Vaata peasisu

Rakendatava kasvustrateegia loomine

Nelja kuuga lood praktikumis ettevõttele konkurentsivõimelise strateegia plaani 3-5 aastaks.

Nimi
Strateegia praktikum
Hind
450 eurot + km
Avalduse tähtaeg
07.06.2022
Töökeel
eesti keel
Töömahukus
Registreeri

Kellele on praktikum mõeldud?

  • Ootame kandideerima ekspordikogemusega, ambitsioonikate eesmärkide ja kasvupotentsiaaliga ettevõtteid.
  • Ettevõte peab olema tegutsenud vähemalt 3 aastat ning seal peab töötama vähemalt 8 töötajat.
  • Igast ettevõttest ootame osalema 2–3 inimest, sh ettevõtte tegevjuht ja/või võtmeisik, kellele on strateegiliste otsuste juures oluline roll.
  • Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi (VTA) ja eeldab ettevõttelt piisava VTA jäägi olemasolu. Selle programmi VTA ettevõtte kohta on maksimaalselt 5902 eurot.
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

kogemuslood

Tutvu heade näidetega meie poolt toetatud innovaatilistest ettevõtetes

Xenia Joost
Xenia Joost
Haage Joogid OÜ ekspordijuht

Praktikum aitab mugavustsoonist välja tulla, sest tavaelus ei jää palju aega mõtete setitamiseks või järskude kannapöörete ette valmistamiseks.

Loe lisa
Merylin Rüütli
Merylin Rüütli
Muliers OÜ

Praktikumis osalemine aitab meil aga jõuda tulemusteni kiiremini ja läbimõeldumalt, et meie ettevõtte areng ja igapäevatöö oleks ettearvatavam.

Loe lisa
Vivo Pender
Vivo Pender
Peretec OÜ juhatuse esimees

Isiklikult võin öelda, et sain juurde analüüsivõimet ja -tahet. Näen juba täna palju kitsaskohti, mida enne ei näinud.

Loe lisa
Helen Anijalg
Helen Anijalg
Roofit Solar Energy OÜ ekspordijuht

Llisaboonusena tulid peale lõpuesitlust meilt hinnapakkumisi küsima nii mõnedki grupikaaslased ja koolitajadki.

Loe lisa

Mis sinu ettevõttes muutub?

praktikaprogramm keskendub Sinu äri arengule ja kasvule

valmib konkurentsivõimeline strateegia

oled valmis uutele turgudele sisenemiseks

selge tegevuskava eesmärkide saavutamiseks

Kandideerimine

Kandideerimine uude sügisgruppi on alanud.  Palun registreerige vormi kaudu siin. 

Soovijad, kes vastavad ette nähtud tingimustele, kutsutakse tutvumisintervjuudele, mille põhjal tehakse osalejate valik komisjonis. 

Töötoad

Praktikaprogrammi jooksul toimub 6  praktilist töötuba, mida viivad läbi oma ala tippkoolitajad ning lisaks käivad oma kogemusi jagamas Eesti ambitsioonikad ettevõtjad. 

Igast osalevast ettevõttest on oodatud 23 meeskonnaliiget, sh kindlasti ka võtmeisikud. Kokku on igas koolitusgrupis 68 ettevõtet

Töötoad on praktilised me ei tee töötubades hüpoteetilisi harjutusi, kõik harjutused ja töölehed on suunatud Sinu ettevõtte strateegia läbimõtlemisele. Töötubades tehtud harjutused annavad sisendi strateegiasse. Kõik töölehed, mida töötubades kasutad, saad tööriistadena oma kasutusse, et neid ka hilisemas töös kasutada.

