Vaata peasisu

toetame disainmõtlemise rakendamist ettevõtetes

Programmi eesmärk on koostöös disainijuhiga ellu viia tootearendusprojekt, omandades uusi teadmisi tootearendusest ja prototüüpimisest. Uuendatud disaini meistriklass avaneb eeldatavasti 2022 sügisel.

Nimi
Disaini meistriklass
Kestus
4-5 kuud
Hind
1000 eurot + km
Staatus
Tulemas
Töökeel
eesti keel
Töömahukus

kelle jaoks on meistriklass mõeldud?

  • Ettevõte, kel on ambitsioonikad eesmärgid ja kasvupotentsiaal, samuti kas juba toimiv eksport või kavandatav eksport.
  • Ettevõte, kes on vähemalt 3-aastane ja ei ole raskustes.
  • Olemas on oma toode/teenus või vähemalt selle idee, mida programmi käigus arendada ja prototüüpida.
  • Ühest ettevõttest on oodatud 2-3 inimest, kellel on ettevõtte juhtimises oluline roll.
  • Vähese tähtsusega abi (VTA) ei ületa 200 000 eurot (maanteetranspordi valdkonna ettevõtetel 100 000 eurot).

Meistriklassis saab osaleda kuni 20 ettevõtet, kes jaotatakse kahte gruppi. Disaini meistriklass ei ole mõeldud pelgalt veebilehe disaini loomiseks või tootmisprotsessi optimeerimiseks.

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

kogemuslood

Tutvu heade näidetega meie poolt toetatud innovaatilistest ettevõtetest

Aivar Anderson
Aivar Anderson
Factory Seven juhataja 

Kõige suurem võit on see, et oleme meeskonnaga leidnud ühise keele ning oleme asjadest hakanud paremini ja ühtemoodi aru saama. Kindlasti võidavad sellest kõige rohkem meie kliendid.

Loe lisa
Krister Rekkaro
Krister Rekkaro
Artproofi partner 

Meie klientideks on rahvusvahelise haardega galeriid, kes pakuvad oma klientidele kaasaegset fotokunsti. Meistriklassi käigus viisime läbi intervjuud Ühendkuningriikide, Saksamaa ja Rootsi galeriidega ning taipasime, et klientide jaoks oli probleemiks hoopis kastide kaal ja nende utiliseerimine.

Loe lisa
Jaana Külm
Jaana Külm
Dipperfoxi juht 

Ilma meistriklassita poleks me sellise ajaga kindlasti nii kaugele jõudnud. Edasi arenes ka meie oma tiim ning õppisime tundma ja mõistma toote kasutajaid.

Loe lisa

mis kasu on ettevõttele?

Hiljemalt aasta jooksul tullakse turule uue tootedisainiga.

Suureneb kompetents

disainmõtlemise kasutamisel

Paraneb meeskonnatöö

ühine õppimine ja kogemuste vahetus

Valmib prototüüp

uue toote või teenuse disain

koolitajad ja disainijuhid 2021 toimunud programmis

Jane Oblikas on DesignMindsi asutaja ja disainimõtlemise treener. Tal on pikaajaline tegevjuhtimise kogemus, olles olnud reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnett juht üheksa aastat ning Eesti Disainikeskuse juht kuus aastat. Samuti on ta töötanud Kontuur Leo Burnettis kliendihaldurina.

Töötamine Eesti Disainikeskuse tegevjuhina on andnud Janele kogemusi teenusedisaini ja disainmõtlemise koolituste, meistriklasside ja avaliku sektori innovatsiooniprogrammide arendamises ja läbiviimises. Jane on loonud ja juhtinud uusi algatusi Eesti disainivaldkonnas – disaini- ja innovatsiooniprogramm Disainibuldooser (kolme programmi läbiviimise kogemus), disainivaldkonna riiklik tegevusplaan ja Eesti Disainiauhinnad. Samuti oli ta koolitajaks Disaini meistriklassis 2019 – 2020, koolitajaks ja disainijuhiks Avalike teenuste arendamise programmis ning viinud läbi disainmõtlemise ja teenusedisaini koolitusi mitmetes ettevõtetes.

Jane tugevused on juhtimiskogemus, disainmõtlemine, teenusedisain, strateegiline planeerimine ja loovus. Ta on tugev ka äriarenduses, mida iseloomustab tema juhtimise ja turunduse fookusega MBA Concordia Rahvusvahelisest Ülikoolist Eestis.

Kaarel Mikkin on Eestis, Rootsis ja Hollandis tegutseva teenusedisaini ja brändingu ettevõtte Brand Manual üks asutajatest. Tal on pikaajaline töökogemus turunduses ja kommunikatsioonis, ent praegu on tema fookus ettevõtete äri- ja brändistrateegia väljatöötamisel koostöös ettevõtete juhtide ja omanikega.

Tema igapäevatöö Brand Manualis on ettevõtete toodete, teenuste ja brändingu arusaadavaks ja kasutajakeskseks muutmine, et suurendada nende konkurentsi- ja ekspordivõimet. Samuti ka tööandja bränding, et paremini kaasata olemasolevaid töötajaid ning meelitada juurde uusi talente. Selleks aitab ta läbi viia vajalikud taustauuringud, sõnastada ettevõtte eesmärgid, defineerida eristuvuse, ettevõtte positsiooni turul.

Teenusedisainerina kaasab Kaarel protsessi ka ettevõtte töötajaid, kliente, lõppkasutajaid, sest parema kasutajakogemuse kujundamine on iga äri ja iga tema töötaja eesmärk. Koostöös oma graafiliste disainerite tiimiga loob Kaarel uutele toodetele, teenustele ja brändidele ka nime ja visuaalse väljundi – on selleks siis uus identiteet, müügiesitlus, pakend, müügikeskkond või koduleht.

Kaarel on pika koolitus- ja mentorkogemusega Disainikeskuses, Tallinna Ettevõtlusinkubaatoris, EASi erinevates programmides ning on aktiivne koolitaja ja disainijuht teenusedisaini, brändingu ja tootearenduse alal.

Alari Orav on AKU Collective’i partner ja disainer, kes vastutab disainiprojektide ettevalmistamise ja läbiviimise eest, samuti ka ettevõtte juhtimise eest. Tal on üle 20 aasta kogemust erinevates disainiprojektides ning agentuurides (Lowe AGE, Tank Grupi AS, AKU). Ta on olnud erinevate mahtude ning valdkondadega projektide juures nii graafilise disaineri, loovjuhi kui ka tiimijuhina.

