Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

Tippinnovaatorite programm

Tule muuda innovatsioon osaks oma ettevõtte DNAst. Sind aitavad maailma tipptasemel innovatsioonieksperdid.

 

Tegemist on programmiga, kus 10 ambitsioonikat ettevõtet saavad võimaluse Eesti ja välismaiste innovatsioonivaldkonna tippekspertide- ja mentorite toel välja töötada oma innovatsioonistrateegia ning 3-6 uut võimalust, millega saavutada oma ettevõtte järgmine arenguhüpe. Näiteks võite leida uued kliendisegmendid, keda te täna ei ole veel adresseerinud, või uued kanalid, mille kaudu kliente teenindada, või näiteks uued partnerid, kelle abil kliendile lisaväärtust pakkuda vmt. Aga mis veelgi olulisem, innovatsioon ja pidev uute lahenduste otsimine ja rakendamine muutub teie ettevõttes normaalsuseks ning innovatsioon saab osaks teie ettevõtte DNAst.

 

Programmi elluviimisesse on kaasatud 6 rahvusvahelist koolitajat ja mentorit globaalsest äridisaini agentuurist Business Models Inc ning 4 innovatsioonijuhtimise eksperti Eicorn ABst. Väliskoolitajad ja mentorid pakuvad globaalset vaadet ning kogemusi töötamisest maailma tippettevõtetega nagu IKEA, Mars, Heineken, Cisco, 3M, Unilever, Toyota, Volvo, Ramboll, Telia jne. Tutvu programmi koolitajate ja mentoritega siin.

 

Programm on üles ehitatud startup maailmas tuntud kiirendi formaadis, st töötame arendussprintides; teeme pidevalt progressiülevaateid; õpime tegutsedes, katsetades ja itereerides; koolitajad ja mentorid toetavad teadmiste, tööriistade ja nõuga.

 

Programm sisaldab 30 nädalat intensiivset õppimist ja arendustööd – 4 arendussprinti töötubade ja mentorlusega, kasulikud teemaseminarid, põnevad õppereisid, coachingu sessioonid tippjuhile, mentoriks olemine startupile, pidev arendustöö meeskondades ja professionaalse võrgustiku kasvatamine. Peale programmi lõppu ootab osalejaid jätkuprogramm Innovatsiooniliidrite klubi.

 

Programmi tulemusena muutuvad osalenud ettevõtted tulevikukindlamaks ja on loodud eeldused kiireks kasvuks – ettevõtted on leidnud uued võimalused järgmiseks arenguhüppeks, innovatsioon muutub ettevõtte igapäeva lahutamatuks osaks ning meeskonnas kasvab oskus innovatsiooni strateegiliselt juhtida.

 

Nimi
Tippinnovaatorite programm
Kestus
8 kuud (märts-nov)
Hind
3500 eurot + KM
Töökeel
eesti ja inglise keeles
Staatus
Suletud

Kellele on programm mõeldud?

  • Ambitsioonikatele ja teotahtelistele ettevõtetele, kellel on soov panustada innovatsiooni ja arengusse ning leida uusi viise oma äri kasvatamiseks ja järgmiseks arenguhüppeks.
  • Ettevõttel peab olema vähemalt 10 töötajat ning majandusaasta netokäive vähemalt 300 000 eurot. Kandideerida saavad nii keskmised- kui ka suurettevõtted.
  • Ettevõttel peab olema piisavalt ressurssi, et tulla programmi 3 osalejaga ning läbida programm täies mahus. Programmi ootame osalema ettevõtte tippjuhtkonda ehk omanikke, tegevjuhte, arendusjuhte vm võtmeisikuid, kellel on ettevõtte juhtimises oluline roll.

Programmi sündmustelt puudumine ja programmi katkestamine mõjuva põhjuseta ei ole lubatud. Mõjuvaks põhjuseks loetakse näiteks haigestumist, perekondlikke põhjuseid, jmt (iga juhtumit käsitletakse eraldi). Kui osaleja ei saa mõnel sündmusel siiski mõjuval põhjusel osaleda, saab ta sündmuse salvestust järele vaadata, kuid mitte enam kui 20% programmi mahust. Kui osaleja ei saa programmi tegevustest pikema aja vältel osa võtta, peab ettevõte leidma talle oma meeskonnast asendaja, kes edaspidi programmi tegevustes osaleb. Kui osaleja katkestab programmi (st ta sündmusi järele ei vaata ning talle asendajat ei leita) tuleb osaleja ettevõttel hüvitada koolitusprogrammi ühe osaleja maksumus, millest arvestatakse maha osalustasu.

 

Teenuses osalemise VTA (vähese tähtsusega abi) ettevõtte kohta on kuni 51 588 eurot.

 

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Mis sinu ettevõttes muutub?

Innovatsioon muutub ettevõttes igapäeva lahutamatuks osaks

Leiate 3-6 uut võimalust arenguhüppeks

Meeskonnas tekib oskus innovatsiooni strateegiliselt juhtida

Kandideerimine

  • Programmi kandideerimiseks tuleb täita kandideerimisankeet.
  • Kandideerimisankeedi täitnud ettevõtted, kes vastavad osalejatele ettenähtud tingimustele, kutsutakse virtuaalsele 20-​minutilisele vestlusele.
  • Vestluse tulemusena hinnatakse ettevõtte sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks. Intervjuul käsitletavad teemad saadetakse kandideerijale peale intervjueerimisaja kinnitamist. 
  • Peale kandideerimisperioodi lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EASi hindamiskomisjon.
  • Programmi valitakse osalema 10 ettevõtet, kelle jaoks programm loob enim väärtust.

