Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

Tippinnovaatorite programm

Tule muuda innovatsioon osaks oma ettevõtte DNAst. Sind aitavad maailma tipptasemel innovatsioonieksperdid.

 

Tegemist on programmiga, kus 10 ambitsioonikat ettevõtet saavad võimaluse Eesti ja välismaiste innovatsioonivaldkonna tippekspertide- ja mentorite toel välja töötada oma innovatsioonistrateegia ning 3-6 uut võimalust, millega saavutada oma ettevõtte järgmine arenguhüpe. Näiteks võite leida uued kliendisegmendid, keda te täna ei ole veel adresseerinud, või uued kanalid, mille kaudu kliente teenindada, või näiteks uued partnerid, kelle abil kliendile lisaväärtust pakkuda vmt. Aga mis veelgi olulisem, innovatsioon ja pidev uute lahenduste otsimine ja rakendamine muutub teie ettevõttes normaalsuseks ning innovatsioon saab osaks teie ettevõtte DNAst.

 

Programmi elluviimisesse on kaasatud 6 rahvusvahelist koolitajat ja mentorit globaalsest äridisaini agentuurist Business Models Inc ning 4 innovatsioonijuhtimise eksperti Eicorn ABst. Väliskoolitajad ja mentorid pakuvad globaalset vaadet ning kogemusi töötamisest maailma tippettevõtetega nagu IKEA, Mars, Heineken, Cisco, 3M, Unilever, Toyota, Volvo, Ramboll, Telia jne. Tutvu programmi koolitajate ja mentoritega siin.

 

Programm on üles ehitatud startup maailmas tuntud kiirendi formaadis, st töötame arendussprintides; teeme pidevalt progressiülevaateid; õpime tegutsedes, katsetades ja itereerides; koolitajad ja mentorid toetavad teadmiste, tööriistade ja nõuga.

 

Programm sisaldab 30 nädalat intensiivset õppimist ja arendustööd – 4 arendussprinti töötubade ja mentorlusega, kasulikud teemaseminarid, põnevad õppereisid, coachingu sessioonid tippjuhile, mentoriks olemine startupile, pidev arendustöö meeskondades ja professionaalse võrgustiku kasvatamine. Peale programmi lõppu ootab osalejaid jätkuprogramm Innovatsiooniliidrite klubi.

 

Programmi tulemusena muutuvad osalenud ettevõtted tulevikukindlamaks ja on loodud eeldused kiireks kasvuks – ettevõtted on leidnud uued võimalused järgmiseks arenguhüppeks, innovatsioon muutub ettevõtte igapäeva lahutamatuks osaks ning meeskonnas kasvab oskus innovatsiooni strateegiliselt juhtida.

Nimi
Tippinnovaatorite programm
Kestus
8 kuud (jaan-aug)
Hind
3500 eurot + KM
Töökeel
eesti ja inglise keeles
Toimumise kuupäev
07. november - 12. detsember 2022
Töömahukus

Kellele on programm mõeldud?

  • Ambitsioonikatele ja teotahtelistele ettevõtetele, kellel on soov panustada innovatsiooni ja arengusse ning leida uusi viise oma äri kasvatamiseks ja järgmiseks arenguhüppeks.
  • Ettevõttel peab olema vähemalt 10 töötajat ning majandusaasta netokäive vähemalt 300 000 eurot. Kandideerida saavad nii keskmised- kui ka suurettevõtted.
  • Ettevõttel peab olema piisavalt ressurssi, et tulla programmi 3 osalejaga ning läbida programm täies mahus. Programmi ootame osalema ettevõtte tippjuhtkonda ehk omanikke, tegevjuhte, arendusjuhte vm võtmeisikuid, kellel on ettevõtte juhtimises oluline roll.

Programmi sündmustelt puudumine ja programmi katkestamine mõjuva põhjuseta ei ole lubatud. Mõjuvaks põhjuseks loetakse näiteks haigestumist, perekondlikke põhjuseid, jmt (iga juhtumit käsitletakse eraldi). Kui osaleja ei saa mõnel sündmusel siiski mõjuval põhjusel osaleda, saab ta sündmuse salvestust järele vaadata, kuid mitte enam kui 20% programmi mahust. Kui osaleja ei saa programmi tegevustest pikema aja vältel osa võtta, peab ettevõte leidma talle oma meeskonnast asendaja, kes edaspidi programmi tegevustes osaleb. Kui osaleja katkestab programmi (st ta sündmusi järele ei vaata ning talle asendajat ei leita) tuleb osaleja ettevõttel hüvitada koolitusprogrammi ühe osaleja maksumus, millest arvestatakse maha osalustasu.

 

Teenuses osalemise VTA (vähese tähtsusega abi) ettevõtte kohta on kuni 51 588 eurot.

 

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Mis sinu ettevõttes muutub?

Innovatsioon muutub ettevõttes igapäeva lahutamatuks osaks

Leiate 3-6 uut võimalust arenguhüppeks

Meeskonnas tekib oskus innovatsiooni strateegiliselt juhtida

Kandideerimine

  • Programmi kandideerimiseks tuleb täita kandideerimisankeet.
  • Kandideerimisankeedi täitnud ettevõtted, kes vastavad osalejatele ettenähtud tingimustele, kutsutakse virtuaalsele 20-​minutilisele vestlusele.
  • Vestluse tulemusena hinnatakse ettevõtte sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks. Intervjuul käsitletavad teemad saadetakse kandideerijale peale intervjueerimisaja kinnitamist. 
  • Peale kandideerimisperioodi lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EASi hindamiskomisjon.
  • Programmi valitakse osalema 10 ettevõtet, kelle jaoks programm loob enim väärtust.

