Vaata peasisu Rahastanud Euroopa Liit kaksilogo, (EST)

Aitame leida ärikontakte

Sektoripõhine ärimissioon sihtturule võimaldab süvitsi tutvuda soovitud ekspordituruga. Eesmärk on saada ülevaade oma toote või teenuse võimalustest konkreetsel välisturul ja sõlmida uusi ärikontakte.

 

Nimi
Ärimissioonid eksporditurule
Hind
Täpsustatakse iga ärimissiooni juures

Kelle jaoks on ärimissioon mõeldud?

  • Ärimissioone korraldatakse erinevatesse sihtriikidesse sektoripõhiselt.
  • Ettevõttel on selge ekspordialane ambitsioon seoses valitud sihtriigiga ning võimekus turule sisenemiseks.
  • Olemas on valmis toode või teenus, millega saab kohe eksporti alustada, ning korrektne koduleht vähemalt inglise keeles.
  • Ettevõttel ei ole maksuvõlga ja tegemist ei ole raskustes ettevõttega.
  • Kandideerida ei saa ettevõtted järgmistes tegevusvaldkondades.
  • Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Kogemuslood

Tutvu programmis osalenute tagasisidega

Vassili Malõšev
Vassili Malõšev
Vecta Design OÜ projektijuht

“Oleme osalenud 2019 Saksamaa kontaktreisil, mis oli korraldatud EAS-i poolt. EAS võimaldas meid kohtuda suurte potentsiaalsete partneritega ning  laiendas ettevõtte silmaringi äri korraldamiseks Saksamaal.”

Miks osaleda ärimissioonil?

Uue ekspordituru võimalused selguvad kohapeal oludega tutvudes.

Nõu ja abi vastava turu eksperdilt

Kindlustunne turu sobivuse osas

Võimalus saada toimivaid ärikontakte

I etapp

Ettevalmistus ärimissiooniks

 

  • Toimub kohtumine kõigi osalejate, korraldustiimi ning konsultandi vahel, kus räägitakse läbi kõik ärimissiooniga seonduv.
  • Konsultant täpsustab individuaalsel kohtumisel ärimissioonil osaleva Eesti ettevõtte profiili ja eesmärgid seoses sihtriigiga.
  • Sihtriigi konsultant alustab tööd ettevõtjale sobivate kontaktide leidmiseks.

II etapp

Ärimissioon sihtriigis

Ärimissiooni programm sihtriigis toetab sellele seatud eesmärki  – saada kasulikku turuinfot ja luua uusi ärikontakte. Ärimissiooni programm  võib sisaldada erinevaid kohtumisi valdkonna ekspertide, liitude esindajate ja teiste oluliste sektori esindajatega. Samuti võib see sisaldada huvipakkuvate ettevõtete või teadusasutuste külastusi (vajadusel ka kohtumisi valitsemisasutustes) ja võrgustusmisüritusi. Konkreetne sihtturg ja sektor tingib ka ärimissiooni formaadi. Ärimissiooni raames korraldame osalevatele ettevõtetele kuni viis individuaalset kohtumist potentsiaalsete klientidega. 

  • Kohtumised korraldatakse igale osalejale individuaalselt, lähtudes osaleja tegevusalast ja huvist.
  • Kohtumiste eesmärk on toimivate ärikontaktide loomine, kuid ka tagasiside saamine oma tootele/teenusele ja arusaamine oma võimalustest sihtriigis.
  • Ärimissiooni pikkuseks on reeglina 3 päeva (Euroopas), kaugemate sihtkohtade korral kuni 5 päeva.

III etapp

Järeltegevused

  • Ettevõtja arendab saadud kontaktidega koostööd edasi.
  • Võtame osalejaga ühendust aasta pärast ärimissiooni toimumist, et hinnata kontaktreisi kasulikkust ettevõtjale.