Innovatsioonivõimekuse diagnostika

Kõigi programmi pääsenud ettevõtetega viib EAS individuaalselt läbi innovatsioonivõimekuse diagnostika. Diagnostika eesmärk on hinnata ettevõtte innovatsiooniprotsessi ja innovatsioonivõimekust ning tuvastada innovatsioonimudeli nõrgad kohad ning leida arendamist vajavad valdkonnad.

Innovatsioonidiagnostika läbiviimisel kasutatakse Innovation Health Check tööriista ja metoodikat, mille on loonud Enterprise Ireland. Diagnostika metoodikaga saate tutvuda siin.

Avaüritus

Avaürituse eesmärgiks on anda ülevaade programmist ja rääkida selgeks ootused kõigile osapooltele, luua soodne eelhäälestus ja inspireerida oma ärile värsket pilku heitma. Samuti saada omavahel tuttavaks ning viia kokku mentorpaarid, kes programmi raames hakkavad tihedalt koostööd tegema.

Peale avaüritust moodustatakse programmis koos töötavad mentor-ettevõte koostööpaarid.

Strateegia sprint

Strateegia sprindi tulemusena valmivad osalevate ettevõtete terviklikud innovatsioonistrateegiad, sh pannakse paika visioon ja fookus, eesmärgid ja mõõdikud, investeerimisstrateegia, innovatsiooniprotsess, vajalik organisatsioon innovatsiooni elluviimiseks ning koostatakse tegevuskava. 

Strateegia sprint koosneb:

  • 2-päevasest innovatsioonistrateegia töötoast
  • Mentorsessioonidest oma võtmementoriga, vajadusel valdkondlike mentorite kaasamine
  • Iseseisev meeskonnatöö strateegia loomiseks (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt)
  • strateegia mustandite kaitsmised 4 korral välis- ja Eesti mentorite/panelistide ees.

Innovatsioonistrateegia disainimine on iteratiivne mitte-lineaarne protsess, st strateegia loomine ja pidev täiendamine toimub kogu programmi vältel.

Strateegia sprindi viivad läbi Business Models Inc koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajaks on Patrick van der Pijl.

Innovatsiooni sprint

Innovatsiooni sprindi eesmärgiks on praktiline innovatsiooniprotsessi läbitegemine ja kogemine. Sprint on üles ehitatud disainmõtlemise protsessile – mõistmine, ideestamine, valideerimine. Innovatsiooni sprindi tulemusena luuakse 3-6 uut väärtuspakkumist ning valideeritakse min 1 ärimudel, millega saavutada ettevõtte järgmine arenguhüpe.

Innovatsiooni sprint koosneb:

  • sissejuhatavast online kursusest (2,5 tundi), kus antakse ülevaade disainmõtlemise kontseptsioonist
  • kolmest praktilisest töötoast: 1) mõistmine (1-päev); 2) ideestamine (2-päeva); 3) valideerimine (0,5 päeva, online)
  • 1-1 mentorsessioonidest välismentoritega progressi hindamiseks ning tagasisidestamiseks
  • mentorsessioonidest oma võtmementoriga, vajadusel valdkondlike mentorite kaasamine
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt).

Innovatsioonisprindi viivad läbi Business Models Inc koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajaks on Patrick van der Pijl.

Innovatsioonijuhtimise sprint

Innovatsioonijuhtimise sprindi tulemusena valmib ettevõtete terviklik innovatsiooni juhtimissüsteem, mis on osa innovatsioonistrateegiast. Innovatsioonijuhtimise süsteemi loomine on samuti, nagu strateegia loominegi, iteratiivne protsess, mis läbib mitmeid kavanda-teosta-parenda tsükleid kogu programmi vältel. Lähtume innovatsioonijuhtimissüsteemi standardist ISO 56002.

Innovatsioonijuhtimise sprint koosneb:

  • 1-päevasest innovatsiooni juhtimise töötoast
  • 1-1 mentorsessioonid välismentoritega, mille käigus saavad osalejad adresseerida nende ettevõtte spetsiifilisi küsimusi ja saada nõu
  • strateegia ja juhtimissüsteemide mustandite kaitsmised (mh osa strateegia sprindist).
  • võtmementori tugi juhtimissüsteemi loomisel ja tagasiside sünteesimisel
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt).
  • sprindi tulemuste kaitsmine strateegia osana 4 korral välis- ja Eesti mentorite/panelistide ees.

Innovatsioonijuhtimise sprindi viivad läbi Eicorn AB koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajateks on Linus Bille ja Karl Sjöblom.

 

Innovatsiooni kultuuri ja muudatuste juhtimise sprint

Innovatsiooni kultuuri ja muudatuste juhtimise sprint toetab ettevõtetes innovatsioonikultuuri loomist ja valmistab juhtmeeskonna ette innovatsiooni eestvedamiseks. Sprindi tulemusena valmib check-list põhimõtetest, kuidas oma ettevõttes innovatsiooni juhtida ning ettevõtte muudatuste juhtimise ja -kommunikatsiooni strateegia. 