Innovatsioonivõimekuse diagnostika

Kõigi programmi pääsenud ettevõtetega viib EAS individuaalselt läbi innovatsioonivõimekuse diagnostika. Diagnostika eesmärk on hinnata ettevõtte innovatsiooniprotsessi ja innovatsioonivõimekust ning tuvastada innovatsioonimudeli nõrgad kohad ning leida arendamist vajavad valdkonnad.

Innovatsioonidiagnostika läbiviimisel kasutatakse Innovation Health Check tööriista ja metoodikat, mille on loonud Enterprise Ireland. Diagnostika metoodikaga saate tutvuda siin.

Avaüritus

Avaürituse eesmärgiks on anda ülevaade programmist ja rääkida selgeks ootused kõigile osapooltele, luua soodne eelhäälestus ja inspireerida oma ärile värsket pilku heitma. Samuti saada omavahel tuttavaks ning viia kokku mentorpaarid, kes programmi raames hakkavad tihedalt koostööd tegema.

Peale avaüritust moodustatakse programmis koos töötavad mentor-ettevõte koostööpaarid.

Strateegia sprint

Strateegia sprindi tulemusena valmivad osalevate ettevõtete terviklikud innovatsioonistrateegiad, sh pannakse paika visioon ja fookus, eesmärgid ja mõõdikud, investeerimisstrateegia, innovatsiooniprotsess, vajalik organisatsioon innovatsiooni elluviimiseks ning koostatakse tegevuskava. 

Strateegia sprint koosneb:

  • 2-päevasest innovatsioonistrateegia töötoast
  • Mentorsessioonidest oma võtmementoriga, vajadusel valdkondlike mentorite kaasamine
  • Iseseisev meeskonnatöö strateegia loomiseks (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt)
  • strateegia mustandite kaitsmised 4 korral välis- ja Eesti mentorite/panelistide ees.

Innovatsioonistrateegia disainimine on iteratiivne mitte-lineaarne protsess, st strateegia loomine ja pidev täiendamine toimub kogu programmi vältel.

Strateegia sprindi viivad läbi Business Models Inc koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajaks on Patrick van der Pijl.

Innovatsiooni sprint

Innovatsiooni sprindi eesmärgiks on praktiline innovatsiooniprotsessi läbitegemine ja kogemine. Sprint on üles ehitatud disainmõtlemise protsessile – mõistmine, ideestamine, valideerimine. Innovatsiooni sprindi tulemusena luuakse 3-6 uut väärtuspakkumist ning valideeritakse min 1 ärimudel, millega saavutada ettevõtte järgmine arenguhüpe.

Innovatsiooni sprint koosneb:

  • sissejuhatavast online kursusest (2,5 tundi), kus antakse ülevaade disainmõtlemise kontseptsioonist
  • kolmest praktilisest töötoast: 1) mõistmine (1-päev); 2) ideestamine (2-päeva); 3) valideerimine (0,5 päeva, online)
  • 1-1 mentorsessioonidest välismentoritega progressi hindamiseks ning tagasisidestamiseks
  • mentorsessioonidest oma võtmementoriga, vajadusel valdkondlike mentorite kaasamine
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt).

Innovatsioonisprindi viivad läbi Business Models Inc koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajaks on Patrick van der Pijl.

Innovatsioonijuhtimise sprint

Innovatsioonijuhtimise sprindi tulemusena valmib ettevõtete terviklik innovatsiooni juhtimissüsteem, mis on osa innovatsioonistrateegiast. Innovatsioonijuhtimise süsteemi loomine on samuti, nagu strateegia loominegi, iteratiivne protsess, mis läbib mitmeid kavanda-teosta-parenda tsükleid kogu programmi vältel. Lähtume innovatsioonijuhtimissüsteemi standardist ISO 56002.

Innovatsioonijuhtimise sprint koosneb:

  • 1-päevasest innovatsiooni juhtimise töötoast
  • 1-1 mentorsessioonid välismentoritega, mille käigus saavad osalejad adresseerida nende ettevõtte spetsiifilisi küsimusi ja saada nõu
  • strateegia ja juhtimissüsteemide mustandite kaitsmised (mh osa strateegia sprindist).
  • võtmementori tugi juhtimissüsteemi loomisel ja tagasiside sünteesimisel
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt).
  • sprindi tulemuste kaitsmine strateegia osana 4 korral välis- ja Eesti mentorite/panelistide ees.

Innovatsioonijuhtimise sprindi viivad läbi Eicorn AB koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajateks on Linus Bille ja Karl Sjöblom.

 

Innovatsiooni kultuuri ja muudatuste juhtimise sprint

Innovatsiooni kultuuri ja muudatuste juhtimise sprint toetab ettevõtetes innovatsioonikultuuri loomist ja valmistab juhtmeeskonna ette innovatsiooni eestvedamiseks. Sprindi tulemusena valmib check-list põhimõtetest, kuidas oma ettevõttes innovatsiooni juhtida ning ettevõtte muudatuste juhtimise ja -kommunikatsiooni strateegia. 

