Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

Turuletuleku meistriklass

Praktiline ja sisukas programm ettevõtetele, kes soovivad uue tootega turule tulla. Meistriklassis saad läbi mõelda kõik, mis puudutab uue toote turule toomist, maandades äririske ning kindlustades õigete otsuste tegemise. Töötame koos läbi olulisemad võtmekohad: toote positsioneering, ärimudel, turundus, lansseerimine.

Osalevad ettevõtted saavad programmi jooksul tuge ja nõu oma ala tippekspertidelt. See on unikaalse võimalus kaasata oma ettevõtte arendamisse maailmataseme kompetentsiga konsultante.

Nimi
Turuletuleku meistriklass
Kestus
2 kuud
Hind
499 + km
Töökeel
eesti keel
Staatus
Suletud
Toimumise kuupäev
30. juuni - 01. oktoober 2022
Töömahukus
Kandideeri

kellele on meistriklass mõeldud?

  • Meistriklass sobib ettevõtetele, kellel on välja töötatud uus toode, mida ei ole veel turule toodud ning kel on soov laieneda uutele turgudele, kasvatada eksporti.
  • Meistriklassi töötubadesse on oodatud osalema ettevõtete 2- kuni 3-liikmelised tiimid, millesse kuulub ka vähemalt üks otsustaja. Iseseisvast tööst, mentorlusest ja e-õppest võivad saada osa ka suuremad toote turule toomise tiimid.
  • Meistriklassi kandideeriv ettevõte ei tohi olla raskustes.
  • Vähese tähtsusega abi (VTA) ei ületa 200 000 eurot (maanteetranspordi valdkonna ettevõtetel 100 000 eurot).
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

kogemuslood

Krister Rekkaro
Krister Rekkaro
Artproofi partner 

Meie klientideks on rahvusvahelise haardega galeriid, kes pakuvad oma klientidele kaasaegset fotokunsti. Meistriklassi käigus viisime läbi intervjuud Ühendkuningriikide, Saksamaa ja Rootsi galeriidega ning taipasime, et klientide jaoks oli probleemiks hoopis kastide kaal ja nende utiliseerimine.

Loe lisa
Jaana Külm
Jaana Külm
Dipperfoxi juht 

Ilma meistriklassita poleks me sellise ajaga kindlasti nii kaugele jõudnud. Edasi arenes ka meie oma tiim ning õppisime tundma ja mõistma toote kasutajaid.

Loe lisa
Aivar Anderson
Aivar Anderson
Factory Seven juhataja 

Kõige suurem võit on see, et oleme meeskonnaga leidnud ühise keele ning oleme asjadest hakanud paremini ja ühtemoodi aru saama. Kindlasti võidavad sellest kõige rohkem meie kliendid.

Loe lisa

mis kasu on ettevõttele?

Valmib uue toote turule toomise põhjalikult läbi mõeldud plaan.

Valmib tegevusplaan

uue toote turule toomiseks

Paraneb meeskonnatöö

ühine õppimine ja kogemuste vahetus

Kasvab ekspordivõimekus

paremad võimalused toote ekspordiks

Meie koolitajad ja mentorid

Jana Kukk, PhD on strateegilise disaini agentuuri Rethink kaasasutaja ja äridisainer ning TalTechi teenusedisaini labori d.Lab juht. Ta on tegutsenud 13 aastat teenusedisaini ja strateegilise juhtimise konsultatsioonivaldkonnas ning omandanud doktorikraadi äriteenuste disaini ja väärtuse kujundamises. Lisaks on Jana raamatu „Managing Complexity and Creating Innovation Through Design” üks kaasautoritest. 

Jana toetab meeskondi kahel päeval koolitajana ning mentorina metoodikate, kliendiuuringute ning hinnastamise küsimustes.

Kaarel Oja, PhD kandidaat on strateegilise innovatsiooniagentuuri Quantitas asutaja ja konsultant. Tal on 15 aastat kogemust turunduse- ja innovatsioonistrateegia valdkondades, nõustades rahvusvahelist tooteinnovatsiooni ettevõtetes Fiat Chrysler Automobiles, Ferrero, Luminor ning All Media Baltics. Ta on omandamas doktorikraadi tehnoloogia adaptsioonis TalTechis (turundus) ning  Universita Bocconis (tehnoloogia adaptsioon). 

Kaarel toetab meeskondi koolitajana ning mentorina protsessijuhtimise, tootestrateegia, turundusstrateegia ning turundusanalüütika valdkondades.

