Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

Turuletuleku meistriklass

Praktiline ja sisukas programm ettevõtetele, kes soovivad uue tootega turule tulla. Meistriklassis saad läbi mõelda kõik, mis puudutab uue toote turule toomist, maandades äririske ning kindlustades õigete otsuste tegemise. Töötame koos läbi olulisemad võtmekohad: toote positsioneering, ärimudel, turundus, lansseerimine.

Osalevad ettevõtted saavad programmi jooksul tuge ja nõu oma ala tippekspertidelt. See on unikaalse võimalus kaasata oma ettevõtte arendamisse maailmataseme kompetentsiga konsultante.

Nimi
Turuletuleku meistriklass
Kestus
2 kuud
Hind
499 + km
Töökeel
eesti keel
Staatus
Suletud
Toimumise kuupäev
30. juuni - 01. oktoober 2022
Kandideeri

Kellele on meistriklass mõeldud?

  • Meistriklass sobib ettevõtetele, kellel on välja töötatud uus toode, mida ei ole veel turule toodud ning kel on soov laieneda uutele turgudele, kasvatada eksporti.
  • Meistriklassi töötubadesse on oodatud osalema ettevõtete 2- kuni 3-liikmelised tiimid, millesse kuulub ka vähemalt üks otsustaja. Iseseisvast tööst, mentorlusest ja e-õppest võivad saada osa ka suuremad toote turule toomise tiimid.
  • Meistriklassi kandideeriv ettevõte ei tohi olla raskustes.
  • Vähese tähtsusega abi (VTA) ei ületa 200 000 eurot (maanteetranspordi valdkonna ettevõtetel 100 000 eurot).
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Kogemuslood

Krister Rekkaro
Krister Rekkaro
Artproofi partner 

Meie klientideks on rahvusvahelise haardega galeriid, kes pakuvad oma klientidele kaasaegset fotokunsti. Meistriklassi käigus viisime läbi intervjuud Ühendkuningriikide, Saksamaa ja Rootsi galeriidega ning taipasime, et klientide jaoks oli probleemiks hoopis kastide kaal ja nende utiliseerimine.

Loe lisa
Jaana Külm
Jaana Külm
Dipperfoxi juht 

Ilma meistriklassita poleks me sellise ajaga kindlasti nii kaugele jõudnud. Edasi arenes ka meie oma tiim ning õppisime tundma ja mõistma toote kasutajaid.

Loe lisa
Aivar Anderson
Aivar Anderson
Factory Seven juhataja 

Kõige suurem võit on see, et oleme meeskonnaga leidnud ühise keele ning oleme asjadest hakanud paremini ja ühtemoodi aru saama. Kindlasti võidavad sellest kõige rohkem meie kliendid.

Loe lisa

Mis kasu on ettevõttele?

Valmib uue toote turule toomise põhjalikult läbi mõeldud plaan.

Valmib tegevusplaan

uue toote turule toomiseks

Paraneb meeskonnatöö

ühine õppimine ja kogemuste vahetus

Kasvab ekspordivõimekus

paremad võimalused toote ekspordiks

Meie koolitajad ja mentorid

Jana Kukk, PhD on strateegilise disaini agentuuri Rethink kaasasutaja ja äridisainer ning TalTechi teenusedisaini labori d.Lab juht. Ta on tegutsenud 13 aastat teenusedisaini ja strateegilise juhtimise konsultatsioonivaldkonnas ning omandanud doktorikraadi äriteenuste disaini ja väärtuse kujundamises. Lisaks on Jana raamatu „Managing Complexity and Creating Innovation Through Design” üks kaasautoritest. 

Jana toetab meeskondi kahel päeval koolitajana ning mentorina metoodikate, kliendiuuringute ning hinnastamise küsimustes.

Kaarel Oja, PhD kandidaat on strateegilise innovatsiooniagentuuri Quantitas asutaja ja konsultant. Tal on 15 aastat kogemust turunduse- ja innovatsioonistrateegia valdkondades, nõustades rahvusvahelist tooteinnovatsiooni ettevõtetes Fiat Chrysler Automobiles, Ferrero, Luminor ning All Media Baltics. Ta on omandamas doktorikraadi tehnoloogia adaptsioonis TalTechis (turundus) ning  Universita Bocconis (tehnoloogia adaptsioon). 

Kaarel toetab meeskondi koolitajana ning mentorina protsessijuhtimise, tootestrateegia, turundusstrateegia ning turundusanalüütika valdkondades.

