Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

Aitame kaasa ekspordimüügi kasvule

Programm pakub tuge digitaalsete müügikanalite kaudu Soome, Rootsi, Norra ja Saksamaa turgudele sisenemiseks.

 

Nimi
Süsteemne eksport Euroopas digitaalsete müügikanalite kaudu
Hind
300 eurot + km
Töökeel
inglise keel
Staatus
Suletud

Kelle jaoks on programm mõeldud?

  • Ettevõtjad, kelle viimase majandusaasta ekspordikäive vähemalt 100 000 eurot või kogukäive vähemalt 300 000 eurot, või on ettevõttel innovaatiline toode, mida soovitakse eksportima hakata.
  • Osalejate puhul eeldame, et nende töö sisuks on ekspordi planeerimine, aktiivne müügitöö välisturgudel ja rahvusvaheliste müügipartneritega suhtlemine.
  • Igast ettevõttest saab osaleda kuni kaks inimest (soovitatav), kelle inglise keele oskus on vähemalt C1 tasemel.
  • Programmis osalemise eelduseks on lävendite täitmine, motivatsioon, selged eesmärgid ja põhjendus.
  • Tutvu programmi täpsemate osalemistingimustega.
  • Programmi ei saa kandideerida.
  • Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Miks programmis osaleda?

See on võimalus koolitada oma inimesed välja ekspordi professionaalideks

Teadmised ja oskused

tipptasemel väliskoolitajatelt

Süsteemne raamistik

digitaalsete müügikanalite arendamiseks

Virtuaalsed kliendikohtumised

võimalike ekspordipartneritega

Koolitajad ja turueksperdid

Koolitaja Jean Sutton (GBR) 

Konsultant Jean Sutton on turundusstrateegia ja -uuringute ekspert Suurbritanniast. Tal on oma konsultatsioonibüroo Londonis, lisaks sellele on ta koolitanud ettevõtjaid Eestis, Sloveenias, Rootsis, Ukrainas ja mujal. Ta on praktiline ja inspireeriv ning oskab suurepäraselt oma mahukaid teadmisi ja kogemusi edasi anda. Ta on tegelenud viimase 20 aasta jooksul üle 100 uurimisprojektiga peamiselt B2B valdkonnas.

Jean teab hästi Eesti väikeste ettevõtete tausta, tal on mitmekülgne kogemus erinevatest sektoritest. Ta aitab tuua välja erinevate valdkondade ettevõtete jaoks vajalikud infokanalid ja oskab lihtsalt selgitada praktilist turu- ja kliendi-info kogumist.

Koolitaja Bjørn Hembre (Norra)

Bjørn Hembre on Norra konsultant, kes on aidanud mitmeid Eesti ettevõtteid Norra turule sisenemisel. Bjørni tugevuseks on kontseptuaalne ja terviklik lähenemine turule sisenemisele ja positsioneerimisele. Üle 12 aasta kogemust strateegilise disaini konsultandina Saksamaal, Hiinas ja Norras on talle andnud arusaamise kasutajate ja kultuurikonteksti mõistmiseks ning võimekuse seda kasutada ärilahenduste loomisel. Ta näeb alati suurt pilti, kuid hoiab fookuses kliendi vaadet. Ta on õppinud Handeshøgskolen BI-s, Duisburg-Esseni Ülikoolis ning tal on magistrikraad Norra Teaduse ja Tehnoloogia Ülikoolist (NTNU).
Bjørn on tugev kontseptsioonide looja, väga hea kogemusega positsioneerimisest ja müügivõrgu loomisest, näeb strateegilist tervikpilt ning omab koostöökogemust Eesti ettevõtetega.

