Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

edendame tootearendust ja eksporti

Eesti ettevõtetel on võimalik kaasata eksperte kogu maailmast – võimalik on leida endale täpselt selline professionaal, kes tunneb ettevõtte valdkonda, oskab anda nõu vastavalt selle spetsiifikale ja sihtturu vajadustele. Teenust saab kasutada tootearenduse ja ekspordi valdkonnas.

Aitame leida vajaliku eksperdi kuuelt sihtturult: Rootsi, Norra, Saksamaa, Jaapan, USA ja Araabia Ühendemiraadid. Kui ettevõttel on olemas sobiv ekspert, kelle abi soovitakse kasutada, on võimalik teenusesse siseneda ka oma eksperdiga – seda nii loetletud kui ka teiste sihtturgude puhul.

Kandideerimine teenusesse on lõppenud. Uus kandideerimisvoor plaanitakse avada 2023. a kevadel.

 

Nimi
Rahvusvahelise eksperdi kaasamine
Kestus
Kuni 31. märts 2023
Hind
Omaosalus 20% eksperdi tasust, maksimaalne toetussumma 10 000 eurot
Staatus
Suletud
Toimumise kuupäev
23. märts - 19. september 2022
Töömahukus

kelle jaoks on teenus mõeldud?

  • Väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele, kellel on ambitsiooni ja võimekust siseneda uutele eksporditurgudele, laieneda sihtturgudel või arendada välja rahvusvaheliselt konkurentsivõimeline toode. 
  • Ettevõtte viimase majandusaasta ekspordikäive on vähemalt 50 000 eurot või kogukäive vähemalt 200 000 eurot või on ettevõttel innovaatiline toode, mida soovitakse eksportima hakata. Vähemalt üks tingimus peab olema täidetud.
  • Innovatsiooni definitsioon kehtivas käsitluses vastab Oslo käsiraamatule ehk see on olulisel määral uudne protsess, teenus või toode, mis on kasutusele võetud või turule toodud. Innovaatilise tootega ettevõte on tegutsev ja selgelt kasvule orienteeritud, kes näeb innovatsioonis võimalust ning soovib seda võimalust koostöös valdkonna eksperdiga kaardistada ja ellu viia.
  • Ettevõttel on selge plaan, mis probleemi soovitakse eksperdi abiga lahendada, ja selge nägemus, mis sihtturul soovitakse eksperti kasutada.
  • Ettevõte saab kandideerides valida ühe sihtturu ja kasutada üht eksperti.
  • Ettevõttel ei ole maksuvõlga ja tegemist ei ole raskustes ettevõttega.
  • Kandideerida ei saa ettevõtted järgmistes tegevusvaldkondades.
  • Teenuse kasutamine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.

 

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Kogemuslood

Tutvu eksperte kaasanud ettevõtjate lugudega

Tanel Veenre, OÜ Õhuloss
Tanel Veenre, OÜ Õhuloss
Ehtedisanier ja omanik

Ekspert aitas registreerida Hiinas uue ettevõtte ja avada WeChati konto. Lisaks ehitas ta üles Taobao veebipoe ning leidis koostööpartnereid. Läbirääkimiste laua taga on hiinlasest usaldusisik möödapääsmatu.

Loe lisa
Helen Anijalg, Roofit Solar Energy OÜ
Helen Anijalg, Roofit Solar Energy OÜ
Ekspordijuht

Meil tekkis eksperdiga kohe hea klapp. Skype’i sessioonid olid regulaarsed ja alati minu initsiatiivil lähtudes meie teemapüstitustest.Ta vaimustus meie tootest täielikult ja asus Roofit.solar päikesekatuse ideed isegi oma naabritele ja kohalikule kommuunile tutvustama.

Loe lisa
Ivo Pukk
Ivo Pukk
Insta Globe Engineering juht

Meid nõustanud ekspert aitas meil jõuda läbirääkimistele suurkorporatsioonide võtmeisikutega, eelkõige just Saksa turul.

