Vaata peasisu Rahastanud Euroopa Liit kaksilogo, (EST)

edendame tootearendust ja eksporti

Kuni 31. maini on võimalik kandideerida teenusesse, kus väikese ja keskmise suurusega ettevõtetel on võimalik kaasata eksperte Saksamaa suunal. Võimalik on leida endale täpselt selline professionaal, kes tunneb ettevõtte valdkonda, oskab anda nõu vastavalt selle spetsiifikale ja sihtturu vajadustele. Teenust saab kasutada tootearenduse ja ekspordi valdkonnas.

Sügisel 2023 avaneb teenus ka järgmiste sihtturgude suunal: Rootsi, Norra, Jaapan ja Araabia Ühendemiraadid, jätkub Saksamaa teenus. Kui ettevõttel on olemas sobiv ekspert, kelle abi soovitakse kasutada, on võimalik teenusesse siseneda ka oma eksperdiga. Sellisel juhul on koostöö eksperdiga võimalik nii loetletud kui ka kõikide teiste maailma riikide suunal.

Nimi
Rahvusvahelise eksperdi kaasamine: Saksamaa
Hind
Omaosalus 50% eksperdi tasust, maksimaalne toetussumma 10 000 eurot
Staatus
Suletud
Töömahukus

kelle jaoks on teenus mõeldud?

  • Väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele, kellel on ambitsiooni ja võimekust siseneda Saksamaa turule, seal laieneda või arendada välja rahvusvaheliselt konkurentsivõimeline toode. 
  • Ettevõttel on selge plaan, mis probleemi soovitakse eksperdi abiga lahendada.
  • Ettevõte saab kandideerides valida Saksamaa sihtturu ja kasutada üht eksperti.
  • Ettevõtte viimase majandusaasta ekspordikäive on vähemalt 50 000 eurot või kogukäive vähemalt 200 000 eurot või on ettevõttel Oslo käsiraamatu mõistes innovaatiline toode, mida soovitakse eksportima hakata. Vähemalt üks tingimus peab olema täidetud.
  • Ettevõttel ei ole maksuvõlga ja tegemist ei ole raskustes ettevõttega.
  • Kandideerida ei saa ettevõtted järgmistes tegevusvaldkondades.
  • Teenuse kasutamine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

teenuse tingimused

  • Ettevõte saab teenust kasutada kahel viisil:
    • ettevõte soovib eksperdi otsingu teenust;
    • ettevõte siseneb teenusesse oma eksperdiga.
  • Teenust saab kasutada tootearenduse ja ekspordi valdkonnas. Võimalikud teemad eksperdi kaasamisel.
  • Ettevõttel on võimalus kasutada eksperti kuni 12 kuud alates teenusesse kinnitamisest EASi poolt.
  • EAS kompenseerib ettevõttele 50% eksperdi tasust, kuid mitte rohkem kui 10 000 eurot (ilma km-ta) ühe eksperdi kohta.
  • Ettevõte tasub omapoolse finantseeringu 50% eksperdi tasust kogusummas ühekordse ettemaksuna. See on ettevõtte omaosalustasu selles teenuses, mida kasutatakse eksperdile maksete tegemiseks.
  • Teenusesse kandideerimine toimub taotlusvoorudena (ca kaks vooru aastas).
  • EASil on õigus teenus sulgeda või peatada rahastamise eelarve täitumisel.

I etapp

Kandideerimisprotsess

Ca 1 kuu

  • Ettevõte kandideerib teenusesse EASi veebilehel, kirjeldades põhjalikult ära eksperdi vajaduse.
  • EAS kontrollib ettevõtte vastavust teenusesse (vähese tähtsusega abi (VTA) jäägi olemasolu, välistatud valdkonnad jm).
  • EAS teeb eksperdi otsimiseks ja/või projekti juhtimiseks päringu raamhanke partneritele. EASi hankepartner hakkab projekti juhtima.
  • EAS kinnitab ettevõtte teenusesse (komisjoni otsuse alusel) ning viib kokku hankepartneriga.

