Vaata peasisu

Rakendatava kasvustrateegia loomine

Nelja kuuga lood praktikumis ettevõttele konkurentsivõimelise strateegia plaani 3-5 aastaks.

Nimi
Strateegia praktikum
Hind
450 eurot + km
Töökeel
eesti keel
Staatus
Suletud
Töömahukus
Registreeri

Kellele on praktikum mõeldud?

  • Ootame kandideerima ekspordikogemusega, ambitsioonikate eesmärkide ja kasvupotentsiaaliga ettevõtteid.
  • Ettevõte peab olema tegutsenud vähemalt 3 aastat ning seal peab töötama vähemalt 8 töötajat.
  • Igast ettevõttest ootame osalema 2–3 inimest, sh ettevõtte tegevjuht ja/või võtmeisik, kellele on strateegiliste otsuste juures oluline roll.
  • Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi (VTA) ja eeldab ettevõttelt piisava VTA jäägi olemasolu. Selle programmi VTA ettevõtte kohta on maksimaalselt 5902 eurot.
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

kogemuslood

Tutvu heade näidetega meie poolt toetatud innovaatilistest ettevõtetes.

Xenia Joost
Xenia Joost
Haage Joogid OÜ ekspordijuht

Praktikum aitab mugavustsoonist välja tulla, sest tavaelus ei jää palju aega mõtete setitamiseks või järskude kannapöörete ette valmistamiseks.

Loe lisa
Merylin Rüütli
Merylin Rüütli
Muliers OÜ

Praktikumis osalemine aitab meil aga jõuda tulemusteni kiiremini ja läbimõeldumalt, et meie ettevõtte areng ja igapäevatöö oleks ettearvatavam.

Loe lisa
Vivo Pender
Vivo Pender
Peretec OÜ juhatuse esimees

Isiklikult võin öelda, et sain juurde analüüsivõimet ja -tahet. Näen juba täna palju kitsaskohti, mida enne ei näinud.

Loe lisa
Helen Anijalg
Helen Anijalg
Roofit Solar Energy OÜ ekspordijuht

Llisaboonusena tulid peale lõpuesitlust meilt hinnapakkumisi küsima nii mõnedki grupikaaslased ja koolitajadki.

Loe lisa

Mis sinu ettevõttes muutub?

praktikaprogramm keskendub Sinu äri arengule ja kasvule

valmib konkurentsivõimeline strateegia

oled valmis uutele turgudele sisenemiseks

selge tegevuskava eesmärkide saavutamiseks

Kandideerimine

Kandideerimine uude sügisgruppi on suletud. 

Soovijad, kes vastavad ette nähtud tingimustele, kutsutakse tutvumisintervjuudele, mille põhjal tehakse osalejate valik komisjonis. 

Töötoad

Praktikaprogrammi jooksul toimub 6  praktilist töötuba, mida viivad läbi oma ala tippkoolitajad ning lisaks käivad oma kogemusi jagamas Eesti ambitsioonikad ettevõtjad. 

Igast osalevast ettevõttest on oodatud 23 meeskonnaliiget, sh kindlasti ka võtmeisikud. Kokku on igas koolitusgrupis 68 ettevõtet

Töötoad on praktilised me ei tee töötubades hüpoteetilisi harjutusi, kõik harjutused ja töölehed on suunatud Sinu ettevõtte strateegia läbimõtlemisele. Töötubades tehtud harjutused annavad sisendi strateegiasse. Kõik töölehed, mida töötubades kasutad, saad tööriistadena oma kasutusse, et neid ka hilisemas töös kasutada.

 

Töötubade teemad ja toimumisajad

Grupp VII 2022

  • I töötuba – 07.09 Hetkeseis, senised  ja tulevased kasvuvõimalused (Indrek Saul)
  • II töötuba – 28.09 Eristumise strateegiad (Indrek Saul), eristumine toote- või teenusedisainiga (Kaarel Mikkin)
  • III töötuba – 12.10 Efektiivsuse strateegia, efektiivsed protsessid (Roger Allas),  eristumise analüüs ja võimalused (Indrek Saul)
  • IV töötuba – 02.11 Kasvupotentsiaal ja -fookused (Indrek Saul), ekspordistrateegia, kogemuslugu
  • Veebiseminar – 16.11 Eristumise strateegia intellektuaalomandiga (Siim Kinnas)
  • Veebiseminar– 17.11 Innovatsiooni juhtimine
  • V töötuba – 23.11 Eesmärgipuu ja tegevuskava, ärimudeli uuendused (Indrek Saul), kogemuslugu
  • VI töötuba – 07.12 Strateegia elluviimine, strateegiate kaitsmised ja tagasiside (Indrek Saul), muudatuste juhtimine (Hede-Kerstin Luik), kogemuslugu