Loe lisa

mis minu ettevõttes muutub?

uued teadmised ja sihtturule kohandatud tooted

kiiremad müügitulemused välisturgudel

eksporditulu kasv

I etapp

Kandideerimisprotsess

Ca 1 kuu

  • Ettevõte kandideerib teenusesse lehekülje ülaosas oleval veebivormil, kirjeldab põhjalikult eksperdi vajaduse, täites ära kõik nõutud lahtrid. Vorm täidetakse inglise või eesti keeles.
  • Kontrollime ettevõtte vastavust teenusesse (vähese tähtsusega abi (VTA) jäägi olemasolu, välistatud valdkonnad jm).
  • Teeme eksperdi otsimiseks ja/või projekti juhtimiseks (hankepartneri leidmiseks) päringu raamhanke partneritele parima hinna välja selgitamiseks.
  • Kinnitame ettevõtte teenusesse (komisjoni otsuse alusel) ning viime kokku hankepartneriga.
  • Teenust saab kasutada tootearenduse ja ekspordi valdkonnas.Võimalikud teemad eksperdi kasutamisel tootearenduse valdkonnas on:
    – toote- või teenusearenduse lähteülesande loomine ja sihtturu spetsiifika arvestamine tootearenduses;
    – nõustamine toote või teenuse kohandamiseks sihtturu jaoks;
    – simuleerimise ja prototüüpimise alane nõustamine;
    – muud tootearenduse valdkonna teemad.Võimalikud teemad eksperdi kasutamisel ekspordivaldkonnas on:
    – sektoriülevaate koostamine sihtriigi kohta;
    – turule sisenemise strateegia;
    – toote või teenuse positsioneerimine sihtriigis, kliendisegmendi valik;
    – vajalike sertifikaatide ning standardite alane nõustamine;
    – turule sisenemise ärimudeli nõustamine;
    – tarneahela ülesehitamise nõustamine;
    – turundusalane nõustamine (turunduskanalid, sõnumid, väärtuspakkumine, olulised messid jms);
    – kliendikontaktide vahendamine (distribuutorid, agendid, hulgimüüjad, koostööpartnerid jm), ettevalmistus kliendikohtumisteks;
    – sihtriigis laienemisega seotud nõustamisteemad;
    – muud ekspordivaldkonna teemad v.a. kliendi esindamine müügikohtumistel sihtturul.

II etapp

Sobiva eksperdi valimine

kuni 5 kuud

  • Ühe nädala jooksul alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest täpsustab hankepartner ettevõttega (füüsiline või virtuaalne kohtumine) kandideerimisel esitatud profiili, et mõista probleemset kitsaskohta, tutvustada ettevõttele teenuse tingimusi ja edasist töökäiku (sh arveldamine) ning leppida kokku järgnevad tegevused soovitud tulemuste saavutamiseks.
  • Hankepartner otsib maksimaalselt 5 kuu jooksul ettevõtte profiilile vastava eksperdi. Olulised märksõnad selles teenuses on ootuste juhtimine ja koostöö. Mida täpsemalt ja põhjalikumalt suudab ettevõte kirjeldada eksperdi vajaduse ehk probleemkoha, seda õigema eksperdi suudame koostöös leida. 
  • Ettevõte kinnitab sobiva eksperdi kirjalikult.
  • Kui ettevõte siseneb teenusesse oma eksperdiga, peab kolmepoolne leping olema sõlmitud hiljemalt 3 kuud pärast ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt. Kui teenuseks on eksperdi otsing, peab kolmepoolne leping olema sõlmitud hiljemalt 5,5 kuud pärast ettevõtte teenusesse kinnitamist EASi poolt. Kui kolmepoolset lepingut nõutud tähtajaks sõlmitud ei ole, on EASil õigus ettevõtte osalemine teenuses tühistada.
  • Kui ettevõte siseneb oma eksperdiga, siis ettevõte esitab eksperdi CV ning hankepartner kontrollib ettevõtte poolt välja pakutud eksperdi vastavust etteantud nõuetele (vaata etapp III).
  • Hankepartner korraldab ettevõte ja eksperdiga kohtumise (füüsilise või virtuaalse), et nii ettevõttel kui ka eksperdil oleks üheselt selge teenuse tingimustest ja edasisest töökäigust. Kohtumisel lepivad ettevõte ja ekspert kokku töö mahu (töötundide arv), ajalise kestvuse, tööde loetelu ja konkreetsed tulemused (väljund), tööde maksumuse ja maksetingimused.
  • Kohtumise järel sõlmitakse kolmepoolne leping hankepartneri, ettevõtte ja eksperdi vahel, kus kirjeldatakse ära kokkulepped, maksetingimused, osapoolte õigused ja kohustused ning arveldamisprotsess. Lepingud peavad olema sõlmitud etteantud tähtajaks, vastasel juhul on meil õigus ettevõtte osalemine teenuses tühistada.

