Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

Turuletuleku meistriklass

Praktiline ja sisukas programm ettevõtetele, kes soovivad uue tootega turule tulla. Meistriklassis saad läbi mõelda kõik, mis puudutab uue toote turule toomist, maandades äririske ning kindlustades õigete otsuste tegemise. Töötame koos läbi olulisemad võtmekohad: toote positsioneering, ärimudel, turundus, lansseerimine.

Osalevad ettevõtted saavad programmi jooksul tuge ja nõu oma ala tippekspertidelt. See on unikaalse võimalus kaasata oma ettevõtte arendamisse maailmataseme kompetentsiga konsultante.

Nimi
Turuletuleku meistriklass
Kestus
2 kuud
Hind
499 + km
Avalduse tähtaeg
09.09.2022
Töökeel
eesti keel
Töömahukus

kellele on meistriklass mõeldud?

  • Meistriklass sobib ettevõtetele, kellel on välja töötatud uus toode, mida ei ole veel turule toodud ning kel on soov laieneda uutele turgudele, kasvatada eksporti.
  • Meistriklassi töötubadesse on oodatud osalema ettevõtete 2- kuni 3-liikmelised tiimid, millesse kuulub ka vähemalt üks otsustaja. Iseseisvast tööst, mentorlusest ja e-õppest võivad saada osa ka suuremad toote turule toomise tiimid.
  • Meistriklassi kandideeriv ettevõte ei tohi olla raskustes.
  • Vähese tähtsusega abi (VTA) ei ületa 200 000 eurot (maanteetranspordi valdkonna ettevõtetel 100 000 eurot).
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

kogemuslood

Krister Rekkaro
Krister Rekkaro
Artproofi partner 

Meie klientideks on rahvusvahelise haardega galeriid, kes pakuvad oma klientidele kaasaegset fotokunsti. Meistriklassi käigus viisime läbi intervjuud Ühendkuningriikide, Saksamaa ja Rootsi galeriidega ning taipasime, et klientide jaoks oli probleemiks hoopis kastide kaal ja nende utiliseerimine.

Loe lisa
Jaana Külm
Jaana Külm
Dipperfoxi juht 

Ilma meistriklassita poleks me sellise ajaga kindlasti nii kaugele jõudnud. Edasi arenes ka meie oma tiim ning õppisime tundma ja mõistma toote kasutajaid.

Loe lisa
Aivar Anderson
Aivar Anderson
Factory Seven juhataja 

Kõige suurem võit on see, et oleme meeskonnaga leidnud ühise keele ning oleme asjadest hakanud paremini ja ühtemoodi aru saama. Kindlasti võidavad sellest kõige rohkem meie kliendid.

Loe lisa

mis kasu on ettevõttele?

Valmib uue toote turule toomise põhjalikult läbi mõeldud plaan.

Valmib tegevusplaan

uue toote turule toomiseks

Paraneb meeskonnatöö

ühine õppimine ja kogemuste vahetus

Kasvab ekspordivõimekus

paremad võimalused toote ekspordiks

Meie koolitajad ja mentorid

Jana Kukk, PhD on strateegilise disaini agentuuri Rethink kaasasutaja ja äridisainer ning TalTechi teenusedisaini labori d.Lab juht. Ta on tegutsenud 13 aastat teenusedisaini ja strateegilise juhtimise konsultatsioonivaldkonnas ning omandanud doktorikraadi äriteenuste disaini ja väärtuse kujundamises. Lisaks on Jana raamatu „Managing Complexity and Creating Innovation Through Design” üks kaasautoritest. 

Jana toetab meeskondi kahel päeval koolitajana ning mentorina metoodikate, kliendiuuringute ning hinnastamise küsimustes.

Kaarel Oja, PhD kandidaat on strateegilise innovatsiooniagentuuri Quantitas asutaja ja konsultant. Tal on 15 aastat kogemust turunduse- ja innovatsioonistrateegia valdkondades, nõustades rahvusvahelist tooteinnovatsiooni ettevõtetes Fiat Chrysler Automobiles, Ferrero, Luminor ning All Media Baltics. Ta on omandamas doktorikraadi tehnoloogia adaptsioonis TalTechis (turundus) ning  Universita Bocconis (tehnoloogia adaptsioon). 

Kaarel toetab meeskondi koolitajana ning mentorina protsessijuhtimise, tootestrateegia, turundusstrateegia ning turundusanalüütika valdkondades.