II etapp

Sobiva eksperdi valimine/kinnitamine

Kui ettevõte siseneb teenusesse eksperdiotsinguga:

kuni 5 kuud

  • Ühe nädala jooksul alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest täpsustab hankepartner ettevõttega (füüsiline või virtuaalne kohtumine) kandideerimisel esitatud profiili, et mõista probleemset kitsaskohta, tutvustada ettevõttele teenuse tingimusi ja edasist töökäiku (sh arveldamine) ning leppida kokku järgnevad tegevused soovitud tulemuste saavutamiseks.
  • Hankepartner otsib maksimaalselt 5 kuu jooksul ettevõtte profiilile vastava eksperdi. Olulised märksõnad selles teenuses on ootuste juhtimine ja koostöö. Mida täpsemalt ja põhjalikumalt suudab ettevõte kirjeldada eksperdi vajaduse ehk probleemkoha, seda õigema eksperdi suudame koostöös leida.
  • Ettevõte kinnitab sobiva eksperdi kirjalikult.
  • Hankepartner korraldab ettevõtte ja eksperdiga kohtumise (füüsilise või virtuaalse), et nii ettevõttel kui ka eksperdil oleks üheselt selge ülevaade teenuse tingimustest ja edasisest töökäigust. Kohtumisel lepivad ettevõte ja ekspert kokku töö mahu (töötundide arv), ajalise kestvuse, tööde loetelu ja konkreetsed tulemused, tööde maksumuse ja maksetingimused.
  • Kohtumise järel sõlmitakse kolmepoolne leping hankepartneri, ettevõtte ja eksperdi vahel, kus kirjeldatakse ära kokkulepped, maksetingimused, osapoolte õigused ja kohustused ning arveldamisprotsess. Kolmepoolne leping peab olema sõlmitud hiljemalt 5,5 kuud pärast ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt, vastasel juhul on EASil õigus ettevõtte osalemine teenuses tühistada.

Kui ettevõte siseneb teenusesse oma eksperdiga:

kuni 3 kuud

  • Ühe nädala jooksul alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest täpsustab hankepartner ettevõttega (füüsiline või virtuaalne kohtumine) kandideerimisel esitatud profiili, et mõista probleemset kitsaskohta, tutvustada ettevõttele teenuse tingimusi ja edasist töökäiku (sh arveldamine) ning leppida kokku järgnevad tegevused soovitud tulemuste saavutamiseks. Kohtumisel räägitakse läbi töö maht (töötundide arv), ajaline kestvus, tööde loetelu ja konkreetsed tulemused, tööde maksumus ja maksetingimused.
  • Ettevõte esitab eksperdi CV ning hankepartner kontrollib ettevõtte poolt välja pakutud eksperdi vastavust etteantud nõuetele.
  • Kohtumise järel sõlmitakse kolmepoolne leping hankepartneri, ettevõtte ja eksperdi vahel, kus kirjeldatakse ära kokkulepped, maksetingimused, osapoolte õigused ja kohustused ning arveldamisprotsess. Kolmepoolne leping peab olema sõlmitud hiljemalt 3 kuud pärast ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt, vastasel juhul on EASil õigus ettevõtte osalemine teenuses tühistada.

 

 

III etapp

Tööde käik ja aruandlus

  • Ettevõte tasub omapoolse finantseeringu (50% eksperdi tasust) EASi hankepartnerile ettemaksuna. Ettevõtte finantseering jääb hankepartnerile nn deposiiti, kuni eksperdi poolt on tööd tehtud ja ettevõte on need vastu võtnud (detailne maksegraafik määratakse kolmepoolses lepingus).
  • Ettevõte ja ekspert alustavad tööd vastavalt lepingule.
  • Ekspert esitab vaheraportid (max. 3) seni tehtud töödest, ettevõte kinnitab tehtud tööd.
  • Ekspert esitab EASi hankepartnerile teostatud tööde eest arved vastavalt kolmepoolses lepingus kokku lepitud maksegraafikule.  Väljamaksete aluseks on vaheraportite esitamine eksperdi poolt ja tehtud tööde vastu võtmine ettevõtte poolt.
  • Ekspert esitab lõppraporti, mis sisaldab nimekirja tehtud töödest, tulemustest, edasistest soovitustest ettevõttele ning koopiad arvetest.
  • Ettevõte annab tagasisidet EASile, teenuse lõpp.