III etapp

Nõuded eksperdile

Ekspert peab täitma vähemalt EASi poolt esitatud miinimumnõuded:

  • Miinimumnõuded tootearenduse eksperdile: Vähemalt 36 kuud töökogemust sihtturul (vastavalt ettevõtte valitud sihtturule) tootearenduse valdkonnas tootearenduse eksperdi, inseneri, arhitekti, disaineri, disainijuhi või muu toote arendusega otseselt seotud rollis, viimase 60 kuu jooksul tagasiulatuvalt alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt.
  • Miinimumnõuded ekspordivaldkonna eksperdile: Vähemalt 36 kuud töökogemust sihtturul (vastavalt ettevõtte valitud sihtturule) ekspordi arendamisega seotud ametikohal (nt ekspordijuht, müügijuht vms), viimase 60 kuu jooksul tagasiulatuvalt alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt.

Täpsemad kriteeriumid eksperdile seab ettevõte, kes teeb kandidaatide vahel lõpliku valideerimise ja kinnitab enda jaoks sobivaima eksperdi.

Eksperdiks võib olla teadmiste ja oskustega spetsialist või ärikonsultant. Soovitatavalt tunneb ekspert ettevõtte spetsiifilist tegevusvaldkonda.

Ekspert ei tohi teenuse kasutamise ajal olla osaleva ettevõttega lepingulises suhtes ega töötada ettevõtte konsortsiumis.

Kui ettevõte siseneb teenusesse oma eksperdiga, peab ettevõte olema eksperdiga juba varasemalt ühenduses olnud ning probleemi olemust kirjeldanud ning ettevõttel peab olema kirjalik eksperdi nõusolek teenuses osalemiseks.

Üks ekspert (isik) võib teenuses olla maksimaalselt 10 ettevõtte ekspert alates teenuse avamisest 1. juuli 2020.

Eksperdi ülesandeks on hinnata ettevõtte poolt antud sisendit, leppida kokku tööde maht ja hind ning nõustada ettevõtet kokkulepitud tööde raames kokkulepitud mahus ja viisil.

Juhul, kui sama eksperti kaasanud ettevõtete keskmine tagasiside hinnang eksperdile ja/või eksperdi tehtud tööle on 10 palli skaalal 8 palli või alla selle (kui 10 tähendab „väga hea“), siis on EASil õigus eksperdiga koostöö lõpetada.

Eksperdile tehakse väljamaksed 3 korda aastas:

  • I etapi makse: 3 kuu möödumisel alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt;
  • II etapi makse: 5 kuu möödumisel alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt;
  • III etapi makse: projekti lõpus, kui kõik tööd on teostatud.
  • Väljamaksete aluseks on vaheraportite esitamine eksperdi poolt ja tehtud tööde vastu võtmine ettevõtte poolt.

IV etapp

Ekspert alustab tööd

  • Ettevõte tasub omapoolse finantseeringu 20% eksperdi tasust meie hankepartnerile ettemaksuna. Ettevõtte finantseering jääb hankepartnerile nn deposiiti, kuni eksperdi poolt tööd on tehtud ja ettevõte on need vastu võtnud (detailne maksegraafik määratakse kolmepoolses lepingus).
  • Ettevõte ja ekspert alustavad tööd vastavalt lepingule.
  • Ettevõte annab vahetagasisidet tööde hetkeseisust EASile, ekspert esitab raporti seni tehtud töödest.
  • Ettevõttel on võimalus kasutada eksperti kuni 12 kuud alates teenusesse kinnitamisest meie poolt, kuid mitte kauem kui 31.03.2023.

V etapp

Tööde lõpetamine ja aruandlus

  • Ekspert esitab hankepartnerile teostatud töö eest arve vastavalt kolmepoolses lepingus kokku lepitud maksegraafikule. 
  • Hankepartner tasub arve alusel eksperdile vastavalt maksegraafikule (ettevõtte osa 20% eksperditasust ning ülejäänud osa eksperditasust). 
  • Tasume hankepartnerile teostatud tööde eest.
  • Ekspert esitab lõppraporti, mis sisaldab nimekirja tehtud töödest, tulemustest, edasistest soovitustest ettevõttele ning koopiad arvetest.
  • Ettevõte annab tagasisidet.