Sprint koosneb: 

  • Kolmest 1-päevasest praktilisest töötoast:
    • innovatsiooni eestvedamine (1 päev)
    • muudatuste juhtimise ja kommunikatsioonistrateegia (1 päev)
    • kogemuste analüüs (1 päev)
  • mentorsessioonid oma võtmementoriga
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, jmt).

Sprinti viib läbi Sõnumiagentuuri Akkadian kommunikatsiooniekspert Kadri Lainas.

Teemaseminarid

Teemaseminaride eesmärgiks on toetada osalevate ettevõtete innovatsioonivõimekuse arengut läbi ekspertkoolituste spetsiifilisematel teemadel. 

Plaanis on 4 teemaseminari: 

  • Partnerlusmudelid – partnerlusmudelid, ettevõtete ja teadusasutuste koostöömudelid, praktika ja parimad näited
  • Innovatsiooni rahastamine – rahastusmudelid, kapitali kaasamine, juriidika, riskikapitali fondid
  • Turule minek ja elluviimine (go-to-market) – turule sisenemise strateegiad ja valmisolek, turgude valideerimine, kasumlikkuse suurendamine
  • Intellektuaalomand – intellektuaalomandi põhimõtted ja haldamine, intellektuaalomandi kaitsmise strateegia.

Teemaseminaride läbiviijad on oma ala tipptegijad ning praktiseerivad eksperdid.

Õppekäigud

Programmi jooksul korraldatakse 4 õppekäiku eesmärgiga koguda uusi ideid ja inspiratsiooni ning jagada kogemusi, mida rakendada ettevõtete innovatsioonistrateegiates.

Programmi jooksul toimuvad järgmised õppekäigud: 

  • Eesti ettevõtete külastused. Külastatavad ettevõtted valime vastavalt osalejate huvidele.
  • Eesti ülikoolide koostöövõimalustega tutvumine (TÜ, TalTech, EKA, TLU, Mektory, AIRE, EXU)
  • Amsterdami õppereis, kus külastame ettevõtteid nagu T-Mobile, Spar, Heineken, Boerschappen.
  • Stockholmi õppereis, kus külastame ettevõtteid nagu Cake, xShore, Zoundindustries, Clear Channel.

Mentorlus ja coaching

Võtmementor: Programmis osalevad ettevõtted saavad endale personaalse võtmementori. Võtmementor on vilunud proff, kes toetab meeskonda igakülgselt eesmärgiga jõuda tulemusliku innovatsioonistrateegiani ning ettevõtte valmisolekuni seda edukalt ellu viia. Mentorluse maht on 25h programmi kogu perioodi jooksul. Tutvu mentoritega siin.

Valdkondlikud mentorid: Osalevad ettevõtted saavad oma arendustegevustesse kaasata vastavalt vajadusele valdkondlikke mentoreid kuni 5h mahus. Ettevõttel on võimalus valida ca 100 mentori hulgast, kes katavad laia spektri teemasid (nt tootearendus, turundus, eksport, juriidika, finants, vertikaalid: meditsiin, rohetehnoloogia, digi jne). Tutvu mentoritega siin.

Startupide mentordamine: Programmi raames pakume osalejatele võimalust näha lähedalt, kuidas startup ettevõtted innovaatilisi tooteid ja teenuseid arendavad ning millised on nende väljakutsed toote-turu sobivuse leidmisel. Osalejad astuvad ise mentori rolli ja on mentoriks ühele startup ettevõttele. Korraldame kuni 2 mentorsessiooni programmi jooksul, mille raames jagatakse vastastikku kogemusi ja pakutakse lahendusi väljakutsetele.

Tippjuhtide coaching: Coachinguteenus on mõeldud osalevate ettevõtete tippjuhtidele (1 inimene ettevõttest), et toetada neid innovatsiooni eestvedamisel oma organisatsioonis ning aidata neil omandada ja väärtustada coachiva juhtimise meetodeid. Iga tippjuht saab programmi jooksul 5h personaalset coachingut. Programmi on kaasatud 3 tipptasemel tunnustatud coachi (Elar Killumets, Hede-Kerstin Luik ja Raimo Ülavere). Tutvu coachidega siin

Lõpuüritus

Programmi kulminatsiooniks on demopäev, mille käigus „lend“ tippinnovaatoreid kaitseb enda ettevõtte vastloodud innovatsioonistrateegiat ja tegevusplaani strateegia ellu viimiseks.

Demopäev on 2-päevane sündmus, mis toimub novembri lõpus 2023. Esimesel päeval toimub „Innovatsioonikultuuri ja muutuste juhtimise sprindi“ viimane töötuba, mille järgselt on osalejatel võimalik läbi harjutada enda esitlused ja vaadata üle esitletav materjal. Teisel päeva toimub demopäev ja strateegia esitlemine hindamispaneelile.

Peale esitlusi toimub programmi pidulik lõpetamine.

Jätkuprogramm

Programmi läbinud ettevõtetel on võimalus liituda Innovatsiooniliidrite klubiga. Klubi tegevuses osalemine võimaldab hoida innovatsiooniteema aktuaalsena ka peale programmi lõppu, leida praktilisi koostöövõimalusi innovatsiooni- ja arendustegevuste elluviimiseks ning ammutada uusi kogemusi ja teadmisi innovatsiooni juhtimiseks.