Markko Karu töötab igapäevaselt toodete ja teenuste arendamisega, nõustades nii iduettevõtteid kui ka rahvusvahelisi korporatsioone ning aidates neil läbi kasutajakeskse vaatenurga oma tooteid ning teenuseid konkurentsivõimelisemaks muuta. 

Tootedisaineri haridusega Markko on ka õppejõud EBS-is, Eesti Kunstiakadeemias ja TÜ Pärnu kolledžis. 

Markko toetab meeskondi koolitajana innovatsioonimetoodikate ning protsessijuhtimise suundadel.

Jana Budkovskaja, PhD kandidaat töötab varajase staadiumi teadusmahukamate iduettevõtete nõustajana ning prototüüpimise rahastu Prototron tegevjuhina. Ta on kogenud mentor, kes on kaasa teinud projektides Ajujaht, Garage48, [email protected], Objekt.is ning Loomehäkk. Analüütilise keemia tippspetsialistina toob Jana programmi teadusvõrgustiku ning inseneri oskused ning toetab meeskondi tootestrateegia, ärimudelite, arendustöö ja protsessijuhtimine küsimustes teadusmahukate toodete juures.

Siim Saare on rahvusvahelise juhtimiskogemusega ettevõtja ja innovatsioonikonsultant ning sertifitseeritud Google Design Sprintide läbiviija. Siim on tervisetehnoloogia kiirendi Health Founders asutaja ja juhtivpartner, aidates mentorina turule varajase faasi idufirmasid. Varasemalt on ta töötanud üle 10 aasta erinevates suurettevõtetes, olles viimati turundus- ja meediakontserni Dentsu Aegis Networki Baltikumi regiooni tegevjuht. Siim toetab meeskondi ärimudelite, kliendiuuringute, turundusstrateegia ning operatiivjuhtimise vallas.

Lars-Erik Hion on Rethink strateegilise disaini agentuuri juhtivpartner, eelnevalt Luminor Panga teenusedisaini üksuse juht, panga korporatiivmeeskondade juhendaja ning teenusedisaini kultuuri juurutaja. Keerukate toodete turule toomisega on Lars kokku puutunud partnerina Helmeses, Nortali UX osakonna juhina ning veebiarendusfirma Opus asutajana. Lars-Erik toetab meeskondi innovatsioonimetoodikates, kliendi valideerimise, tehnoloogia adaptsiooni ja kasutuskogemuse, IT- ja arendustöö juhtimises, teenusedisainis ning rahvusvahelise müügi küsimustes.

Kristjan Raude on 15-aastase rahvusvahelise juhtimise-, müügi- ja turunduskogemusega Impact 8020 turundusagentuuri asutaja. Ta on tehnoloogiasektoris aktiivne ingelinvestor, kes on toonud 10+ meeskonnaga turule uusi innovaatilisi tooteid ning teenuseid ning Impact 8020 agentuuris töötanud ambitsioonikate VKE-de toodete lansseerimisega. Kristjan on töötanud hinnatud mentorina Garage48, European Innovation Academy ning STARTERtallinn projektide raames ning toetab meeskondi äri- ja erakliendi fookusega müügistrateegia, turundusstrateegia, ekspordi ja digiturunduse teemadel.

Karl Pae on digiturundusagentuuri ePPC asutaja, analüütiline turundaja ning Baltikumi regiooni sertifitseeritud Google’i koolitaja ja mentor. Karl on digiturunduses tegutsenud 12 aastat, mille jooksul on ta aidanud Google’i Iiri kontoris töötades Baltikumi suurimaid kaubamärke Lääne-Euroopa turgudele ning ePPC juhina nõustanud erinevaid ettevõtteid nii Eestist kui ka mujalt riikidest välisturgudele sisemise teemadel. ePPC on agentuuri fookus on eksportivad ettevõtted, kelle käive eksport turgudelt tuleb suures jaos Google’i reklaamide kaudu. Karl toetab meeskondi turundusstrateegia ning ekspordistrateegiaga digiturunduse teemadel.

Veiko Paalandi on 10-aastase turundusuuringute ning 8-aastase analüütilise digiturunduse kogemusega praktik. Viimased kuus aastat on ta aidanud tuntud idufirmade Bondora ja Xolo meeskondades välja töötada ekspordile suunatud digiturunduse praktikaid. Mõlemad on Eestis asuvad ettevõtted, kelle kiire ekspordikasv toetub paljuski digiturundusele ja digitaalsele tootearendusele. 

