Aitame Jaapani turule
EASi poolt ellu kutsutud programm „Süsteemne eksport Jaapanis“ on mõeldud IKT ja Targa Linna sektori ettevõtetele esimeseks sammuks Jaapanisse eksportimisel. See aitab tutvuda sihtturuga, mõista oma äripotentsiaali ning panna paika süsteemne sisenemiskava.
Programmi kandideerimine on lõppenud.
Kelle jaoks on programm mõeldud?
- Programmis saab osaleda kuni kaheksa IKT ja Targa Linna sektori ettevõtet, kes soovivad siseneda Jaapani turule või seal tegevust taaskäivitada ning kelle tegevusala, toode ja/või teenus panustab oma olemuselt Jaapani valitsuse välja töötatud programmi „Society 5.0“ strateegiliste eesmärkide saavutamisesse.
- Ettevõttel on olemas ekspordikogemus (teistelt turgudelt) ja finantsiline võimekus Jaapani turule sisenemiseks.
- Ettevõtte viimase majandusaasta ekspordikäive on vähemalt 50 000 eurot või kogukäive vähemalt 200 000 eurot.
- Igast ettevõttest saab osaleda kuni kaks inimest (soovitatav).
- Osalejate puhul eeldame, et nende töö sisuks on ekspordi planeerimine, aktiivne müügitöö välisturgudel ja rahvusvaheliste müügipartneritega suhtlemine ning inglise keele oskus on vähemalt C1 tasemel.
- Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.
Kandideerimisel EASi vastavuskontrolli läbinud ettevõtete esindajatega viiakse läbi veebiintervjuud Jaapani turu ekspertide poolt, kes muuhulgas hindavad ettevõtte toote/teenuse potentsiaali Jaapani turul ning annavad omapoolse hinnangu ettevõtte eesmärkide täitmise realistlikkuse ja programmi sobivuse kohta. Antud hinnangut võetakse arvesse hindamiskomisjoni poolt otsuste tegemisel.
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääkMiks programmis osaleda?
Nõu ja abi
valdkonna tippkonsultantidelt Jaapanis
Selge arusaam
uuest sihtturust
Individuaalsed turuvisiidid
Jaapanisse
Programmi ülesehitus
Programm* koosneb seminaridest/webinaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub individuaalne turuvisiit Jaapanisse.
* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile
Kick-off: Jaapani ärikultuur, IKT sektor ja selle võimalused
- Ekspordiprogrammi tutvustus
- Turutrendid ja võtmetegijad turul
- Välisettevõtete võimalused turul
Jaapani turule sisenemine
- Toote/teenuse positsioneerimine
- Turule sisenemise kanalid ja strateegia valik
Jaapani ärikultuur ja kommunikatsioon
- Jaapani ärikultuur ja selle dimensioonid
- Äritavad ja etikett
- Jaapanlaste ootus klienditeeninduses
- Turundus Jaapani viisil
Individuaalsed nõustamised
Nõustamised 1-3: Turu taust
- Jaapani turu analüüs (näiteks SWOT jmt)
- Ettevõtte turule sisenemise strateegia
- Väärtuspakkumise koostamine ja toote/teenuse hinnastamine Jaapanis
- Kliendisegmendid
- Konkurents Jaapani turul
Nõustamine 4: Lokaliseerimine
- Toote/teenuse kohandamine turule vastavaks
- Reguleeriv raamistik Jaapanis (sertifikaadid, litsentsid, tolliprotseduurid jmt)
Nõustamine 5: Jaotuskanalid, Partnerid, Turundus
- Partneri profiil
- Valitud jaotuskanalid
- Turundustegevused ja parima võimaluse valik selleks (reklaamid, avalikud suhted, online turundus)
- Vajadusel: vajalik informatsioon oma kontori loomiseks Jaapanis (nt viisa taotlemine jmt)
Jaapani andmekaitseseadus ja andmete edastamine EU ja Jaapani vahel
- Peamine reguleeriv raamistik andmete edastamisel
- Andmekaitse reeglid Jaapanis, millega seal tegelev ettevõte peab arvestama
Individuaalsed nõustamised
Nõustamine 6: Andmekaitse nõuete järgimine Jaapanis
- Ettevõtte toote või teenuse vastavus regulatiivsele raamistikule Jaapanis
- Vajadusel: Järgmised sammud vastavuse tagamiseks enne andmete liigutamist EU ja Jaapani vahel
Nõustamine 7: Ettevalmistus turukülastuseks
- Müügimaterjalide ülevaatus
- Ettevalmistus Jaapani turu visiidiks ja potentsiaalsete partnerite/klientidega kohtumiseks
Avalikud hanked Jaapanis
- Jaapani hangete süsteem
- Hangetel osalemise võimaluste otsimine
- Osalemistingimused ja vajalik ettevalmistus
- Tähelepanekud avalike hangete kohta Jaapanis ning soovitused ja kasulikud nipid
Individuaalne turuvisiit
Igale programmis osalevale ettevõttele korraldatakse individuaalne turuvisiit, mis annab vajalikku sektoripõhist turuinfot ning võimaluse testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Jaapani turule.
- Ettevõtete ja organisatsioonide külastused
- Kohtumised potentsiaalsete klientide ja partneritega
- Kokkuvõttev arutelu konsultandiga ja järgmiste sammude arutelu
Turuvisiidid toimuvad orienteeruvalt mai-juuni 2024, koos lendudega arvestada 5 päevaga.
EAS korraldab Jaapani turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:
- lennupiletid Tallinn-Tokyo ja Tokyo-Tallinn,
- majutus 4* hotellis.
Järelnõustamine
Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.
Programmi sisu
Programm* koosneb seminaridest/webinaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub individuaalne turuvisiit Jaapanisse.
* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile
- Ekspordiprogrammi tutvustus
- Turutrendid ja võtmetegijad turul
- Välisettevõtete võimalused turul
- Toote/teenuse positsioneerimine
- Turule sisenemise kanalid ja strateegia valik
- Jaapani ärikultuur ja selle dimensioonid
- Äritavad ja etikett
- Jaapanlaste ootus klienditeeninduses
- Turundus Jaapani viisil
Nõustamised 1-3: Turu taust
- Jaapani turu analüüs (näiteks SWOT jmt)
- Ettevõtte turule sisenemise strateegia
- Väärtuspakkumise koostamine ja toote/teenuse hinnastamine Jaapanis
- Kliendisegmendid
- Konkurents Jaapani turul
Nõustamine 4: Lokaliseerimine
- Toote/teenuse kohandamine turule vastavaks
- Reguleeriv raamistik Jaapanis (sertifikaadid, litsentsid, tolliprotseduurid jmt)
Nõustamine 5: Jaotuskanalid, Partnerid, Turundus
- Partneri profiil
- Valitud jaotuskanalid
- Turundustegevused ja parima võimaluse valik selleks (reklaamid, avalikud suhted, online turundus)
- Vajadusel: vajalik informatsioon oma kontori loomiseks Jaapanis (nt viisa taotlemine jmt)
- Peamine reguleeriv raamistik andmete edastamisel
- Andmekaitse reeglid Jaapanis, millega seal tegelev ettevõte peab arvestama
Nõustamine 6: Andmekaitse nõuete järgimine Jaapanis
- Ettevõtte toote või teenuse vastavus regulatiivsele raamistikule Jaapanis
- Vajadusel: Järgmised sammud vastavuse tagamiseks enne andmete liigutamist EU ja Jaapani vahel
Nõustamine 7: Ettevalmistus turukülastuseks
- Müügimaterjalide ülevaatus
- Ettevalmistus Jaapani turu visiidiks ja potentsiaalsete partnerite/klientidega kohtumiseks
- Jaapani hangete süsteem
- Hangetel osalemise võimaluste otsimine
- Osalemistingimused ja vajalik ettevalmistus
- Tähelepanekud avalike hangete kohta Jaapanis ning soovitused ja kasulikud nipid
Igale programmis osalevale ettevõttele korraldatakse individuaalne turuvisiit, mis annab vajalikku sektoripõhist turuinfot ning võimaluse testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Jaapani turule.
- Ettevõtete ja organisatsioonide külastused
- Kohtumised potentsiaalsete klientide ja partneritega
- Kokkuvõttev arutelu konsultandiga ja järgmiste sammude arutelu
Turuvisiidid toimuvad orienteeruvalt mai-juuni 2024, koos lendudega arvestada 5 päevaga.
EAS korraldab Jaapani turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:
- lennupiletid Tallinn-Tokyo ja Tokyo-Tallinn,
- majutus 4* hotellis.
Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.
Konsultandid
Marcel Rasingeril on 12-aastane kogemus ürituste ja ärikohtumiste korraldamisel ning programmide juhtimisel Jaapanis.
Ta on 2007 aastal lõpetanud Viini Ülikoolis rahvusvahelise ärijuhtimise eriala. 2011 aasta jaanuaris kolis ta Jaapanisse Tokyosse, kus töötas Advantage Austria Tokyo tehnoloogiavaldkonna juhina. Tema peamiseks ülesandeks oli toetada Austria tehnoloogiaettevõtteid, kes on huvitatud Jaapani turule sisenemisest. Praegu on ta ettevõtte genten LLC asutaja ja juht, mille eesmärk on toetada välismaiste ettevõtete ja idufirmade edukat sisenemist Jaapani turule.
Lucal Escoffieril on enam kui 20-aastane kogemus kolmel kontinendil teadusorganisatsioonide, idufirmade ja suurettevõtetega rahvusvaheliste projektide, ärivisiitide, seminaride, konverentside ja võrgustumissündmuste korraldamisel.
Tal on Parma ülikooli intellektuaalomandiõiguse magistrikraad. Pärast mitmeaastast tööd Itaalia nano-biotehnoloogia ettevõttes kolis ta 2008. aastal Seattle’isse, et töötada Washingtoni Ülikoolis külalislektorina. Alates aastast 2013 on ta resideerunud Jaapanis ning hetkel juhib peamiselt oma Tokyos asuvat konsultatsioonifirmat. Samuti juhib ta EU-Japan Tööstuskoostöö Keskuse tehnoloogiasiirde ja Space.Japan kasutajatoe tööd.
Luca on avaldatud autor, kellel on suur hulk artikleid ja kolm raamatut innovatsiooni/IP-ga seotud teemadel.
Daniel Schwarzil on rohkem kui 15-aastat kogemust IT-süsteemide inseneri/arhitektina, omades laiapõhjalist kogemust erinevates valdkondades alates IT-infrastruktuurist kuni küberturvalisuse ja tehnilise ennetuseni.
Finants- ja kindlustussektoris on Daniel osalenud selliste tööstusharu liidrite, nagu IBM, FI-TS ja Talanx, aga ka teiste silmapaistvate finantsteenuste pakkujate projektides. Ta on ettevõtja ja ITB-GBS Tokyo juht. Samuti töötab ta lektorina Tokyo Tehnoloogiainstituudis, kus juhendab tehisintellektile ja andme-eetikale keskenduvat veebikursust. Tema volikirjade hulka kuulub Euroopa privaatsus- ja küberturvalisuse keskuse (ECPC) andmekaitseametniku sertifikaat.
Partnerid ja lisainfo
Programmi viivad ellu Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus ja Välisministeerium koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.
Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavusrahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.