Innovatsiooniliidrite klubi on kogukond Eesti ettevõtetest ja avaliku sektori organisatsioonidest, mille ühistegevused, innovatsioonialane koostöö ja tihe ideede vahetus sillutavad tee uudsete tulevikulahendusteni. Klubis osalevad ettevõtete tegevjuhtkond või innovatsiooni- ja arendusjuhid, kes kohtuvad regulaarselt ühiste võrgustumissündmuste, koolituste ja õppevisiitide raames.

Innovatsiooniliidrite klubi on osalevale ettevõttele aastaks tasuta ning annab ettevõtte esindajatele võimaluse osaleda Klubi pakutavatel sündmustel ja koolitustel ning leida koostöövõimalusi teiste klubi liikmetega. Innovatsiooniliidrite klubi kohtub umbes 1 kord kuus. Osalemine üritustel on vabatahtlik.

Programmi ajakava

Programmi ajakava Grupp II

06.02.2023 – Kandideerimise tähtaeg
30. – 31.03.2023 – Avaüritus
19. – 20.04.2023 – Strateegia sprindi töötuba (2 päeva)
11. – 12.05.2023 – Innovatsioonikultuuri sprindi töötuba (1 päev) ja Innovatsioonisprindi töötuba (1 päev)
25.05.2023 – Partnerluse teemaseminar ja Eesti ülikoolide visiidid
30. – 31.05.2023 – Innovatsioonisprindi töötuba (2 päeva)
06.06.2023 – Intellektuaalomandi teemaseminar (2h, online)
16.06.2023 – Innovatsioonisprindi töötuba (0,5 päeva, online) ja Rahastuse teemaseminar (0,5 päeva, online)
24.08.2023 – Eesti ettevõtete külastused
(5)6. – 7.09.2023 – Amsterdami õppereis (2,5 päeva)
21. – 22.09.2023 – Innovatsioonijuhtimise sprindi töötuba (1 päev) ja Innovatsioonikultuuri sprindi töötuba (1 päev)
05.10.2023 – Turule sisenemise teemaseminar (0,5 päeva)
(16)17. – 18.10.2023 – Stockholmi õppereis (2,5 päeva)
09.11.2023 – Innovatsioonistrateegiate mustandite kaitsmine (0,5 päeva) ja Start up mentorlus (0,5 päeva)
29. – 30.11.2023 – Lõpuüritus (2 päeva)

Koolitajad

Programmi elluviivate koolitajate, mentorite, coachide ja teemaseminaride läbiviijate kohta saate lugeda siit.

Koolitaja ja mentor Patrick van der Pijl

Patrick on globaalse äridisaini agentuuri Business Models Inc. tegevjuht, hinnatud peaesineja rahvusvahelistel konverentsidel (üle 500 ettekande enam kui 30 riigis), populaarsete innovatsiooniraamatute autor ning tunnustatud innovatsiooni ja ärimudeli strateeg.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Hitachi, Ikea, MARS, Mercedes Benz Finacial Services, Microsoft, Cisco, Heineken, BNP Baribas, Spar, Philips, Salesforce, Toyota, Spotify,, Wrigley ja paljud teised.

Koolitaja ja mentor Linus Bille

Linus on Rootsi innovatsioonijuhtimise konsultatsiooniettevõtte Eicorn asutaja ja vanemkonsultant, sagedane inspiratsiooniesineja nii Rootsi kui ka rahvusvahelistel konverentsidel, innovatsioonijuhtimise ekspert.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Volvo, Siemens, Nasdaq, Virgin, Philip Morris, Sony, NATO, IKEA, University of Gothenburg, Ramboll ja paljud teised.

Koolitaja ja mentor Karl Sjöblom

Karl on Rootsi innovatsioonijuhtimise konsultatsiooniettevõtte Eicorn tegevjuht ja innovatsioonijuhtimise konsultant, sagedane inspiratsiooniesineja innovatsioonikonverentsidel, ISO 56002 innovatsioonistandardi ekspert.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Knauf Insulation, Bron Innovation, Johanneberg Science Park, Moli Streaming, Ministry of Health Oman, Triggy, Umeå Biotech Incubator, Fade Ceilings, Lynchburg Collective, Zervicepoint, Seaweed Protein Bar, Iplay Sport, Ikonia, Forza Football ja paljud teised.

Koolitaja Kadri Lainas

Kadri on Eesti ühe edukaima kommunikatsiooni-konsultatsioonibüroo, Sõnumiagentuuri Akkadian, asutaja. Ta on töötanud turunduse ja kommunikatsiooni valdkonnas enam kui 20 aastat ja juhtimisvaldkonnas üle 15 aasta. Kadri tugevus on luua sild äriarendusstrateegia ja kommunikatsioonistrateegia vahele. 

Ta on töötanud selliste ettevõtete ja organisatsioonide heaks nagu E-residentsus, Prisma Peremarket (SOK kontsern), Stora Enso, Reitan Grupp, Stockmann, Certific, Cybernetika, Proekspert, Eesti Energia, Alexela, Elering, Kapitel, VKG, RBRail, Geneto, Tuleva, Tartu Ülikool, Reliance Industries ja paljud teised.