Veiko toetab meeskondi mentorina digiturunduse ja turundusanalüütika valdkondades.

Avaseminar

Sissejuhatus meistriklassi

Koolitajad Jana Kukk ja Kaarel Oja teevad sissejuhatuse meistriklassi.

Neli koolituspäeva

Neli praktilist töötuba:

  • 1. koolituspäev 14.10.22- Uue toote positsioneerimine – Jana Kukk
  • 2. koolituspäev 28.10.22 – Ärimudeli ja väärtuspakkumise valideerimine  – Jana Kukk
  • 3. koolituspäev 11.11.22- Agiilne turundus ja automatiseerimine  – Kaarel Oja
  • 4. koolituspäev 25.11.22 – Turule tulek ja ellu viimine  –  Markko Karu

Töötoad toimuvad innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory (Raja 15, Tallinn) ning ettevalmistavad ja kokkuvõtvad kohtumised Zoomi vahendusel.

Koostöö mentoriga

Iseseisev töö mentoriga (12 tunni ulatuses):

Iseseisvad tööd ja projekti iseseisev elluviimine koostöös mentoriga.

Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal mentorite toel praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik oma toote turule toomiseks.

Programmi lõpetamine

Lõpuseminar

  • Meistriklassi kokkuvõte. Jana Kukk ja Kaarel Oja.

Meistriklassi ülesehitus

Sissejuhatus meistriklassi

Koolitajad Jana Kukk ja Kaarel Oja teevad sissejuhatuse meistriklassi.

Neli praktilist töötuba:

  • 1. koolituspäev 14.10.22- Uue toote positsioneerimine – Jana Kukk
  • 2. koolituspäev 28.10.22 – Ärimudeli ja väärtuspakkumise valideerimine  – Jana Kukk
  • 3. koolituspäev 11.11.22- Agiilne turundus ja automatiseerimine  – Kaarel Oja
  • 4. koolituspäev 25.11.22 – Turule tulek ja ellu viimine  –  Markko Karu

Töötoad toimuvad innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory (Raja 15, Tallinn) ning ettevalmistavad ja kokkuvõtvad kohtumised Zoomi vahendusel.

Iseseisev töö mentoriga (12 tunni ulatuses):

Iseseisvad tööd ja projekti iseseisev elluviimine koostöös mentoriga.

Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal mentorite toel praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik oma toote turule toomiseks.

Lõpuseminar

  • Meistriklassi kokkuvõte. Jana Kukk ja Kaarel Oja.

võta ühendust ja uuri lisaks

Meistriklassi viib läbi EASi partner:

Quantitas OÜ

https://launch.quantitas.eu

[email protected] 

Meie kontakt:

Karl-​Villiam Vaserik
äriarenduse projektijuht
keeled: eesti keel, inglise keel
karl-​villiam.​[email protected]​eas.​ee

Programmi kaasrahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest. Euroopa Regionaalarengu Fond kompenseerib ca 95% programmi kuludest, sh mentorite töötasu.

Viimane võimalus tõusta digitaliseerimise meistrite sekka!

Meistriks ei sünnita, meistriks õpitakse. Just seepärast ongi loodud digitaliseerimise meistriklass. Kui te veel kaalute, kas täita avaldus programmis osalemiseks, siis teeme otsustamise lihtsamaks:  Osalejad tulevad programmi väga erinevate eesmärkide ja väljakutsetega: alates soovist võtta kasutusele mõni konkreetne uus tarkvara, kuni tahtmisega muuta mõni protsess efektiivsemaks ja targemaks. Kaks aastat tagasi meistriklassi publiku lemmikuks valitud Lipuvabrikut ajendas meistriklassiga liituma soov leida endale sobiv ERP-tarkvara. „Olles natukene ise mänginud digitaliseerimist, otsustasime, et vajame professionaalset tuge. Kuna meil oli varasemalt EASi abil tehtud digitaliseerimise audit, tundus loogilise sammuna jätkata digitaliseerimise meistriklassis,“ rääkis ettevõtte arendusjuht Jan-Erik Tõeleid ja lisas, et just meistriklassis said