Teenust rahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Projekti teekond

Ettevalmistus ärimissiooniks

 

  • Toimub kohtumine kõigi osalejate, korraldustiimi ning konsultandi vahel, kus räägitakse läbi kõik ärimissiooniga seonduv.
  • Konsultant täpsustab individuaalsel kohtumisel ärimissioonil osaleva Eesti ettevõtte profiili ja eesmärgid seoses sihtriigiga.
  • Sihtriigi konsultant alustab tööd ettevõtjale sobivate kontaktide leidmiseks.

Ärimissioon sihtriigis

Ärimissiooni programm sihtriigis toetab sellele seatud eesmärki  – saada kasulikku turuinfot ja luua uusi ärikontakte. Ärimissiooni programm  võib sisaldada erinevaid kohtumisi valdkonna ekspertide, liitude esindajate ja teiste oluliste sektori esindajatega. Samuti võib see sisaldada huvipakkuvate ettevõtete või teadusasutuste külastusi (vajadusel ka kohtumisi valitsemisasutustes) ja võrgustusmisüritusi. Konkreetne sihtturg ja sektor tingib ka ärimissiooni formaadi. Ärimissiooni raames korraldame osalevatele ettevõtetele kuni viis individuaalset kohtumist potentsiaalsete klientidega. 

  • Kohtumised korraldatakse igale osalejale individuaalselt, lähtudes osaleja tegevusalast ja huvist.
  • Kohtumiste eesmärk on toimivate ärikontaktide loomine, kuid ka tagasiside saamine oma tootele/teenusele ja arusaamine oma võimalustest sihtriigis.
  • Ärimissiooni pikkuseks on reeglina 3 päeva (Euroopas), kaugemate sihtkohtade korral kuni 5 päeva.

Järeltegevused

  • Ettevõtja arendab saadud kontaktidega koostööd edasi.
  • Võtame osalejaga ühendust aasta pärast ärimissiooni toimumist, et hinnata kontaktreisi kasulikkust ettevõtjale.

Teenust rahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Tulevased ärimissioonid

Kontakt

Kontakt

Tiina Truuväärt
kasvuprogrammide juht
Eesti kaitsetööstusettevõte Vegvisir sai India turul jala ukse vahele

8. jaanuaril 2024 sõlmisid Eesti kaitsetööstusettevõte Vegvisir ja India kaitsetööstuseettevõtte MKU Limited olulise partnerlusleppe, mis avab Vegvisirile uksed India hiiglaslikule kaitseturule. Vegvisir, mis on tuntud oma uuendusliku olukorrateadlikkuse süsteemi poolest soomukitele, on olnud selles valdkonnas arenduse eesliinil viimased kolm aastat. „Alates meie arendatud süsteemi turuletoomisest septembris 2023 on see tekitanud märkimisväärset huvi, kulmineerudes nüüd strateegilise kokkuleppega tutvustada lahendust India kaitseturul,“ ütles Vegvisiri tegevjuht Ingvar Pärnamäe. Mis teeb Vegvisiri süsteemi nii eriliseks? See võimaldab soomuki meeskondadel – olgu selleks siis juht, ülem või laskur – saada parem ülevaade ümbritsevat, kiirendades nii oluliselt otsustusprotsessi. Süsteemi unikaalsus seisneb selle kasutajakeskses lähenemises, pakkudes iga

Eesti eksport Keeniasse ja Ameerika Ühendriikidesse
Eesti eksport Keeniasse ja Ameerika Ühendriikidesse

Eksport kokku  Eesti ettevõtted eksportisid eelmise aasta kolmandas kvartalis Keeniasse ja Ameerika Ühendriikidesse kaupu ning teenuseid kokku 323 miljoni euro eest, mis moodustas kogu Eesti kolmanda kvartali ekspordist 4,6%. Võrreldes eelnenud aasta sama perioodiga langes eksport nimetatud sihtriikidesse 35%. Eesti eksport vähenes tervikuna samal perioodil 15%. Riikide lõikes vähenes ekspordimaht Keeniasse 46% ning Ameerika Ühendriikidesse 35%. Kaupade ja teenuste eksport  Ekspordi maht Keeniasse ja Ameerika Ühendriikidesse oli suurim 2021. aasta viimases kvartalis. Sihtriikidesse minevast ekspordist moodustas tol hetkel suurema osa kaupade eksport, kuid viimastel kvartalitel on ülekaalus olnud teenuste eksport. 2023. aasta kolmandas kvartalis kasvas teenuste ekspordimaht võrreldes eelmise aasta