Alaril on kogemusi nii erasektorist kui ka avalikust sektorist. Alari on disainijuhina võtnud osa projektist Disainibuldooser, kus ta konsultatsiooni, nõustamise ning mentorluse kaudu aitas ettevõtet Chemi-Pharm ning viis läbi Hobbiton OÜ disainiauditi ja püstitas lähteülesande. Disaini meistriklassis on Alar olnud disainijuhiks ettevõtetele Mattias Cafe OÜ (Gustavi kondiitritooted), Disaintekstiil OÜ (Moomoo rõivad jalgratturitele), Bepco (korduvkasutatavad veopakendid) ja Lydian (planeerimistarkvara teatritele ja kontserdisaalidele).

Alari lõi disainijuhina kaasa ka Eesti Disainimeeskonna projektis, kus tema ülesandeks oli luua Eesti tutvustamiseks põhimõtted ja uus visuaalne keel. Tema vastutus oli juhtida kogu protsess algusest lõpuni vastavalt eelarvele ja ajakavale. Ta on olnud ka disainijuht MTÜ Mondo juures, kus tema ülesandeks oli tõsta organisatsiooni toimimise efektiivsust ning suurendada annetuste ja toetuste kogumist, NATO Küberkaitsekoostöö Keskuses, kus arendas organisatsiooni kommunikatsiooni ning Eesti Noorsootöö Keskuses, kus aitas luua organisatsiooni tegevustele selgemat struktuuri ja brändi.

Dan Mikkin on pikaajalise kogemusega loovjuht, strateeg, koolitaja, teenusedisainer, kes pöörab tähelepanu detailidele, on hea planeerimisoskuse ning tulevikkuvaatava lähenemisega. Dan lähtub alati miks-küsimusest “miks” ning kaasab kliente võimalikult palju.

Dani üle 25-aastane kogemus disainimaailmas on andnud talle suure kogemustepagasi ning ta on töötanud klientidega erinevatest valdkondadest. Disaini meistriklassis on olnud Dan disainijuhiks AU Energiateenusele (energiatõhusus), Bikeepile (nutikad rattaparklad), Eesti Pandipakendile (panditops) ja FocusIT’le (infoturve). Lisaks on Dan läbi viinud mitmeid disainialaseid arendusprojekte. Näiteks on ta vastutanud projekti elluviimise eest disaineri ja strateegina Metsaühistu projektis, mille eesmärk oli ühtlustada üle Eesti erametsaomanikke koondavad metsaühistud ühise kaubamärgi alla. Samuti on ta disainijuhi ja strateegina ellu viinud projekti Frank Kutter (lihakombinaat), kus loodi tootjabränd, tooteportfell ning pakendikujundus, värskendanud O’Key hüpermarketi kontseptsiooni, töötanud välja Wendre voodite tootekontseptsiooni uuele tootekategooriale, rebrändinud ja loonud teenuskontseptsiooni Karl Bilderi värvi- ja ehituspoele ning Astri Grupi kaubanduskeskustele.

Dan on õppinud nii Tallinna Pedagoogikaülikoolis kui ka Eesti Kunstiakadeemias. Viimases viib ta läbi teenusedisaini magistrikursust, mille fookus on viimastel aastatel olnud e-Residentsus ja e-Riik. Dan on võitnud oma töödega ka mitmeid auhindu.

Egert Uibo on magistrikraadiga (Tallinna Tehnikaülikool) disainijuht ja tootedisainer. Täna töötab ta tootedisainerina, vastutades probleemide kaardistamise, turu uurimise, ideekavandite loomise, maketeerimise, projekteerimise ja projekti tootmisetappi viimise eest. Tema tugevused on tootedisain, mudelite valmistamine, kasutajakogemus, disainijuhtimine.

Egert on kaasa löönud disainijuhi ja tootedisainerina erinevates projektides. Disaini meistriklassis on ta disainijuhiks olnud Click &

Grow’le (nutikad taimekasvatussüsteemid), Ars Medica’le (valguskapsel) ning Eumar Santehnikale. Samuti on ta aidanud näiteks Euroopa turuliidril disainida ja arendada lume- ja jääsulatussüsteemi juhtseadet, Snowcookie’le tarka mäesuusatamise süsteemi, mis õpetab paremini suusatama, Akenori pardakaamerasüsteemi erinevatele sõidukitele, Huntloc’ile GPS-jälgimisseadet jahipidamise ohutumaks ja tõhusamaks muutmiseks, Black Eye Lens Holder System’i Apple’i mobiiltelefonidele ning süsinikraamiga Extra Light lapsevankri.

Margus Klaaril on üle 25 aasta kogemust strateegilises turunduses ning kommunikatsioonis, üle 10 aasta sellest Brand Manualis, mille kaasasutajaks ta on. Tema poolt on välja arendatud Brand Manuali teenusedisaini tööriistakast ja õppeplaan. Lisaks esineb ta tihti teenusedisaini- ja turunduskonverentsidel ning on teenusedisaini raamatu “How to have your cake and eat it too” autor.

Margus nimetab oma põhilisteks tugevusteks teenusedisaini, innovatsiooni ja brändingut. Margus on kaasa aidanud väga erinevates valdkondades toimetavate nii kodu- kui ka välismaiste brändide arengule. Ta on muuhulgas uuendanud Tallinki laeval asuva showbari kontseptsiooni eesmärgiga parandada kliendikogemust ning kasumlikkust, optimeerinud Omniva pakiäri valdkonna strateegiat ja teenuseid, et saavutada Baltikumis turuliidri positsiooni, loonud Salvestile uue rahvusvahelise beebitoitude tootekontseptsiooni ning disaininud

Hoolekandeteenuste tööprotsessi.

Disaini meistriklassis on ta disainijuhiks olnud Radisele (mööbel), Marmi Futernole (looduskivi), Ramirent Shared Service’ile (raamatupidamiseteenus) TFTAK-ile (tervisetooted), Centene PRO-le (Stonerex fassaadikattematerjalid) ning Vahva Solutions’ile (haaratsratastooli kasutajaile).

Margus on ka Euroopa Innovatsiooniakadeemia mentor, Eesti-Rootsi Kaubanduskoja juhatuse liige ning rahvusvahelise Service Design Award initsiaator.