Teekond

  • Programmi kandideerimiseks tuleb täita kandideerimisankeet.
  • Kandideerimisankeedi täitnud ettevõtted, kes vastavad osalejatele ettenähtud tingimustele, kutsutakse virtuaalsele 20-​minutilisele vestlusele.
  • Vestluse tulemusena hinnatakse ettevõtte sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks. Intervjuul käsitletavad teemad saadetakse kandideerijale peale intervjueerimisaja kinnitamist. 
  • Peale kandideerimisperioodi lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EASi hindamiskomisjon.
  • Programmi valitakse osalema 10 ettevõtet, kelle jaoks programm loob enim väärtust.

Kõigi programmi pääsenud ettevõtetega viib EAS individuaalselt läbi innovatsioonivõimekuse diagnostika. Diagnostika eesmärk on hinnata ettevõtte innovatsiooniprotsessi ja innovatsioonivõimekust ning tuvastada innovatsioonimudeli nõrgad kohad ning leida arendamist vajavad valdkonnad.

Innovatsioonidiagnostika läbiviimisel kasutatakse Innovation Health Check tööriista ja metoodikat, mille on loonud Enterprise Ireland. Diagnostika metoodikaga saate tutvuda siin.

Avaürituse eesmärgiks on anda ülevaade programmist ja rääkida selgeks ootused kõigile osapooltele, luua soodne eelhäälestus ja inspireerida oma ärile värsket pilku heitma. Samuti saada omavahel tuttavaks ning viia kokku mentorpaarid, kes programmi raames hakkavad tihedalt koostööd tegema.

Peale avaüritust moodustatakse programmis koos töötavad mentor-ettevõte koostööpaarid.

Strateegia sprindi tulemusena valmivad osalevate ettevõtete terviklikud innovatsioonistrateegiad, sh pannakse paika visioon ja fookus, eesmärgid ja mõõdikud, investeerimisstrateegia, innovatsiooniprotsess, vajalik organisatsioon innovatsiooni elluviimiseks ning koostatakse tegevuskava. 

Strateegia sprint koosneb:

  • 2-päevasest innovatsioonistrateegia töötoast
  • Mentorsessioonidest oma võtmementoriga, vajadusel valdkondlike mentorite kaasamine
  • Iseseisev meeskonnatöö strateegia loomiseks (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt)
  • strateegia mustandite kaitsmised 4 korral välis- ja Eesti mentorite/panelistide ees.

Innovatsioonistrateegia disainimine on iteratiivne mitte-lineaarne protsess, st strateegia loomine ja pidev täiendamine toimub kogu programmi vältel.

Strateegia sprindi viivad läbi Business Models Inc koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajaks on Patrick van der Pijl.

Innovatsiooni sprindi eesmärgiks on praktiline innovatsiooniprotsessi läbitegemine ja kogemine. Sprint on üles ehitatud disainmõtlemise protsessile – mõistmine, ideestamine, valideerimine. Innovatsiooni sprindi tulemusena luuakse 3-6 uut väärtuspakkumist ning valideeritakse min 1 ärimudel, millega saavutada ettevõtte järgmine arenguhüpe.

Innovatsiooni sprint koosneb:

  • sissejuhatavast online kursusest (2,5 tundi), kus antakse ülevaade disainmõtlemise kontseptsioonist
  • kolmest praktilisest töötoast: 1) mõistmine (1-päev); 2) ideestamine (2-päeva); 3) valideerimine (0,5 päeva, online)
  • 1-1 mentorsessioonidest välismentoritega progressi hindamiseks ning tagasisidestamiseks
  • mentorsessioonidest oma võtmementoriga, vajadusel valdkondlike mentorite kaasamine
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt).

Innovatsioonisprindi viivad läbi Business Models Inc koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajaks on Patrick van der Pijl.

Innovatsioonijuhtimise sprindi tulemusena valmib ettevõtete terviklik innovatsiooni juhtimissüsteem, mis on osa innovatsioonistrateegiast. Innovatsioonijuhtimise süsteemi loomine on samuti, nagu strateegia loominegi, iteratiivne protsess, mis läbib mitmeid kavanda-teosta-parenda tsükleid kogu programmi vältel. Lähtume innovatsioonijuhtimissüsteemi standardist ISO 56002.

Innovatsioonijuhtimise sprint koosneb:

  • 1-päevasest innovatsiooni juhtimise töötoast
  • 1-1 mentorsessioonid välismentoritega, mille käigus saavad osalejad adresseerida nende ettevõtte spetsiifilisi küsimusi ja saada nõu
  • strateegia ja juhtimissüsteemide mustandite kaitsmised (mh osa strateegia sprindist).
  • võtmementori tugi juhtimissüsteemi loomisel ja tagasiside sünteesimisel
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt).
  • sprindi tulemuste kaitsmine strateegia osana 4 korral välis- ja Eesti mentorite/panelistide ees.

Innovatsioonijuhtimise sprindi viivad läbi Eicorn AB koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajateks on Linus Bille ja Karl Sjöblom.

 

Innovatsiooni kultuuri ja muudatuste juhtimise sprint toetab ettevõtetes innovatsioonikultuuri loomist ja valmistab juhtmeeskonna ette innovatsiooni eestvedamiseks. Sprindi tulemusena valmib check-list põhimõtetest, kuidas oma ettevõttes innovatsiooni juhtida ning ettevõtte muudatuste juhtimise ja -kommunikatsiooni strateegia. 