Koolitaja Steve Rawling (GBR)

Konsultant Steve Rawling on rahvusvaheline innovatsioonitehnikate raamatu “Be Creative Now” autor (2016) ja storytellingu ekspert Suurbritanniast. Steve on aastaid aidanud inimestel arendada uusi ideid ja jutustada oma töödest suurepäraseid lugusid, et luua kontakt klientide, töötajate ja investoritega. Ta töötab meediaettevõtete, innovaatiliste ettevõtete ja ülikoolidega kogu Euroopas. Steve on endine BBC TV News ajakirjanik ja BBC Academy koolitaja, esineja ja konsultant.
Stevel on suurepärane meediakogemus, oskus lugusid struktureerida ja väga hea koolitaja kogemus. Ta on töötanud rahvusvaheliste ja Eesti ettevõtete lugudega ja nende arendamisega ekspordi jaoks, omandades oskuse kiiresti mõista ettevõtete äri sisu ning panna inimesi avanema ettevõtte lugusid rääkides ning tema soovitustega arvestama.

Koolitaja Artem Daniliants (Soome)

Artem Daniliants on internetiturunduse, SEO, e-kaubanduse ja tehnoloogia spetsialist. Juba keskkooli ajal õppis ja tegeles ta programmeerimisega, avaldas oma esimese kodulehe, õppis iseseisvalt SEO-d ja netiliiklust väga edukalt juhtima ja seda kõike ilma turunduseelarveta. Arendades oma teadmisi, kuidas optimeerimine võib internetipõhiseid ettevõtteid aidata, suutis ta oma äri kasvatada ja jõudis lõpuks 500 000 aktiivse kasutajani.
Pärast müügi-, klienditeeninduse ja programmeerimise õppimist asutas ta 2010. aastal oma firma LumoLink, mis on teedrajav ettevõte, kus on edukalt ühendatud tehnoloogiad ja veebiturundus. Artem on töötanud turunduskonsultandina, turundusjuhina ja nõustajana mitmes Soome ettevõtetes ning konsulteerinud rahvusvahelisi ettevõtteid Soome ja Rootsi turule sisenemisel. Ta on õppinud Oulu University’s (Soome) IT- ja ärijuhtimist.
Artemil on suurepärane ja pidevalt arenev kompetents digimaailmast ning imetlusväärne oskus koolitajana keerulisi teemasid lihtsalt seletada. Olles praktikuna online-äris igapäevaselt tegev, on ta kursis valdkonna viimaste arengutega ning suudab neid hästi edasi anda. Tänu eelnevale kogemusele Eesti ettevõtete nõustamisel omab ta head ülevaadet Eesti ettevõtete veebilehtedest ja e-poodidest ning aitab ettevõttel nõustamisel leida kiiresti sobivaid lahendusi.

Koolitaja Uwe Sponholz (Saksamaa)

Uwe Sponholz on suurepäraste teoreetiliste teadmiste ja praktiliste oskustega nii turunduses kui müügis. Ta on insenerimõtlemisega analüüsija, kes näeb äri tervikvaadet ning oskab seda hästi seletada ning panna seda kogema läbirääkimiste koolitustel.
Alates 2003. aastast on ta Sponholz and Partner juhtivpartner ning tal on pikaajaline rahvusvahelise äri kogemus. Uwel on meditsiinitoodete müügikogemus ning teadmised tehnika ja tööstuslahenduste valdkonnast. Ta tunneb hästi kaubandust ja teenusettevõtteid ning omab pikaajalist rahvusvaheliste müügimeeskondade koolitamise kogemust erinevates ettevõtetes B2B turunduse ja müügi valdkonnas. Varasemalt on ta olnud muuhulgas ülikooli projektijuht ja dekaan. Uwe on õppinud The University of Applied Sciences Würzburg-Schweinfurt (Saksamaa) strateegilist juhtimist ja tööstustoodete turundust. Ta on koos Waldemar Pförtschi ja Philip Kotleriga kirjutanud raamatu “H2H Marketing: The Genesis of Human to Human Marketing”.