 

Töötubade teemad ja toimumisajad

 

Grupp VI 2022

  • V töötuba – 25.05 Eesmärgipuu ja tegevuskava, ärimudeli uuendused (Indrek Saul), kogemuslugu
  • VI töötuba – 15.06 Strateegia elluviimine, strateegiate kaitsmised ja tagasiside (Indrek Saul), muudatuste juhtimine (Hede-Kerstin Luik), kogemuslugu

Grupp VII 2022

  • I töötuba – 07.09 Hetkeseis, senised  ja tulevased kasvuvõimalused (Indrek Saul)
  • II töötuba – 28.09 Eristumise strateegiad (Indrek Saul), eristumine toote- või teenusedisainiga (Kaarel Mikkin)
  • III töötuba – 12.10 Efektiivsuse strateegia, efektiivsed protsessid (Roger Allas),  eristumise analüüs ja võimalused (Indrek Saul)
  • IV töötuba – 02.11 Kasvupotentsiaal ja -fookused (Indrek Saul), ekspordistrateegia, kogemuslugu
  • Veebiseminar – 16.11 Eristumise strateegia intellektuaalomandiga (Siim Kinnas)
  • Veebiseminar– 17.11 Innovatsiooni juhtimine
  • V töötuba – 23.11 Eesmärgipuu ja tegevuskava, ärimudeli uuendused (Indrek Saul), kogemuslugu
  • VI töötuba – 07.12 Strateegia elluviimine, strateegiate kaitsmised ja tagasiside (Indrek Saul), muudatuste juhtimine (Hede-Kerstin Luik), kogemuslugu

Koolitajad

Koolitajate ja mentorite kohta saate lisa lugeda siit.

Birgit Linnamäe
  • Kuidas kasvatada firma väärtust
  • Äriarendus, strateegiline partnerlus, rahvusvahelised turud
  • Kultuurierinevused, välissuhtlus, keerulised kliendisuhted,
Indrek Saul
  • Ettevõtte kasvustrateegiad
  • Hinnataju mõjutamine
  • Kuidas ettevõttena eristuda
Roger Allas
  • Protsesside planeerimine ja juhtimine
  • Muutuste juhtimine
  • Kuidas muuta protsesse tõhusamaks
Kaarel Mikkin
  • Tootearendus
  • Teenusedisain
  • Uue toote turule toomine

Koostöö mentoriga

Ettevõtte ja mentori koostöö 8 tunni ulatuses:

Iga ettevõte saab endale personaalse mentori, kes aitab programmi vältel läbi mõelda kasvustrateegia erinevaid aspekte. Mentor on sulle abiks, et näha oma ettevõtet kõrvaltvaataja pilguga. Mentor mõtleb kaasa, annab hinnanguvaba tagasisidet, küsib küsimusi ning juhib tähelepanu olulisele.

Indrek Saul
  • Ettevõtte kasvustrateegiad
  • Hinnataju mõjutamine
  • Kuidas ettevõttena eristuda
Birgit Linnamäe
  • Kuidas kasvatada firma väärtust
  • Äriarendus, strateegiline partnerlus, rahvusvahelised turud
  • Kultuurierinevused, välissuhtlus, keerulised kliendisuhted,
Andro Kullerkupp
  • Kuidas laieneda välisturgudele
  • Ärimudelid, strateegiad, juhtimisprotsessid
  • Inimeste juhtimine

 

Elmo Puidet 
  • Ärimudeli analüüs ja arendus
  • Ettevõtete strateegiaalane coachimine
  • Juhtide ja meeskondade koolitused
Heidi Kakko
  • Pikaajalised kasvustrateegiad
  • IT-​rakendustega seotud toote-​ ja teenusearendus
  • Kasvukapitali kaasamine, ärimudeli innovatsioon ja arendus
Jana Koppel
  • Strateegiline juhtimine
  • Turundus
  • Müük
Kari Maripuu
  • Strateegiline juhtimine
  • Kliendisuhted ja personaalmüük
  • Teenuse ekspordi planeerimine
Margus Jakobson 
  • Organisatsiooni juhtimine
  • Ekspordikorralduse tõhustamine
  • Tööohutus, keskkonnajuhtimine, üldjuhtimine
Mart Maasik
  • Ärimudelid
  • Uute ärisuundade ja väärtuspakkumiste loomine
  • B2B-​põhiste strateegiliste partnerluste loomine

Individuaalne töö

Ettevõtte individuaalne töö 4 kuud

Kogu praktikaprogrammi ajal saab programmis osalev ettevõtte meeskond teha iseseisvaid töid, mis koonduvad lõpuks ettevõtte strateegiliseks plaaniks.