Sprint koosneb: 

  • Kolmest 1-päevasest praktilisest töötoast:
    • innovatsiooni eestvedamine (1 päev)
    • muudatuste juhtimise ja kommunikatsioonistrateegia (1 päev)
    • kogemuste analüüs (1 päev)
  • mentorsessioonid oma võtmementoriga
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, jmt).

Sprinti viib läbi Sõnumiagentuuri Akkadian kommunikatsiooniekspert Kadri Lainas.

Teemaseminarid

Teemaseminaride eesmärgiks on toetada osalevate ettevõtete innovatsioonivõimekuse arengut läbi ekspertkoolituste spetsiifilisematel teemadel. 

Plaanis on 4 teemaseminari: 

  • Partnerlusmudelid – partnerlusmudelid, ettevõtete ja teadusasutuste koostöömudelid, praktika ja parimad näited
  • Innovatsiooni rahastamine – rahastusmudelid, kapitali kaasamine, juriidika, riskikapitali fondid
  • Turule minek ja elluviimine (go-to-market) – turule sisenemise strateegiad ja valmisolek, turgude valideerimine, kasumlikkuse suurendamine
  • Intellektuaalomand – intellektuaalomandi põhimõtted ja haldamine, intellektuaalomandi kaitsmise strateegia.

Teemaseminaride läbiviijad on oma ala tipptegijad ning praktiseerivad eksperdid.

Õppekäigud

Programmi jooksul korraldatakse 4 õppekäiku eesmärgiga koguda uusi ideid ja inspiratsiooni ning jagada kogemusi, mida rakendada ettevõtete innovatsioonistrateegiates.

Programmi jooksul toimuvad järgmised õppekäigud: 

  • Eesti ettevõtete külastused. Külastatavad ettevõtted valime vastavalt osalejate huvidele.
  • Eesti ülikoolide koostöövõimalustega tutvumine (TÜ, TalTech, EKA, TLU, Mektory, AIRE, EXU)
  • Amsterdami õppereis, kus külastame ettevõtteid nagu T-Mobile, Spar, Heineken, Boerschappen.
  • Stockholmi õppereis, kus külastame ettevõtteid nagu Cake, xShore, Zoundindustries, Clear Channel.

Mentorlus ja coaching

Võtmementor: Programmis osalevad ettevõtted saavad endale personaalse võtmementori. Võtmementor on vilunud proff, kes toetab meeskonda igakülgselt eesmärgiga jõuda tulemusliku innovatsioonistrateegiani ning ettevõtte valmisolekuni seda edukalt ellu viia. Mentorluse maht on 25h programmi kogu perioodi jooksul. Tutvu mentoritega siin.

Valdkondlikud mentorid: Osalevad ettevõtted saavad oma arendustegevustesse kaasata vastavalt vajadusele valdkondlikke mentoreid kuni 5h mahus. Ettevõttel on võimalus valida ca 100 mentori hulgast, kes katavad laia spektri teemasid (nt tootearendus, turundus, eksport, juriidika, finants, vertikaalid: meditsiin, rohetehnoloogia, digi jne). Tutvu mentoritega siin.

Startupide mentordamine: Programmi raames pakume osalejatele võimalust näha lähedalt, kuidas startup ettevõtted innovaatilisi tooteid ja teenuseid arendavad ning millised on nende väljakutsed toote-turu sobivuse leidmisel. Osalejad astuvad ise mentori rolli ja on mentoriks ühele startup ettevõttele. Korraldame kuni 2 mentorsessiooni programmi jooksul, mille raames jagatakse vastastikku kogemusi ja pakutakse lahendusi väljakutsetele.

Tippjuhtide coaching: Coachinguteenus on mõeldud osalevate ettevõtete tippjuhtidele (1 inimene ettevõttest), et toetada neid innovatsiooni eestvedamisel oma organisatsioonis ning aidata neil omandada ja väärtustada coachiva juhtimise meetodeid. Iga tippjuht saab programmi jooksul 5h personaalset coachingut. Programmi on kaasatud 3 tipptasemel tunnustatud coachi (Elar Killumets, Hede-Kerstin Luik ja Raimo Ülavere). Tutvu coachidega siin

Lõpuüritus

Programmi kulminatsiooniks on demopäev, mille käigus „lend“ tippinnovaatoreid kaitseb enda ettevõtte vastloodud innovatsioonistrateegiat ja tegevusplaani strateegia ellu viimiseks.

Demopäev on 2-päevane sündmus, mis toimub augusti lõpus 2023. See on hea aeg peale suvepuhkusi strateegia uuesti lauale tõsta ning uuel ärihooajal selle elluviimise juurde asuda. Esimesel päeval toimub „Innovatsioonikultuuri ja muutuste juhtimise sprindi“ viimane töötuba, mille järgselt on osalejatel võimalik läbi harjutada enda esitlused ja vaadata üle esitletav materjal. Teisel päeva toimub demopäev ja strateegia esitlemine hindamispaneelile.

Peale esitlusi toimub programmi pidulik lõpetamine.

Jätkuprogramm

Programmi läbinud ettevõtetel on võimalus liituda Innovatsiooniliidrite klubiga. Klubi tegevuses osalemine võimaldab hoida innovatsiooniteema aktuaalsena ka peale programmi lõppu, leida praktilisi koostöövõimalusi innovatsiooni- ja arendustegevuste elluviimiseks ning ammutada uusi kogemusi ja teadmisi innovatsiooni juhtimiseks.