Grupp VIII 2022

  • I töötuba – 27.09 Hetkeseis, senised  ja tulevased kasvuvõimalused (Indrek Saul)
  • II töötuba – 19.10 Eristumise strateegiad (Indrek Saul), eristumine toote- või teenusedisainiga (Kaarel Mikkin)
  • III töötuba – 9.11 Efektiivsuse strateegia, efektiivsed protsessid (Roger Allas),  eristumise analüüs ja võimalused (Indrek Saul)
  • Veebiseminar– 17.11 Innovatsiooni juhtimine
  • IV töötuba – 30.11 Kasvupotentsiaal ja -fookused (Indrek Saul), ekspordistrateegia, kogemuslugu
  • Veebiseminar – 8.12 Eristumise strateegia intellektuaalomandiga (Siim Kinnas)
  • V töötuba – 14.12 Eesmärgipuu ja tegevuskava, ärimudeli uuendused (Indrek Saul), kogemuslugu
  • VI töötuba – 11.01.2023 Strateegia elluviimine, strateegiate kaitsmised ja tagasiside (Indrek Saul), muudatuste juhtimine (Hede-Kerstin Luik), kogemuslugu

Koolitajad

Koolitajate ja mentorite kohta saate lisa lugeda siit.

Indrek Saul
  • Ettevõtte kasvustrateegiad
  • Hinnataju mõjutamine
  • Kuidas ettevõttena eristuda
Roger Allas
  • Protsesside planeerimine ja juhtimine
  • Muutuste juhtimine
  • Kuidas muuta protsesse tõhusamaks
Kaarel Mikkin
  • Tootearendus
  • Teenusedisain
  • Uue toote turule toomine

Koostöö mentoriga

Ettevõtte ja mentori koostöö 8 tunni ulatuses:

Iga ettevõte saab endale personaalse mentori, kes aitab programmi vältel läbi mõelda kasvustrateegia erinevaid aspekte. Mentor on sulle abiks, et näha oma ettevõtet kõrvaltvaataja pilguga. Mentor mõtleb kaasa, annab hinnanguvaba tagasisidet, küsib küsimusi ning juhib tähelepanu olulisele.

Indrek Saul
  • Ettevõtte kasvustrateegiad
  • Hinnataju mõjutamine
  • Kuidas ettevõttena eristuda
Birgit Linnamäe
  • Kuidas kasvatada firma väärtust
  • Äriarendus, strateegiline partnerlus, rahvusvahelised turud
  • Kultuurierinevused, välissuhtlus, keerulised kliendisuhted,
Andro Kullerkupp
  • Kuidas laieneda välisturgudele
  • Ärimudelid, strateegiad, juhtimisprotsessid
  • Inimeste juhtimine

 

Elmo Puidet 
  • Ärimudeli analüüs ja arendus
  • Ettevõtete strateegiaalane coachimine
  • Juhtide ja meeskondade koolitused
Heidi Kakko
  • Pikaajalised kasvustrateegiad
  • IT-​rakendustega seotud toote-​ ja teenusearendus
  • Kasvukapitali kaasamine, ärimudeli innovatsioon ja arendus
Jana Koppel
  • Strateegiline juhtimine
  • Turundus
  • Müük
Kari Maripuu
  • Strateegiline juhtimine
  • Kliendisuhted ja personaalmüük
  • Teenuse ekspordi planeerimine
Margus Jakobson 
  • Organisatsiooni juhtimine
  • Ekspordikorralduse tõhustamine
  • Tööohutus, keskkonnajuhtimine, üldjuhtimine
Mart Maasik
  • Ärimudelid
  • Uute ärisuundade ja väärtuspakkumiste loomine
  • B2B-​põhiste strateegiliste partnerluste loomine

Individuaalne töö

Ettevõtte individuaalne töö 4 kuud

Kogu praktikaprogrammi ajal saab programmis osalev ettevõtte meeskond teha iseseisvaid töid, mis koonduvad lõpuks ettevõtte strateegiliseks plaaniks.