Sprint koosneb: 

  • Kolmest 1-päevasest praktilisest töötoast:
    • innovatsiooni eestvedamine (1 päev)
    • muudatuste juhtimise ja kommunikatsioonistrateegia (1 päev)
    • kogemuste analüüs (1 päev)
  • mentorsessioonid oma võtmementoriga
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, jmt).

Sprinti viib läbi Sõnumiagentuuri Akkadian kommunikatsiooniekspert Kadri Lainas.

Teemaseminaride eesmärgiks on toetada osalevate ettevõtete innovatsioonivõimekuse arengut läbi ekspertkoolituste spetsiifilisematel teemadel. 

Plaanis on 4 teemaseminari: 

  • Partnerlusmudelid – partnerlusmudelid, ettevõtete ja teadusasutuste koostöömudelid, praktika ja parimad näited
  • Innovatsiooni rahastamine – rahastusmudelid, kapitali kaasamine, juriidika, riskikapitali fondid
  • Turule minek ja elluviimine (go-to-market) – turule sisenemise strateegiad ja valmisolek, turgude valideerimine, kasumlikkuse suurendamine
  • Intellektuaalomand – intellektuaalomandi põhimõtted ja haldamine, intellektuaalomandi kaitsmise strateegia.

Teemaseminaride läbiviijad on oma ala tipptegijad ning praktiseerivad eksperdid.

Programmi jooksul korraldatakse 4 õppekäiku eesmärgiga koguda uusi ideid ja inspiratsiooni ning jagada kogemusi, mida rakendada ettevõtete innovatsioonistrateegiates.

Programmi jooksul toimuvad järgmised õppekäigud: 

  • Eesti ettevõtete külastused. Külastatavad ettevõtted valime vastavalt osalejate huvidele.
  • Eesti ülikoolide koostöövõimalustega tutvumine (TÜ, TalTech, EKA, TLU, Mektory, AIRE, EXU)
  • Amsterdami õppereis, kus külastame ettevõtteid nagu T-Mobile, Spar, Heineken, Boerschappen.
  • Stockholmi õppereis, kus külastame ettevõtteid nagu Cake, xShore, Zoundindustries, Clear Channel.

Võtmementor: Programmis osalevad ettevõtted saavad endale personaalse võtmementori. Võtmementor on vilunud proff, kes toetab meeskonda igakülgselt eesmärgiga jõuda tulemusliku innovatsioonistrateegiani ning ettevõtte valmisolekuni seda edukalt ellu viia. Mentorluse maht on 25h programmi kogu perioodi jooksul. Tutvu mentoritega siin.

Valdkondlikud mentorid: Osalevad ettevõtted saavad oma arendustegevustesse kaasata vastavalt vajadusele valdkondlikke mentoreid kuni 5h mahus. Ettevõttel on võimalus valida ca 100 mentori hulgast, kes katavad laia spektri teemasid (nt tootearendus, turundus, eksport, juriidika, finants, vertikaalid: meditsiin, rohetehnoloogia, digi jne). Tutvu mentoritega siin.

Startupide mentordamine: Programmi raames pakume osalejatele võimalust näha lähedalt, kuidas startup ettevõtted innovaatilisi tooteid ja teenuseid arendavad ning millised on nende väljakutsed toote-turu sobivuse leidmisel. Osalejad astuvad ise mentori rolli ja on mentoriks ühele startup ettevõttele. Korraldame kuni 2 mentorsessiooni programmi jooksul, mille raames jagatakse vastastikku kogemusi ja pakutakse lahendusi väljakutsetele.

Tippjuhtide coaching: Coachinguteenus on mõeldud osalevate ettevõtete tippjuhtidele (1 inimene ettevõttest), et toetada neid innovatsiooni eestvedamisel oma organisatsioonis ning aidata neil omandada ja väärtustada coachiva juhtimise meetodeid. Iga tippjuht saab programmi jooksul 5h personaalset coachingut. Programmi on kaasatud 3 tipptasemel tunnustatud coachi (Elar Killumets, Hede-Kerstin Luik ja Raimo Ülavere). Tutvu coachidega siin

Programmi kulminatsiooniks on demopäev, mille käigus „lend“ tippinnovaatoreid kaitseb enda ettevõtte vastloodud innovatsioonistrateegiat ja tegevusplaani strateegia ellu viimiseks.

Demopäev on 2-päevane sündmus, mis toimub novembri lõpus 2023. Esimesel päeval toimub „Innovatsioonikultuuri ja muutuste juhtimise sprindi“ viimane töötuba, mille järgselt on osalejatel võimalik läbi harjutada enda esitlused ja vaadata üle esitletav materjal. Teisel päeva toimub demopäev ja strateegia esitlemine hindamispaneelile.

Peale esitlusi toimub programmi pidulik lõpetamine.

Programmi läbinud ettevõtetel on võimalus liituda Innovatsiooniliidrite klubiga. Klubi tegevuses osalemine võimaldab hoida innovatsiooniteema aktuaalsena ka peale programmi lõppu, leida praktilisi koostöövõimalusi innovatsiooni- ja arendustegevuste elluviimiseks ning ammutada uusi kogemusi ja teadmisi innovatsiooni juhtimiseks.