Innovatsiooniliidrite klubi on kogukond Eesti ettevõtetest ja avaliku sektori organisatsioonidest, mille ühistegevused, innovatsioonialane koostöö ja tihe ideede vahetus sillutavad tee uudsete tulevikulahendusteni. Klubis osalevad ettevõtete tegevjuhtkond või innovatsiooni- ja arendusjuhid, kes kohtuvad regulaarselt ühiste võrgustumissündmuste, koolituste ja õppevisiitide raames.

Innovatsiooniliidrite klubi on osalevale ettevõttele aastaks tasuta ning annab ettevõtte esindajatele võimaluse osaleda Klubi pakutavatel sündmustel ja koolitustel ning leida koostöövõimalusi teiste klubi liikmetega. Innovatsiooniliidrite klubi kohtub umbes 1 kord kuus. Osalemine üritustel on vabatahtlik.

Programmi ajakava

12.12.2022 – Kandideerimise tähtaeg

24. – 25.01.2023 – Avaüritus

7. – 8.02.2023 – Strateegia sprindi töötuba (2 päeva)

21. – 22.02.2023 – Innovatsioonisprindi töötuba (1 päev) ja Innovatsioonikultuuri sprindi töötuba (1 päev)

14.03.2023 – Eesti ettevõtete külastused

28. – 29.03.2023 – Innovatsioonisprindi töötuba (2 päeva)

04.04.2023 – Partnerluse teemaseminar ja Eesti ülikoolide visiidid

18.04.2023 – Innovatsioonisprindi töötuba (0,5 päeva, online) ja Rahastuse teemaseminar (0,5 päeva, online)

(2)3. – 4.05.2023 – Amsterdami õppereis

23. – 24.05.2023 – Innovatsioonijuhtimise sprindi töötuba (1 päev) ja Innovatsioonikultuuri sprindi töötuba (1 päev)

06.06.2023 – Intellektuaalomandi teemaseminar (2h, online)

(12)13. – 14.06.2023 – Stockholmi õppereis

08.08.2023 – Innovatsioonistrateegiate mustandite kaitsmine (0,5 päeva) ja Turule sisenemise teemaseminar (0,5 päeva)

29. – 30.08.2023 – Lõpuüritus (2 päeva)

Koolitajad

Programmi elluviivate koolitajate, mentorite, coachide ja teemaseminaride läbiviijate kohta saate lugeda siit.

Koolitaja ja mentor Patrick van der Pijl

Patrick on globaalse äridisaini agentuuri Business Models Inc. tegevjuht, hinnatud peaesineja rahvusvahelistel konverentsidel (üle 500 ettekande enam kui 30 riigis), populaarsete innovatsiooniraamatute autor ning tunnustatud innovatsiooni ja ärimudeli strateeg.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Hitachi, Ikea, MARS, Mercedes Benz Finacial Services, Microsoft, Cisco, Heineken, BNP Baribas, Spar, Philips, Salesforce, Toyota, Spotify,, Wrigley ja paljud teised.

Koolitaja ja mentor Linus Bille

Linus on Rootsi innovatsioonijuhtimise konsultatsiooniettevõtte Eicorn asutaja ja vanemkonsultant, sagedane inspiratsiooniesineja nii Rootsi kui ka rahvusvahelistel konverentsidel, innovatsioonijuhtimise ekspert.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Volvo, Siemens, Nasdaq, Virgin, Philip Morris, Sony, NATO, IKEA, University of Gothenburg, Ramboll ja paljud teised.

Koolitaja ja mentor Karl Sjöblom

Karl on Rootsi innovatsioonijuhtimise konsultatsiooniettevõtte Eicorn tegevjuht ja innovatsioonijuhtimise konsultant, sagedane inspiratsiooniesineja innovatsioonikonverentsidel, ISO 56002 innovatsioonistandardi ekspert.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Knauf Insulation, Bron Innovation, Johanneberg Science Park, Moli Streaming, Ministry of Health Oman, Triggy, Umeå Biotech Incubator, Fade Ceilings, Lynchburg Collective, Zervicepoint, Seaweed Protein Bar, Iplay Sport, Ikonia, Forza Football ja paljud teised.

Koolitaja Kadri Lainas

Kadri on Eesti ühe edukaima kommunikatsiooni-konsultatsioonibüroo, Sõnumiagentuuri Akkadian, asutaja. Ta on töötanud turunduse ja kommunikatsiooni valdkonnas enam kui 20 aastat ja juhtimisvaldkonnas üle 15 aasta. Kadri tugevus on luua sild äriarendusstrateegia ja kommunikatsioonistrateegia vahele. 

Ta on töötanud selliste ettevõtete ja organisatsioonide heaks nagu E-residentsus, Prisma Peremarket (SOK kontsern), Stora Enso, Reitan Grupp, Stockmann, Certific, Cybernetika, Proekspert, Eesti Energia, Alexela, Elering, Kapitel, VKG, RBRail, Geneto, Tuleva, Tartu Ülikool, Reliance Industries ja paljud teised.