Teekond

Kandideerimine uude sügisgruppi on suletud. 

Soovijad, kes vastavad ette nähtud tingimustele, kutsutakse tutvumisintervjuudele, mille põhjal tehakse osalejate valik komisjonis. 

Praktikaprogrammi jooksul toimub 6  praktilist töötuba, mida viivad läbi oma ala tippkoolitajad ning lisaks käivad oma kogemusi jagamas Eesti ambitsioonikad ettevõtjad. 

Igast osalevast ettevõttest on oodatud 23 meeskonnaliiget, sh kindlasti ka võtmeisikud. Kokku on igas koolitusgrupis 68 ettevõtet

Töötoad on praktilised me ei tee töötubades hüpoteetilisi harjutusi, kõik harjutused ja töölehed on suunatud Sinu ettevõtte strateegia läbimõtlemisele. Töötubades tehtud harjutused annavad sisendi strateegiasse. Kõik töölehed, mida töötubades kasutad, saad tööriistadena oma kasutusse, et neid ka hilisemas töös kasutada.

 

Töötubade teemad ja toimumisajad

Grupp VII 2022

  • I töötuba – 07.09 Hetkeseis, senised  ja tulevased kasvuvõimalused (Indrek Saul)
  • II töötuba – 28.09 Eristumise strateegiad (Indrek Saul), eristumine toote- või teenusedisainiga (Kaarel Mikkin)
  • III töötuba – 12.10 Efektiivsuse strateegia, efektiivsed protsessid (Roger Allas),  eristumise analüüs ja võimalused (Indrek Saul)
  • IV töötuba – 02.11 Kasvupotentsiaal ja -fookused (Indrek Saul), ekspordistrateegia, kogemuslugu
  • Veebiseminar – 16.11 Eristumise strateegia intellektuaalomandiga (Siim Kinnas)
  • Veebiseminar– 17.11 Innovatsiooni juhtimine
  • V töötuba – 23.11 Eesmärgipuu ja tegevuskava, ärimudeli uuendused (Indrek Saul), kogemuslugu
  • VI töötuba – 07.12 Strateegia elluviimine, strateegiate kaitsmised ja tagasiside (Indrek Saul), muudatuste juhtimine (Hede-Kerstin Luik), kogemuslugu

Grupp VIII 2022

  • I töötuba – 27.09 Hetkeseis, senised  ja tulevased kasvuvõimalused (Indrek Saul)
  • II töötuba – 19.10 Eristumise strateegiad (Indrek Saul), eristumine toote- või teenusedisainiga (Kaarel Mikkin)
  • III töötuba – 9.11 Efektiivsuse strateegia, efektiivsed protsessid (Roger Allas),  eristumise analüüs ja võimalused (Indrek Saul)
  • Veebiseminar– 17.11 Innovatsiooni juhtimine
  • IV töötuba – 30.11 Kasvupotentsiaal ja -fookused (Indrek Saul), ekspordistrateegia, kogemuslugu
  • Veebiseminar – 8.12 Eristumise strateegia intellektuaalomandiga (Siim Kinnas)
  • V töötuba – 14.12 Eesmärgipuu ja tegevuskava, ärimudeli uuendused (Indrek Saul), kogemuslugu
  • VI töötuba – 11.01.2023 Strateegia elluviimine, strateegiate kaitsmised ja tagasiside (Indrek Saul), muudatuste juhtimine (Hede-Kerstin Luik), kogemuslugu

Koolitajate ja mentorite kohta saate lisa lugeda siit.