Innovatsiooniliidrite klubi on kogukond Eesti ettevõtetest ja avaliku sektori organisatsioonidest, mille ühistegevused, innovatsioonialane koostöö ja tihe ideede vahetus sillutavad tee uudsete tulevikulahendusteni. Klubis osalevad ettevõtete tegevjuhtkond või innovatsiooni- ja arendusjuhid, kes kohtuvad regulaarselt ühiste võrgustumissündmuste, koolituste ja õppevisiitide raames.

Innovatsiooniliidrite klubi on osalevale ettevõttele aastaks tasuta ning annab ettevõtte esindajatele võimaluse osaleda Klubi pakutavatel sündmustel ja koolitustel ning leida koostöövõimalusi teiste klubi liikmetega. Innovatsiooniliidrite klubi kohtub umbes 1 kord kuus. Osalemine üritustel on vabatahtlik.

Programmi ajakava Grupp II

06.02.2023 – Kandideerimise tähtaeg
30. – 31.03.2023 – Avaüritus
19. – 20.04.2023 – Strateegia sprindi töötuba (2 päeva)
11. – 12.05.2023 – Innovatsioonikultuuri sprindi töötuba (1 päev) ja Innovatsioonisprindi töötuba (1 päev)
25.05.2023 – Partnerluse teemaseminar ja Eesti ülikoolide visiidid
30. – 31.05.2023 – Innovatsioonisprindi töötuba (2 päeva)
06.06.2023 – Intellektuaalomandi teemaseminar (2h, online)
16.06.2023 – Innovatsioonisprindi töötuba (0,5 päeva, online) ja Rahastuse teemaseminar (0,5 päeva, online)
24.08.2023 – Eesti ettevõtete külastused
(5)6. – 7.09.2023 – Amsterdami õppereis (2,5 päeva)
21. – 22.09.2023 – Innovatsioonijuhtimise sprindi töötuba (1 päev) ja Innovatsioonikultuuri sprindi töötuba (1 päev)
05.10.2023 – Turule sisenemise teemaseminar (0,5 päeva)
(16)17. – 18.10.2023 – Stockholmi õppereis (2,5 päeva)
09.11.2023 – Innovatsioonistrateegiate mustandite kaitsmine (0,5 päeva) ja Start up mentorlus (0,5 päeva)
29. – 30.11.2023 – Lõpuüritus (2 päeva)

Programmi elluviivate koolitajate, mentorite, coachide ja teemaseminaride läbiviijate kohta saate lugeda siit.

Koolitaja ja mentor Patrick van der Pijl

Patrick on globaalse äridisaini agentuuri Business Models Inc. tegevjuht, hinnatud peaesineja rahvusvahelistel konverentsidel (üle 500 ettekande enam kui 30 riigis), populaarsete innovatsiooniraamatute autor ning tunnustatud innovatsiooni ja ärimudeli strateeg.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Hitachi, Ikea, MARS, Mercedes Benz Finacial Services, Microsoft, Cisco, Heineken, BNP Baribas, Spar, Philips, Salesforce, Toyota, Spotify,, Wrigley ja paljud teised.

Koolitaja ja mentor Linus Bille

Linus on Rootsi innovatsioonijuhtimise konsultatsiooniettevõtte Eicorn asutaja ja vanemkonsultant, sagedane inspiratsiooniesineja nii Rootsi kui ka rahvusvahelistel konverentsidel, innovatsioonijuhtimise ekspert.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Volvo, Siemens, Nasdaq, Virgin, Philip Morris, Sony, NATO, IKEA, University of Gothenburg, Ramboll ja paljud teised.

Koolitaja ja mentor Karl Sjöblom

Karl on Rootsi innovatsioonijuhtimise konsultatsiooniettevõtte Eicorn tegevjuht ja innovatsioonijuhtimise konsultant, sagedane inspiratsiooniesineja innovatsioonikonverentsidel, ISO 56002 innovatsioonistandardi ekspert.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Knauf Insulation, Bron Innovation, Johanneberg Science Park, Moli Streaming, Ministry of Health Oman, Triggy, Umeå Biotech Incubator, Fade Ceilings, Lynchburg Collective, Zervicepoint, Seaweed Protein Bar, Iplay Sport, Ikonia, Forza Football ja paljud teised.

Koolitaja Kadri Lainas

Kadri on Eesti ühe edukaima kommunikatsiooni-konsultatsioonibüroo, Sõnumiagentuuri Akkadian, asutaja. Ta on töötanud turunduse ja kommunikatsiooni valdkonnas enam kui 20 aastat ja juhtimisvaldkonnas üle 15 aasta. Kadri tugevus on luua sild äriarendusstrateegia ja kommunikatsioonistrateegia vahele. 

Ta on töötanud selliste ettevõtete ja organisatsioonide heaks nagu E-residentsus, Prisma Peremarket (SOK kontsern), Stora Enso, Reitan Grupp, Stockmann, Certific, Cybernetika, Proekspert, Eesti Energia, Alexela, Elering, Kapitel, VKG, RBRail, Geneto, Tuleva, Tartu Ülikool, Reliance Industries ja paljud teised.

