Vaata peasisu Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU (RRF) (EST)

Aitame Jaapani turule

EASi poolt ellu kutsutud programm „Süsteemne eksport Jaapanis“ on mõeldud IKT ja Targa Linna sektori ettevõtetele esimeseks sammuks Jaapanisse eksportimisel. See aitab tutvuda sihtturuga, mõista oma äripotentsiaali ning panna paika süsteemne sisenemiskava.

Programmi kandideerimine on lõppenud.

Nimi
Süsteemne eksport Jaapanis
Kestus
Algab jaanuaris 2024, kestab 6 kuud
Hind
VKE: 2000 eurot; Suurettevõte: 3000 eurot
Töökeel
inglise keel
Staatus
Suletud

Kelle jaoks on programm mõeldud?

  • Programmis saab osaleda kuni kaheksa IKT ja Targa Linna sektori ettevõtet, kes soovivad siseneda Jaapani turule või seal tegevust taaskäivitada ning kelle tegevusala, toode ja/või teenus panustab oma olemuselt Jaapani valitsuse välja töötatud programmi „Society 5.0“ strateegiliste eesmärkide saavutamisesse.
  • Ettevõttel on olemas ekspordikogemus (teistelt turgudelt) ja finantsiline võimekus Jaapani turule sisenemiseks.
  • Ettevõtte viimase majandusaasta ekspordikäive on vähemalt 50 000 eurot või kogukäive vähemalt 200 000 eurot.
  • Igast ettevõttest saab osaleda kuni kaks inimest (soovitatav).
  • Osalejate puhul eeldame, et nende töö sisuks on ekspordi planeerimine, aktiivne müügitöö välisturgudel ja rahvusvaheliste müügipartneritega suhtlemine ning inglise keele oskus on vähemalt C1 tasemel.
  • Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.

Kandideerimisel EASi vastavuskontrolli läbinud ettevõtete esindajatega viiakse läbi veebiintervjuud Jaapani turu ekspertide poolt, kes muuhulgas hindavad ettevõtte toote/teenuse potentsiaali Jaapani turul ning annavad omapoolse hinnangu ettevõtte eesmärkide täitmise realistlikkuse ja programmi sobivuse kohta. Antud hinnangut võetakse arvesse hindamiskomisjoni poolt otsuste tegemisel.

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Miks programmis osaleda?

Võimalus kohalike ekspertide toel siseneda oma toote või teenusega Jaapani turule.

Nõu ja abi

valdkonna tippkonsultantidelt Jaapanis

Selge arusaam

uuest sihtturust

Individuaalsed turuvisiidid

Jaapanisse

Programmi ülesehitus

Programm* koosneb seminaridest/webinaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub individuaalne turuvisiit Jaapanisse.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

Kick-off: Jaapani ärikultuur, IKT sektor ja selle võimalused

  • Ekspordiprogrammi tutvustus
  • Turutrendid ja võtmetegijad turul
  • Välisettevõtete võimalused turul

Jaapani turule sisenemine

  • Toote/teenuse positsioneerimine
  • Turule sisenemise kanalid ja strateegia valik

Jaapani ärikultuur ja kommunikatsioon

  • Jaapani ärikultuur ja selle dimensioonid
  • Äritavad ja etikett
  • Jaapanlaste ootus klienditeeninduses
  • Turundus Jaapani viisil

Individuaalsed nõustamised

Nõustamised 1-3: Turu taust

  • Jaapani turu analüüs (näiteks SWOT jmt)
  • Ettevõtte turule sisenemise strateegia
  • Väärtuspakkumise koostamine ja toote/teenuse hinnastamine Jaapanis
  • Kliendisegmendid
  • Konkurents Jaapani turul

Nõustamine 4: Lokaliseerimine

  • Toote/teenuse kohandamine turule vastavaks
  • Reguleeriv raamistik Jaapanis (sertifikaadid, litsentsid, tolliprotseduurid jmt)

Nõustamine 5: Jaotuskanalid, Partnerid, Turundus

  • Partneri profiil
  • Valitud jaotuskanalid
  • Turundustegevused ja parima võimaluse valik selleks (reklaamid, avalikud suhted, online turundus)
  • Vajadusel: vajalik informatsioon oma kontori loomiseks Jaapanis (nt viisa taotlemine jmt)

Jaapani andmekaitseseadus ja andmete edastamine EU ja Jaapani vahel

  • Peamine reguleeriv raamistik andmete edastamisel
  • Andmekaitse reeglid Jaapanis, millega seal tegelev ettevõte peab arvestama