Madis Raukas: rakendusuuringute keskus täidab tühimiku teadus-arendus maastikul

Riik on otsustanud luua rakendusuuringute keskuse, mille eesmärk on pakkuda ettevõtetele tugiteenuseid teadmusmahuka tootearenduse läbiviimiseks. Keskuse loomise raames lisandub AS Metroserdi tegevustele viis valdkonda: biorafineerimine, droonitehnoloogiad, autonoomsed sõidukid, vesinikutehnoloogiad ja terviseandmed. Miks meil seda vaja on, kirjutab EASi ja KredExi rakendusuuringute programmi juht Madis Raukas. Me oleme paari aastaga EASi ja KredExi rakendusuuringute programmi raames nõustanud rohkem kui 350 teadmusmahukat arendusideed alates erinevatest liha alternatiividest kuni põlevkivituha väärindamise, isejuhtivate sõidukite ja digiravimiteni. Igapäevaselt ettevõtete ja teadusasutustega töötades on ilmnenud tühimik Eesti innovatsioonimaastikul – nimelt on meil mitmetes valdkondades rahvusvaheliselt tunnustatud teadusrühmad ja ambitsioonikad ettevõtted, kuid puudub platvorm teadusuuringute viimiseks tööstuslikule

Tippinnovaatorite programm hakkab muutma kümne ettevõtte DNA-d

EASi ja KredExi ühendasutuse uues tippinnovaatorite programmis asuvad kümme ambitsioonikat ettevõtet disainima oma tulevikku. Ettevõtted analüüsivad oma tänast äri, uurivad oma valdkonna trende, tulevikutehnoloogiaid, klientide vajadusi ning töötavad selle põhjal välja oma ettevõtte tulevikustrateegia, et tõusta oma valdkonna innovatsiooniliidriks. 24. jaanuaril avalöögi saavas programmis osaleb ka päikesekatuste tootja Solarstone. Nende tegevjuhi Romet Roosalu sõnul on tänane majandusruum nii hektiline, et eilne innovatsioon võib juba homme reliktiks muutuda. „Seetõttu tuleb osata kaugemale vaadata ning edu pant on oskus eristada väärt sisendit mürast. Loodame, et tippinnovaatorite programm aitab meil valideerida oma julgeid ideid ja oma väärtuspakkumine uuele tasemele viia,“ rääkis Roosalu. Tema

Teadmusmahukate arendusprojektide elluviimiseks avanes uus toetusvoor

EASi ja KredExi ühendasutus avas täna, 22. detsembril uue rakendusuuringute programmi (edaspidi RUP) toetusvooru, mis aitab ettevõtetel ellu viia teadmusmahukaid arendusprojekte. Toetuse suurus on kuni kaks miljonit eurot. „Ettevõtete vajadus ja soov teha teadmusmahukat arendustööd on olnud viimasel paaril aastal pidevas kasvutrendis ning aina tihedamat konkurentsi näeme ka meile laekunud projektidest,“ ütles EASi ja KredExi ühendasutuse juhatuse liige Sigrid Harjo. Positiivset trendi kinnitab ka värske statistika. Nimelt kasvasid Statistikaameti andmetel 2021. aastal erasektori TA-kulutused võrreldes tunamullusega 16% jõudes 314 miljoni euroni. „Kui vaadata pikemat perspektiivi, siis võrreldes 2017. aastaga on erasektori TA-kulutuste maht enam kui kahekordistunud,“ rõhutas Harjo, kuid nentis,

Ettevõtjatele avaneb uus toetusvoor arendustöö finantseerimiseks

22. detsembril avaneb EASi rakendusuuringute programmi (RUP) uus toetusvoor arendusprojektide elluviimiseks. Toetuse eelarve on 15 miljonit eurot ning ettevõtteid nõustavad programmi raames oma ala eksperdid.  „Rakendusuuringute programmil on seni olnud kolm edukat taotlusvooru, kus ettevõtted arendavad tõeliselt innovaatilisi uusi tehnoloogiaid ning tooteid alates laborilihast kuni väikelaevade hübriidsüsteemide ja digiravimiteni,“ selgitas EASi ja KredExi ühendasutuse juhatuse liige Sigrid Harjo. Kolmandasse toetusvooru esitas taotluse 56 ettevõtet ning huvi programmi vastu on pidevalt kasvanud. „Konkurents on igas voorus tugevamaks läinud ning see näitab, et meie ettevõtete panustamine teadmusmahukale arendustööle aina kasvab. Hea on nentida, et toetuse saajate hulgas on nii alustavaid kui ka