Teekond

  • Programmi kandideerimiseks tuleb täita kandideerimisankeet.
  • Kandideerimisankeedi täitnud ettevõtted, kes vastavad osalejatele ettenähtud tingimustele, kutsutakse virtuaalsele 20-​minutilisele vestlusele.
  • Vestluse tulemusena hinnatakse ettevõtte sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks. Intervjuul käsitletavad teemad saadetakse kandideerijale peale intervjueerimisaja kinnitamist. 
  • Peale kandideerimisperioodi lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EASi hindamiskomisjon.
  • Programmi valitakse osalema 10 ettevõtet, kelle jaoks programm loob enim väärtust.

Kõigi programmi pääsenud ettevõtetega viib EAS individuaalselt läbi innovatsioonivõimekuse diagnostika. Diagnostika eesmärk on hinnata ettevõtte innovatsiooniprotsessi ja innovatsioonivõimekust ning tuvastada innovatsioonimudeli nõrgad kohad ning leida arendamist vajavad valdkonnad.

Innovatsioonidiagnostika läbiviimisel kasutatakse Innovation Health Check tööriista ja metoodikat, mille on loonud Enterprise Ireland. Diagnostika metoodikaga saate tutvuda siin.

Avaürituse eesmärgiks on anda ülevaade programmist ja rääkida selgeks ootused kõigile osapooltele, luua soodne eelhäälestus ja inspireerida oma ärile värsket pilku heitma. Samuti saada omavahel tuttavaks ning viia kokku mentorpaarid, kes programmi raames hakkavad tihedalt koostööd tegema.

Peale avaüritust moodustatakse programmis koos töötavad mentor-ettevõte koostööpaarid.

Strateegia sprindi tulemusena valmivad osalevate ettevõtete terviklikud innovatsioonistrateegiad, sh pannakse paika visioon ja fookus, eesmärgid ja mõõdikud, investeerimisstrateegia, innovatsiooniprotsess, vajalik organisatsioon innovatsiooni elluviimiseks ning koostatakse tegevuskava. 

Strateegia sprint koosneb:

  • 2-päevasest innovatsioonistrateegia töötoast
  • Mentorsessioonidest oma võtmementoriga, vajadusel valdkondlike mentorite kaasamine
  • Iseseisev meeskonnatöö strateegia loomiseks (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt)
  • strateegia mustandite kaitsmised 4 korral välis- ja Eesti mentorite/panelistide ees.

Innovatsioonistrateegia disainimine on iteratiivne mitte-lineaarne protsess, st strateegia loomine ja pidev täiendamine toimub kogu programmi vältel.

Strateegia sprindi viivad läbi Business Models Inc koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajaks on Patrick van der Pijl.

Innovatsiooni sprindi eesmärgiks on praktiline innovatsiooniprotsessi läbitegemine ja kogemine. Sprint on üles ehitatud disainmõtlemise protsessile – mõistmine, ideestamine, valideerimine. Innovatsiooni sprindi tulemusena luuakse 3-6 uut väärtuspakkumist ning valideeritakse min 1 ärimudel, millega saavutada ettevõtte järgmine arenguhüpe.

Innovatsiooni sprint koosneb:

  • sissejuhatavast online kursusest (2,5 tundi), kus antakse ülevaade disainmõtlemise kontseptsioonist
  • kolmest praktilisest töötoast: 1) mõistmine (1-päev); 2) ideestamine (2-päeva); 3) valideerimine (0,5 päeva, online)
  • 1-1 mentorsessioonidest välismentoritega progressi hindamiseks ning tagasisidestamiseks
  • mentorsessioonidest oma võtmementoriga, vajadusel valdkondlike mentorite kaasamine
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt).

Innovatsioonisprindi viivad läbi Business Models Inc koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajaks on Patrick van der Pijl.

Innovatsioonijuhtimise sprindi tulemusena valmib ettevõtete terviklik innovatsiooni juhtimissüsteem, mis on osa innovatsioonistrateegiast. Innovatsioonijuhtimise süsteemi loomine on samuti, nagu strateegia loominegi, iteratiivne protsess, mis läbib mitmeid kavanda-teosta-parenda tsükleid kogu programmi vältel. Lähtume innovatsioonijuhtimissüsteemi standardist ISO 56002.

Innovatsioonijuhtimise sprint koosneb:

  • 1-päevasest innovatsiooni juhtimise töötoast
  • 1-1 mentorsessioonid välismentoritega, mille käigus saavad osalejad adresseerida nende ettevõtte spetsiifilisi küsimusi ja saada nõu
  • strateegia ja juhtimissüsteemide mustandite kaitsmised (mh osa strateegia sprindist).
  • võtmementori tugi juhtimissüsteemi loomisel ja tagasiside sünteesimisel
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, kaitsmisteks valmistumine jmt).
  • sprindi tulemuste kaitsmine strateegia osana 4 korral välis- ja Eesti mentorite/panelistide ees.

Innovatsioonijuhtimise sprindi viivad läbi Eicorn AB koolitajad ja mentorid. Põhikoolitajateks on Linus Bille ja Karl Sjöblom.

 

Innovatsiooni kultuuri ja muudatuste juhtimise sprint toetab ettevõtetes innovatsioonikultuuri loomist ja valmistab juhtmeeskonna ette innovatsiooni eestvedamiseks. Sprindi tulemusena valmib check-list põhimõtetest, kuidas oma ettevõttes innovatsiooni juhtida ning ettevõtte muudatuste juhtimise ja -kommunikatsiooni strateegia. 