 

Projekti teekond

Kandideerimisprotsess

Ca 1 kuu

  • Ettevõte kandideerib teenusesse lehekülje ülaosas oleval veebivormil, kirjeldab põhjalikult eksperdi vajaduse, täites ära kõik nõutud lahtrid. Vorm täidetakse inglise või eesti keeles.
  • Kontrollime ettevõtte vastavust teenusesse (vähese tähtsusega abi (VTA) jäägi olemasolu, välistatud valdkonnad jm).
  • Teeme eksperdi otsimiseks ja/või projekti juhtimiseks (hankepartneri leidmiseks) päringu raamhanke partneritele parima hinna välja selgitamiseks.
  • Kinnitame ettevõtte teenusesse (komisjoni otsuse alusel) ning viime kokku hankepartneriga.
  • Teenust saab kasutada tootearenduse ja ekspordi valdkonnas.Võimalikud teemad eksperdi kasutamisel tootearenduse valdkonnas on:
    – toote- või teenusearenduse lähteülesande loomine ja sihtturu spetsiifika arvestamine tootearenduses;
    – nõustamine toote või teenuse kohandamiseks sihtturu jaoks;
    – simuleerimise ja prototüüpimise alane nõustamine;
    – muud tootearenduse valdkonna teemad.Võimalikud teemad eksperdi kasutamisel ekspordivaldkonnas on:
    – sektoriülevaate koostamine sihtriigi kohta;
    – turule sisenemise strateegia;
    – toote või teenuse positsioneerimine sihtriigis, kliendisegmendi valik;
    – vajalike sertifikaatide ning standardite alane nõustamine;
    – turule sisenemise ärimudeli nõustamine;
    – tarneahela ülesehitamise nõustamine;
    – turundusalane nõustamine (turunduskanalid, sõnumid, väärtuspakkumine, olulised messid jms);
    – kliendikontaktide vahendamine (distribuutorid, agendid, hulgimüüjad, koostööpartnerid jm), ettevalmistus kliendikohtumisteks;
    – sihtriigis laienemisega seotud nõustamisteemad;
    – muud ekspordivaldkonna teemad v.a. kliendi esindamine müügikohtumistel sihtturul.

Sobiva eksperdi valimine

kuni 5 kuud

  • Ühe nädala jooksul alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest täpsustab hankepartner ettevõttega (füüsiline või virtuaalne kohtumine) kandideerimisel esitatud profiili, et mõista probleemset kitsaskohta, tutvustada ettevõttele teenuse tingimusi ja edasist töökäiku (sh arveldamine) ning leppida kokku järgnevad tegevused soovitud tulemuste saavutamiseks.
  • Hankepartner otsib maksimaalselt 5 kuu jooksul ettevõtte profiilile vastava eksperdi. Olulised märksõnad selles teenuses on ootuste juhtimine ja koostöö. Mida täpsemalt ja põhjalikumalt suudab ettevõte kirjeldada eksperdi vajaduse ehk probleemkoha, seda õigema eksperdi suudame koostöös leida. 
  • Ettevõte kinnitab sobiva eksperdi kirjalikult.
  • Kui ettevõte siseneb teenusesse oma eksperdiga, peab kolmepoolne leping olema sõlmitud hiljemalt 3 kuud pärast ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt. Kui teenuseks on eksperdi otsing, peab kolmepoolne leping olema sõlmitud hiljemalt 5,5 kuud pärast ettevõtte teenusesse kinnitamist EASi poolt. Kui kolmepoolset lepingut nõutud tähtajaks sõlmitud ei ole, on EASil õigus ettevõtte osalemine teenuses tühistada.
  • Kui ettevõte siseneb oma eksperdiga, siis ettevõte esitab eksperdi CV ning hankepartner kontrollib ettevõtte poolt välja pakutud eksperdi vastavust etteantud nõuetele (vaata etapp III).
  • Hankepartner korraldab ettevõte ja eksperdiga kohtumise (füüsilise või virtuaalse), et nii ettevõttel kui ka eksperdil oleks üheselt selge teenuse tingimustest ja edasisest töökäigust. Kohtumisel lepivad ettevõte ja ekspert kokku töö mahu (töötundide arv), ajalise kestvuse, tööde loetelu ja konkreetsed tulemused (väljund), tööde maksumuse ja maksetingimused.
  • Kohtumise järel sõlmitakse kolmepoolne leping hankepartneri, ettevõtte ja eksperdi vahel, kus kirjeldatakse ära kokkulepped, maksetingimused, osapoolte õigused ja kohustused ning arveldamisprotsess. Lepingud peavad olema sõlmitud etteantud tähtajaks, vastasel juhul on meil õigus ettevõtte osalemine teenuses tühistada.