Janno Nõu on tootedisainer disainibüroos i s e a s i  ning õppejõud interdistsiplinaarsel magistriõppekaval Design and Technology Futures. Disainibüroos on tema tööks uue toote arendus koostöös ettevõttega ning disaini sidumine firma strateegiliste eesmärkide ja arendusvõimekusega.

Akadeemilises kontekstis tegeleb ta keerulise lähituleviku probleemistikuga ja tudengitiimide mentorluse kaudu neile tehnoloogiapõhiste disainilahenduste genereerimisega. Tootedisaini konsultatsioonitöö võimaldab akadeemilised teadmised tõlkida ümber reaalsete ettevõtete tootearendusstrateegiaks ning tulevasteks toodeteks.

Jannol on pikaajaline kogemus disainijuhi ja tootedisainerina nii era- kui avalikus sektoris. Tema viimase aja töödest võib välja tuua kontorimööbli seeria disainimist ettevõttele Softrend, taastusraviseadme väljatöötamise TracPal-ile ning töödisaini projektide läbiviimise mitmes era- ja riigiasutustes (Saue vald, Sotsiaalministeerium, Elisa, SK ID Solutions, TalTech). Janno on osalenud Disainibuldooseris disainijuhina, kus oli mentoriks rõduklaasitootjale Malmerk Klaasiumile. Disaini meistriklassis on ta olnud mentoriks tulekindla puidu tootjale Lotus Timberile ja tünnisaunade tootjale Lemmik Mehele ja Breden Kids’ile (lasterõivad).

oel Kotsjuba on teenuse- ja strateegiline disainer, kes aitab nii ettevõtetel kui ka avaliku sektori organisatsioonidel oma äri arendada, kaardistades ettevõtte arengut võimaldavad ja takistavad tegurid, aidates planeerida ja läbi viia kasutajauuringuid, disainides teenuskontseptsioone ja -protsesse ning leides äri- ja innovatsioonivõimalusi.

Tema tööd iseloomustab metoodiline lähenemine ja pühendunud suhtumine probleemi mõistmisesse ja lahenduste väljatöötamisse. Enne teenusedisaini ja strateegilise disaini valdkonda asumist juhtis ta loovprojekte ja kogemusdisainil põhinevat ürituskorraldusettevõtet Storytellers, mille järel asus õppima TalTech ja EKA ühisel magistriõppekaval “Disaini ja tehnoloogia tulevikud”. Praegu töötab ta Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis teenusedisaini nõunikuna.

Disainerina on Joel teenindanud ettevõtteid ja organisatsioone erinevas kasvuetapis ning aidanud teha strateegilise kaaluga hüppeid avalikus sektoris organisatsioonidel nagu PRIA, Tallinna Linnavalitsus, Tartu Tark Linn, EAS- E-Showroom, TalTech ning erasektoris ettevõtetel Elisa, HUUM, Silen Space, Juku mänguasjapood, Super Skypark, Occo jt.

Autasustatud tööde seas on Velvet Run praktikaprogramm, mis pälvis 2018. aastal Eesti disainiauhindadel kulla ning 2019. aastal PARE Parima Personaliprojekti auhinna ning Silen Space, mis märgiti ära 2018. aasta Eesti disainiauhindadel teenusedisaini kategoorias esiletõstetud tööna.

Joel on olnud juunior disainijuhiks 2017. aastal Disainibuldooseris Silen Spacei’le ja disainijuht 2019. aastal ATAP-i (Avalike teenuste arendamise programm) programmis Statistikaametile. Disaini meistriklassis on ta disainijuhiks olnud ESTKO-le (puhastusvahendite sari tavatarbijale) ja Artproofile (suureformaadilise kunsti viimistlemine ja vormistamine), kes võitis 2020. aasta kevadel ka disaini meistriklassi peapreemia.

Kadri Tuisk on teenusedisainer ettevõttes Edasi OÜ ning kaasasutaja personalihaldustarkvara ettevõttes Clanbeat. Ta on ka teenusedisaini lektor ning mentor. Kadri peamised vastutusvaldkonnad on Edasi OÜ-s teenuseteekondade loomine lähtuvalt kliendi vaatenurgast, teenuste prototüüpimine, tootmisprotsessi juhtimine ja järelkommunikatsioon teenuse paremaks rakendamiseks. Ta vastutab ka disainiprojektide elluviimise eest. Kadri nimetab end disainmõtlemise usku olevaks inimeseks.

Kadri on pikaajalise disainivaldkonna kogemusega, ta on olnud kliendihaldur Taevas Ogilvy’s ning Divisionis. Ta on disainijuhina juhtinud disaini- ja tootmisprotsessi Memoris Matusebüroos ning Clanbeat’i veebipõhise arenguvestluste platvormi loomisel. Samuti on ta loonud Smart kindlustusmaaklerile mängulise digikeskkonna, kus on võimalik edasimüüjate müügiinimestel jälgida lisatasu teenimist. Disaini meistriklassis on Kadri olnud disainijuhiks Elkdata’le uue veebimajutuse loomisel, DMT Inseneridele uue vabakutseliste platvormi loomisel, Entigole (IT) ja EGCC-le (Jõelähtme Golf).

Külliki Tafel-Viial on ligi 20-aastane kogemus teadus- ja arendus- ning disainiprojektide juhtimisel ja teostamisel väga erinevates valdkondades. Lisaks on tal mitmekülgne kogemus avaliku sektori arengukavade ja strateegiate disainimisel ning teenuste kujundamisel ja väljatöötamisel nii riiklikul kui ka kohalikul tasandil ja seda väga erinevates valdkondades: innovatsioonist ja ettevõtlusest kultuuri ja loomemajanduseni, keskkonnatemaatikast sotsiaalvaldkonnani.

Arendusprojektide valdkonna juhina ehitab Külliki Tallinna Ülikoolis üles teadus- ja arendustegevuse katusbrändi EXUt. Ta on brändiarenduse ja seotud strateegia väljatöötamise ja teenuste disaini eestvedaja. Ta koordineerib rahvusvahelist teenusedisaini koolitusprojekti, mille eesmärk on tõsta teenusedisainialast teadlikkust ning välja arendada ja piloteerida era- ja avaliku sektori juhtidele suunatud teenusedisaini õppemoodul. Kolme riigi ülene koolitusmoodul valmib koostöös Tallinna Ülikooli, Brand Manuali, Maastricht’i Ülikooli ja Stockholmi Kõrgema Majanduskooliga Riias.