Indrek Saul
  • Ettevõtte kasvustrateegiad
  • Hinnataju mõjutamine
  • Kuidas ettevõttena eristuda
Roger Allas
  • Protsesside planeerimine ja juhtimine
  • Muutuste juhtimine
  • Kuidas muuta protsesse tõhusamaks
Kaarel Mikkin
  • Tootearendus
  • Teenusedisain
  • Uue toote turule toomine

Ettevõtte ja mentori koostöö 8 tunni ulatuses:

Iga ettevõte saab endale personaalse mentori, kes aitab programmi vältel läbi mõelda kasvustrateegia erinevaid aspekte. Mentor on sulle abiks, et näha oma ettevõtet kõrvaltvaataja pilguga. Mentor mõtleb kaasa, annab hinnanguvaba tagasisidet, küsib küsimusi ning juhib tähelepanu olulisele.

Indrek Saul
  • Ettevõtte kasvustrateegiad
  • Hinnataju mõjutamine
  • Kuidas ettevõttena eristuda
Birgit Linnamäe
  • Kuidas kasvatada firma väärtust
  • Äriarendus, strateegiline partnerlus, rahvusvahelised turud
  • Kultuurierinevused, välissuhtlus, keerulised kliendisuhted,
Andro Kullerkupp
  • Kuidas laieneda välisturgudele
  • Ärimudelid, strateegiad, juhtimisprotsessid
  • Inimeste juhtimine

 

Elmo Puidet 
  • Ärimudeli analüüs ja arendus
  • Ettevõtete strateegiaalane coachimine
  • Juhtide ja meeskondade koolitused
Heidi Kakko
  • Pikaajalised kasvustrateegiad
  • IT-​rakendustega seotud toote-​ ja teenusearendus
  • Kasvukapitali kaasamine, ärimudeli innovatsioon ja arendus
Jana Koppel
  • Strateegiline juhtimine
  • Turundus
  • Müük
Kari Maripuu
  • Strateegiline juhtimine
  • Kliendisuhted ja personaalmüük
  • Teenuse ekspordi planeerimine
Margus Jakobson 
  • Organisatsiooni juhtimine
  • Ekspordikorralduse tõhustamine
  • Tööohutus, keskkonnajuhtimine, üldjuhtimine
Mart Maasik
  • Ärimudelid
  • Uute ärisuundade ja väärtuspakkumiste loomine
  • B2B-​põhiste strateegiliste partnerluste loomine

Ettevõtte individuaalne töö 4 kuud

Kogu praktikaprogrammi ajal saab programmis osalev ettevõtte meeskond teha iseseisvaid töid, mis koonduvad lõpuks ettevõtte strateegiliseks plaaniks.

Saksamaa otsib strateegiaid innovatsioonitippu naasmiseks

Viimasel ajal pakub Saksamaal üha enam kõneainet arusaam, et uuendusmeelsuse ja unikaalsete lahenduste osas on riik liiga kauaks loorberitele puhkama jäänud. Nüüd on Saksa ühiskonnas tõusetunud lausa hädakisa, mis nõuab ettepanekuid, kuidas Saksamaa uuesti tippu tagasi tuua. Saksa tuntud majandusleht Handelsblatt toob välja mõned strateegiad, mis peaksid Saksamaad aitama. Loodetavasti aitab nendega tutvumine ka Eesti ettevõtjatel mõista, kuidas saaksid nemad selles protsessis osaleda. Kui teised riigid panustavad üha enam teadus- ja arendustegevusele, on Saksa tööstuse investeeringud pigem kahanenud. Vaikselt koidab Saksamaalgi äratundmine, et innovatsiooniseisakust väljumiseks tuleb rohkem õppida teistelt ning investeerida enam (ning targemalt) innovaatilistesse tehnoloogiaettevõtetesse. Näib, et innovatsioonirongist jäi

Rakendusuuringute programm on ettevõtjate seas üha populaarsem

EASi rakendusuuringute programmi (edaspidi RUP) kolmandasse toetusvooru kandideeris 56 projekti. Huvi programmi vastu on iga vooruga märkimisväärselt kasvanud, seekord oli huvi toetuse vastu vooru eelarvega võrreldes ligi kolmekordne. Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Suti sõnul näitab toetusvooru taaskord väga suur taotlejate arv Eesti ettevõtete innovatsioonivalmidust. „Maailmas on pöördelised ajad ja on näha, et üha rohkem ettevõtjaid mõistab, et nii Eestis kui maailmas konkurentsis püsimiseks tuleb juba täna investeerida teadus- ja arendustöösse ning innovatsiooni. Kindlasti peame riigina selliste toetusvoorudega jätkama, et tuua ettevõtted ja teadlased üksteisele veel lähemale. Eesmärk on jõuda välja sarnase rakendusuuringute keskuseni, nagu Põhjamaadel või Kesk-Euroopa riikidel on juba