Projekti teekond

Kandideerimisprotsess

Ca 1 kuu

  • Ettevõte kandideerib teenusesse EASi veebilehel, kirjeldades põhjalikult ära eksperdi vajaduse.
  • EAS kontrollib ettevõtte vastavust teenusesse (vähese tähtsusega abi (VTA) jäägi olemasolu, välistatud valdkonnad jm).
  • EAS teeb eksperdi otsimiseks ja/või projekti juhtimiseks päringu raamhanke partneritele. EASi hankepartner hakkab projekti juhtima.
  • EAS kinnitab ettevõtte teenusesse (komisjoni otsuse alusel) ning viib kokku hankepartneriga.

Sobiva eksperdi valimine/kinnitamine

Kui ettevõte siseneb teenusesse eksperdiotsinguga:

kuni 5 kuud

  • Ühe nädala jooksul alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest täpsustab hankepartner ettevõttega (füüsiline või virtuaalne kohtumine) kandideerimisel esitatud profiili, et mõista probleemset kitsaskohta, tutvustada ettevõttele teenuse tingimusi ja edasist töökäiku (sh arveldamine) ning leppida kokku järgnevad tegevused soovitud tulemuste saavutamiseks.
  • Hankepartner otsib maksimaalselt 5 kuu jooksul ettevõtte profiilile vastava eksperdi. Olulised märksõnad selles teenuses on ootuste juhtimine ja koostöö. Mida täpsemalt ja põhjalikumalt suudab ettevõte kirjeldada eksperdi vajaduse ehk probleemkoha, seda õigema eksperdi suudame koostöös leida.
  • Ettevõte kinnitab sobiva eksperdi kirjalikult.
  • Hankepartner korraldab ettevõtte ja eksperdiga kohtumise (füüsilise või virtuaalse), et nii ettevõttel kui ka eksperdil oleks üheselt selge ülevaade teenuse tingimustest ja edasisest töökäigust. Kohtumisel lepivad ettevõte ja ekspert kokku töö mahu (töötundide arv), ajalise kestvuse, tööde loetelu ja konkreetsed tulemused, tööde maksumuse ja maksetingimused.
  • Kohtumise järel sõlmitakse kolmepoolne leping hankepartneri, ettevõtte ja eksperdi vahel, kus kirjeldatakse ära kokkulepped, maksetingimused, osapoolte õigused ja kohustused ning arveldamisprotsess. Kolmepoolne leping peab olema sõlmitud hiljemalt 5,5 kuud pärast ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt, vastasel juhul on EASil õigus ettevõtte osalemine teenuses tühistada.

Kui ettevõte siseneb teenusesse oma eksperdiga:

kuni 3 kuud

  • Ühe nädala jooksul alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest täpsustab hankepartner ettevõttega (füüsiline või virtuaalne kohtumine) kandideerimisel esitatud profiili, et mõista probleemset kitsaskohta, tutvustada ettevõttele teenuse tingimusi ja edasist töökäiku (sh arveldamine) ning leppida kokku järgnevad tegevused soovitud tulemuste saavutamiseks. Kohtumisel räägitakse läbi töö maht (töötundide arv), ajaline kestvus, tööde loetelu ja konkreetsed tulemused, tööde maksumus ja maksetingimused.
  • Ettevõte esitab eksperdi CV ning hankepartner kontrollib ettevõtte poolt välja pakutud eksperdi vastavust etteantud nõuetele.
  • Kohtumise järel sõlmitakse kolmepoolne leping hankepartneri, ettevõtte ja eksperdi vahel, kus kirjeldatakse ära kokkulepped, maksetingimused, osapoolte õigused ja kohustused ning arveldamisprotsess. Kolmepoolne leping peab olema sõlmitud hiljemalt 3 kuud pärast ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt, vastasel juhul on EASil õigus ettevõtte osalemine teenuses tühistada.