Teekond

Kandideerimine uude sügisgruppi on alanud.  Palun registreerige vormi kaudu siin. 

Soovijad, kes vastavad ette nähtud tingimustele, kutsutakse tutvumisintervjuudele, mille põhjal tehakse osalejate valik komisjonis. 

Praktikaprogrammi jooksul toimub 6  praktilist töötuba, mida viivad läbi oma ala tippkoolitajad ning lisaks käivad oma kogemusi jagamas Eesti ambitsioonikad ettevõtjad. 

Igast osalevast ettevõttest on oodatud 23 meeskonnaliiget, sh kindlasti ka võtmeisikud. Kokku on igas koolitusgrupis 68 ettevõtet

Töötoad on praktilised me ei tee töötubades hüpoteetilisi harjutusi, kõik harjutused ja töölehed on suunatud Sinu ettevõtte strateegia läbimõtlemisele. Töötubades tehtud harjutused annavad sisendi strateegiasse. Kõik töölehed, mida töötubades kasutad, saad tööriistadena oma kasutusse, et neid ka hilisemas töös kasutada.

 

Töötubade teemad ja toimumisajad

 

Grupp VI 2022

  • V töötuba – 25.05 Eesmärgipuu ja tegevuskava, ärimudeli uuendused (Indrek Saul), kogemuslugu
  • VI töötuba – 15.06 Strateegia elluviimine, strateegiate kaitsmised ja tagasiside (Indrek Saul), muudatuste juhtimine (Hede-Kerstin Luik), kogemuslugu

Grupp VII 2022

  • I töötuba – 07.09 Hetkeseis, senised  ja tulevased kasvuvõimalused (Indrek Saul)
  • II töötuba – 28.09 Eristumise strateegiad (Indrek Saul), eristumine toote- või teenusedisainiga (Kaarel Mikkin)
  • III töötuba – 12.10 Efektiivsuse strateegia, efektiivsed protsessid (Roger Allas),  eristumise analüüs ja võimalused (Indrek Saul)
  • IV töötuba – 02.11 Kasvupotentsiaal ja -fookused (Indrek Saul), ekspordistrateegia, kogemuslugu
  • Veebiseminar – 16.11 Eristumise strateegia intellektuaalomandiga (Siim Kinnas)
  • Veebiseminar– 17.11 Innovatsiooni juhtimine
  • V töötuba – 23.11 Eesmärgipuu ja tegevuskava, ärimudeli uuendused (Indrek Saul), kogemuslugu
  • VI töötuba – 07.12 Strateegia elluviimine, strateegiate kaitsmised ja tagasiside (Indrek Saul), muudatuste juhtimine (Hede-Kerstin Luik), kogemuslugu

Koolitajate ja mentorite kohta saate lisa lugeda siit.

Birgit Linnamäe
  • Kuidas kasvatada firma väärtust
  • Äriarendus, strateegiline partnerlus, rahvusvahelised turud
  • Kultuurierinevused, välissuhtlus, keerulised kliendisuhted,
Indrek Saul
  • Ettevõtte kasvustrateegiad
  • Hinnataju mõjutamine
  • Kuidas ettevõttena eristuda
Roger Allas
  • Protsesside planeerimine ja juhtimine
  • Muutuste juhtimine
  • Kuidas muuta protsesse tõhusamaks
Kaarel Mikkin
  • Tootearendus
  • Teenusedisain
  • Uue toote turule toomine

Ettevõtte ja mentori koostöö 8 tunni ulatuses:

Iga ettevõte saab endale personaalse mentori, kes aitab programmi vältel läbi mõelda kasvustrateegia erinevaid aspekte. Mentor on sulle abiks, et näha oma ettevõtet kõrvaltvaataja pilguga. Mentor mõtleb kaasa, annab hinnanguvaba tagasisidet, küsib küsimusi ning juhib tähelepanu olulisele.

