroopa turgudele ning ePPC juhina nõustanud erinevaid ettevõtteid nii Eestist kui ka mujalt riikidest välisturgudele sisemise teemadel. ePPC on agentuuri fookus on eksportivad ettevõtted, kelle käive eksport turgudelt tuleb suures jaos Google’i reklaamide kaudu. Karl toetab meeskondi turundusstrateegia ning ekspordistrateegiaga digiturunduse teemadel.

Veiko Paalandi on 10-aastase turundusuuringute ning 8-aastase analüütilise digiturunduse kogemusega praktik. Viimased kuus aastat on ta aidanud tuntud idufirmade Bondora ja Xolo meeskondades välja töötada ekspordile suunatud digiturunduse praktikaid. Mõlemad on Eestis asuvad ettevõtted, kelle kiire ekspordikasv toetub paljuski digiturundusele ja digitaalsele tootearendusele. 

Veiko toetab meeskondi mentorina digiturunduse ja turundusanalüütika valdkondades.

Avaseminar

Sissejuhatus meistriklassi

Koolitajad Jana Kukk ja Kaarel Oja teevad sissejuhatuse meistriklassi.

Neli koolituspäeva

Neli praktilist töötuba:

  • 1. koolituspäev 14.10.22- Uue toote positsioneerimine – Jana Kukk
  • 2. koolituspäev 28.10.22 – Ärimudeli ja väärtuspakkumise valideerimine  – Jana Kukk
  • 3. koolituspäev 11.11.22- Agiilne turundus ja automatiseerimine  – Kaarel Oja
  • 4. koolituspäev 25.11.22 – Turule tulek ja ellu viimine  –  Markko Karu

Töötoad toimuvad innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory (Raja 15, Tallinn) ning ettevalmistavad ja kokkuvõtvad kohtumised Zoomi vahendusel.

Koostöö mentoriga

Iseseisev töö mentoriga (12 tunni ulatuses):

Iseseisvad tööd ja projekti iseseisev elluviimine koostöös mentoriga.

Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal mentorite toel praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik oma toote turule toomiseks.

Programmi lõpetamine

Lõpuseminar

  • Meistriklassi kokkuvõte. Jana Kukk ja Kaarel Oja.

Meistriklassi ülesehitus

Sissejuhatus meistriklassi

Koolitajad Jana Kukk ja Kaarel Oja teevad sissejuhatuse meistriklassi.

Neli praktilist töötuba:

  • 1. koolituspäev 14.10.22- Uue toote positsioneerimine – Jana Kukk
  • 2. koolituspäev 28.10.22 – Ärimudeli ja väärtuspakkumise valideerimine  – Jana Kukk
  • 3. koolituspäev 11.11.22- Agiilne turundus ja automatiseerimine  – Kaarel Oja
  • 4. koolituspäev 25.11.22 – Turule tulek ja ellu viimine  –  Markko Karu

Töötoad toimuvad innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory (Raja 15, Tallinn) ning ettevalmistavad ja kokkuvõtvad kohtumised Zoomi vahendusel.

Iseseisev töö mentoriga (12 tunni ulatuses):

Iseseisvad tööd ja projekti iseseisev elluviimine koostöös mentoriga.

Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal mentorite toel praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik oma toote turule toomiseks.

Lõpuseminar

  • Meistriklassi kokkuvõte. Jana Kukk ja Kaarel Oja.

Võta ühendust ja uuri lisaks

Meistriklassi viib läbi EASi partner:

Quantitas OÜ

https://launch.quantitas.eu

[email protected] 

Meie kontakt:

Karl-​Villiam Vaserik
äriarenduse projektijuht
keeled: eesti keel, inglise keel
karl-​villiam.​vaserik@​eas.​ee

Programmi kaasrahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest. Euroopa Regionaalarengu Fond kompenseerib ca 95% programmi kuludest, sh mentorite töötasu.

Laura Sildmäe
Laura Sildmäe: “Välistalendipoliitika foorumilt suundusin koju teadmisega, et tipptalentide ligitõmbamise pärast muretsemine ei ole enam väikese entusiastide grupi huvi”

Tänavune Work in Estonia korraldatud Eesti välistalendipoliitika foorum oli tõeliselt huvitav ning tore oli näha, kui palju on erinevaid huvigruppe, kes seda teemat oluliseks peavad ja mõjutada soovivad. Alates tervishoiust kuni energeetikani on vajadus talentide järele peaaegu kõikjal! On ammu teada, et Eesti on tipptalentide pärast üle maailma rinda pistmas kõikide teiste riikidega ning selleks, et meie ettevõtted kasvaksid ja looksid maailma parimaid lahendusi, vajavad nad selleks õigeid inimesi. Kuigi mitmed organisatsioonid, inimesed ja ettevõtted (sealhulgas ka meie MoveMyTalentiga), on juba pikka aega töötanud erinevate lahenduste ja teenuste kallal, et tööandjatel oleks lihtsam parimaid inimesi siia tuua ning talentidel Eestis