Markko Karu töötab igapäevaselt toodete ja teenuste arendamisega, nõustades nii iduettevõtteid kui ka rahvusvahelisi korporatsioone ning aidates neil läbi kasutajakeskse vaatenurga oma tooteid ning teenuseid konkurentsivõimelisemaks muuta. 

Tootedisaineri haridusega Markko on ka õppejõud EBS-is, Eesti Kunstiakadeemias ja TÜ Pärnu kolledžis. 

Markko toetab meeskondi koolitajana innovatsioonimetoodikate ning protsessijuhtimise suundadel.

Jana Budkovskaja, PhD kandidaat töötab varajase staadiumi teadusmahukamate iduettevõtete nõustajana ning prototüüpimise rahastu Prototron tegevjuhina. Ta on kogenud mentor, kes on kaasa teinud projektides Ajujaht, Garage48, [email protected], Objekt.is ning Loomehäkk. Analüütilise keemia tippspetsialistina toob Jana programmi teadusvõrgustiku ning inseneri oskused ning toetab meeskondi tootestrateegia, ärimudelite, arendustöö ja protsessijuhtimine küsimustes teadusmahukate toodete juures.

Siim Saare on rahvusvahelise juhtimiskogemusega ettevõtja ja innovatsioonikonsultant ning sertifitseeritud Google Design Sprintide läbiviija. Siim on tervisetehnoloogia kiirendi Health Founders asutaja ja juhtivpartner, aidates mentorina turule varajase faasi idufirmasid. Varasemalt on ta töötanud üle 10 aasta erinevates suurettevõtetes, olles viimati turundus- ja meediakontserni Dentsu Aegis Networki Baltikumi regiooni tegevjuht. Siim toetab meeskondi ärimudelite, kliendiuuringute, turundusstrateegia ning operatiivjuhtimise vallas.

Lars-Erik Hion on Rethink strateegilise disaini agentuuri juhtivpartner, eelnevalt Luminor Panga teenusedisaini üksuse juht, panga korporatiivmeeskondade juhendaja ning teenusedisaini kultuuri juurutaja. Keerukate toodete turule toomisega on Lars kokku puutunud partnerina Helmeses, Nortali UX osakonna juhina ning veebiarendusfirma Opus asutajana. Lars-Erik toetab meeskondi innovatsioonimetoodikates, kliendi valideerimise, tehnoloogia adaptsiooni ja kasutuskogemuse, IT- ja arendustöö juhtimises, teenusedisainis ning rahvusvahelise müügi küsimustes.

Kristjan Raude on 15-aastase rahvusvahelise juhtimise-, müügi- ja turunduskogemusega Impact 8020 turundusagentuuri asutaja. Ta on tehnoloogiasektoris aktiivne ingelinvestor, kes on toonud 10+ meeskonnaga turule uusi innovaatilisi tooteid ning teenuseid ning Impact 8020 agentuuris töötanud ambitsioonikate VKE-de toodete lansseerimisega. Kristjan on töötanud hinnatud mentorina Garage48, European Innovation Academy ning STARTERtallinn projektide raames ning toetab meeskondi äri- ja erakliendi fookusega müügistrateegia, turundusstrateegia, ekspordi ja digiturunduse teemadel.

Karl Pae on digiturundusagentuuri ePPC asutaja, analüütiline turundaja ning Baltikumi regiooni sertifitseeritud Google’i koolitaja ja mentor. Karl on digiturunduses tegutsenud 12 aastat, mille jooksul on ta aidanud Google’i Iiri kontoris töötades Baltikumi suurimaid kaubamärke Lääne-Euroopa turgudele ning ePPC juhina nõustanud erinevaid ettevõtteid nii Eestist kui ka mujalt riikidest välisturgudele sisemise teemadel. ePPC on agentuuri fookus on eksportivad ettevõtted, kelle käive eksport turgudelt tuleb suures jaos Google’i reklaamide kaudu. Karl toetab meeskondi turundusstrateegia ning ekspordistrateegiaga digiturunduse teemadel.

Veiko Paalandi on 10-aastase turundusuuringute ning 8-aastase analüütilise digiturunduse kogemusega praktik. Viimased kuus aastat on ta aidanud tuntud idufirmade Bondora ja Xolo meeskondades välja töötada ekspordile suunatud digiturunduse praktikaid. Mõlemad on Eestis asuvad ettevõtted, kelle kiire ekspordikasv toetub paljuski digiturundusele ja digitaalsele tootearendusele. 