Nõuded eksperdile

Ekspert peab täitma vähemalt EASi poolt esitatud miinimumnõuded:

  • Miinimumnõuded tootearenduse eksperdile: Vähemalt 36 kuud töökogemust sihtturul (vastavalt ettevõtte valitud sihtturule) tootearenduse valdkonnas tootearenduse eksperdi, inseneri, arhitekti, disaineri, disainijuhi või muu toote arendusega otseselt seotud rollis, viimase 60 kuu jooksul tagasiulatuvalt alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt.
  • Miinimumnõuded ekspordivaldkonna eksperdile: Vähemalt 36 kuud töökogemust sihtturul (vastavalt ettevõtte valitud sihtturule) ekspordi arendamisega seotud ametikohal (nt ekspordijuht, müügijuht vms), viimase 60 kuu jooksul tagasiulatuvalt alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt.

Täpsemad kriteeriumid eksperdile seab ettevõte, kes teeb kandidaatide vahel lõpliku valideerimise ja kinnitab enda jaoks sobivaima eksperdi.

Eksperdiks võib olla teadmiste ja oskustega spetsialist või ärikonsultant. Soovitatavalt tunneb ekspert ettevõtte spetsiifilist tegevusvaldkonda.

Ekspert ei tohi teenuse kasutamise ajal olla osaleva ettevõttega lepingulises suhtes ega töötada ettevõtte konsortsiumis.

Kui ettevõte siseneb teenusesse oma eksperdiga, peab ettevõte olema eksperdiga juba varasemalt ühenduses olnud ning probleemi olemust kirjeldanud ning ettevõttel peab olema kirjalik eksperdi nõusolek teenuses osalemiseks.

Üks ekspert (isik) võib teenuses olla maksimaalselt 10 ettevõtte ekspert alates teenuse avamisest 1. juuli 2020.

Eksperdi ülesandeks on hinnata ettevõtte poolt antud sisendit, leppida kokku tööde maht ja hind ning nõustada ettevõtet kokkulepitud tööde raames kokkulepitud mahus ja viisil.

Juhul, kui sama eksperti kaasanud ettevõtete keskmine tagasiside hinnang eksperdile ja/või eksperdi tehtud tööle on 10 palli skaalal 8 palli või alla selle (kui 10 tähendab „väga hea“), siis on EASil õigus eksperdiga koostöö lõpetada.

Eksperdile tehakse väljamaksed 3 korda aastas:

  • I etapi makse: 3 kuu möödumisel alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt;
  • II etapi makse: 5 kuu möödumisel alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt;
  • III etapi makse: projekti lõpus, kui kõik tööd on teostatud.
  • Väljamaksete aluseks on vaheraportite esitamine eksperdi poolt ja tehtud tööde vastu võtmine ettevõtte poolt.

Ekspert alustab tööd

  • Ettevõte tasub omapoolse finantseeringu 20% eksperdi tasust meie hankepartnerile ettemaksuna. Ettevõtte finantseering jääb hankepartnerile nn deposiiti, kuni eksperdi poolt tööd on tehtud ja ettevõte on need vastu võtnud (detailne maksegraafik määratakse kolmepoolses lepingus).
  • Ettevõte ja ekspert alustavad tööd vastavalt lepingule.
  • Ettevõte annab vahetagasisidet tööde hetkeseisust EASile, ekspert esitab raporti seni tehtud töödest.
  • Ettevõttel on võimalus kasutada eksperti kuni 12 kuud alates teenusesse kinnitamisest meie poolt, kuid mitte kauem kui 31.03.2023.

Tööde lõpetamine ja aruandlus

  • Ekspert esitab hankepartnerile teostatud töö eest arve vastavalt kolmepoolses lepingus kokku lepitud maksegraafikule. 
  • Hankepartner tasub arve alusel eksperdile vastavalt maksegraafikule (ettevõtte osa 20% eksperditasust ning ülejäänud osa eksperditasust). 
  • Tasume hankepartnerile teostatud tööde eest.
  • Ekspert esitab lõppraporti, mis sisaldab nimekirja tehtud töödest, tulemustest, edasistest soovitustest ettevõttele ning koopiad arvetest.
  • Ettevõte annab tagasisidet.

 

sobiva eksperdi valimine

Mida detailsem ja selgem on ülesanne, seda parem on tulemus. Probleemi selgitamisel tuleks võimalikult täpselt kirjeldada, mis etapis ettevõte on, missugused on takistused ning kuhu tahetakse jõuda.