Soome ja Rootsi turuekspert Markus Johnsson

Markus Johnsson on mitmekülgse ekspordi, müügi- ja ettevõtluskogemusega rahvusvaheline ärinõustaja ja coach Rootsist. Markus on ärimudelite loomise ja nende turgudele viimise ekspert. Talle pakuvad huvi nii trendid ja äritegevuse kasvustrateegiad kui ka inimeste motiveerimine ja coaching. Markus on töötanud tegevdirektorina, ekspordihaldurina, projektijuhi, müügiesindaja, vanemkonsultandi, treeneri, koolitaja ja asutajana. Alates 2009. aastast on ta tegutsenud peamiselt oma enda firmas, aga projekti ja start-up juhina ka teistes ettevõtetes. Markusel on müügikogemus nii Skandinaavia turgudel kui Saksamaal, lisaks on ta varasemalt töötanud Eesti ettevõtetega, kes on soovinud neile turgudele minna. Viimase 11 aasta jooksul on ta tegelenud peamiselt rahvusvahelise ettevõtluse arendamise ja müügikoolituste ning coachinguga rohkem kui 20 riigis. Täna on Markus ka aktiivne ekspordijuht, kes müüb Skandinaavias SES-Lighting tooteid.
Markus on lõpetanud Copenhagen Business School (MBA, Taani), lisaks on ta õppinud ka Linköping University’s (Rootsi), The Julius Maximilian University’s of Würzburg (Saksamaa), California State University’s (USA), Umeå University’s (Rootsi).

Soome ja Rootsi turuekspert digitaalsete müügikanalite valdkonnas Martina Vazzoler

Martina Vazzoler omab unikaalseid ja sügavaid teadmisi elektrooniliste turgude (marketplaces) kaardistamisel ja nende integreerimisel e-poodidega. See väga eriline kompetents on kindlasti vajalik ka Eesti ettevõtetele. Martina on kaasatud põhiliselt Soome ja Rootsi turu eksperdina, kuid valmis jagama ka teadmisi teistel turgudel.
Ta on kaua töötanud turunduses ja kommunikatsioonis, aga viimastel aastatel spetsialiseerunud digitaalsetele projektidele, mille raames ta on teinud koostööd näiteks Twitteriga, loonud digitaalse turunduse ja transformatsiooni strateegiaid ja tasuvusanalüüse mitmetele ettevõtetele ning aidanud neil laieneda digitaalsete kanalite kaudu rahvusvaheliselt. Digitaalsete strateegiate loomisel toetub ta andmetele ja sügavale infoanalüüsile.
Martina on sotsiaalse kaubanduse e-poe e-Italy looja, mis tegutseb rahvusvaheliselt Itaalias toodetud kaupade vahendamisega. Ta on selle ühendanud 10 Amazoni ja 9 Ebay kontoga ning saavutanud suurepäraseid müügitulemusi. Martina on välja andnud koostöös IUSVE di Mestre ülikooli üliõpilastega raamatu virtuaalsetest turgudest ning sellest, missuguste strateegiatega nendel edukas olla.

Soome ning Rootsi turu ekspert Artem Daniliants

Artem on töötanud marketingi konsultandina, turundusjuhina ja nõustajana mitmetes soome ettevõtetes ning konsulteerides rahvusvahelisi ettevõtteid Soome ja Rootsi turule sisenemisel. Artem on õppinud Oulu University’s (Soome) IT ja ärijuhtimist. Tal on suurepärane ja pidevalt arenev kompetents digimaailmast ning tal on imetlusväärne oskus keerulisi teemasid lihtsalt seletada. Olles praktikuna online äris igapäevaselt tegev, on Artem kursis valdkonna viimaste arengutega ning suudab neid hästi edasi anda. Tänu eelnevale kogemusele Eesti ettevõtete nõustamisel omab ta head ülevaadet Eesti ettevõtete veebilehtedest ja e-poodidest ning aitab ettevõttel nõustamisel leida kiiresti sobivaid lahendusi.