Individuaalsed nõustamised

Nõustamine 6: Andmekaitse nõuete järgimine Jaapanis

  • Ettevõtte toote või teenuse vastavus regulatiivsele raamistikule Jaapanis
  • Vajadusel: Järgmised sammud vastavuse tagamiseks enne andmete liigutamist EU ja Jaapani vahel

Nõustamine 7: Ettevalmistus turukülastuseks

  • Müügimaterjalide ülevaatus
  • Ettevalmistus Jaapani turu visiidiks ja potentsiaalsete partnerite/klientidega kohtumiseks

Avalikud hanked Jaapanis

  • Jaapani hangete süsteem
  • Hangetel osalemise võimaluste otsimine
  • Osalemistingimused ja vajalik ettevalmistus
  • Tähelepanekud avalike hangete kohta Jaapanis ning soovitused ja kasulikud nipid

Individuaalne turuvisiit

Igale programmis osalevale ettevõttele korraldatakse individuaalne turuvisiit, mis annab vajalikku sektoripõhist turuinfot ning võimaluse testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Jaapani turule.

  • Ettevõtete ja organisatsioonide külastused
  • Kohtumised potentsiaalsete klientide ja partneritega
  • Kokkuvõttev arutelu konsultandiga ja järgmiste sammude arutelu

Turuvisiidid toimuvad orienteeruvalt mai-juuni 2024, koos lendudega arvestada 5 päevaga.

EAS korraldab Jaapani turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Tokyo ja Tokyo-​Tallinn,
  • majutus 4* hotellis.

Järelnõustamine

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Programmi sisu

Programm* koosneb seminaridest/webinaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub individuaalne turuvisiit Jaapanisse.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

  • Ekspordiprogrammi tutvustus
  • Turutrendid ja võtmetegijad turul
  • Välisettevõtete võimalused turul

  • Toote/teenuse positsioneerimine
  • Turule sisenemise kanalid ja strateegia valik

  • Jaapani ärikultuur ja selle dimensioonid
  • Äritavad ja etikett
  • Jaapanlaste ootus klienditeeninduses
  • Turundus Jaapani viisil

Nõustamised 1-3: Turu taust

  • Jaapani turu analüüs (näiteks SWOT jmt)
  • Ettevõtte turule sisenemise strateegia
  • Väärtuspakkumise koostamine ja toote/teenuse hinnastamine Jaapanis
  • Kliendisegmendid
  • Konkurents Jaapani turul

Nõustamine 4: Lokaliseerimine

  • Toote/teenuse kohandamine turule vastavaks
  • Reguleeriv raamistik Jaapanis (sertifikaadid, litsentsid, tolliprotseduurid jmt)

Nõustamine 5: Jaotuskanalid, Partnerid, Turundus

  • Partneri profiil
  • Valitud jaotuskanalid
  • Turundustegevused ja parima võimaluse valik selleks (reklaamid, avalikud suhted, online turundus)
  • Vajadusel: vajalik informatsioon oma kontori loomiseks Jaapanis (nt viisa taotlemine jmt)

  • Peamine reguleeriv raamistik andmete edastamisel
  • Andmekaitse reeglid Jaapanis, millega seal tegelev ettevõte peab arvestama

Nõustamine 6: Andmekaitse nõuete järgimine Jaapanis

  • Ettevõtte toote või teenuse vastavus regulatiivsele raamistikule Jaapanis
  • Vajadusel: Järgmised sammud vastavuse tagamiseks enne andmete liigutamist EU ja Jaapani vahel

Nõustamine 7: Ettevalmistus turukülastuseks

  • Müügimaterjalide ülevaatus
  • Ettevalmistus Jaapani turu visiidiks ja potentsiaalsete partnerite/klientidega kohtumiseks

  • Jaapani hangete süsteem
  • Hangetel osalemise võimaluste otsimine
  • Osalemistingimused ja vajalik ettevalmistus
  • Tähelepanekud avalike hangete kohta Jaapanis ning soovitused ja kasulikud nipid

Igale programmis osalevale ettevõttele korraldatakse individuaalne turuvisiit, mis annab vajalikku sektoripõhist turuinfot ning võimaluse testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Jaapani turule.

  • Ettevõtete ja organisatsioonide külastused
  • Kohtumised potentsiaalsete klientide ja partneritega
  • Kokkuvõttev arutelu konsultandiga ja järgmiste sammude arutelu

Turuvisiidid toimuvad orienteeruvalt mai-juuni 2024, koos lendudega arvestada 5 päevaga.