Indrek Saul
  • Ettevõtte kasvustrateegiad
  • Hinnataju mõjutamine
  • Kuidas ettevõttena eristuda
Birgit Linnamäe
  • Kuidas kasvatada firma väärtust
  • Äriarendus, strateegiline partnerlus, rahvusvahelised turud
  • Kultuurierinevused, välissuhtlus, keerulised kliendisuhted,
Andro Kullerkupp
  • Kuidas laieneda välisturgudele
  • Ärimudelid, strateegiad, juhtimisprotsessid
  • Inimeste juhtimine

 

Elmo Puidet 
  • Ärimudeli analüüs ja arendus
  • Ettevõtete strateegiaalane coachimine
  • Juhtide ja meeskondade koolitused
Heidi Kakko
  • Pikaajalised kasvustrateegiad
  • IT-​rakendustega seotud toote-​ ja teenusearendus
  • Kasvukapitali kaasamine, ärimudeli innovatsioon ja arendus
Jana Koppel
  • Strateegiline juhtimine
  • Turundus
  • Müük
Kari Maripuu
  • Strateegiline juhtimine
  • Kliendisuhted ja personaalmüük
  • Teenuse ekspordi planeerimine
Margus Jakobson 
  • Organisatsiooni juhtimine
  • Ekspordikorralduse tõhustamine
  • Tööohutus, keskkonnajuhtimine, üldjuhtimine
Mart Maasik
  • Ärimudelid
  • Uute ärisuundade ja väärtuspakkumiste loomine
  • B2B-​põhiste strateegiliste partnerluste loomine

Ettevõtte individuaalne töö 4 kuud

Kogu praktikaprogrammi ajal saab programmis osalev ettevõtte meeskond teha iseseisvaid töid, mis koonduvad lõpuks ettevõtte strateegiliseks plaaniks.

EASi ettevõtlus- ja innovatsioonipoliitika meetmete vahehindamine, 2017
EASi ettevõtlus- ja innovatsioonipoliitika meetmete vahehindamine, 2017

Ettevõtlus- ja innovatsioonipoliitika vahehindamise eesmärgiks on hinnata Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (edaspidi EAS) rakendatud toetusskeemide tõhusust ja mõju EASi klientidele ning laiemalt Eesti ettevõtluskeskkonnale ja majandusele. Vahehindamise üldiseks eesmärgiks oli vastata järgmistele uurimisküsimustele: Kas EASi rahaliste vahenditega on toetatud ettevõtteid, kes on suutnud toetusega teha tegevusi, mida nad turutingimustes ei oleks suutnud teha? Kuivõrd on toetatud ettevõtete tulemused tänu toetusele paranenud? Mis on olnud EASi toetuste laiem majanduslik ja ühiskondlik mõju? Kas riigi toetustest ettevõtlusele on kasu? Milles vastav kasu konkreetselt väljendub? Milline on olnud EASi toetuste kasu erinevate Eesti piirkondade lõikes? Euroopa Liidu rahastusperioodil 2007-2013 oli EASi toetuste eelarve 786,5

Uuring ettevõtlus-, innovatsiooni-, ekspordi- ja juhtimisteadlikkuse programmi loomiseks, 2008
Uuring ettevõtlus-, innovatsiooni-, ekspordi- ja juhtimisteadlikkuse programmi loomiseks, 2008

Ernst & Young alustas 8. veebruaril 2008 eeluuringut ettevõtete lisandväärtust tõstva ja elanike ettevõtlusaktiivsust suurendava teadlikkuse programmi väljatöötamiseks. Projekti esimeses faasis valmis vahearuanne, mille eesmärgiks oli hinnata seni Eestis rakendatud teadlikkuse tõstmisele suunatud tegevuste tulemuslikkust lähtuvalt riiklikest ja ettevõtlus- ja innovatsioonipoliitika eesmärkidest ning tuua sarnaste probleemide lahenduste näiteid välisriikidest. Programmi teises etapis koostati kontseptsioon, mis visandas uue teadlikkuse programmi sihtrühmad, struktuuri ja juhtimisskeemi. Käesolev tegevuskava võtab kokku teadlikkuse programmi eeluuringu esimesed etapid. Tegevuskava on koostatud võttes arvesse esimese etapi intervjuudest ning küsitlusest selgunud arvamusi, samuti toetutakse edukateks kujunenud praktikatele välisriikides. Kava on koostatud lähtudes teises etapis välja töötatud kontseptsioonist. Peamised