Küllikil on ka laiaulatuslik ettevõtlusmentorprogrammide disainimise ja juhtimise kogemus. Aastal 2016 kaasasutas ja -arendas Külliki tänaseni tegutseva kõiki Tallinna ülikoole ühendava tudengitele suunatud äriideede eelinkubatsiooniprogrammi STARTERtallinn. Selle raames on ta arendanud erinevaid ettevõtluskoolitusi, mentordamis- ja (äri)ideede arendamise sündmuste formaate, samuti on ta tudengimeeskondade juhendaja ja coach. Külliki on koosarendanud välja ka Eesti esimese loomemajanduse fookusega 48-tunnise arendusmaratoni Loomehäkk (seni toimunud seitse korda) ning Eesti suurima mentorsündmuse Startup Speed Dating Night’i (praeugseks toimunud seitse korda).

Lars-Erik Hion on teenusedisainiettevõtte Rethink asutaja ja juht. Rethink tegeleb strateegilise disaini ja innovatsiooniga nii Eestis kui ka väljaspool, aidates organisatsioonidel ja ettevõtetel leida klientide vajadustest lähtuvaid parimaid lahendusi. Eriti just suuremates organisatsioonides on disain tihti valdkond, mis aitab luua sildu ka organisatsiooni sees. Rethink usub, et kõikidele keerulistele probleemidele aitab hea disain leida lihtsad lahendused.

Tema senine praktiline kogemus sõlmib kokku nii graafilise disaini, kasutajaliideste- ja kasutajakogemuse disaini, tootedisaini kui ka äriarenduse ja ärijuhtimise. Lars-Erik alustas tööd graafilise disainerina, liikudes edasi disainijuhi rolli ning on üha enam tegelenud kontseptsiooniga disainist kui stratgeegilisest juhtimistööriistast.

Lars-Erik on arendanud ja juhtinud Nortali disainiosakonda, asutanud ühe juhtiva Eesti veebiagentuuri (Opus), aidanud seestpoolt käivitada edukaid idufirmasid (LCDVF, Evocon), tegelenud teenusedisani põhimõtest kanduva äriarendusega tarkvarasektoris (Helmes) kui ka disainivaldkonna juhtimisega pangas (Luminor). Senise töö jooksul on Lars-Erik osalenud rohkem kui 400 erineva suurusega disainiprojektis. Disaini meistriklassis on ta olnud disainijuhiks Hansab Group’ile (parkimissüsteem) ja Fliis Trade’ile (väikelaste tooted).

Markko Karu on tootedisaini haridusega kvalifitseeritud disainijuht. Ta on 25 aasta jooksul konsulteerinud üle 200 organisatsiooni või ettevõtte brändimise, tootestamise ja kommunikatsiooni valdkonnas.

Markko on võimeline ratsionaliseerima keerulised süsteemid arusaadavateks teenusteks. Koostöös kliendiga suudab ta probleemist luua tervikliku ja kasutatava illustratiivse pildi. Graafilise disainerina loob ta struktuure: identiteete, kasutajaliideseid ja teenusekontseptsioone. Ta on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia tootedisainerina ja omandanud magistrikraadi virtuaalkeskkondade loomise ja arenduse erialal Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemias.

Markko kaasasutas 2004. aastal disainibüroo Velvet ning 2009. aastal teenusedisaini ja brändingufirma Brand Manual. Aastast 2014 on Markko tegelenud digitaaltoodete arendamisega ning löönud kaasa mitme iduettevõtte loomises ja arendamises (Qminder, Funderbeam, FoodDocs).

Markko on Disaini meistriklassis olnud disainijuhiks EveryPay’le, kes programmi käigus muutis kardinaalselt enda väärtuspakkumist ja müügimaterjale, Fienta Ticketing’ile (piletimüügisüsteem) ja Laomaailmale (laosüsteemid).

Martin Pärn on TalTechi toote- ja teenuse süsteemide disaini professor, TalTechi ja EKA ühise rahvusvahelise magistriõppekava Design & Technology Futures juht ja looja. Õppekaval uuritakse disaini võimet lahendada igapäevaelu kompleksseid probleeme, toetudes tehnoloogia arengutest võrsuvatele võimalustele. See disainiõpe, mis on suunatud erinevate valdkondade professionaalidele, toimub tihedas koostöös ettevõtlusega.

Akadeemilise tegevuse kõrval hoiab Martin disaineri meelt ja oskusi teravana i s e a s i disainibürood juhtides. Tema tegevus ulatub mööbli- ja tööstusdisainist disaini strateegilisema rakendamiseni ettevõtluses, oma tootepere väljaarendamisest organisatsiooni töökäitumise ja töökeskkonna kujundamiseni. Martin oli Disaini meistriklassi 2019 – 2020 disainijuhiks Sarkopile, kellega arendati lennujaamades kasutamiseks mõeldud mobiilseid töökohti.

Mitmed Martini loodud tooted on pälvinud kõrgeimat kodumaist ja rahvusvahelist tunnustust Bruno ja Red Dot’i disainiauhindade näol. Disainijuhtimise alast koostööd Thulemaga on tunnustatud European Design Management Award’iga.

Martin Saar on vabakutseline tootedisainer, kes on viimastel aastatel olnud rohkem seotud Borgi avalikesse ruumidesse mõeldud mööbli disaini ja arendusega. Näiteks võib tuua antud ettevõtte kõnekabiinide perekonna eCell, mis täidab mitmete maailma suurettevõtete kontoreid. Ta on ka Eesti ühe edukama nahktoodete brändi Craftory kaasasutaja ja kuni 2018. aastani üks kolmest ettevõtte partnerist. Tema vastutuses oli kogu Craftory visuaalse identiteedi loomine, sh tootedisain, reklaammaterjalid, graafika jm ning ettevõtte teenuste välja töötamine ja arendamine.

Disaini meistriklassis on Martin olnud disainijuhiks Nordic Houses KT-le (puitmajad) ning Woodbright’ile (ühekordne puidust grill).

Kuivõrd disain on oma olemuselt probleemide lahendamine, siis igapäevane töö on kujunenud laiahaardelisemaks kui ainult füüsiliste toodete disain. Praeguste koostööprojektide puhul osaleb Martin tootearendusprotsessis tervikuna: toote tekkest kuni selle müügini – ilmselt on see vabakutselistele omane omadus. Toote loomine, brändi ja teenuse vormimine ja selle hilisem turundamine kuulub osaks disaineri tööülesannetest.