Fotod: Eesti rahvusvaheline maja tähistas viiendat aastapäeva

Novembrikuus tähistas EASi ja KredExi ühendasutuse Work in Estonia programmi one-stop shop ehk ühtne teenuskeskus Eesti rahvusvaheline maja (International House of Estonia) viienda tegutsemisaasta täitumist. Selle aja jooksul on tehtud ligi 20 000 nõustamist. “Viiele aastale tagasi vaadates ütlen julgelt, et seesugust teenuskeskust oli Eestis vaja ning meil töötavad välistalendid hindavad kõrgelt meie pakutavaid võimalusi,” sõnas Work in Estonia juht Leonardo Ortega. Kui enne rahvusvahelise maja loomist pidid Eestisse tööle või ka näiteks tasemeõppesse saabujad kõigi juriidiliste toimingute tegemiseks külastama erinevaid asutusi ning otsima infot paljudest kanalitest, siis keskuses saab kogu tarviliku info ühest kohast. Nõustamist pakuvad PPA, Tallinna linna perekonnaseisuameti ja ettevõtlusameti,

Work in Estonia kampaania “Time travel” pälvis TULImusta konkursil kategooria esikoha ja Grand Prix

Kokku saadeti TULImustale 54 projekti ning tunnustust jagati neljas erinevas kategoorias: brändikontakt, positiivne muutus, andmekasutus ja tulemusturundus. Kõigis kategooriates anti välja I, II ja III koht ning kõige säravam töö pärjati kategooriateülese Grand Prix’ga. Work in Estonia kampaania “Time travel” pälvis nii brändikontakti esikoha auhinna kui ka Grand Prix. “Grand Prix arutelu oli keeruline ning konsensuseni jõudmiseks läks teiste kategooriatega võrreldes kõige rohkem aega,” sõnas žüriiliige Märten Liinat. “Võitis töö, mis üllatas positiivselt pea igas valdkonnas. See oli kõige terviklikum ja parem töö.” Work in Estonia väärtuspakkumine oli seotud nostalgilise tundega, millest sai mitmekihilise integreeritud kampaania alus. Meelelahutuslik ja kaasahaarav sisu, mis

Tööandja brändingu ekspert Kersti Vannas: andekad spetsialistid tahavad töötada positiivse kuvandi, hea töökultuuri ja kasvuvõimalustega organisatsioonides 

Kaasaegse tööturu pidevalt areneval maastikul on “tööandja brändingu” mõiste kujunenud talendijuhtimise ja organisatsiooni edu oluliseks aspektiks. Eesti ettevõtete jaoks on see areen, kus Instari asutaja ja tegevjuht Kersti Vannas on olnud teerajajaks. Kutsusime Kersti Work in Estonia ja Pare kolmikürituse teisele hübriidseminarile rääkima tööandja brändingu olulisusest ning sellest, kuidas rahvusvahelisel tööturul väikeriigis tegutseva tööandjana silma paista.  Tööandja brändingu tähtsus   Eesti on omaks võtmas tööandja brändingu tähtsust. Kersti Vannas tõstis seminaril esile tööandja brändingu tähtsust nii kodumaiste kui ka välistalentide meelitamiseks, kaasamiseks ja hoidmiseks. “Konkurentsivõimelisel tööturul eristab ettevõtet tugev tööandja bränd, aidates ettevõttel saada valitud tööandjaks. See mitte ainult ei aita ligi meelitada parimaid talente, vaid tagab ka töötajate

28. novembril toimub Work in Estonia välistalendipoliitika foorum “Kuidas tagada Eesti konkurentsivõime globaalses talendirallis?”

Juba mõne nädala pärast kohtuvad oma erialade tipud Telliskivi loomelinnaku Rohelises saalis, et arutleda Eesti välistalendipoliitika arendamise üle. Maailm muutub ja tehnoloogia areneb tohutu kiirusega. Lisavõimalusi – aga ka väljakutseid -tekitab globaliseerunud tööjõuturg. Nendes tingimustes on talentide värbamine väljakutse kõikidele tööandjatele, olenemata suurusest või asukohast. Work in Estonia on aastate jooksul andnud suure panuse, et Eestis tegutsevad ettevõtted leiaks arenguks vajalike teadmiste, oskuste ja kontaktidega tööjõudu.  Kuid kas Eestil on jätkuvalt potentsiaali olla talentide magnet? Kas Eesti suudab konkureerida globaalsete tehnoloogiaettevõtete ja teiste tööandjatega, kes võitlevad talentide pärast?  Eesti suurus annab meile teatud selged eelised, suudame kiiresti rakendada uusi kohapeal