Veiko toetab meeskondi mentorina digiturunduse ja turundusanalüütika valdkondades.

Avaseminar

Sissejuhatus meistriklassi

Koolitajad Jana Kukk ja Kaarel Oja teevad sissejuhatuse meistriklassi.

Neli koolituspäeva

Neli praktilist töötuba:

  • 1. koolituspäev 14.10.22- Uue toote positsioneerimine – Jana Kukk
  • 2. koolituspäev 28.10.22 – Ärimudeli ja väärtuspakkumise valideerimine  – Jana Kukk
  • 3. koolituspäev 11.11.22- Agiilne turundus ja automatiseerimine  – Kaarel Oja
  • 4. koolituspäev 25.11.22 – Turule tulek ja ellu viimine  –  Markko Karu

Töötoad toimuvad innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory (Raja 15, Tallinn) ning ettevalmistavad ja kokkuvõtvad kohtumised Zoomi vahendusel.

Koostöö mentoriga

Iseseisev töö mentoriga (12 tunni ulatuses):

Iseseisvad tööd ja projekti iseseisev elluviimine koostöös mentoriga.

Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal mentorite toel praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik oma toote turule toomiseks.

Programmi lõpetamine

Lõpuseminar

  • Meistriklassi kokkuvõte. Jana Kukk ja Kaarel Oja.

Meistriklassi ülesehitus

Sissejuhatus meistriklassi

Koolitajad Jana Kukk ja Kaarel Oja teevad sissejuhatuse meistriklassi.

Neli praktilist töötuba:

  • 1. koolituspäev 14.10.22- Uue toote positsioneerimine – Jana Kukk
  • 2. koolituspäev 28.10.22 – Ärimudeli ja väärtuspakkumise valideerimine  – Jana Kukk
  • 3. koolituspäev 11.11.22- Agiilne turundus ja automatiseerimine  – Kaarel Oja
  • 4. koolituspäev 25.11.22 – Turule tulek ja ellu viimine  –  Markko Karu

Töötoad toimuvad innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory (Raja 15, Tallinn) ning ettevalmistavad ja kokkuvõtvad kohtumised Zoomi vahendusel.

Iseseisev töö mentoriga (12 tunni ulatuses):

Iseseisvad tööd ja projekti iseseisev elluviimine koostöös mentoriga.

Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal mentorite toel praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik oma toote turule toomiseks.

Lõpuseminar

  • Meistriklassi kokkuvõte. Jana Kukk ja Kaarel Oja.

võta ühendust ja uuri lisaks

Meistriklassi viib läbi EASi partner:

Quantitas OÜ

https://launch.quantitas.eu

[email protected] 

Meie kontakt:

Karl-​Villiam Vaserik
äriarenduse projektijuht
keeled: eesti keel, inglise keel
karl-​villiam.​[email protected]​eas.​ee

Programmi kaasrahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest. Euroopa Regionaalarengu Fond kompenseerib ca 95% programmi kuludest, sh mentorite töötasu.

Teeme selgeks, milline on sinu ettevõttes innovatsiooni juhtimine

Koroona, muutused tarneahelates, sõda, energia ja toormete hinnad, inflatsioon… Turbulentsetest aegadest tulevad edukalt läbi innovaatilised ettevõtted, kes tunnevad ennast, oma konkurente, kliente ja ettevõtlusmaastikku laiemalt, kirjutab meie innovatsiooniekspert Terje Kaelep. Pakun välja ühe kiirema ja teise pisut põhjalikuma meetodi, kuidas saada oma ettevõttest ja eelkõige innovatsiooni juhtimisest aus ülevaade. Vaatame, kas hea idee teekond sinu ettevõttes on kadalipp, millest tuleb kriimude ja hoopide hinnaga läbi murda või hoopis õlitatud masinavärk, mis toob väärt ideed turule Innovatsiooni defineeritakse erinevalt, aga kordame üle kõige olulisema – leiutis, millest kellelegi tulu ei teki, pole innovatsioon. Innovatsioon on ettevõtte jaoks võimaluste leidmine ja nende

EASi ja KredExi ühendasutuse turundus- ja kommunikatsiooniosakonda asub juhtima Birgit Kermes