Markko Karu töötab igapäevaselt toodete ja teenuste arendamisega, nõustades nii iduettevõtteid kui ka rahvusvahelisi korporatsioone ning aidates neil läbi kasutajakeskse vaatenurga oma tooteid ning teenuseid konkurentsivõimelisemaks muuta. 

Tootedisaineri haridusega Markko on ka õppejõud EBS-is, Eesti Kunstiakadeemias ja TÜ Pärnu kolledžis. 

Markko toetab meeskondi koolitajana innovatsioonimetoodikate ning protsessijuhtimise suundadel.

Jana Budkovskaja, PhD kandidaat töötab varajase staadiumi teadusmahukamate iduettevõtete nõustajana ning prototüüpimise rahastu Prototron tegevjuhina. Ta on kogenud mentor, kes on kaasa teinud projektides Ajujaht, Garage48, TeamLab@Ida-Viru, Objekt.is ning Loomehäkk. Analüütilise keemia tippspetsialistina toob Jana programmi teadusvõrgustiku ning inseneri oskused ning toetab meeskondi tootestrateegia, ärimudelite, arendustöö ja protsessijuhtimine küsimustes teadusmahukate toodete juures.

Siim Saare on rahvusvahelise juhtimiskogemusega ettevõtja ja innovatsioonikonsultant ning sertifitseeritud Google Design Sprintide läbiviija. Siim on tervisetehnoloogia kiirendi Health Founders asutaja ja juhtivpartner, aidates mentorina turule varajase faasi idufirmasid. Varasemalt on ta töötanud üle 10 aasta erinevates suurettevõtetes, olles viimati turundus- ja meediakontserni Dentsu Aegis Networki Baltikumi regiooni tegevjuht. Siim toetab meeskondi ärimudelite, kliendiuuringute, turundusstrateegia ning operatiivjuhtimise vallas.

Lars-Erik Hion on Rethink strateegilise disaini agentuuri juhtivpartner, eelnevalt Luminor Panga teenusedisaini üksuse juht, panga korporatiivmeeskondade juhendaja ning teenusedisaini kultuuri juurutaja. Keerukate toodete turule toomisega on Lars kokku puutunud partnerina Helmeses, Nortali UX osakonna juhina ning veebiarendusfirma Opus asutajana. Lars-Erik toetab meeskondi innovatsioonimetoodikates, kliendi valideerimise, tehnoloogia adaptsiooni ja kasutuskogemuse, IT- ja arendustöö juhtimises, teenusedisainis ning rahvusvahelise müügi küsimustes.

Kristjan Raude on 15-aastase rahvusvahelise juhtimise-, müügi- ja turunduskogemusega Impact 8020 turundusagentuuri asutaja. Ta on tehnoloogiasektoris aktiivne ingelinvestor, kes on toonud 10+ meeskonnaga turule uusi innovaatilisi tooteid ning teenuseid ning Impact 8020 agentuuris töötanud ambitsioonikate VKE-de toodete lansseerimisega. Kristjan on töötanud hinnatud mentorina Garage48, European Innovation Academy ning STARTERtallinn projektide raames ning toetab meeskondi äri- ja erakliendi fookusega müügistrateegia, turundusstrateegia, ekspordi ja digiturunduse teemadel.

Karl Pae on digiturundusagentuuri ePPC asutaja, analüütiline turundaja ning Baltikumi regiooni sertifitseeritud Google’i koolitaja ja mentor. Karl on digiturunduses tegutsenud 12 aastat, mille jooksul on ta aidanud Google’i Iiri kontoris töötades Baltikumi suurimaid kaubamärke Lääne-Euroopa turgudele ning ePPC juhina nõustanud erinevaid ettevõtteid nii Eestist kui ka mujalt riikidest välisturgudele sisemise teemadel. ePPC on agentuuri fookus on eksportivad ettevõtted, kelle käive eksport turgudelt tuleb suures jaos Google’i reklaamide kaudu. Karl toetab meeskondi turundusstrateegia ning ekspordistrateegiaga digiturunduse teemadel.

Veiko Paalandi on 10-aastase turundusuuringute ning 8-aastase analüütilise digiturunduse kogemusega praktik. Viimased kuus aastat on ta aidanud tuntud idufirmade Bondora ja Xolo meeskondades välja töötada ekspordile suunatud digiturunduse praktikaid. Mõlemad on Eestis asuvad ettevõtted, kelle kiire ekspordikasv toetub paljuski digiturundusele ja digitaalsele tootearendusele. 