Mihkel Güsson on kogenud tööstusdisainer, kes on harjunud haldama tootearendusprojekte algusest lõpuni. Olles loonud iduettevõtte SHAKA (maailma esimene mini-ilmajaam nutitelefonidele) ja töötanud pikalt edukas tootearendusbüroos Ten Twelve disainijuhi ja tööstusdisainerina omab Mihkel põhjalikku kogemust nii kliendi kui ka teenusepakkuja perspektiivist.

Hea arusaamine ja kogemus erinevatest seeriatootmise jaoks sobilikest tootmistehnoloogiatest teeb Mihklist ideaalse disainijuhi ettevõtetele, kellel portfoolios on pigem füüsilised tooted. Näitena võib esile tuua SHAKA ilmasensorite tooteperekonna, Capster patendeeritud ninaloputuseadme arenduse, Krimelte vahuaplikaatorid, Air Patrol õhksoojuspumpade juhtseadmed, Huum juhtpult ja kerised, Worxpace demoauto jpt.

Tema töö kvaliteeti on tunnustatud parima tööstusdisaini auhinnaga BRUNO (Eesti Disainiauhinnad 2014). Praegu tegutseb Mihkel Rootsis, kus ta võeti vastu mainekasse Umeå Disaini Instituuti. Disaini meistriklassis 2019–2020 oli ta disainijuhiks Factory Seven OÜ-le, kellega arendasid profiköökide ventilatsiooniseadme, mis hinnati ka meistriklassi parimaks projektiks.

Mihkel Masso on särav tootedisainer, kes on saavutanud kolmel korral maailma enim hinnatud disainiauhinna Red Dot: HUUM DROP kerisega, naturaalsest puidust iseliimuva seinakattematerjaliga Groveneer ning modulaarse lahasega SheetSplint.

Mihklil on väga laialdased kogemused nii tootearendaja kui ka disainijuhina. Hilisemate projektide hulka kuuluvad näiteks ETHR SheetSplint (modulaarne päästelahas katastroofimeedikutele) ja Erinevate Tubade Klubi interaktiivsed teatriekraanid (tootearendus riistvarale, elektroonikale ja korpustele, tootmine).

Disaini Meistriklassis on ta disainijuhiks olnud Thermoryle (viimistusmaterjalid), R-FIXile (klaasikinnitusvahendid), Neularile (taaskasutatud plastist mööbel ja profiilid) ning Kase Furniturele (saunad).

Mihkel juhib endanimelist disainistuudiot, mis pakub toote- ja tööstusdisaini- ning konsultatsiooniteenuseid. Tal on magistrikraad Taani Kuninglikust Kunstiakadeemiast (DKDS) ning ta töötab õppejõuna Eesti Kunstiakadeemias.

Mihkel Virkus on disainibüroo Brand Manual loovjuht ja teenusedisainer ning ettevõtte Ööloom kaasasutaja. Mihkel on loonud ning tuntuks teinud Ööloom brändi, mille väärtuspakkumine põhineb heal lool. Ta on omandanud graafilise disaini bakalaureusekraadi (EKA) ning magistrikraadi erialal Design and Development of Virtual Environments (Tartu Ülikool).

Mihkel on oma tööga pälvinud mitmeid tunnustusi. Siinkohal olgu vaid mõned suuremamahulised välja toodud: Rahvusraamatukogu otsinguportaali kasutajakogemuse parandamine ning kasutajaliidese uuendamine; Tartu Ülikooli molekulaarbioloogia arendusprogrammi kontseptsiooni loomine, mis hõlmas teenuste paketeerimist ja vormistamist teaduskaugetele huvigruppidele; INSLY digitaalse tööriista ning selle strateegia loomine kindlustusärile; turbatootjale Mikskaar ASi rahvusvahelise brändikontseptsiooni loomine; betoonitootja Framm rebrändimine; Tartu Ülikooli molekulaarbioloogia arendusprogrammi kontseptsiooni loomine ja ja vormistamine teaduskaugetele huvigruppidele.

Disaini meistriklassis on Mihkel olnud disainijuhiks Creditinfo Eesti’le (krediidiinfo andmebaas), Estanc’ile (terastooted) ja MyDello’le (logistikateenused).

Mikk Tasa on disainis toimetanud juba üle 10 aasta ja jõudnud selle ajaga saavutada nii üht kui teist, sh noppinud mõned auhinnad. Mikk on arendusettevõtte Helmes Head of Design, kus tema juhtida on väike disainimeeskond, mille eesmärk on viia disain ja disainmõtlemine iga arendaja, analüütiku kui ka arhitektini.

Enne arendusmaailma sukeldumist oli ta disainijuht tuntud disainiagentuuris Velvet.

Oma pika disainijuhi karjääri jooksul on ta põhiliselt keskendunud e-kaubandusele ja riigisektorile, kuid tema loovus, strateegiline mõtlemine ja uurimustel põhinev lähenemine on aidanud turule tuua Baltika uue brändi, viia Statistikaameti kasutajakogemus uuele tasemele, arendada Terviseameti välisveebi, muuta Denim Dream digitaalseks ning kutsuda ellu Inbanki uus visuaalne olemus. Viimastel aastatel on suure osa tähelepanust saanud erinevad digitaalsed tooted: Post11 logistika tarkvara, Põllumajandusuuringute Keskuse laborite infosüsteem, Piletilevi Kassamüügi tarkvara ja paljud teised.

Mikk on varasemalt osalenud Disainibuldooseris disainjuhina, kus tema käe all alustas edukat lendu Wallenium oma Silen Space’ga. Disaini meistriklassis on ta disainijuhiks olnud Ektaco’le (pileti- ja läbipääsusüsteem), EstHus’ile (kliendi kodu ehitamise teekonna teenuse loomine digitaalsetes kanalites), Directo’le (raamatupidamistarkvara) ja Spa Tours’ile (spaa).

Rauno Pello on viimased 20 aastat olnud tegev disainerina – nii graafilise kui ka teenusedisainerina. Ta on olnud Biomarketi teenusedisainijuht ning töötanud Brand Manuali disainijuhi ja teenusedisainerina, kelle ülesanneteks olid disainistrateegia loomine, disainmõtlemise ja teenusedisaini töötubade läbiviimine, disainiuuringute planeerimine ja analüüs, strateegiline disain, protsessidisain ja toote- ning teenusearenduse konsultatsioon.