Saksa turu ekspert Maciej (Matti) Kawecki

Maciej on aidanud Eesti IT ettevõtetel siseneda ja laieneda Saksa turul. Ta on saavutanud häid tulemusi ja teab hästi Saksa IT maastikku. Maciej on Saksamaal elanud üle 10 aasta. Tal on kogemus eduka start-up´i loomisega ärianalüüsi valdkonnas ning peale selle edukat müüki on ta toetanud paljusid Poola ja Rootsi ettevõtteid Saksa turule sisenemisel.
Tal on tugev äriarenduse taust, oskus näha ekspordiprotsessides tervikut ja leida fookuseid, millele keskenduda.

Saksa turu ekspert Uwe Sponholtz

Ta on Skandinaavia ja Saksamaa müügikogemusega marketingi ja müügijuht . Alates 2003. aastast on ta Sponholz and Partner juhtivpartner ning omab pikaajalist rahvusvahelist äri kogemust. Uwel on kogemus meditsiini toodete müügist ning teadmised tehnika ja tööstus lahenduste valdkonnast. Ta tunneb hästi kaubandust ja teenusettevõtteid ning omab pikaajalist rahvusvaheliste müügimeeskondade koolitamise kogemust erinevates ettevõtetes B2B turunduse ja müügi valdkonnas.

Norra turu ekspert Bjørn Hembre

Bjørn Hembre Norrast on aidanud mitmeid Eesti ettevõtteid Norra turule sisenemisel. Ta näeb alati suurt pilti, kuid hoiab fookuses kliendi vaadet. Bjørn on tugev kontseptsioonide looja, väga hea kogemusega positsioneerimisest ja müügivõrgu loomisest, näeb strateegilist tervikpilt ning omab koostöökogemust Eesti ettevõtetega.

1. moodul: Ekspordituru valik

12.04.2022 – Sissejuhatus programmi (Zoomis)
Anu-Mall Naarits, Marketingi Instituut

Veebiseminar „Ekspordituru valik ja metoodikad“ – 19.04. 2022

Osalejad saavad teadmised, kuidas lähtudes oma tootest või teenusest valida uut eksporditurgu, hinnates erinevate turgude riske ja võimalusi. Samuti keskendutakse sellele, millised on uuele turule sisenemise tegevused ja kuidas hinnata nende maksumust. Selle mooduli läbinuna oskavad osalejad teha läbimõeldud valikuid uue ekspordituru valikul ning on koostanud  turule sisenemise plaani ja ligikaudse eelarve.

2. moodul: Turu-uuringud

Veebiseminar „Turu ja kliendi vajaduste uuring ning analüüs“ – 21.04.2022

Selle mooduli eesmärk on anda osalejatele teadmised, kuidas selgitada välja potentsiaalsete klientide vajadused, samuti õpetada oma valitud sihtturu olulisemate veebiinfokanalite kasutamiseks vajalikke oskusi ja tekitada huvi nende kasutamise vastu. Osalejad annavad nn long listi koostamiseks sisendi, mis arvestab ettevõtte tugevusi ja nõrkusi.

Veebiseminarile järgneb individuaalne veebikonsultatsioon: Tagasiside turu analüüsile ja/või ekspordituru valikule.

NB! Kõik individuaalsete konsultatsioonide kuupäevad lepitakse kokku programmi kinnitatud osalejatega eraldi.

3. moodul: Turule sisenemise strateegiad

Veebiseminar 1  „Positsioneerimine sihtturul“ –  3.05.2022

Veebiseminar 2 „Müügikanali valik“ – 5.05.2022

Selles moodulis sõnastame kõige väärtuslikuma kliendi profiili ja anname teadmised, kuidas positsioneerida oma ettevõte uuel turul ning kuidas luua sihtturu kliendi jaoks sobivat väärtuspakkumist. Selgitame, kuidas valida müügikanalid õige kliendini jõudmiseks ja kuidas leida tänases muutustele avatud tarneahelas uusi võimalusi müügiks. Mooduli tulemusena on osalejad saanud aru müügikanalite eripärast valitud turul ning mõistnud erinevate kanalite kasumlikkust ja selle mõju oma ekspordiplaanile.