Vali kompetentne kogenud ekspert vastavalt oma ettevõtte kitsaskohale ja sea fookus täpselt paika. Ekspert ei saa lahendada kõiki ettevõtte probleeme. Näiteks juhtimisvaldkonna ekspert saab aidata juhtimisalase nõustamise, ettevõtte ekspordistrateegia kavandamise, äriarenduse ning muudatuste juhtimisega ettevõttes. Turu- või sektoripõhine ekspert on asendamatu müügi ja turunduse korraldamisel, partnerite ja tarnijate leidmisel, tootearenduse ja tootmise või logistikaga seotud probleemide lahendamisel. Ning analüütiku rolliks on turu-uuringute tegemine ja analüüs.

Ekspert peab täitma vähemalt EASi poolt esitatud miinimumnõuded:

  • Miinimumnõuded tootearenduse eksperdile: Vähemalt 36 kuud töökogemust sihtturul (vastavalt ettevõtte valitud sihtturule) tootearenduse valdkonnas tootearenduse eksperdi, inseneri, arhitekti, disaineri, disainijuhi või muu toote arendusega otseselt seotud rollis, viimase 60 kuu jooksul tagasiulatuvalt alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt.
  • Miinimumnõuded ekspordivaldkonna eksperdile: Vähemalt 36 kuud töökogemust sihtturul (vastavalt ettevõtte valitud sihtturule) ekspordi arendamisega seotud ametikohal (nt ekspordijuht, müügijuht vms), viimase 60 kuu jooksul tagasiulatuvalt alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt.
  • Täpsemad kriteeriumid eksperdile seab ettevõte, kes teeb kandidaatide vahel lõpliku valideerimise ja kinnitab enda jaoks sobivaima eksperdi.
  • Eksperdiks võib olla teadmiste ja oskustega spetsialist või ärikonsultant. Soovitatavalt tunneb ekspert ettevõtte spetsiifilist tegevusvaldkonda.
  • Ekspert ei tohi teenuse kasutamise ajal olla osaleva ettevõttega lepingulises suhtes ega töötada ettevõtte konsortsiumis.
  • Kui ettevõte siseneb teenusesse oma eksperdiga, peab ettevõte olema eksperdiga juba varasemalt ühenduses olnud ning probleemi olemust kirjeldanud ning ettevõttel peab olema kirjalik eksperdi nõusolek teenuses osalemiseks.
  • Üks ekspert (isik) võib teenuses olla maksimaalselt 10 ettevõtte ekspert alates teenuse avamisest 1. juuli 2020.
  • Eksperdi ülesandeks on hinnata ettevõtte poolt antud sisendit, leppida kokku tööde maht ja hind ning nõustada ettevõtet kokkulepitud tööde raames kokkulepitud mahus ja viisil.
  • Juhul, kui sama eksperti kaasanud ettevõtete keskmine tagasiside hinnang eksperdile ja/või eksperdi tehtud tööle on 10 palli skaalal 8 palli või alla selle (kui 10 tähendab „väga hea“), siis on EASil õigus eksperdiga koostöö lõpetada.Eksperdile tehakse väljamaksed 3 korda aastas:
  • I etapi makse: 3 kuu möödumisel alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt;
  • II etapi makse: 5 kuu möödumisel alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt;
  • III etapi makse: projekti lõpus, kui kõik tööd on teostatud.
  • Väljamaksete aluseks on vaheraportite esitamine eksperdi poolt ja tehtud tööde vastu võtmine ettevõtte poolt.

Kas eelistada suures konsultatsioonibüroos töötavaid eksperte või vabakutselist eksperti? Mõlemal on oma eelised, aga ka riskid. Suurtel konsultatsioonibüroodel on rohkem ressursse, mis sageli tähendab laiemat teadmiste ja kogemuste baasi. Samas käib tihtipeale ettevõttel suhtlus ainult ühe eksperdiga ja projekti edukus sõltub just tema teadmistest ja oskustest. 

Vabakutselised eksperdid on sageli rohkem pühendunud oma klientidele ja projektidele. Nad saavad pakkuda suuremat paindlikkust ja paremat hinda kui suuremad konsultatsioonibürood. Riskiks on see, et vabakutseliste ekspertide teadmiste baas on tavaliselt kitsam, kuid mõnikord võib nende pakutav olla just see, mida ettevõte vajab.