USAs on ka teisi atraktiivseid piirkondi peale Silicon Valley ja New Yorgi

Hea maandumispaik Eesti ettevõtetele võiks olla Põhja-Carolina, ütleb Silve Parviainen, EASi ja KredExi ühendasutuse ekspordinõunik USAs. Siin räägib ta lähemalt, miks nii. Sageli pööravad välismaised ettevõtted (minu kogemuse järgi eriti Põhjamaade, sealhulgas Eesti omad) tähelepanu ainult USA kõige kuulsamatele idufirmade ja riskikapitali, nimelt Silicon Valley, New Yorgi ja Bostoni piirkonnale. Tõsi, suurem osa riskikapitali finantseeringutest Ameerika Ühendriikides on ajalooliselt keskendunud sellele kolmikule, sest tehnoloogia ja innovatsiooni ökosüsteem areneb seal jõudsalt. Siiski on mujalgi USAs märkimisväärseid keskusi ja rahastamisvõimalusi, kus innovatsioonitaset peegeldav riskikapitali rahastamise osakaal on viimastel aastatel suurenenud. Sellised piirkonnad nagu Austin ja Dallas Texases, Miami Floridas, Denver ja Boulder

Keenia majandus muudatuste lainel

Keenial on plaanis teha muudatusi lausa mitmes valdkonnas. EASi ja KredExi ühendasutuse Ida-Aafrika riikide esindaja ja ekspordinõunik Joel Karubiu räägib, millistes sektorites on Eesti ettevõtetel suurem võimalus kaasa lüüa. Uuel valitsusel, kes Keenias 2022. aastal võimule tuli, on väga ambitsioonikas majanduse arendamise plaan kuni aastani 2030. Põhiteemad on tervishoiuteenuste kättesaadavus, eluaseme taskukohasus, põllumajandus, mikro-, väike- ja keskmise suurusega ettevõtjate toetamine ning digitaalmajandus. Eesti vaatepunktist pakuvad kõige enam koostöövõimalusi IKT, digitaalne tervishoid, haridus ja haridustehnoloogia ning keskkonnahoidlikule majandusele üleminekuga seotud valdkonnad. 2023. aasta kevadel toimunud kohtumisel osales Eestist kaheksa IKT-ettevõtet, et uurida võimalusi äri arendamiseks Keenias. Keenial on selles vallas väga

Eesti eksport Poola, Prantsusmaale, Saksamaale ja Hollandisse
Eesti eksport Poola, Prantsusmaale, Saksamaale ja Hollandisse

Eksport kokku  Eesti ettevõtted eksportisid selle aasta teises kvartalis Poola, Prantsusmaale, Saksamaale ja Hollandisse kaupu ning teenuseid kokku 1 143 miljoni euro eest, mis moodustas kogu Eesti teise kvartali ekspordist 15%. Võrreldes eelnenud aasta sama perioodiga tõusis eksport nimetatud sihtriikidesse 6%. Eesti eksport vähenes tervikuna samal perioodil 5%. Riikide lõikes suurenes ekspordimaht Hollandisse (14,3%), Poola (9,6%) ning Saksamaale (2,5%). Ekspordimaht Prantsusmaale on jäänud samale tasemele. Kaupade ja teenuste eksport  Ekspordi maht Poola, Prantsusmaale, Saksamaale ja Hollandisse oli suurim 2021. aasta viimases kvartalis. Sihtriikidesse minevast ekspordist moodustab suurema osa kaupade eksport. Teenuste ekspordi maht nimetatud riikide suunal oli samuti suurim 2021.