Paralleelselt on Rauno tegelenud enda arendamisega teoorias, õppides rahvusvahelist ärijuhtimist bakalaureuseõppes (EBS) ja digitaalühiskonna juhtimist magistriprogrammi (EBS) jätkuõppes, ning ettevõtete arendamisega praktikas.

Valdavalt on tema fookuses disainiprotsessi juhtimine, disainmõtlemise integreerimine igapäevasesse äritegevusse, teenindusprotsess ja tarbija vajaduste tundmine. 2019. aasta sügisest on Rauno EBSi juhtimise doktorant ning tema uurimisfookus on disaini integreerimine ettevõtetes igal tasandil – toodetest ja teenustest strateegia ning ärimudelini kui ka personalijuhtimiseks ja digitaalseks transformatsiooniks.

Mentori ja coachina on Rauno aidanud tootearenduse protsessis selliseid kliente nagu Estateguru, Prisma, Karja Pagar, Pärnu Bay Golf Links, Saarioinen Eesti, Arcwood, Lily Invest (Wuruhi), Apotheka, Kapitel, Õhtuleht, 7kohvipoissi jt. Rauno on kaasa löönud mentorina nii Tootearenduse meistriklassis kui ka Loomeinkubaatoris (Tallinna Ettevõtlusinkubaatorid).

Disaini meistriklassis on Rauno olnud disainijuhiks Moyale, kellega arendati prototüüp sorteerimislahendustele ja konfiguraatorile ning ettevõtetele Kadarbiku Köögivili ja Elamusstuudio (hübriidsündmuste korraldamine).

Sven Sõrmus on suure kogemusepagasiga tööstusdisainer, kelle arendusprojektid ulatuvad profiköögi ventilatsiooniseadmest kuni viidasüsteemideni. Ta on projekteerinud nii pakendeid, ühistranspordi ootepaviljone, elektroonikaseadmeid kui ka linnamööblit jpm. Sven on Iseasi OÜ partner.

Ta on teinud märkimisväärsed 10 aastat koostööd Aquatoriga, kes toodab erineva otstarbega massaaživanne ja nende juhtimissüsteeme. Disainijuhtimise alast koostööd Aquatoriga on tunnustatud European Design Management Award’iga. Disaini meistriklassis on Sven olnud disainijuhiks Volume Desing’ile, kellega arendati välja uutmoodi valgustähed, Meriantole, kes pakub medistiinivaldkonna mööblit ning FEMW-le, kes arendas eriotstarbelist lifti.

Tal on magistrikraad tööstusdisainis ning alates 2000. aastast on ta Eesti Kunstiakadeemias projektipõhine lektor.

Sven on osalenud oma toodetega mitmel näitusel ning disainiauhindade võistlusel nii Eestis kui ka välismaal (nt Prantsusmaa, USA, Soome).

Tarmo Härmaorg on disainibüroo Ten Twelve tegevjuht, disainijuht ning tootedisainer. Ta arendab nii ettevõttesiseseid protsesse, teeb äriarendust kui ka juhib ning juhendab oma meeskonda. Samuti osaleb ta aktiivselt arendusprojektides nii disainerist konsultandi, projektijuhi kui ka mentorina.

Tarmo on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia tootedisaini eriala ning tal on olnud võimalus teha koostööd nii suurte kui ka väikeste ettevõtetega siin ja sealpool riigipiiri.

Tarmo on teostanud projekte nii Eesti kui ka rahvusvahelistele firmadele. Näiteks on ta olnud disainijuht ja projektijuht ettevõtte Solu Machines OÜ projektis, kus loodi kompaktne arvuti uue kontseptsiooniga operatsioonisüsteemi kasutamiseks. Ta on aidanud Soome ja Skandinaavia suurettevõtetel arendada lahendusi toiduainetööstuse logistika lihtsustamiseks, osalenud Huntloc OÜ koerte jälgimisseadme arendusprojektis, aidanud Euroopa turuliidril disainida ja arendada nii nutitermostaati kui ka lume- ja jääsulatussüsteemi juhtseadet, disaininud ja projekteerinud Lightcircle elektriautode laadimissüsteemi ning virtuaalses reaalsuses kasutatavate Cybershoes VR kingade ja vastuvõtja kontseptsiooni.

Disaini meistriklassis on olnud Tarmo disainijuhiks Threod Systems’ile (droonid kaitseväele), Dipperfox’ile (metsatehnika) ja AuVeTech’ile (iseliikuvad bussid).

Tauri Tuubel on tehnoloogiaettevõtja, Reconeyezi arendus- ja tehnoloogiajuht, Defendeci tehnoloogiajuht, Marduk Technologies tootearenduse nõustaja, GlobalReader nõukogu esimees, Tehnopoli inkubaatori mentor ning ta annab loenguid TalTechis. Ta on osalenud mentorina ka EASi toote- ja äriarenduse koolitustel ning töötubades (Toote turule toomise meistriklass, Tootearenduse meistriklass). Disaini meistriklassis on Tauri olnud disainijuhiks KappaZeta’le (kaugseire teenused) ja MSM-le (veepuhastussüsteemid).

Tauril on laialdased praktilised kogemused tootearenduses- ja disainimises, olles juhtinud tootearendusmeeskondi rahvusvahelistes ettevõtetes (Skype), lisaks on tal pikaajalised kogemused IT- ja tootejuhina.

Skype’s töötades oli Tauri arendusprojektijuht ja kasutajaliidese arenduse tiimi juht. Tauri on olnud juhtkonna mentor mitmele säravale ettevõttele nagu Marduk Technologies OÜ (droonide kahjutuks tegemise ettevõte), GlobalReader (industry 4.0). Samuti on ta aidanud arendada mitmeid erinevaid tooteid nagu ärisektorile mõeldud jälgimissüsteem Reconeyez ja kaitsetööstusele mõeldud situatsiooniteadlikkuse süsteem Smartdec.

Avapäev

Avapäeval tutvutakse disainijuhtidega. Iga ettevõte saab endale kogu meistriklassi ajaks partneriks tipptasemel disainijuhi, kes viib läbi disainiauditi, toetab ja mentordab ettevõtet koolituspäevadel ning tootearendusprojekti elluviimisel.

Avapäeval osalevad kaks gruppi koos.