Lisaks suurtele konsultatsioonibüroodele ja vabakutselistele ekspertidele on olemas ka erinevad erialaliidud, ettevõtlusorganisatsioonid (näiteks EAS, kaubanduskojad) ja -võrgustikud, kust võib abi saada alates koostöövõimalustest kuni nõustamis- ja vahendusteenusteni. Abiks on ka konsultatsiooniettevõtete veebilehed, LinkedIn, erinevad ümarlauad ja teiste ettevõtete soovitused.

Enne sobiva eksperdi välja valimist on soovitatav eksperdiga kohtuda, kas silmast-silma või videokõnena. Kohtumisel saab eesmärkide ja protsessi üksikasjade kohta tagasisidet, et vajadusel veel oma plaane muuta. Lisaks saab esmamulje eksperdist kui inimesest, tema sobivusest ja võimekusest. Tähtis on eksperti valides arvestada tema isikuomadustega. Pikaajaliste või strateegiliste projektide puhul on eriti oluline, et ekspert mõtleks ettevõttega samas suunas ning et eesmärgist oleks ühine arusaam. Pehmemaid omadusi, nagu üldmulje ja isiklik sobivus, on keeruline võrrelda, ent need mängivad projekti õnnestumisel tihtipeale olulist rolli. Kui kohtumisel selgub, et ekspert ei vasta ootustele, tasub pigem asuda uue eksperdi otsingule.

Parima tulemuse ja optimaalseima hinna saavutamiseks tasub kindlasti võtta mitu pakkumist erinevatelt teenuseosutajatelt. Lisaks majanduslikule säästule annab see ka hea ülevaate turul tegutsevatest konsultantidest. Pakkumiste võrdlemisel peaks arvestama tegevuskava realistlikkust, hinnakujundust ja lepingutingimusi.

Lisaks objektiivselt hinnatavatele kriteeriumitele tasub lõppotsust langetades arvestada ka subjektiivseid, ehk pehmemaid omadusi – näiteks konsultandi üldmulje ja isiklik sobivus.

Kui ekspert on pakkumise teinud ning see on ettevõttele sobiv, tuleks osapoolte vahel sõlmida kirjalik leping. Selleks võib olla ka e-kirja teel saadetud pakkumine, mille ettevõte kinnitab ning kus on fikseeritud projekti eesmärk, tegevusplaan, ajakava, saavutatavad tulemused, tööde maht, hind ning muud tingimused vajadusest tulenevalt. Kui leping sõlmitud, asub ekspert projektiga tööle.

Projekti sujuvaks kulgemiseks ja eesmärkide saavutamiseks peaks järgima ka ettevõtte sees mõningaid üldiseid põhimõtteid, näiteks sisekommunikatsioon eksperdi kaasamisest, et tagada meeskonna informeeritus ning rahulolu. Oluline on määratleda täpne ajakava ning mõõdetavad tulemused, kokku leppida regulaarse infovahetuse ja aruandluse detailid ning lõpetuseks ka projekti kokkuvõtte tegemise üksikasjad.

teenuse partnerid ja lisainfo

Meie partneriteks rahvusvaheliste ekspertide kaasamise teenuse elluviimisel on:

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda

Saksa-Balti Kaubanduskoda

Gateway&Partners

Nifor

Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Kontakt

Kontakt

Mariann Roos
projektijuht
Keeled: eesti keel, inglise keel
Lõuna-Korea ekspordinõunik: ettevõtete siia kohapeale tulemine avas nende silmad

EASi ja KredExi ühendasutuse Lõuna-Korea ekspordinõunik Soonhee Bae alustas oma tööd täpselt aasta aega tagasi ning on töötanud selle aja jooksul juba rohkem kui 65 Eesti ettevõttega erinevates sektorites. Esimesed lepingud on sõlmitud, aga mida oodata 2023. aastast? „Ma olen aasta jooksul töötanud väga põnevate Eesti ettevõtetega sealhulgas laevaehituse, mööbli-, puidu- ning toiduainetööstuse aga ka IKT ja rohelise energia sektoris ning koostöö tulemusel on sõlmitud ka mitu tehingut,“ rääkis Soonhee Bae. Esimese suurema töövõiduna tõi ta välja laevaehitussektori, kus Sejin Technical Industries tellis Estonian Marine and Manufacturing Initiative (EMI) vahendusel Eesti tootjatelt 2,8 miljoni euro väärtuses täismööblit oma värskeima Ro-​Pax