Aasta ettevõte 2021: tunnustus tehtud töö eest tuli murrangulisel hetkel, andes motivatsioonitõuke kogu meeskonnale

Eesti pikima traditsiooniga ettevõtluskonkurss tuleb taas! Kandideerimine ja esmakordselt ka ettevõtete nomineerimine on avatud veel viimast nädalat. Uurisime asjaosalistelt, miks seada oma ettevõte või mõni lihtsalt silmapaistev tegija üles Eesti pikima ajalooga ettevõtluskonkursil? Tänavuse konkurssiga on võimalik tutvuda siin. Miks peaks aga ettevõtted konkursil osalema ja mis kasu nemad sellest saavad? Eelmise aasta laureaatide enda sõnul ei ole küsimustki, et tunnustusega kaasnenud tähelepanu ettevõttele ja laiemalt sektorile on võimaldanud neil isegi veel aasta hiljem lihtsamini luua uusi ärisuhteid ning andnud kogu meeskonnale täiendava motivatsiooni oma sihtide poole liikuda. Aasta innovaator ja aasta ettevõte 2021 Chemi-Pharm Eelmisel aastal pärjati aasta ettevõtte

Euroopa Kontrollikoda avaldas raporti hinnates Horisont 2020 erimeetmete tõhusust

Euroopa Kontrollikoda avaldas raporti hinnates Horisont 2020 widening meetmete tõhusust. Vähendamaks EL-i teatud riikide mahajäämust teaduse- ja innovatsiooni valdkondades, võttis Euroopa Komisjon kasutusele nn erimeetmed “widening measures” – laienemisriikidele, kuhu kuulusid 13 riiki, kes liitusid EL-ga ajavahemikul 2004-2020 + Luxembourg ja Portugal. Lühidalt öeldes, leiab raport, et Horisont 2020 laienemismeetmed olid hästi kavandatud, kuid kestvad siseriiklikud innovatsioonivaldkonna muutused sõltuvad eelkõige liikmesriikide ametiasutuste jõupingutustest. Innovatsioonilõhe likvideerimiseks peavad ka liikmesriigid ise (valitsused) omalt poolt panustama, prioritiseerides ja ka rahastades teadustegevust ja innovatsiooni ning tugevdades kohalikke innovatsiooni ökosüsteeme/tugistruktuure, sest vaid nii on nad võimelised absorbeerima EL innovatsioonivahendeid ning olema võrdväärseteks partneriteks innovatsiooniliidritest või

Statistikaameti innovatsiooniuuring tõi fookusesse uuenenud töökorralduse, tooteinnovatsiooni ja ökoloogilise kestlikkuse

25. mail avaldas statistikaamet 2018-2020 ettevõtete innovatsiooniuuringu (Company Innovation Survey- CIS) tulemused. Uuringu eesmärgiks on kaardistada ettevõtete vaatlusperioodi uuendusmeelsust, mis on majandusliku arengu ja konkurentsivõime edendamise üheks võtmeteguriks. Innovatsiooniuuringust johtus, et ligikaudu 64% Eesti ettevõtetest peab end uuenduslikuks ja innovaatiliseks. Eelmise perioodi uuringu antud näitaja oli 73%, mis inditseerib 9% langust innovatiivsete ettevõtete osakaalus. Kõige suurem osakaal uuendusmeelseid ettevõtteid tegutseb arhitektuuri ja insenerinduse, teaduse ja arenduse ning reklaaminduse ja turu-uuringute tegevusalades. Innovatiivsete ettevõtete osakaalu langustrendi tingis peamiselt töötlevas tööstuses ja hulgikaubanduse ning info- ja side tegevusalades tegutsevate innovatiivsete ettevõtete arvu languses. Kõige enam on uuendusmeelseid ja innovatiivseid ettevõtteid vähemalt 250