Avapäeva järel komplekteeritakse grupid (kuni 10 ettevõtet grupis). Koolitused toimuvad Tallinnas ning nendel osalemine on ettevõtetele kohustuslik.

Disainiaudit

  • Kaardistatakse ettevõtte disainikasutus
  • Analüüsitakse arengusuundi
  • Selgitatakse välja piirangud ning uued võimalused
  • Pannakse paika edaspidine tegevuskava ehk mida ettevõte peab ja saab ellu viia, et saavutada soovitud tulemusi

Disainiaudit viiakse läbi enne koolitusprogrammi. Disainiaudit täpsustab esialgset toote- ja/või teenuse ideed, millega programmi siseneti.

4 koolituspäeva

  • Disainmõtlemine ja kasutajauuringud (MÕISTA) – disainmõtlemine ja meeskonnatöö, disainist juhitud innovatsioon, disainiuuringud ja empaatia, kuidas kasutajat uurida (Jane Oblikas)
  • Klienditeekonna kaardistus ja hüpoteeside püstitamine prototüüpimiseks (DEFINEERI) – kasutaja mõistmine, kasutajast lähtuv disain ja väärtus, loovus (Jane Oblikas)
  • Prototüüpimise ABC, prototüübitavate omaduste ja komponentide ideestamine, sh ringdisain (IDEESTA) – prototüübi loomine ja hindamine, prototüüpimise elemendid ja tooteomadused, tulemuslikkuse mõõtmine, ringdisaini rakendamine tootearenduses  (Kaarel Mikkin)
  • Füüsiline ja digitaalne prototüüpimine, MVP töötava prototüübi loomine (DISAINI) –  kiire prototüüpimine, digiprototüüpimise ABC ja ehitamine, testimine (Kaarel Mikkin)

Koostöö disainijuhiga ja iseseisev töö

Iseseisvad tööd ja tootearendusprojekti iseseisev elluviimine koostöös disainijuhiga:

  • Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal disainijuhtide juhendamisel (30 tundi) praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik toote- või teenusekontseptsiooni arendamiseks ja prototüübini jõudmiseks.
  • Esimene iseseisev töö on juba enne avapäeva.

Disainijuhi roll on aidata Sinu meeskonda kogu protsessi vältel, sh suhtleb disainijuht kliendiga, aitab kliendiintervjuu tulemusi analüüsida, aitab töölehti prioritiseerida, motiveerib ja innustab. Samas ei ole disainijuht meeskonnaliige, kes teeb osaleva ettevõtte jaoks töö ära.

Lõpuüritus

  • Osalevad ettevõtted kaitsevad žürii ees oma arendusideid ja prototüüpe.
  • Lõpuürituse jaoks on vaja ettevõttel koostada ettekanne ja slaidiesitlus.
  • Programmi kõige edukamaks hinnatud ettevõte võidab 10 000-eurose auhinnavoucheri, mida on võimalik kasutada disaini- ja tootearenduse teenustena, sh on võimalik jätkata disainijuhiga koostööd või osta vajalik teenus sisse vabalt valitud disainiagentuurilt.

Tutvu 2021 detsembris lõppenud programmiga

Avapäeval tutvutakse disainijuhtidega. Iga ettevõte saab endale kogu meistriklassi ajaks partneriks tipptasemel disainijuhi, kes viib läbi disainiauditi, toetab ja mentordab ettevõtet koolituspäevadel ning tootearendusprojekti elluviimisel.

Avapäeval osalevad kaks gruppi koos.

Avapäeva järel komplekteeritakse grupid (kuni 10 ettevõtet grupis). Koolitused toimuvad Tallinnas ning nendel osalemine on ettevõtetele kohustuslik.

  • Kaardistatakse ettevõtte disainikasutus
  • Analüüsitakse arengusuundi
  • Selgitatakse välja piirangud ning uued võimalused
  • Pannakse paika edaspidine tegevuskava ehk mida ettevõte peab ja saab ellu viia, et saavutada soovitud tulemusi

Disainiaudit viiakse läbi enne koolitusprogrammi. Disainiaudit täpsustab esialgset toote- ja/või teenuse ideed, millega programmi siseneti.

  • Disainmõtlemine ja kasutajauuringud (MÕISTA) – disainmõtlemine ja meeskonnatöö, disainist juhitud innovatsioon, disainiuuringud ja empaatia, kuidas kasutajat uurida (Jane Oblikas)
  • Klienditeekonna kaardistus ja hüpoteeside püstitamine prototüüpimiseks (DEFINEERI) – kasutaja mõistmine, kasutajast lähtuv disain ja väärtus, loovus (Jane Oblikas)
  • Prototüüpimise ABC, prototüübitavate omaduste ja komponentide ideestamine, sh ringdisain (IDEESTA) – prototüübi loomine ja hindamine, prototüüpimise elemendid ja tooteomadused, tulemuslikkuse mõõtmine, ringdisaini rakendamine tootearenduses  (Kaarel Mikkin)
  • Füüsiline ja digitaalne prototüüpimine, MVP töötava prototüübi loomine (DISAINI) –  kiire prototüüpimine, digiprototüüpimise ABC ja ehitamine, testimine (Kaarel Mikkin)

Iseseisvad tööd ja tootearendusprojekti iseseisev elluviimine koostöös disainijuhiga:

  • Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal disainijuhtide juhendamisel (30 tundi) praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik toote- või teenusekontseptsiooni arendamiseks ja prototüübini jõudmiseks.
  • Esimene iseseisev töö on juba enne avapäeva.

Disainijuhi roll on aidata Sinu meeskonda kogu protsessi vältel, sh suhtleb disainijuht kliendiga, aitab kliendiintervjuu tulemusi analüüsida, aitab töölehti prioritiseerida, motiveerib ja innustab. Samas ei ole disainijuht meeskonnaliige, kes teeb osaleva ettevõtte jaoks töö ära.

  • Osalevad ettevõtted kaitsevad žürii ees oma arendusideid ja prototüüpe.
  • Lõpuürituse jaoks on vaja ettevõttel koostada ettekanne ja slaidiesitlus.
  • Programmi kõige edukamaks hinnatud ettevõte võidab 10 000-eurose auhinnavoucheri, mida on võimalik kasutada disaini- ja tootearenduse teenustena, sh on võimalik jätkata disainijuhiga koostööd või osta vajalik teenus sisse vabalt valitud disainiagentuurilt.