Sprint koosneb: 

  • Kolmest 1-päevasest praktilisest töötoast:
    • innovatsiooni eestvedamine (1 päev)
    • muudatuste juhtimise ja kommunikatsioonistrateegia (1 päev)
    • kogemuste analüüs (1 päev)
  • mentorsessioonid oma võtmementoriga
  • iseseisev meeskonnatöö (info kogumine, analüüs, otsuste tegemine, tulemi vormistamine, jmt).

Sprinti viib läbi Sõnumiagentuuri Akkadian kommunikatsiooniekspert Kadri Lainas.

Teemaseminaride eesmärgiks on toetada osalevate ettevõtete innovatsioonivõimekuse arengut läbi ekspertkoolituste spetsiifilisematel teemadel. 

Plaanis on 4 teemaseminari: 

  • Partnerlusmudelid – partnerlusmudelid, ettevõtete ja teadusasutuste koostöömudelid, praktika ja parimad näited
  • Innovatsiooni rahastamine – rahastusmudelid, kapitali kaasamine, juriidika, riskikapitali fondid
  • Turule minek ja elluviimine (go-to-market) – turule sisenemise strateegiad ja valmisolek, turgude valideerimine, kasumlikkuse suurendamine
  • Intellektuaalomand – intellektuaalomandi põhimõtted ja haldamine, intellektuaalomandi kaitsmise strateegia.

Teemaseminaride läbiviijad on oma ala tipptegijad ning praktiseerivad eksperdid.

Programmi jooksul korraldatakse 4 õppekäiku eesmärgiga koguda uusi ideid ja inspiratsiooni ning jagada kogemusi, mida rakendada ettevõtete innovatsioonistrateegiates.

Programmi jooksul toimuvad järgmised õppekäigud: 

  • Eesti ettevõtete külastused. Külastatavad ettevõtted valime vastavalt osalejate huvidele.
  • Eesti ülikoolide koostöövõimalustega tutvumine (TÜ, TalTech, EKA, TLU, Mektory, AIRE, EXU)
  • Amsterdami õppereis, kus külastame ettevõtteid nagu T-Mobile, Spar, Heineken, Boerschappen.
  • Stockholmi õppereis, kus külastame ettevõtteid nagu Cake, xShore, Zoundindustries, Clear Channel.

Võtmementor: Programmis osalevad ettevõtted saavad endale personaalse võtmementori. Võtmementor on vilunud proff, kes toetab meeskonda igakülgselt eesmärgiga jõuda tulemusliku innovatsioonistrateegiani ning ettevõtte valmisolekuni seda edukalt ellu viia. Mentorluse maht on 25h programmi kogu perioodi jooksul. Tutvu mentoritega siin.

Valdkondlikud mentorid: Osalevad ettevõtted saavad oma arendustegevustesse kaasata vastavalt vajadusele valdkondlikke mentoreid kuni 5h mahus. Ettevõttel on võimalus valida ca 100 mentori hulgast, kes katavad laia spektri teemasid (nt tootearendus, turundus, eksport, juriidika, finants, vertikaalid: meditsiin, rohetehnoloogia, digi jne). Tutvu mentoritega siin.

Startupide mentordamine: Programmi raames pakume osalejatele võimalust näha lähedalt, kuidas startup ettevõtted innovaatilisi tooteid ja teenuseid arendavad ning millised on nende väljakutsed toote-turu sobivuse leidmisel. Osalejad astuvad ise mentori rolli ja on mentoriks ühele startup ettevõttele. Korraldame kuni 2 mentorsessiooni programmi jooksul, mille raames jagatakse vastastikku kogemusi ja pakutakse lahendusi väljakutsetele.

Tippjuhtide coaching: Coachinguteenus on mõeldud osalevate ettevõtete tippjuhtidele (1 inimene ettevõttest), et toetada neid innovatsiooni eestvedamisel oma organisatsioonis ning aidata neil omandada ja väärtustada coachiva juhtimise meetodeid. Iga tippjuht saab programmi jooksul 5h personaalset coachingut. Programmi on kaasatud 3 tipptasemel tunnustatud coachi (Elar Killumets, Hede-Kerstin Luik ja Raimo Ülavere). Tutvu coachidega siin

Programmi kulminatsiooniks on demopäev, mille käigus „lend“ tippinnovaatoreid kaitseb enda ettevõtte vastloodud innovatsioonistrateegiat ja tegevusplaani strateegia ellu viimiseks.

Demopäev on 2-päevane sündmus, mis toimub augusti lõpus 2023. See on hea aeg peale suvepuhkusi strateegia uuesti lauale tõsta ning uuel ärihooajal selle elluviimise juurde asuda. Esimesel päeval toimub „Innovatsioonikultuuri ja muutuste juhtimise sprindi“ viimane töötuba, mille järgselt on osalejatel võimalik läbi harjutada enda esitlused ja vaadata üle esitletav materjal. Teisel päeva toimub demopäev ja strateegia esitlemine hindamispaneelile.

Peale esitlusi toimub programmi pidulik lõpetamine.

Programmi läbinud ettevõtetel on võimalus liituda Innovatsiooniliidrite klubiga. Klubi tegevuses osalemine võimaldab hoida innovatsiooniteema aktuaalsena ka peale programmi lõppu, leida praktilisi koostöövõimalusi innovatsiooni- ja arendustegevuste elluviimiseks ning ammutada uusi kogemusi ja teadmisi innovatsiooni juhtimiseks.