 

 

Tööde käik ja aruandlus

  • Ettevõte tasub omapoolse finantseeringu (50% eksperdi tasust) EASi hankepartnerile ettemaksuna. Ettevõtte finantseering jääb hankepartnerile nn deposiiti, kuni eksperdi poolt on tööd tehtud ja ettevõte on need vastu võtnud (detailne maksegraafik määratakse kolmepoolses lepingus).
  • Ettevõte ja ekspert alustavad tööd vastavalt lepingule.
  • Ekspert esitab vaheraportid (max. 3) seni tehtud töödest, ettevõte kinnitab tehtud tööd.
  • Ekspert esitab EASi hankepartnerile teostatud tööde eest arved vastavalt kolmepoolses lepingus kokku lepitud maksegraafikule.  Väljamaksete aluseks on vaheraportite esitamine eksperdi poolt ja tehtud tööde vastu võtmine ettevõtte poolt.
  • Ekspert esitab lõppraporti, mis sisaldab nimekirja tehtud töödest, tulemustest, edasistest soovitustest ettevõttele ning koopiad arvetest.
  • Ettevõte annab tagasisidet EASile, teenuse lõpp.

sobiva eksperdi valimine

Mida detailsem ja selgem on ülesanne, seda parem on tulemus. Probleemi selgitamisel tuleks võimalikult täpselt kirjeldada, mis etapis ettevõte on, missugused on takistused ning kuhu tahetakse jõuda.

Vali kompetentne kogenud ekspert vastavalt oma ettevõtte kitsaskohale ja sea fookus täpselt paika. Ekspert ei saa lahendada kõiki ettevõtte probleeme. Näiteks juhtimisvaldkonna ekspert saab aidata juhtimisalase nõustamise, ettevõtte ekspordistrateegia kavandamise, äriarenduse ning muudatuste juhtimisega ettevõttes. Turu- või sektoripõhine ekspert on asendamatu müügi ja turunduse korraldamisel, partnerite ja tarnijate leidmisel, tootearenduse ja tootmise või logistikaga seotud probleemide lahendamisel. Ning analüütiku rolliks on turu-uuringute tegemine ja analüüs.

Ekspert peab täitma vähemalt EASi poolt esitatud miinimumnõuded:

  • Miinimumnõuded tootearenduse eksperdile: Vähemalt 36 kuud töökogemust sihtturul (vastavalt ettevõtte valitud sihtturule) tootearenduse valdkonnas tootearenduse eksperdi, inseneri, arhitekti, disaineri, disainijuhi või muu toote arendusega otseselt seotud rollis, viimase 60 kuu jooksul tagasiulatuvalt alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt.
  • Miinimumnõuded ekspordivaldkonna eksperdile: Vähemalt 36 kuud töökogemust sihtturul (vastavalt ettevõtte valitud sihtturule) ekspordi arendamisega seotud ametikohal (nt ekspordijuht, müügijuht vms), viimase 60 kuu jooksul tagasiulatuvalt alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt.
  • Täpsemad kriteeriumid eksperdile seab ettevõte, kes teeb kandidaatide vahel lõpliku valideerimise ja kinnitab enda jaoks sobivaima eksperdi.
  • Eksperdiks võib olla teadmiste ja oskustega spetsialist või ärikonsultant. Soovitatavalt tunneb ekspert ettevõtte spetsiifilist tegevusvaldkonda.
  • Ekspert ei tohi teenuse kasutamise ajal olla osaleva ettevõttega lepingulises suhtes ega töötada ettevõtte konsortsiumis.
  • Kui ettevõte siseneb teenusesse oma eksperdiga, peab ettevõte olema eksperdiga juba varasemalt ühenduses olnud ning probleemi olemust kirjeldanud ning ettevõttel peab olema kirjalik eksperdi nõusolek teenuses osalemiseks.
  • Üks ekspert (isik) võib teenuses olla maksimaalselt 10 ettevõtte ekspert alates teenuse taasavamisest 2. mail 2023.
  • Eksperdi ülesandeks on hinnata ettevõtte poolt antud sisendit, leppida kokku tööde maht ja hind ning nõustada ettevõtet kokkulepitud tööde raames kokkulepitud mahus ja viisil.
  • Juhul, kui sama eksperti kaasanud ettevõtete keskmine tagasiside hinnang eksperdile ja/või eksperdi tehtud tööle on 10 palli skaalal 8 palli või alla selle (kui 10 tähendab „väga hea“), siis on EASil õigus eksperdiga koostöö lõpetada.
  • Eksperdile tehakse väljamaksed 3 korda aastas:
  • I etapi makse: 3 kuu möödumisel alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt;
  • II etapi makse: 5 kuu möödumisel alates ettevõtte teenusesse kinnitamisest EASi poolt;
  • III etapi makse: projekti lõpus, kui kõik tööd on teostatud.
  • Väljamaksete aluseks on vaheraportite esitamine eksperdi poolt ja tehtud tööde vastu võtmine ettevõtte poolt.