Veebiseminaridele järgneb turupõhine veebikonsultatsioon: valitud turu (Soome, Rootsi, Norra või Saksamaa) põhine tagasiside ettevõtte sisenemisstrateegiale sihtturu konsultantidelt.

 

4.moodul: Ekspordikuvand ja storytelling

Veebiseminar „Ekspordikuvandi loomine ja storytelling virtuaalsete kanalite kaudu“ – 31.05.2022

Selles moodulis saab osaleja inspiratsiooni ning vajalikud tööriistad ettevõtte ekspordikuvandi loomiseks, ettevõtte loo rääkimiseks ning sisu loomiseks oma veebilehel jm kanalites. Anname osalejatele teadmised, mis on ekspordikuvand ja kuidas seda luua erinevate lugude rääkimise kaudu.

Veebiseminarile järgneb veebikonsultatsioon: tagasiside ettevõtte loo ülesehitusele ja esitlusele.

5.moodul: Müük digitaalsete kanalite kaudu

Veebiseminar 1 „Ettevõtte koduleht“ – 23.08.2022

Veebiseminar 2 „Ettevõtte e-pood“ – 25.08.2022

Selles moodulis anname teadmised, kuidas muuta oma ettevõtte koduleht klientidele atraktiivseks ja leitavaks ning kuidas seda seadistada nii, et see töötades ettevõtte eest, viiks kindla müügini. Jagame praktilisi näiteid headest ja halbadest kodulehtedest. Osalejad tõlgendavad oma kodulehtede hindamise tulemusi ning mõistavad, missugused peamised kohad vajavad arendamist. Räägime, kuidas muuta e-poodi atraktiivseks müügiinstrumendiks, toome praktilisi näiteid headest ja halbadest e-poodidest. Osalejad saavad aimu sellest, kas neil tasub arendada oma e-poodi, kasutada olemasolevad e-poode turul või teha mõlemat.

Veebiseminarile järgneb üks veebikonsultatsioon ja üks turupõhine veebikonsultatsioon. Veebikonsultatsioonil saadakse tehniline tagasiside ettevõtte kodulehele ja/või e-poele. Turupõhisel veebikonsultatsioonil nõustab ettevõtet turuekspert valitud turul digitaalsete müügikanalite valikul.

6.moodul: Läbirääkimised

Veebiseminar „Läbirääkimiste alused ja läbirääkimine virtuaalsetes tingimustes“ – 20.09.2022

Osalejad õpivad, kuidas klienti kuulata ja kuidas läbirääkimiste käigus infot koguda, millised on huvi tekitamise võimalused virtuaalses keskkonnas ning kuidas luua köitev veebikontakt. Samuti saadakse teada, milline on läbirääkimiste struktuur ja pidepunktid ning selleks ettevalmistus.

Anname osalejatele teadmised, kuidas virtuaalsetes tingimustes läbirääkimisi edukalt läbi viia ning oskused läbirääkimisi ette valmistada.

Veebiseminarile järgneb veebikonsultatsioonist ja turuspetsiifilisest veebikonsultatsioonist kombineeritud veebikonsultatsioon: tagasiside ettevõttele läbirääkimistehnikatele. Ettevalmistus turupõhisteks läbirääkimisteks. 

Virtuaalsed kliendikohtumised

Veebiseminaridele ja konsultatsioonide jätkuks toimub igal ettevõttel ettevalmistav konsultatsioon, kus valmistutakse kliendikohtumisteks ning tutvutakse potentsiaalsete klientide taustaga. Ekspordiprogramm lõppeb kahe virtuaalse kliendikohtumisega.