Veiko toetab meeskondi mentorina digiturunduse ja turundusanalüütika valdkondades.

Avaseminar

Sissejuhatus meistriklassi

Koolitajad Jana Kukk ja Kaarel Oja teevad sissejuhatuse meistriklassi.

Neli koolituspäeva

Neli praktilist töötuba:

  • 1. koolituspäev 14.10.22- Uue toote positsioneerimine – Jana Kukk
  • 2. koolituspäev 28.10.22 – Ärimudeli ja väärtuspakkumise valideerimine  – Jana Kukk
  • 3. koolituspäev 11.11.22- Agiilne turundus ja automatiseerimine  – Kaarel Oja
  • 4. koolituspäev 25.11.22 – Turule tulek ja ellu viimine  –  Markko Karu

Töötoad toimuvad innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory (Raja 15, Tallinn) ning ettevalmistavad ja kokkuvõtvad kohtumised Zoomi vahendusel.

Koostöö mentoriga

Iseseisev töö mentoriga (12 tunni ulatuses):

Iseseisvad tööd ja projekti iseseisev elluviimine koostöös mentoriga.

Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal mentorite toel praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik oma toote turule toomiseks.

Programmi lõpetamine

Lõpuseminar

  • Meistriklassi kokkuvõte. Jana Kukk ja Kaarel Oja.

Meistriklassi ülesehitus

Sissejuhatus meistriklassi

Koolitajad Jana Kukk ja Kaarel Oja teevad sissejuhatuse meistriklassi.

Neli praktilist töötuba:

  • 1. koolituspäev 14.10.22- Uue toote positsioneerimine – Jana Kukk
  • 2. koolituspäev 28.10.22 – Ärimudeli ja väärtuspakkumise valideerimine  – Jana Kukk
  • 3. koolituspäev 11.11.22- Agiilne turundus ja automatiseerimine  – Kaarel Oja
  • 4. koolituspäev 25.11.22 – Turule tulek ja ellu viimine  –  Markko Karu

Töötoad toimuvad innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory (Raja 15, Tallinn) ning ettevalmistavad ja kokkuvõtvad kohtumised Zoomi vahendusel.

Iseseisev töö mentoriga (12 tunni ulatuses):

Iseseisvad tööd ja projekti iseseisev elluviimine koostöös mentoriga.

Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal mentorite toel praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik oma toote turule toomiseks.

Lõpuseminar

  • Meistriklassi kokkuvõte. Jana Kukk ja Kaarel Oja.

Võta ühendust ja uuri lisaks

Meistriklassi viib läbi EASi partner:

Quantitas OÜ

https://launch.quantitas.eu

[email protected] 

Meie kontakt:

Karl-​Villiam Vaserik
äriarenduse projektijuht
keeled: eesti keel, inglise keel
karl-​villiam.​vaserik@​eas.​ee

Programmi kaasrahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest. Euroopa Regionaalarengu Fond kompenseerib ca 95% programmi kuludest, sh mentorite töötasu.

Iduettevõtted tõid Brüsseli õppereisilt kaasa väärtuslikud teadmised ja kontaktid

Eesti iduettevõtted käisid märtsis Brüsselis, et tutvuda innovatsioonivaldkonna ettevõtjate ja valdkonna Euroopa Liidu võtmeisikutega. Oma kogemust jagavad ettevõtted CybExer Technologies, PowerUP Energy Technologies ja RAIKU Packaging. Sel korral oli Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse korraldatud õppereisi põhirõhk Euroopa teadus- ja innovatsiooninädala üritustel. Kümme valitud Eesti ettevõtet võtsid osa Euroopa Liidu innovatsioonivaldkonna aasta sündmustest, sealhulgas EIC Summitist ja innovaatiliste hangete konverentsist.  Nii Eesti küberturbe-ettevõttel CybExer Technologies kui ka vesinik-kütuseelemendil põhinevaid elektrigeneraatoreid tootval ettevõttel PowerUP Energy Technologies oli kindel soov saada õppereisilt rohkem teavet Euroopa Innovatsiooninõukogu (EIC) rahastusmeetme taotlemise kohta. Ettevõtluskiirendi EIC Accelerator toetab idu- ja kasvufaasis olevaid süvatehnoloogia ettevõtteid, mida erakapital ei

InnoBoost! Kõik innovatsiooni toetustest ja teenustest ühest kohast!