Eesti eksport Jaapanisse, Korea Vabariiki ja Singapuri  

Eesti ettevõtted eksportisid eelmise aasta kolmandas kvartalis Jaapanisse, Korea Vabariiki ja Singapuri kaupu ning teenuseid kokku 83 miljoni euro eest, mis moodustas kogu Eesti ekspordist 1%. Võrreldes eelnenud aasta sama perioodiga langes eksport nimetatud sihtriikidesse 36% (Eesti eksport kasvas tervikuna samal perioodil 21%). Riikide lõikes kasvasid ekspordimahud võrreldes eelmise aasta sama perioodiga Jaapanisse (+14%), aga vähenes Singapuri (-62%) ja Lõuna Korea suunal (-15%). Kaupade ja teenuste eksport  Märkimisväärse ekspordimahtude languse taga, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, oli langus kaupade ekspordis (-53%). Samas on suure kaupade ekspordi languse taga märkimisväärne kaupade ekspordi kasv 2021 kolmandas kvartalis võrreldes teise kvartaliga ning 2022

Eesti ettevõtluskeskused Soulis ja Singapuris toetavad eksportööre

2023. aasta algusest töötab Lõuna-Korea pealinnas Soulis Eesti ettevõtluskeskus (inglise keeles Estonian Business Hub Seoul). Olles esimene omataoline maailmas, on keskus osa riigi püüdlusest tõhustada Eesti äridiplomaatiat ning panustada ettevõtete ekspordigeograafia laiendamisse. Samasugune keskus avatakse tänavu ka Singapuris. Välisministeeriumi rajatud ettevõtluskeskus on loodud Eesti Souli saatkonna juurde eesmärgiga tutvustada kohapeal Eestit kui riiki, millega majandussuhteid arendada. „Meil on selge veendumus, et Eesti tootjatel on mida Lõuna-Koreasse eksportida ning paljud tooted on siinsel turul vägagi konkurentsivõimelised. Samuti usume, et Eesti pakub Lõuna-Korea ettevõtetele häid investeerimisvõimalusi,“ sõnas Eesti suursaadik Korea Vabariigis Sten Schwede. Eesti ettevõtjad saavad võimaluse korraldada ettevõtluskeskuse ruumides tootetutvustusi, ärikohtumisi,

Hüppa-karga-keeruta nagu jänes väljal

EASi ja KredExi ühendasutus pakub ettevõtetele abi Jaapani turule sisenemisel. 2023. aastal keskendub EAS sellistele valdkondadele nagu toiduainetööstus ning digiteerimine ja süsinikuneutraalsed tehnoloogiad. 2023 on jänese aasta. Jänes teeb ikka oma haake üle rohetava heinamaa, täis lootust ja ootuselevust. Just nii peaksid ettevõttedki uurima uusi turge, tunnetama, mis õhus, ja järgnema siis sellele. Ehk on nüüd õige aeg minna Jaapani turule? Jah, me seisame silmitsi ebamäärasusega: sõda Ukrainas, hinnatõus ja energiakriis. Jaapani ettevõtted aga soovivad hoolimata kõigest leida välispartnereid ning EASi ja KredExi ühendasutus pakub sihtturul alustamiseks toetusvõimalusi. Fookuses on sellised valdkonnad nagu toiduainetööstuse ettevõtted, digiteerimine ning süsinikuneutraalsed tehnoloogiad. Toit

Ettevõtjad Aasia ärikonverentsil: ebakindlatel aegadel võivad suured Aasia turud stabiilsust pakkuda

8. detsembril toimus Vabamus Aasia teemaline ärikonverents „Big in Asia“, kus oma kogemusi jagasid nii Eesti ettevõtted kui ka väliseksperdid. Timbeco juht Meelis Mölder kinnitas, et ebakindlatel aegadel võivad suured Aasia turud hoopis stabiilsemad ja ennustatavamad olla. „Me ekspordime suure enamuse oma toodetest Jaapanisse ning näeme, et seal on turg palju stabiilsem. Kui sul on hea toode, siis põrutad ka turu langustest ilma raputusteta läbi,“ rääkis Mölder. Timbeco juhi sõnul on nende peamine konkurentsieelis täisteenus ning lihtne asjaajamine. „See võib tunduda väike asi aga klientidele ja päringutele vastamise kiirus on pikas perspektiivis ülioluline. Sul võib mingi hetk olla tellimusi rohkem