 

Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Programmi ülesehitus

12.04.2022 – Sissejuhatus programmi (Zoomis)
Anu-Mall Naarits, Marketingi Instituut

Veebiseminar „Ekspordituru valik ja metoodikad“ – 19.04. 2022

Osalejad saavad teadmised, kuidas lähtudes oma tootest või teenusest valida uut eksporditurgu, hinnates erinevate turgude riske ja võimalusi. Samuti keskendutakse sellele, millised on uuele turule sisenemise tegevused ja kuidas hinnata nende maksumust. Selle mooduli läbinuna oskavad osalejad teha läbimõeldud valikuid uue ekspordituru valikul ning on koostanud  turule sisenemise plaani ja ligikaudse eelarve.

Veebiseminar „Turu ja kliendi vajaduste uuring ning analüüs“ – 21.04.2022

Selle mooduli eesmärk on anda osalejatele teadmised, kuidas selgitada välja potentsiaalsete klientide vajadused, samuti õpetada oma valitud sihtturu olulisemate veebiinfokanalite kasutamiseks vajalikke oskusi ja tekitada huvi nende kasutamise vastu. Osalejad annavad nn long listi koostamiseks sisendi, mis arvestab ettevõtte tugevusi ja nõrkusi.

Veebiseminarile järgneb individuaalne veebikonsultatsioon: Tagasiside turu analüüsile ja/või ekspordituru valikule.

NB! Kõik individuaalsete konsultatsioonide kuupäevad lepitakse kokku programmi kinnitatud osalejatega eraldi.

Veebiseminar 1  „Positsioneerimine sihtturul“ –  3.05.2022

Veebiseminar 2 „Müügikanali valik“ – 5.05.2022

Selles moodulis sõnastame kõige väärtuslikuma kliendi profiili ja anname teadmised, kuidas positsioneerida oma ettevõte uuel turul ning kuidas luua sihtturu kliendi jaoks sobivat väärtuspakkumist. Selgitame, kuidas valida müügikanalid õige kliendini jõudmiseks ja kuidas leida tänases muutustele avatud tarneahelas uusi võimalusi müügiks. Mooduli tulemusena on osalejad saanud aru müügikanalite eripärast valitud turul ning mõistnud erinevate kanalite kasumlikkust ja selle mõju oma ekspordiplaanile.

Veebiseminaridele järgneb turupõhine veebikonsultatsioon: valitud turu (Soome, Rootsi, Norra või Saksamaa) põhine tagasiside ettevõtte sisenemisstrateegiale sihtturu konsultantidelt.

 

Veebiseminar „Ekspordikuvandi loomine ja storytelling virtuaalsete kanalite kaudu“ – 31.05.2022

Selles moodulis saab osaleja inspiratsiooni ning vajalikud tööriistad ettevõtte ekspordikuvandi loomiseks, ettevõtte loo rääkimiseks ning sisu loomiseks oma veebilehel jm kanalites. Anname osalejatele teadmised, mis on ekspordikuvand ja kuidas seda luua erinevate lugude rääkimise kaudu.

Veebiseminarile järgneb veebikonsultatsioon: tagasiside ettevõtte loo ülesehitusele ja esitlusele.

Veebiseminar 1 „Ettevõtte koduleht“ – 23.08.2022

Veebiseminar 2 „Ettevõtte e-pood“ – 25.08.2022

Selles moodulis anname teadmised, kuidas muuta oma ettevõtte koduleht klientidele atraktiivseks ja leitavaks ning kuidas seda seadistada nii, et see töötades ettevõtte eest, viiks kindla müügini. Jagame praktilisi näiteid headest ja halbadest kodulehtedest. Osalejad tõlgendavad oma kodulehtede hindamise tulemusi ning mõistavad, missugused peamised kohad vajavad arendamist. Räägime, kuidas muuta e-poodi atraktiivseks müügiinstrumendiks, toome praktilisi näiteid headest ja halbadest e-poodidest. Osalejad saavad aimu sellest, kas neil tasub arendada oma e-poodi, kasutada olemasolevad e-poode turul või teha mõlemat.