Eesti – Norra koostööprojektid saavad miljon eurot toetust uudsete rohetehnoloogiate arendamiseks

EASi ja KredExi ühendasutus toetab Eesti – Norra koostööprogrammi Green ICT teises väikeprojektide voorus kuue Eesti ettevõtte koostööprojekte Norra ettevõtjatega kokku pea miljoni euroga. Projektide raames valmivad lahendused pakuvad kasutajatele ressursisäästu võimaldavaid tehnoloogiaid, mille abil suureneb Eesti ettevõtete konkurentsi- ja koostöövõime. „Tore on näha, et mitu Eesti ettevõtjat kasutavad suurepärast võimalust Eesti ja Norra koostöö raames töötada välja uuenduslikke energiat säästvaid lahendusi, mis peagi leiavad rakendust igapäevaelus ja tööstuses. Koostöö Norra ettevõtjatega võimaldab tõsta Eesti ettevõtete konkurentsivõimet ning loob uusi võimalusi kasvamiseks,“ ütles ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Sutt. „Näiteks arendavad ettevõtted toetuse abil kütteinertsi arvesse võtvat tehisintellekti lahendust, soojustagastusega saunaventilatsiooni,

A man standing with his arms folded.
Kasvustrateeg Indrek Saul selgitab: kas ja mida muuta strateegias kriisiajal?

Viimased aastad on olnud kriisiderohked. Kindlasti on rasked ajad pärssinud ka paljude ettevõtete kasvuambitsioone. Strateegia praktikumi juhtivkoolitaja Indrek Sauli sõnul on aga kriisid parim aeg konkurentidest möödumiseks. Ta toonitab, et keerulistest aegadest väljuvad võitjatena need, kes ei mõtle niivõrd sellele, kuidas kriisis hakkama saada, vaid sellele, mis saab pärast kriisi. „Kriis on kõigile ühesugune. Nagu F1 võidusõidus keeruline kurv. Igaüks saab valida oma taktika: mõni sõitja lõikab seest, mõni proovib väljast, keegi pidurdab varem, keegi hiljem – kes riskib rohkem, kes vähem. Sellest, millise taktika valid, sõltub see, kus pärast kurvi oled – kas esimeste või viimaste seas või hoopis

An autonomous car in front of a brown building.
Auve Tech: innovatsioonivõimekuse diagnostika on motiveeriv nii ettevõttele kui ka investoritele

Eelmisel suvel esitles kodumaine tehnoloogiaettevõte Auve Tech maailma esimest autonoomset vesinikuelemendiga elektrisõidukit. Tegevjuhi Johannes Mossovi sõnul on innovatsioon olnud ettevõttes algusest peale kesksel kohal. Arendustegevuse paremaks juhtimiseks läbiti hiljuti EAS-i ja Kredexi ühendasutuse pakutav innovatsioonivõimekuse diagnostika programm. Auve Tech paistab oma ainulaadsete lahendustega silma. Kõik sai alguse 2017. aastal, kui koostöös Tallinna Tehnikaülikooliga asuti arendama isejuhtivat sõidukit. Aja jooksul on algset ideed edasi arendatud ning jõutud nii vesinikutehnoloogia kui ka superkondensaatoriteni. Uued mõtted ei sünni aga iseenesest, vaid vajavad mõtestatud, järjepidevat ja kontrollitavat arendustegevust – selleks sai ettevõte hiljuti tuge innovatsioonivõimekuse diagnostikast. Diagnostikaprotsessi käigus kohtuvad EAS-i ja Kredexi ühendasutuse eksperdid