Jaanuari alguses ühinenud EASi ja KredExi keskset turundus- ja kommunikatsiooniosakonda asub juhtima Birgit Kermes, kes seni aitas vedada Rohetiigri algatust. EASi ja KredExi ühendasutuse juhatuse esimehe Lauri Lugna sõnul mängivad turundus ja kommunikatsioon olulist rolli ühendorganisatsiooni kliendikesksemaks muutmisel. “Meie eesmärk on toetada ettevõtlust ja elamistingimuste parandamist Eestis, suurendada meie rahvusvahelist konkurentsivõimet, nähtavust ning atraktiivsust äri-, elu- ja õpipiirkonnana. Samuti on uuel organisatsioonil võtmeroll digi-, rohe- ja innovatsioonipöörde teostamisel. Selleks on meil lai teenusbaas, mis kõigi erinevate sihtrühmadeni jõudmiseks vajab järjepidevaid ning läbi mõeldud turundus- ja kommunikatsioonitegevusi. Seega mängivad need valdkonnad olulist rolli senisest veelgi kliendikesksema organisatsiooni loomisel,” arutles Lugna. Kermesel

Algab kümnes Eesti sõprade rahvusvaheline kokkutulek

Täna algab järjekorras 10. Eesti sõprade rahvusvaheline kokkutulek, millega tänatakse äri-, poliitika- ja kultuuritegelasi, kes on oma tegevuse ja nõuannetega panustanud Eesti eduloosse. Seekordsel kohtumisel keskendutakse nii rohepöördele ning tuleviku tehnoloogia- ja elukeskkondade arendamisele kui ka aktuaalsetele julgeoleku teemadele.   EASi ja KredExi ühendasutuse juhi Lauri Lugna sõnul toovad muutlikud ajad selgelt esile rahvusvahelise koostöö ja märkamise vajaduse. „Rõõm on tõdeda, et Eesti sõprade kokkutulek, mida koostöös oma partneritega korraldame, on jõudnud juba kümnenda toimumiskorrani. Praegusel ajal näeme selgelt kui oluline on rahvusvaheline koostöö, tänu millele saame teha väikese Eesti maailmas suuremaks. Meil on potentsiaal olla tuleviku rohetehnoloogiate eksportöör ja kestliku ettevõtluse suunanäitaja,

Saksamaa otsib strateegiaid innovatsioonitippu naasmiseks

Viimasel ajal pakub Saksamaal üha enam kõneainet arusaam, et uuendusmeelsuse ja unikaalsete lahenduste osas on riik liiga kauaks loorberitele puhkama jäänud. Nüüd on Saksa ühiskonnas tõusetunud lausa hädakisa, mis nõuab ettepanekuid, kuidas Saksamaa uuesti tippu tagasi tuua. Saksa tuntud majandusleht Handelsblatt toob välja mõned strateegiad, mis peaksid Saksamaad aitama. Loodetavasti aitab nendega tutvumine ka Eesti ettevõtjatel mõista, kuidas saaksid nemad selles protsessis osaleda. Kui teised riigid panustavad üha enam teadus- ja arendustegevusele, on Saksa tööstuse investeeringud pigem kahanenud. Vaikselt koidab Saksamaalgi äratundmine, et innovatsiooniseisakust väljumiseks tuleb rohkem õppida teistelt ning investeerida enam (ning targemalt) innovaatilistesse tehnoloogiaettevõtetesse. Näib, et innovatsioonirongist jäi

Rakendusuuringute programm on ettevõtjate seas üha populaarsem

EASi rakendusuuringute programmi (edaspidi RUP) kolmandasse toetusvooru kandideeris 56 projekti. Huvi programmi vastu on iga vooruga märkimisväärselt kasvanud, seekord oli huvi toetuse vastu vooru eelarvega võrreldes ligi kolmekordne. Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Suti sõnul näitab toetusvooru taaskord väga suur taotlejate arv Eesti ettevõtete innovatsioonivalmidust. „Maailmas on pöördelised ajad ja on näha, et üha rohkem ettevõtjaid mõistab, et nii Eestis kui maailmas konkurentsis püsimiseks tuleb juba täna investeerida teadus- ja arendustöösse ning innovatsiooni. Kindlasti peame riigina selliste toetusvoorudega jätkama, et tuua ettevõtted ja teadlased üksteisele veel lähemale. Eesmärk on jõuda välja sarnase rakendusuuringute keskuseni, nagu Põhjamaadel või Kesk-Euroopa riikidel on juba