Innovatsiooniliidrite klubi on kogukond Eesti ettevõtetest ja avaliku sektori organisatsioonidest, mille ühistegevused, innovatsioonialane koostöö ja tihe ideede vahetus sillutavad tee uudsete tulevikulahendusteni. Klubis osalevad ettevõtete tegevjuhtkond või innovatsiooni- ja arendusjuhid, kes kohtuvad regulaarselt ühiste võrgustumissündmuste, koolituste ja õppevisiitide raames.

Innovatsiooniliidrite klubi on osalevale ettevõttele aastaks tasuta ning annab ettevõtte esindajatele võimaluse osaleda Klubi pakutavatel sündmustel ja koolitustel ning leida koostöövõimalusi teiste klubi liikmetega. Innovatsiooniliidrite klubi kohtub umbes 1 kord kuus. Osalemine üritustel on vabatahtlik.

12.12.2022 – Kandideerimise tähtaeg

24. – 25.01.2023 – Avaüritus

7. – 8.02.2023 – Strateegia sprindi töötuba (2 päeva)

21. – 22.02.2023 – Innovatsioonisprindi töötuba (1 päev) ja Innovatsioonikultuuri sprindi töötuba (1 päev)

14.03.2023 – Eesti ettevõtete külastused

28. – 29.03.2023 – Innovatsioonisprindi töötuba (2 päeva)

04.04.2023 – Partnerluse teemaseminar ja Eesti ülikoolide visiidid

18.04.2023 – Innovatsioonisprindi töötuba (0,5 päeva, online) ja Rahastuse teemaseminar (0,5 päeva, online)

(2)3. – 4.05.2023 – Amsterdami õppereis

23. – 24.05.2023 – Innovatsioonijuhtimise sprindi töötuba (1 päev) ja Innovatsioonikultuuri sprindi töötuba (1 päev)

06.06.2023 – Intellektuaalomandi teemaseminar (2h, online)

(12)13. – 14.06.2023 – Stockholmi õppereis

08.08.2023 – Innovatsioonistrateegiate mustandite kaitsmine (0,5 päeva) ja Turule sisenemise teemaseminar (0,5 päeva)

29. – 30.08.2023 – Lõpuüritus (2 päeva)

Programmi elluviivate koolitajate, mentorite, coachide ja teemaseminaride läbiviijate kohta saate lugeda siit.

Koolitaja ja mentor Patrick van der Pijl

Patrick on globaalse äridisaini agentuuri Business Models Inc. tegevjuht, hinnatud peaesineja rahvusvahelistel konverentsidel (üle 500 ettekande enam kui 30 riigis), populaarsete innovatsiooniraamatute autor ning tunnustatud innovatsiooni ja ärimudeli strateeg.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Hitachi, Ikea, MARS, Mercedes Benz Finacial Services, Microsoft, Cisco, Heineken, BNP Baribas, Spar, Philips, Salesforce, Toyota, Spotify,, Wrigley ja paljud teised.

Koolitaja ja mentor Linus Bille

Linus on Rootsi innovatsioonijuhtimise konsultatsiooniettevõtte Eicorn asutaja ja vanemkonsultant, sagedane inspiratsiooniesineja nii Rootsi kui ka rahvusvahelistel konverentsidel, innovatsioonijuhtimise ekspert.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Volvo, Siemens, Nasdaq, Virgin, Philip Morris, Sony, NATO, IKEA, University of Gothenburg, Ramboll ja paljud teised.

Koolitaja ja mentor Karl Sjöblom

Karl on Rootsi innovatsioonijuhtimise konsultatsiooniettevõtte Eicorn tegevjuht ja innovatsioonijuhtimise konsultant, sagedane inspiratsiooniesineja innovatsioonikonverentsidel, ISO 56002 innovatsioonistandardi ekspert.

Ta on nõustanud selliseid ettevõtteid nagu Knauf Insulation, Bron Innovation, Johanneberg Science Park, Moli Streaming, Ministry of Health Oman, Triggy, Umeå Biotech Incubator, Fade Ceilings, Lynchburg Collective, Zervicepoint, Seaweed Protein Bar, Iplay Sport, Ikonia, Forza Football ja paljud teised.

Koolitaja Kadri Lainas

Kadri on Eesti ühe edukaima kommunikatsiooni-konsultatsioonibüroo, Sõnumiagentuuri Akkadian, asutaja. Ta on töötanud turunduse ja kommunikatsiooni valdkonnas enam kui 20 aastat ja juhtimisvaldkonnas üle 15 aasta. Kadri tugevus on luua sild äriarendusstrateegia ja kommunikatsioonistrateegia vahele. 

Ta on töötanud selliste ettevõtete ja organisatsioonide heaks nagu E-residentsus, Prisma Peremarket (SOK kontsern), Stora Enso, Reitan Grupp, Stockmann, Certific, Cybernetika, Proekspert, Eesti Energia, Alexela, Elering, Kapitel, VKG, RBRail, Geneto, Tuleva, Tartu Ülikool, Reliance Industries ja paljud teised.

Tulevane tippinnovaator, anna endast märku!

