Vaata peasisu

Täna esitleti ja arutati Eesti kuvandi arenguga seonduvaid väljakutseid ning võimalusi

EASi ja KredExi ühendasutus
29. aprill 2015
3 min

29. aprill 2015

Täna, 29. aprillil toimus Telliskivi loomelinnakus Eesti kuvandi infopäev, kus tutvustati Eesti kuvandiga lähedalt seotud ning sellesse panustavate ettevõtete ja organisatsioonide esindajatele esialgset kokkuvõtet hetkeseisust ning anti ülevaade võimalikest sammudest riigi kuvandi värskendamisel.

“Eesti riigi ja inimeste heaolu sõltub üsna suurel määral sellest, kui suur on huvi meie vastu väljaspool – kas eesmärgiga siia investeerida, Eesti ettevõtete tooteid ja teenuseid osta, siin elada, õppida või lihtsalt Eestisse külla tulla. Ja seda mõjutab paljuski see, millega ja kuidas me välja paistame – millest me ise räägime, kui Eestit tutvustame ja millisena näevad meid teised,” selgitas Eesti kuvandi värskendamise töörühma juht Paul Kristjan Lilje.

Tänasel Eesti kuvandi infopäeval Telliskivi loomelinnakus osalesid ettevõtete ja organisatsioonide esindajad, kes läbi oma tegevuse panustavad Eesti kuvandi arengusse, nende hulgas eksportivad ettevõtted, turismi edendamise, Eesti toidu tutvustamisega seotud ettevõtted ja organisatsioonid, kultuuri- ja haridusasutuste esindajad jt. Osalejatele tutvustati läbi viidud küsitluste tulemusi ja rahvusvahelisi uuringuid ning arutleti Eesti kuvandi värskendamise vajaduse ning võimaluste üle.

Lisaks ettekannetele, arutlesid erinevate valdkondade inimesed täna selle üle, miks on Eesti kuvandi edasise arengu teema just täna oluline, nende seas Premia juht Katre Kõvask, Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov, venekeelse telekanali ETV Pluss juht Darja Saar, Arengufondi esimees Pirko Konsa ja Eesti tulevikuloo eestvedaja Ruti Einpalu.

Järgmise etapina toimuvad tänavu mais ja juunis töötoad, kuhu on oodatud erinevate Eesti eluvaldkondade esindajad. “Tahame laiendada teema osanike ja osalejate ringi nende organisatsioonide, ettevõtete ja inimeste osas, kes oma igapäevases töös tegelevad sellega, et eksportida Eestist kaupu ja teenuseid, tuua Eestisse investeeringuid, spetsialiste, tudengeid, külastajaid jt. Neil on kõige parem arusaam selle kohta, mis seisus asjad täna on ja mida neil on tarvis, et oma tööd paremini teha ja sellega kokkuvõttes Eestile kasu tuua,” lisas Lilje. Täpsem info töötubade kohta tuleb peagi.

Lilje täiendas, et riigi kuvandi ajakohastamine ja värskendamine on loomulik asjade käik, sest Eesti edusamme peab peegeldama ka turunduslik tööriistakast ehk see, läbi milliste lugude, märksõnade ja piltide abil me Eestit maailmale tutvustame. „Eestil on mitmeid võimalusi end oluliselt tugevamini maailma kaardile tuua, kui oma tugevused hästi läbi mõtleme, need kokku lepime ning teeme kuvandi arendamisega järjepidevalt tööd. Põhjalik valdkondade ülene koostöö koos erinevate oluliste mõtlejatega loob selleks head eeldused. Samuti on tulemas Eesti Vabariigi 100. sünnipäev ja Euroopa Liidu eesistumise aasta, mis toovad Eestile täiendavat tähelepanu,” selgitas Lilje.

Eesti kuvandi värskendamise projekti rahastatakse Euroopa Struktuurfondi vahenditest.

Jaga postitust