Kas eelistada suures konsultatsioonibüroos töötavaid eksperte või vabakutselist eksperti? Mõlemal on oma eelised, aga ka riskid. Suurtel konsultatsioonibüroodel on rohkem ressursse, mis sageli tähendab laiemat teadmiste ja kogemuste baasi. Samas käib tihtipeale ettevõttel suhtlus ainult ühe eksperdiga ja projekti edukus sõltub just tema teadmistest ja oskustest. 

Vabakutselised eksperdid on sageli rohkem pühendunud oma klientidele ja projektidele. Nad saavad pakkuda suuremat paindlikkust ja paremat hinda kui suuremad konsultatsioonibürood. Riskiks on see, et vabakutseliste ekspertide teadmiste baas on tavaliselt kitsam, kuid mõnikord võib nende pakutav olla just see, mida ettevõte vajab.

Lisaks suurtele konsultatsioonibüroodele ja vabakutselistele ekspertidele on olemas ka erinevad erialaliidud, ettevõtlusorganisatsioonid (näiteks EAS, kaubanduskojad) ja -võrgustikud, kust võib abi saada alates koostöövõimalustest kuni nõustamis- ja vahendusteenusteni. Abiks on ka konsultatsiooniettevõtete veebilehed, LinkedIn, erinevad ümarlauad ja teiste ettevõtete soovitused.

Enne sobiva eksperdi välja valimist on soovitatav eksperdiga kohtuda, kas silmast-silma või videokõnena. Kohtumisel saab eesmärkide ja protsessi üksikasjade kohta tagasisidet, et vajadusel veel oma plaane muuta. Lisaks saab esmamulje eksperdist kui inimesest, tema sobivusest ja võimekusest. Tähtis on eksperti valides arvestada tema isikuomadustega. Pikaajaliste või strateegiliste projektide puhul on eriti oluline, et ekspert mõtleks ettevõttega samas suunas ning et eesmärgist oleks ühine arusaam. Pehmemaid omadusi, nagu üldmulje ja isiklik sobivus, on keeruline võrrelda, ent need mängivad projekti õnnestumisel tihtipeale olulist rolli. Kui kohtumisel selgub, et ekspert ei vasta ootustele, tasub pigem asuda uue eksperdi otsingule.

Parima tulemuse ja optimaalseima hinna saavutamiseks tasub kindlasti võtta mitu pakkumist erinevatelt teenuseosutajatelt. Lisaks majanduslikule säästule annab see ka hea ülevaate turul tegutsevatest konsultantidest. Pakkumiste võrdlemisel peaks arvestama tegevuskava realistlikkust, hinnakujundust ja lepingutingimusi.

Lisaks objektiivselt hinnatavatele kriteeriumitele tasub lõppotsust langetades arvestada ka subjektiivseid, ehk pehmemaid omadusi – näiteks konsultandi üldmulje ja isiklik sobivus.

Kui ekspert on pakkumise teinud ning see on ettevõttele sobiv, tuleks osapoolte vahel sõlmida kirjalik leping. Selleks võib olla ka e-kirja teel saadetud pakkumine, mille ettevõte kinnitab ning kus on fikseeritud projekti eesmärk, tegevusplaan, ajakava, saavutatavad tulemused, tööde maht, hind ning muud tingimused vajadusest tulenevalt. Kui leping sõlmitud, asub ekspert projektiga tööle.