Veebiseminarile järgneb üks veebikonsultatsioon ja üks turupõhine veebikonsultatsioon. Veebikonsultatsioonil saadakse tehniline tagasiside ettevõtte kodulehele ja/või e-poele. Turupõhisel veebikonsultatsioonil nõustab ettevõtet turuekspert valitud turul digitaalsete müügikanalite valikul.

Veebiseminar „Läbirääkimiste alused ja läbirääkimine virtuaalsetes tingimustes“ – 20.09.2022

Osalejad õpivad, kuidas klienti kuulata ja kuidas läbirääkimiste käigus infot koguda, millised on huvi tekitamise võimalused virtuaalses keskkonnas ning kuidas luua köitev veebikontakt. Samuti saadakse teada, milline on läbirääkimiste struktuur ja pidepunktid ning selleks ettevalmistus.

Anname osalejatele teadmised, kuidas virtuaalsetes tingimustes läbirääkimisi edukalt läbi viia ning oskused läbirääkimisi ette valmistada.

Veebiseminarile järgneb veebikonsultatsioonist ja turuspetsiifilisest veebikonsultatsioonist kombineeritud veebikonsultatsioon: tagasiside ettevõttele läbirääkimistehnikatele. Ettevalmistus turupõhisteks läbirääkimisteks. 

Veebiseminaridele ja konsultatsioonide jätkuks toimub igal ettevõttel ettevalmistav konsultatsioon, kus valmistutakse kliendikohtumisteks ning tutvutakse potentsiaalsete klientide taustaga. Ekspordiprogramm lõppeb kahe virtuaalse kliendikohtumisega.

 

Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Kati Kusmin: peame arendama oma tooteid ja viima need laia maailma

Konverentsi Industry 5.0 üks peaesinejatest oli tänavu EAS-i ja KredExi ühendasutuse – Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA (EIS) juht Kati Kusmin, kes leiab, et tööstuse digitaliseerimise kõrval on endiselt päevakorral kvalifitseeritud tööjõu puudus, mis võib saada kasvu piduriks.  Kati Kusmin on seisukohal, et kui tööstuse digitaliseerimine on endiselt fookuses ning aitab suurendada ettevõtete konkurentsivõimet, siis kasvu piduriks võib olla väljaõppinud spetsialistide puudus – jätkuv struktuurne tööjõupuudus erinevates sektorites, mitte ainult IKT-s, vaid tööstuses laiemalt.  „Järjest rohkem tööstusettevõtteid tunneb vajadust välisspetsialistide värbamise järele,“ tõdeb ta. „Värbamist pärsib aga üks suur probleem – välismaal tuntakse Eestit kui edukat IT-riiki, kuid meie tööstuse kuvand

Digiteekaardi toetus on jälle avatud

Alates 18. märtsist on avatud jälle digitaliseerimise teekaardi toetus, mille kogueelarve on 5 miljonit eurot. Eesmärk on suurendada ettevõtete teadlikkust nende digitaliseerituse, automatiseerituse ja küberturvalisuse hetkeolukorrast ning luua koos tasuvusarvestusega investeerimisplaan. Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo sõnul seisneb digitaliseerimise olulisus Eesti majandusse suurema tootlikkuse ja lisandväärtuse loomises. „Enne digitaliseerimisega alustamist ja investeeringute tegemist on ettevõtjal oluline aga omada terviklikku ülevaadet oma võimalustest, ehk et millised on tema äri protsessid ja kõige sobivamad tehnoloogilised lahendused nende digitaliseerimiseks. Selle teadmise digitaliseerimise teekaart ettevõtjale ka annab.“ Teekaardi tehnoloogiliste lahenduste hulka kuuluvad näiteks ressursside planeerimise tarkvara ERP ja tootmise rakendussüsteem MES lahendused, raalprojekteerimise ja -tootmise (CAD/CAM) lahendused;