Kontakt

Kontakt

Triin Jürgens
teenusedisainer
Keeled: eesti keel, inglise keel
Eesti – Norra koostööprojektid saavad miljon eurot toetust uudsete rohetehnoloogiate arendamiseks

EASi ja KredExi ühendasutus toetab Eesti – Norra koostööprogrammi Green ICT teises väikeprojektide voorus kuue Eesti ettevõtte koostööprojekte Norra ettevõtjatega kokku pea miljoni euroga. Projektide raames valmivad lahendused pakuvad kasutajatele ressursisäästu võimaldavaid tehnoloogiaid, mille abil suureneb Eesti ettevõtete konkurentsi- ja koostöövõime. „Tore on näha, et mitu Eesti ettevõtjat kasutavad suurepärast võimalust Eesti ja Norra koostöö raames töötada välja uuenduslikke energiat säästvaid lahendusi, mis peagi leiavad rakendust igapäevaelus ja tööstuses. Koostöö Norra ettevõtjatega võimaldab tõsta Eesti ettevõtete konkurentsivõimet ning loob uusi võimalusi kasvamiseks,“ ütles ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Sutt. „Näiteks arendavad ettevõtted toetuse abil kütteinertsi arvesse võtvat tehisintellekti lahendust, soojustagastusega saunaventilatsiooni,

Rakendusuuringute programm lihtsustab kandideerimist Euroopa Innovatsiooninõukogu kiirendisse

EASi rakendusuuringute programm (RUP) sertifitseeriti Euroopa Innovatsiooninõukogu kiirendi (EIC Accelerator) meetme pistikprogrammide hulka, mille eesmärk on toetada väikese ja keskmise suurusega ettevõtjate teadus-, arendus- ja innovatsiooniprojekte. Selle tulemusel saavad RUPis osalenud ettevõtjad esitada taotluse rahvusvahelisse kiirendisse väiksema vaevaga. „Eestis tegutseb hulgaliselt tehnoloogiliselt kõrgetasemelisi ettevõtteid, kes eelmisel rahastusperioodil said Euroopa Liidu konkurentsitihedast väike- ja keskmise suurusega ettevõtjatele suunatud meetmest rahastust üle 30 miljoni euro ulatuses,“ rääkis ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Sutt, kelle sõnul on nüüd sellistele ettevõtetele avanemas uus võimalus. „EIC kiirendi on üks atraktiivsemaid ja konkurentsitihedamaid ettevõtjatele suunatud Euroopa Liidu rahastusmeetmeid, mistõttu mul on hea meel, et rakendusuuringute programmis osalejatel

An autonomous car in front of a brown building.
Auve Tech: innovatsioonivõimekuse diagnostika on motiveeriv nii ettevõttele kui ka investoritele

Eelmisel suvel esitles kodumaine tehnoloogiaettevõte Auve Tech maailma esimest autonoomset vesinikuelemendiga elektrisõidukit. Tegevjuhi Johannes Mossovi sõnul on innovatsioon olnud ettevõttes algusest peale kesksel kohal. Arendustegevuse paremaks juhtimiseks läbiti hiljuti EAS-i ja Kredexi ühendasutuse pakutav innovatsioonivõimekuse diagnostika programm. Auve Tech paistab oma ainulaadsete lahendustega silma. Kõik sai alguse 2017. aastal, kui koostöös Tallinna Tehnikaülikooliga asuti arendama isejuhtivat sõidukit. Aja jooksul on algset ideed edasi arendatud ning jõutud nii vesinikutehnoloogia kui ka superkondensaatoriteni. Uued mõtted ei sünni aga iseenesest, vaid vajavad mõtestatud, järjepidevat ja kontrollitavat arendustegevust – selleks sai ettevõte hiljuti tuge innovatsioonivõimekuse diagnostikast. Diagnostikaprotsessi käigus kohtuvad EAS-i ja Kredexi ühendasutuse eksperdid

Täna avanes uus rakendusuuringute programmi taotlusvoor

18. aprillil avanes EASi rakendusuuringute programmi (RUP) uus toetusvoor teadmusmahukate tootearendusprojektide ja rakendusuuringute elluviimiseks. Toetuse eelarve on 18 miljonit eurot ning ettevõtteid hakkavad nõustama oma ala eksperdid. Taotlemine kestab kuni 17. juuni kella 16:00ni ning taotluste esitamise eelduseks on positiivse eelhinnangu saamine projektiplaanile. Projektiplaanide esitamise tähtaeg eelhindamiseks on 10. juunil kell 16:00. Taotletava toetuse miinimumsumma on 150 000 eurot ja maksimum 2 000 000 eurot projekti kohta. “Eesti on väikene avatud majandus ja meie ettevõtted sõltuvad olulisel määral välisturule suunatud tegevustest. Kasvavate hindade ja tootmissisendite nappuse tingimustes  teadus- ja arendustegevuse ja sellest tõukuva innovatsiooni soodustamine on hädavajalik Eesti ettevõtete ja

Ettevõtete strateegilisel planeerimisel põhineva rahvusvahelise konkurentsivõime suurendamine Eestis

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel on lõppemas konsultatsioonibüroo Civitta rakendusuuring ettevõtete strateegilisel planeerimisel tugineva rahvusvahelise konkurentsieelise suurendamisel Eestis, mis on üheks sisendiks ettevõtete strateegilise arendustegevuse toetuspoliitika kujundamisele. Uuringu eesmärk oli analüüsida ettevõtete konkurentsivõime tagamiseks tehtavate pikaajaliste, terviklike ja strateegiliste arendustegevuste vajalikkust, arenguplaanide elluviimisega kaasnevaid takistusi ja nende võimalikke lahendusi ettevõtte arenguprogrammi näitel. Ettevõtte arenguprogrammi toetusmeetme eesmärk on toetada ettevõtete pikaajalist läbimõeldud arengut, tegevuste paremat planeerimist, innovatsiooni rakendamist ja eelkõige tootearendust. Meede on mõeldud vähemalt kolme aastasele või kaheksa töötajaga väljakujunenud ettevõttele väärtuspakkumise ja sellest tõukuva konkurentsieelise kasvatamiseks läbi süstemaatilise arendustegevuse. Analüüsi eesmärkide saavutamiseks rakendati nii kvalitatiivseid kui kvantitatiivseid analüüsimeetodeid, võimaldades kaardistada