Projekti sujuvaks kulgemiseks ja eesmärkide saavutamiseks peaks järgima ka ettevõtte sees mõningaid üldiseid põhimõtteid, näiteks sisekommunikatsioon eksperdi kaasamisest, et tagada meeskonna informeeritus ning rahulolu. Oluline on määratleda täpne ajakava ning mõõdetavad tulemused, kokku leppida regulaarse infovahetuse ja aruandluse detailid ning lõpetuseks ka projekti kokkuvõtte tegemise üksikasjad.

mis minu ettevõttes muutub?

uued teadmised ja sihtturule kohandatud tooted

kiiremad müügitulemused välisturgudel

eksporditulu kasv

Kogemuslood

Tutvu eksperte kaasanud ettevõtjate lugudega

Tanel Veenre, OÜ Õhuloss
Tanel Veenre, OÜ Õhuloss
Ehtedisanier ja omanik

Ekspert aitas registreerida Hiinas uue ettevõtte ja avada WeChati konto. Lisaks ehitas ta üles Taobao veebipoe ning leidis koostööpartnereid. Läbirääkimiste laua taga on hiinlasest usaldusisik möödapääsmatu.

Loe lisa
Helen Anijalg, Roofit Solar Energy OÜ
Helen Anijalg, Roofit Solar Energy OÜ
Ekspordijuht

Meil tekkis eksperdiga kohe hea klapp. Skype’i sessioonid olid regulaarsed ja alati minu initsiatiivil lähtudes meie teemapüstitustest.Ta vaimustus meie tootest täielikult ja asus Roofit.solar päikesekatuse ideed isegi oma naabritele ja kohalikule kommuunile tutvustama.

Loe lisa
Ivo Pukk
Ivo Pukk
Insta Globe Engineering juht

Meid nõustanud ekspert aitas meil jõuda läbirääkimistele suurkorporatsioonide võtmeisikutega, eelkõige just Saksa turul.

Loe lisa

teenuse partnerid ja lisainfo

Meie partneriteks rahvusvaheliste ekspertide kaasamise teenuse elluviimisel on:

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda

Saksa-Balti Kaubanduskoda

 

Teenust rahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Kontakt

Kontakt

Mariann Roos
projektijuht
Keeled: eesti keel, inglise keel
Eesti eksport Jaapanisse, Indiasse, Korea Vabariiki ja Hiinasse
Eesti eksport Jaapanisse, Indiasse, Korea Vabariiki ja Hiinasse

Eksport kokku  Eesti ettevõtted eksportisid eelmise aasta kolmandas kvartalis Jaapanisse, Indiasse, Korea Vabariiki ja Hiinasse kaupu ning teenuseid kokku 199 miljoni euro eest, mis moodustas kogu Eesti kolmanda kvartali ekspordist 2,4%. Võrreldes eelnenud aasta sama perioodiga kasvas eksport nimetatud sihtriikidesse 49,5%. Eesti eksport kasvas tervikuna samal perioodil 21%. Riikide lõikes kasvas ekspordimaht võrreldes eelmise aasta sama perioodiga enim Indiasse (271%), muutus on tulnud kaupade ekspordi mahu mitmekordse suurenemise arvelt. Ekspordimaht on suurenenud ka Hiinasse (25%) ning Jaapanisse (14%). Korea Vabariiki vähenes kogueksport seejuures 14%. Kaupade ja teenuste eksport  Ekspordi maht Jaapanisse, Indiasse, Korea Vabariiki ja Hiinasse oli kõige suurem eelmise