Ekspert: Eesti ettevõtted peaks kiirendama jõupingutusi digitaliseerimiseks
Ekspert: Eesti ettevõtted peaks kiirendama jõupingutusi digitaliseerimiseks

EASi ja KredExi ühendasutuse digitaliseerimise projektijuht Joel Järvik teeb ülevaate Eesti ettevõtete hetkeseisust digitaliseerimise valdkonnas ning annab nõu, millistel trendidel tasub silma peal hoida. Joel Järviku sõnul on Eesti tervikuna olnud aktiivne digitaliseerimise edendaja. „Eristume selgelt oma edukate e-riigi lahenduste poolest. Eesti ettevõtted on suhteliselt väikesed, kuid tihti paindlikud ja kiirelt kohanevad, mis on oluline eelis muutuvas ärikeskkonnas. Meie inimesed on heade digioskustega ja meil on tugev startup-kultuur,” rääkis ta. Kui avalike digiteenustega oleme Euroopas esirinnas, siis Eesti ettevõtted uutest tehnoloogiatest veel täit kasu eksperdi hinnangul ei realiseeri. „Hoolimata sellest, et meil mõned tehnoloogilises mõistes silmapaistvad tegijad, on meie väikeste

Reaalajamajanduse ja digitaliseerimise meistriklassi võitjad on selgunud! 

Oktoobris alustanud loomeettevõtetele suunatud pilootprogramm Reaalajamajanduse ja Digitaliseerimise meistriklass on jõudnud eduka lõpuni, tuues kaasa mitmeid uuenduslikke ideid ja tugevaid tulemusi.  Esmalt võib tunduda, et reaalajamajandus, digitaliseerimine ja loomeettevõtlus on nagu sokid ja sandaalid, mis eriti kokku ei sobi. Kuid eile, 19. detsembril toimunud meistriklassi finaalüritus tõestas vastupidist. Päev oli täis põnevust ja inspiratsiooni ning ettevõtted kaitsesid kogu auditooriumi ja zürii ees enda plaane, kuidas nad tänu meistriklassile on astunud samme digitaalse tuleviku ja kvaliteetsete andmete suunas ning milliste tegevustega nad jätkavad.  Meistriklass sai lõppakordi võitjate valimisega, strateegia ja äriplaanidele vaatasid peale ning hindasid nii žürii kui ka publik. Publik

Digitaliseerimise ekspert: globaalsel turul konkureerime suurettevõtetega, kes on oma protsessid automatiseerinud
Digitaliseerimise ekspert: globaalsel turul konkureerime suurettevõtetega, kes on oma protsessid automatiseerinud

Metallitööstuse uueks trendiks on kujunemas kogu väärtusahela automatiseerimine ja digitaliseerimine. Kogenud juhtimiskonsultant ja lektor ning EASi digitaliseerimise meistriklassi mentor Andro Kullerkupp selgitab, mis on selle arengu taga ja kuidas on digilahendused muutnud metallisektori tööd. Kui varasemalt toimus digitaliseerimine metallisektori ettevõttes kindlates töölõikudes, näiteks kliendi- ja laohalduses või tootmises, siis viimasel ajal on Kullerkupu sõnul hakatud kasutusele võtma kogu väärtusahelat läbivaid digilahendusi. „Teisisõnu on klient see, kes koostab tellimuse, annab töökäsu tootmisesse ning määrab tarneaja. Ettevõtte jaoks on eesmärk muuta andmete haldamist efektiivsemaks ning seeläbi parandada tootlikkust ja tõsta oma konkurentsivõimet,“ selgitas ekspert. Kullerkupp tõdes, et digitaliseerimine on Eestis pigem keskmise

Tagasi üles