Vahel võib tunduda, et Eestis pakutavaid toetuseid ja teenuseid, mis on mõeldud innovaatilisele ettevõtetele on mustmiljon ja samas jälle ei ole ka midagi. Ühest või teisest kanalist saab infot, et on avatud äge programm, mis just toetaks sinu ettevõtte teenuse või protsessiarendust, aga lähemal sisse vaatamisel selgub, et kas ettevõte pole sihtrühm või on hoopis tähtaeg juba taotluse esitamiseks möödunud. Eesti innovatsioonitoetuste ja – teenuste maastik võib tõesti kirju tunduda. Peale selle, et olemas on erinevaid organisatsioone, kes innovatsiooni lõkkele puhumiseks tegevusi teevad, on nende sees veel terve võimaluste maailm, milles orienteerumine on omakorda keeruline. InnoBoost ongi seda sorti formaat,

Krakuli kogemus: oma innovatsioonivõimekuse hindamisel on palju plusse

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) pakub ettevõtetele võimalust hinnata rahvusvaheliselt tunnustatud metoodika alusel oma ettevõtte sisemist innovatsioonivõimekust. Oma kogemustest räägib rahvusvaheline asjade interneti (IoT) ja autonoomsete süsteemide arendaja Krakul.   Krakuli COO Aare Aruniidu sõnul olid neil enne diagnostikat mitu erinevat eesmärki. „Kõige üldisemas plaanis soovisime saada väliselt osapoolelt värsket ja neutraalset pilku meie hetkeolukorrale. Mis meil on hästi? Mis võiks paremini olla ja kuidas meie innovatsiooniprotsessi muuta?“ selgitas Aruniit.   „Lisaks veel, kuidas suhestuvad omavahel kliendile suunatud innovatsioon ja sisemise töö innoveerimine. Ehk kuidas me teenust teostame, müüme ja milline on ärimudel,“ ütles Aruniit.  Tema sõnul oli diagnostika protsess sujuv ning

Ringdisaini meistriklass aitab kulusid kokku hoida ja leida uusi ärivõimalus

Käimas on registreerimine Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) ringdisaini meistriklassi uude gruppi, kus ettevõtted saavad põhjaliku koolitusprogrammi ja mentorite abil läbi mõelda, kuidas muuta rohepööre oma ettevõtte konkurentsieeliseks. Disainijuht ja programmi koolitaja Külliki Kesa sõnul aitab kestlikkuse ja ringmajanduse põhimõtete rakendamine nii ettevõtte tegevuskulusid kokku hoida kui ka uusi ärivõimalusi luua. „Seda esmajärjekorras meie lähipiirkonna eksportturgudel, kus tihti enne hinnapakkumise küsimist tuntakse huvi võimaliku äripartneri kestlikkuse strateegia ja sammude suhtes. Pühendumine keskkonnasäästlikkusele ja sotsiaalsele vastutusele aitab saavutada ka suuremat kliendilojaalsust ja paremat brändi mainet,“ selgitas Kesa, mis kasu toob ettevõttele ringmajanduse rakendamine.   Meistriklassi koolitaja Jane Oblika sõnul on suurim väljakutse

Innovatsiooni hankija käsiraamat – uus põhjalik teejuht innovatsioonihangete maailmas 

Alates tänasest on kõigile huvilistele kättesaadav Innovatsiooni hankija käsiraamat, mis pakub värskendavaid ja praktilisi lähenemisi innovatsioonihangetele. Käsiraamat on osa Eesti riigihangete süsteemi pidevast uuendusprotsessist ning toetab riigi pikaajalist arengustrateegiat. Tutvu käsiraamatuga veebilehel innohangetekasiraamat.eas.ee. Riigi pikaajalise arengustrateegia „Eesti 2035“ eesmärk on kujundada Eesti aastaks 2050 konkurentsivõimeliseks, teadmistepõhise ühiskonna ja majandusega kliimaneutraalseks riigiks, kus on tagatud kvaliteetne ja liigirikas elukeskkond ning valmisolek kliimamuutuste mõjudega toimetulekuks. Innovatsiooni hankija käsiraamat mängib selles visioonis olulist rolli, pakkudes juhiseid ja tuge riigihangete kaudu innovatsiooni edendamiseks. Innovatsiooni toetamine on saanud riigihangetes üha suuremat tähelepanu, eelkõige seoses vajadusega tõhustada väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete ligipääsu riigihangetele ning lihtsustada

Tagasi üles