EAS korraldab Jaapani turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Tokyo ja Tokyo-​Tallinn,
  • majutus 4* hotellis.

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Konsultandid

Marcel Rasingeril on 12-aastane kogemus ürituste ja ärikohtumiste korraldamisel ning programmide juhtimisel Jaapanis.

Ta on 2007 aastal lõpetanud Viini Ülikoolis rahvusvahelise ärijuhtimise eriala. 2011 aasta jaanuaris kolis ta Jaapanisse Tokyosse, kus töötas Advantage Austria Tokyo tehnoloogiavaldkonna juhina. Tema peamiseks ülesandeks oli toetada Austria tehnoloogiaettevõtteid, kes on huvitatud Jaapani turule sisenemisest. Praegu on ta ettevõtte genten LLC asutaja ja juht, mille eesmärk on toetada välismaiste ettevõtete ja idufirmade edukat sisenemist Jaapani turule.

Marcel Rasinger LinkedIn’is

Lucal Escoffieril on enam kui 20-aastane kogemus kolmel kontinendil teadusorganisatsioonide, idufirmade ja suurettevõtetega rahvusvaheliste projektide, ärivisiitide, seminaride, konverentside ja võrgustumissündmuste korraldamisel.

Tal on Parma ülikooli intellektuaalomandiõiguse magistrikraad. Pärast mitmeaastast tööd Itaalia nano-biotehnoloogia ettevõttes kolis ta 2008. aastal Seattle’isse, et töötada Washingtoni Ülikoolis külalislektorina. Alates aastast 2013 on ta resideerunud Jaapanis ning hetkel juhib peamiselt oma Tokyos asuvat konsultatsioonifirmat. Samuti juhib ta EU-Japan Tööstuskoostöö Keskuse tehnoloogiasiirde ja Space.Japan kasutajatoe tööd.

Luca on avaldatud autor, kellel on suur hulk artikleid ja kolm raamatut innovatsiooni/IP-ga seotud teemadel.

Luca Escoffier LinkedIn’is

Daniel Schwarzil on rohkem kui 15-aastat kogemust IT-süsteemide inseneri/arhitektina, omades laiapõhjalist kogemust erinevates valdkondades alates IT-infrastruktuurist kuni küberturvalisuse ja tehnilise ennetuseni.

Finants- ja kindlustussektoris on Daniel osalenud selliste tööstusharu liidrite, nagu IBM, FI-TS ja Talanx, aga ka teiste silmapaistvate finantsteenuste pakkujate projektides. Ta on ettevõtja ja ITB-GBS Tokyo juht. Samuti töötab ta lektorina Tokyo Tehnoloogiainstituudis, kus juhendab tehisintellektile ja andme-eetikale keskenduvat veebikursust. Tema volikirjade hulka kuulub Euroopa privaatsus- ja küberturvalisuse keskuse (ECPC) andmekaitseametniku sertifikaat.

Daniel Schwarz LinkedIn’is

Partnerid ja lisainfo

Programmi viivad ellu Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus ja Välisministeerium koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.

Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavusrahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.

Kontakt

Kontakt

Ille Metsla
projektijuht
Kolme aasta pärast käive 100 miljonit ja Euroopa välispiiri kaitse – Eesti kaitsetööstusettevõte DefSecIntel sihib kõrgele

Kokku üle 100 töötaja Eestis ja Ukrainas, käive 2023. aastal üle 30 miljoni euro ning aasta kaitsetööstusettevõtte tiitel. „Kolme aasta pärast käive 100 miljonit ja ühel heal päeval kogu Euroopa välispiiri kaitse, Eestist Kreekani,“ ei tee Ettevõtluse Auhinna konkursil Aasta Eksportööri kategoorias viie parima ettevõtte hulka jõudnud DefSecIntel Solutions (DSI)* juht Jaanus Tamm ettevõtte ambitsioonikatest tulevikuplaanidest saladust. Veelgi keerulisem, kui on ettevõtte nimi (DefSecIntel tuleb sõnadest defence, security ja intelligence ehk kaitse, julgeolek, luure, toim.), on ettevõtte kontori leidmine Tehnopoli linnakus. Liftiga üles, siis trepist üles ja alla, pikad koridorid, pöörded vasakule ja paremale ja lõpuks paistabki kontoriuks, millel kirjas