USA turustuskanalite kasutamine – nõuanded Eesti eksportööridele

Eesti ettevõtted saavad oma tegevust USA turul laiendada, kui mõistavad sealseid turustuskanaleid ja valivad partnereid, kes aitavad neil sihtrühmani jõuda. Turustuskanaleid on tavaliselt kaks: otsene ja kaudne. Otseturustus hõlmab toodete müümist otse lõpptarbijatele ilma vahendajaid kaasamata. Kaudne levitamine hõlmab partnerlust: hulgi- ning jaemüüjad ja esindajad aitavad teie tootel-teenusel laiema tarbijaskonnani jõuda. Edukaks USA turule sisenemiseks on vaja kaasata õiged turustuspartnerid – see tähendab nii partneri rolli mõistmist turustusahelas kui ka tema oskuste-teadmiste hindamist ning kaalumist, kas need sobivad teie ärieesmärkidega. Siin on kolm olulist aspekti, millega turustuspartneri valimisel arvestada: Kui olete turustuspartnerid välja selgitanud, on ülioluline seada selged ootused ja

Eesti meditsiinitehnoloogia ettevõtete esimesed sammud, et siseneda Aafrika turule

Kui töötate välja meditsiinitehnoloogia lahendust ja soovite oma äritegevust välisturgudel laiendada, mõelge Aafrika peale, kus toimub praegu palju. EASi ja KredExi ühendasutuse Ida-Aafrika riikide esindaja ja ekspordinõunik Joel Karubiu räägib, millised peaksid olema esimesed sammud, et Aafrika turule siseneda. Eesti idu- ja kasvuettevõtted pakuvad tervishoidu puudutavatele probleemidele mitmeid lahendusi, aga millist innovatsiooni on Aafrikas vaja? Joel Karubiu sõnul on Aafrikas kitsaskohaks kvaliteetsete terviseteenuste taskukohasus ja kättesaadavus, nii et seal on suur vajadus digitaalsete lahenduste järele. Aafrika on suur ja kui mõelda välisturgudele, on kindlasti keeruline valida, millistele riikidele keskenduda. Karubiu soovitab vaadata nende riikide poole, kus digitaalse tervishoiu mõiste pole

Eesti eksport Hollandisse, Poola, Prantsusmaale ja Saksamaale

Eksport kokku Eesti ettevõtted eksportisid eelmise aasta kolmandas kvartaliks Hollandisse, Poola, Prantsusmaale ja Saksamaale kaupu ning teenuseid kokku 1 022 miljoni euro eest, mis moodustas kogu Eesti kolmanda kvartali ekspordist 12.31%. Võrreldes eelnenud aasta sama perioodiga langes eksport nimetatud sihtriikidesse 13.9%. Eesti eksport kasvas tervikuna samal perioodil 21%. Riikide lõikes kasvasid ekspordimahud võrreldes eelmise aasta sama perioodiga enim Poola (+11.8%) ja Prantsusmaa (+11.1%) suunal. Hollandisse vähenes kogueksport seejuures 49.2%. Kaupade ja teenuste eksport Sihtriikidesse minevast ekspordist moodustab keskmiselt ligikaudu üks kolmandik teenuste eksport ja kaks kolmandikku kaupade eksport. Viimaste aastate jooksul on enam kasvanud just kaupade eksport nimetatud riikide suunal.

Digitaliseerimine: kas Prantsusmaal oleks õige aeg Eestist eeskuju võtta?

Digitaliseerimine on Prantsusmaal seatud üheks peamiseks prioriteediks. Sealne valitsus on teinud suuri jõupingutusi, et julgustada nii era- kui ka avaliku sektori ettevõtteid oma struktuuri moderniseerima ja kasutama murrangulisi tehnoloogilisi lahendusi. See võiks Eesti ettevõtetele olla hea aeg oma teadmiste jagamiseks ja Prantsusmaa turule sisenemiseks. Digitaliseerimine on Prantsuse avalike teenuste jaoks paras väljakutse, aga muidugi ka suur võimalus. Prantsuse avalik sektor on pikka aega kannatanud keeruliste ja tülikate bürokraatlike protseduuride all. Nii on president Macron rõhutanud teenuste digitaliseerimise olulisust avalike teenuste tõhususe ja kvaliteedi tõstmisel. Tervishoid on üks esimesi riiklikke tööstusharusid, mis on selle valdkonna investeeringutest kasu saanud. Eelmisel aastal jõuti