Kas sind iseloomustab soov teha midagi uut ja enneolematut? Kas tahaksid luua oma sektoris trende, mille järgi joonduvad kõik teised? Kas julged riskida ja teha asju teistmoodi? Kui vastasid vähemalt kahele küsimusele jaatavalt, siis usume, et Sinus on tippinnovaatori potentsiaali. EASi ja KredExi ühendasutuse innovatsiooni osakonna juhi Inge Laasi sõnul suudavad turbulentsetest aegadest edukalt läbi tulla uuendusmeelsed ettevõtted, kes oskavad kiiresti muutuvates oludes teha õigeid valikuid, võtta riske ja kohaneda uute oludega. “Tulevikukindlaks ettevõtteks saab väga edukalt kasvada läbi kogemuste, õigete teadmiste omandamise, vajalike innovatsioonitööriistade kasutamise ja pideva katsetamise kaudu. Seepärast olemegi kokku pannud maailmatasemel programmi, mille käigus kümme globaalse ambitsiooniga ettevõtet saavad võimaluse Eesti

Riik avas toetuse teadusarendustegevuse taristu arendamiseks

EASi ja KredExi ühendasutus avas ettevõtetele suunatud teadusarendustegevuse (edaspidi TA) teenustaristu vooru. Toetus on mõeldud ettevõtetele, kes osutavad teistele ettevõtetele ja organisatsioonidele TA teenuseid. Vooru kogumaht on 10 miljonit eurot ning maksimaalne toetus ühe taotleja kohta on 2 miljonit eurot. „Eesti on võtnud endale strateegilise eesmärgi – tõsta riigis loodav lisandväärtus aastaks 2035 110 protsendile Euroopa Liidu keskmisest. Hetkel on see 85 portsenti keskmisest,“ tõdes ettevõtlus- ja infotehnoloogia minister Kristjan Järvan. Ministri hinnangul on selline oluline hüpe on võimalik ainult siis, kui Eesti ettevõtted tõstavad olulisel määral oma investeeringuid teadus- ja arendustöösse ja panustavad senisest teadusmahukatesse toodetesse ja teenustesse. „Kuna

Teeme selgeks, milline on sinu ettevõttes innovatsiooni juhtimine

Koroona, muutused tarneahelates, sõda, energia ja toormete hinnad, inflatsioon… Turbulentsetest aegadest tulevad edukalt läbi innovaatilised ettevõtted, kes tunnevad ennast, oma konkurente, kliente ja ettevõtlusmaastikku laiemalt, kirjutab meie innovatsiooniekspert Terje Kaelep. Pakun välja ühe kiirema ja teise pisut põhjalikuma meetodi, kuidas saada oma ettevõttest ja eelkõige innovatsiooni juhtimisest aus ülevaade. Vaatame, kas hea idee teekond sinu ettevõttes on kadalipp, millest tuleb kriimude ja hoopide hinnaga läbi murda või hoopis õlitatud masinavärk, mis toob väärt ideed turule Innovatsiooni defineeritakse erinevalt, aga kordame üle kõige olulisema – leiutis, millest kellelegi tulu ei teki, pole innovatsioon. Innovatsioon on ettevõtte jaoks võimaluste leidmine ja nende

Saksamaa otsib strateegiaid innovatsioonitippu naasmiseks

Viimasel ajal pakub Saksamaal üha enam kõneainet arusaam, et uuendusmeelsuse ja unikaalsete lahenduste osas on riik liiga kauaks loorberitele puhkama jäänud. Nüüd on Saksa ühiskonnas tõusetunud lausa hädakisa, mis nõuab ettepanekuid, kuidas Saksamaa uuesti tippu tagasi tuua. Saksa tuntud majandusleht Handelsblatt toob välja mõned strateegiad, mis peaksid Saksamaad aitama. Loodetavasti aitab nendega tutvumine ka Eesti ettevõtjatel mõista, kuidas saaksid nemad selles protsessis osaleda. Kui teised riigid panustavad üha enam teadus- ja arendustegevusele, on Saksa tööstuse investeeringud pigem kahanenud. Vaikselt koidab Saksamaalgi äratundmine, et innovatsiooniseisakust väljumiseks tuleb rohkem õppida teistelt ning investeerida enam (ning targemalt) innovaatilistesse tehnoloogiaettevõtetesse. Näib, et innovatsioonirongist jäi

Rakendusuuringute programm on ettevõtjate seas üha populaarsem

EASi rakendusuuringute programmi (edaspidi RUP) kolmandasse toetusvooru kandideeris 56 projekti. Huvi programmi vastu on iga vooruga märkimisväärselt kasvanud, seekord oli huvi toetuse vastu vooru eelarvega võrreldes ligi kolmekordne. Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Suti sõnul näitab toetusvooru taaskord väga suur taotlejate arv Eesti ettevõtete innovatsioonivalmidust. „Maailmas on pöördelised ajad ja on näha, et üha rohkem ettevõtjaid mõistab, et nii Eestis kui maailmas konkurentsis püsimiseks tuleb juba täna investeerida teadus- ja arendustöösse ning innovatsiooni. Kindlasti peame riigina selliste toetusvoorudega jätkama, et tuua ettevõtted ja teadlased üksteisele veel lähemale. Eesmärk on jõuda välja sarnase rakendusuuringute keskuseni, nagu Põhjamaadel või Kesk-Euroopa riikidel on juba