Eesti kohvibränd Kohe sisenes Lõuna-Korea turule ja püüdleb Amazoni

Aastaid siinsel turul tegutsenud lahustuva kohvi bränd Kohe piilub naaberriikidesse laienemise kõrvalt ka pisut kaugemale – hiljuti siseneti Lõuna-Korea turule ning eesmärgiks on hakata müüma lahustuvat kohvi ka Amazonis. Korea turule sisenemine sai alguse huvist uute regioonide vastu, kuhu laieneda ning EIS-i toel osaleti sealsel toidumessil. Otsustavaks saigi usaldusväärse maaletooja leidmine, kes aitas kohandada brändi ja pakendit Korea turu vajadustele. Kuigi esimesed kogemused on veel värsked, on ettevõttel ambitsioon kasvada Korea suurimaks lahustuva kohvi brändiks ja järgmisena suunduda Jaapani turule. Järgneb intervjuu Coffee Crystal OÜ müügi-ja ekspordijuhi Jordan Vähesooga. Millistel turgudel Coffee Crystal hetkel tegutseb ja miks sisenete nüüd just

Selgunud on Aasta Eksportöör 2024 esiviisik

Konkurss „Ettevõtluse auhind“ toimub Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) ning Eesti Tööandjate Keskliidu eestvedamisel 29. korda. Seitsmesse kategooriasse kogunes kandideerinud ja nomineeritud ettevõtteid ligi 170. Nüüd on teiste hulgas selgunud ka Aasta Eksportööri esiviisik.  Parimad ettevõtted selgitatakse välja seitsmes kategoorias: aasta eksportöör, aasta innovaator, aasta välisinvestor, aasta pereettevõte, aasta turismiedendaja, aasta kestlik ettevõte ning täiesti uue kategooriana aasta tööstuse digitaliseerija.   Aasta Eksportööri kategooria esiviisk on järgnev:  Sedakorda selguvad võitjad 2. novembril toimuval auhinnagalal, kuid kõigepealt valitakse iga kategooria viis ja seejärel kolm parimat, kes esitatakse kategooria võitja väljavalimiseks konkursi žüriile. Kategooriate nominendid avalikustame oktoobri esimesel nädalal, kategooriate võitjad selguvad oktoobri

Eksport ületas teises kvartalis importi enim telekommunikatsiooni-, arvuti- ja infoteenuste alal

Statistikaameti ja Eesti Panga andmetel kasvasid 2024. aasta teises kvartalis teenuste eksport ja import mõlemad 3%. Jooksevhindades eksporditi teenuseid 3,1 miljardi ning imporditi 2,3 miljardi euro eest. Teenuste väliskaubandusbilanss oli 802 miljoni euroga ülejäägis. See on 39 miljoni euro võrra rohkem kui aasta tagasi. Statistikaameti analüütik Jane Leppmets rõhutas, et teenuste väliskaubandus jätkas stabiilset ja tasast kasvu ning teenuste eksport ületas importi enamikus teenuse liikides. „Suurim ülejääk oli telekommunikatsiooni-, arvuti- ja infoteenustes, mida eksporditi 312 miljoni euro eest enam kui imporditi. Samuti oli suur ülejääk muudes äriteenustes, mille puhul eksport ületas importi 201 miljoni euroga,“ lisas Leppmets. Teises kvartalis eksporditi kõige enam

Juulis suurenes eelkõige kaupade eksport

Statistikaameti andmetel kasvas 2024. aasta juulis eelneva aasta sama ajaga võrreldes kaupade eksport 5% ja import 1%. Jooksevhindades eksporditi kaupu üle 1,3 miljardi euro ja imporditi ligi 1,7 miljardi euro eest. Kaubavahetuse puudujääk oli 321 miljonit eurot, mis on 59 miljoni võrra väiksem kui aasta varem. Statistikaameti analüütik Jane Leppmets ütles, et tänavu juulis mõjutas ekspordi kasvu osaliselt võrdlus eelmise aasta sama kuu tavapärasest väiksema kaupade väljaveoga. „Aastases võrdluses vähenes reeksport 5%, kuid Eesti päritolu kaupu eksporditi mullusest 12% enam. Suurenes Eesti päritolu põlevkivikütteõlide ning piimatoodete väljavedu. Eesti päritolu kaupade ekspordi suurenemisele lisaks kasvas ka nende osakaal koguekspordis 4 protsendipunkti ehk 64%-ni,“ tõi

Tagasi üles