Eesti ettevõte GScan diagnoosib Ühendkuningriigis ohtlikke sildu

Eesti süvatehnoloogiaettevõte GScan sihib revolutsioonilise müüonkiirgusel põhineva tehnoloogiaga uut globaalset turgu – infrastruktuuriobjektide diagnostikat. 2018. aastal kukkus Itaalias Genovas kokku maanteesild, tragöödias hukkus 43 inimest. Paljud 20. sajandi keskel ehitatud sillad on jõudmas oma elukaare lõpuni ning vajaksid hädasti rekonstrueerimist. Näiteks USAs on hinnanguliselt 44 000 kehvas olukorras silda, millest kõik ei vaja küll kohest rekonstrueerimist, kuid mida tuleks tähelepanelikumalt jälgida. Probleem on selles, et paljude sillatüüpide puhul on diagnostika kas äärmiselt kallis või väga keeruline – siin tulebki appi Eesti ettevõte GScan. Ettevõtte patenteeritud tehnoloogia rakendab ohutut ja looduses esinevat müüonkiirgust, mis aitab näha materjalidest läbi paremini kui ühegi teise

Konverents: isegi kui initsiatiiv on karistatav, innovatsioon on teostatav!

Avaliku sektori uuendajaid ja ettevõtete esindajaid kogunesid täna Kultuurikatlasse kuulama kolleegide kogemuslugusid innovatsiooni loomisest ja hankimisest erinevates valdkondades. Konverentsi eesmärk on julgustada avaliku sektori organisatsioonide esindajaid katsetama, piloteerima ja tulevikku vaatama ning otsima lahendusi erasektorist. Konverentsi avanud majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo sõnul peab avalik sektor olema innovatsiooni eeskujuks. „Eesti 2035 visiooni teostumiseks on meil vaja uusi ja paremaid lahendusi ehk innovatsiooni. Igal aastal tellivad riigiasutused ligikaudu 4-5 miljardi euro eest tooteid ja teenuseid, mis moodustab Eesti SKPst pea viiendiku. See tähendab, et riigihangetel on turul märkimisväärne ostujõud, millega saab anda hoogu Eesti ettevõtete innovaatilistele toodetele ja teenustele. On vaja

EASi ja KredExi ühendasutus avas uue toetusvooru teadmusmahukate arenduste elluviimiseks

Täna, 9. oktoobril avas EASi ja KredExi ühendasutus rakendusuuringute programmi (RUP) viienda toetusvooru teadmusmahukate tootearendusprojektide ja rakendusuuringute elluviimiseks. Vooru eelarve on 15 miljonit eurot ning maksimaalne toetus ühele ettevõttele kaks miljonit eurot. Ettevõtete arendusprojekte aitavad ette valmistada ja läbi mõelda erinevate valdkondade spetsialistid.  “Eesti majandusele uue hoo andmise eelduseks on üleminek teadmusmahukale majandusele ning seeläbi kõrgtehnoloogilise ekspordi suurendamine. Selliste tehnoloogiate väljatöötamine on seotud suure riskiga, mistõttu tuleb riik ettevõtjatele nii nõu kui ka toetusega appi,” sõnas EASi ja KredExi ühendasutuse rakendusuuringute osakonna juht Madis Raukas.  Ta lisas, et RUP aitab ettevõtetel riske maandada ning arendustööd kiirendada. Taotlusprotsessis osalemise eelduseks on

Ivo Suursoo: digihirmu vastu aitab õppimine

Äripäeva Raadio saates jagas ärikonsultatsiooni ettevõtte Columbus Baltikumi tegevjuht ja Tööandjate Keskliidu Innovatsiooni Käivituskoja juht Ivo Suursoo viite praktilist sammu ettevõtete juhtidele ja juhtkonna liikmetele, mida digitaliseerimise projektide ja digiinvesteeringute peale mõeldes astuda. Esmalt aga suurtest digitaliseerimise trendidest rääkides tõi Suursoo välja automatiseerimise. „Tuleviku trendide mõttes võib põhimõtteliselt jagada ettevõtted kaheks – tööjõumahukad ettevõtted ja tootemahukad ettevõtted. Tööjõumahukates ettevõtetes on kindlasti üks trend hüperautomatiseerimine, millele tasub kohe ka tegelikult rongile hüpata. Tänane integratsioonitehnoloogiate areng võimaldab ebavajalikku tööd inimese jaoks vältida ja hulga käsitööd vahelt ära lõigata,“ selgitas ta. „Hea uudis on see, et automatiseerimise lahendused ei ole enam kallid. Väikeettevõtte

Innovatsiooniekspert Linus Bille: edukas innovatsioon algab ettevõtte juhist

Selleks, et jääda konkurentsivõimeliseks, tuleb ettevõttel areneda. Nii on täna ilmselt vähe ettevõtteid, kes ei oleks mõelnud innovatsioonile. Millest alustada ja kuidas edu saavutada, selgitab innovatsiooniekspert Linus Bille rahvusvahelisest konsultatsiooniettevõttest Eicorn.  „Innovatsioon hõlmab uute ideede kasutamist mingi töö tegemiseks ehk oluline ei ole mitte ainult tulemus, vaid tööprotsess, mida uuendust luues kasutatakse,“ selgitas Bille. Uuendust saab seejuures tema sõnul innovatsiooniks nimetada vaid siis, kui see loob väärtust või omab laiemat ühiskondlikku mõju. „Muul juhul oleks tegu lihtsalt leiutisega.” Kui soov on olemas, siis seistakse silmitsi küsimusega – millest alustada, et ettevõttes edukalt innovatsiooni teha? Enne praktilisi samme tuleks innovatsioonieksperdi sõnul