Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

aitame leida ärikontakte

Sektoripõhine ärimissioon sihtturule võimaldab süvitsi tutvuda soovitud ekspordituruga. Eesmärk on saada ülevaade oma toote või teenuse võimalustest konkreetsel välisturul ja sõlmida uusi ärikontakte.

 

Nimi
Ärimissioonid eksporditurule
Hind
Täpsustatakse iga ärimissiooni juures
Töömahukus

kelle jaoks on ärimissioon mõeldud?

  • Ärimissioone korraldatakse erinevatesse sihtriikidesse sektoripõhiselt.
  • Ettevõttel on selge ekspordialane ambitsioon seoses valitud sihtriigiga ning võimekus turule sisenemiseks.
  • Olemas on valmis toode või teenus, millega saab kohe eksporti alustada, ning korrektne koduleht vähemalt inglise keeles.
  • Ettevõttel ei ole maksuvõlga ja tegemist ei ole raskustes ettevõttega.
  • Kandideerida ei saa ettevõtted järgmistes tegevusvaldkondades.
  • Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Kogemuslood

Tutvu programmis osalenute tagasisidega

Vassili Malõšev
Vassili Malõšev
Vecta Design OÜ projektijuht

“Oleme osalenud 2019 Saksamaa kontaktreisil, mis oli korraldatud EAS-i poolt. EAS võimaldas meid kohtuda suurte potentsiaalsete partneritega ning  laiendas ettevõtte silmaringi äri korraldamiseks Saksamaal.”

miks osaleda ärimissioonil?

Uue ekspordituru võimalused selguvad kohapeal oludega tutvudes.

Nõu ja abi vastava turu eksperdilt

Kindlustunne turu sobivuse osas

Võimalus saada toimivaid ärikontakte

I etapp

Ettevalmistus ärimissiooniks

 

  • Toimub kohtumine kõigi osalejate, korraldustiimi ning konsultandi vahel, kus räägitakse läbi kõik ärimissiooniga seonduv.
  • Konsultant täpsustab individuaalsel kohtumisel ärimissioonil osaleva Eesti ettevõtte profiili ja eesmärgid seoses sihtriigiga.
  • Sihtriigi konsultant alustab tööd ettevõtjale sobivate kontaktide leidmiseks.

II etapp

Ärimissioon sihtriigis

Ärimissiooni programm sihtriigis toetab sellele seatud eesmärki  – saada kasulikku turuinfot ja luua uusi ärikontakte. Ärimissiooni programm  võib sisaldada erinevaid kohtumisi valdkonna ekspertide, liitude esindajate ja teiste oluliste sektori esindajatega. Samuti võib see sisaldada huvipakkuvate ettevõtete või teadusasutuste külastusi (vajadusel ka kohtumisi valitsemisasutustes) ja võrgustusmisüritusi. Konkreetne sihtturg ja sektor tingib ka ärimissiooni formaadi. Ärimissiooni raames korraldame osalevatele ettevõtetele kuni viis individuaalset kohtumist potentsiaalsete klientidega. 

  • Kohtumised korraldatakse igale osalejale individuaalselt, lähtudes osaleja tegevusalast ja huvist.
  • Kohtumiste eesmärk on toimivate ärikontaktide loomine, kuid ka tagasiside saamine oma tootele/teenusele ja arusaamine oma võimalustest sihtriigis.
  • Ärimissiooni pikkuseks on reeglina 3 päeva (Euroopas), kaugemate sihtkohtade korral kuni 5 päeva.

III etapp

Järeltegevused

  • Ettevõtja arendab saadud kontaktidega koostööd edasi.
  • Võtame osalejaga ühendust aasta pärast ärimissiooni toimumist, et hinnata kontaktreisi kasulikkust ettevõtjale.

Teenust rahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Projekti teekond

Ettevalmistus ärimissiooniks

 

  • Toimub kohtumine kõigi osalejate, korraldustiimi ning konsultandi vahel, kus räägitakse läbi kõik ärimissiooniga seonduv.
  • Konsultant täpsustab individuaalsel kohtumisel ärimissioonil osaleva Eesti ettevõtte profiili ja eesmärgid seoses sihtriigiga.
  • Sihtriigi konsultant alustab tööd ettevõtjale sobivate kontaktide leidmiseks.

Ärimissioon sihtriigis

Ärimissiooni programm sihtriigis toetab sellele seatud eesmärki  – saada kasulikku turuinfot ja luua uusi ärikontakte. Ärimissiooni programm  võib sisaldada erinevaid kohtumisi valdkonna ekspertide, liitude esindajate ja teiste oluliste sektori esindajatega. Samuti võib see sisaldada huvipakkuvate ettevõtete või teadusasutuste külastusi (vajadusel ka kohtumisi valitsemisasutustes) ja võrgustusmisüritusi. Konkreetne sihtturg ja sektor tingib ka ärimissiooni formaadi. Ärimissiooni raames korraldame osalevatele ettevõtetele kuni viis individuaalset kohtumist potentsiaalsete klientidega. 

  • Kohtumised korraldatakse igale osalejale individuaalselt, lähtudes osaleja tegevusalast ja huvist.
  • Kohtumiste eesmärk on toimivate ärikontaktide loomine, kuid ka tagasiside saamine oma tootele/teenusele ja arusaamine oma võimalustest sihtriigis.
  • Ärimissiooni pikkuseks on reeglina 3 päeva (Euroopas), kaugemate sihtkohtade korral kuni 5 päeva.

Järeltegevused

  • Ettevõtja arendab saadud kontaktidega koostööd edasi.
  • Võtame osalejaga ühendust aasta pärast ärimissiooni toimumist, et hinnata kontaktreisi kasulikkust ettevõtjale.

Teenust rahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.

tulevased ärimissioonid

Kontakt

Kontakt

Tiina Truuväärt
kasvuprogrammide juht
Keeled: eesti keel, inglise keel
Lõuna-Korea ekspordinõunik: ettevõtete siia kohapeale tulemine avas nende silmad

EASi ja KredExi ühendasutuse Lõuna-Korea ekspordinõunik Soonhee Bae alustas oma tööd täpselt aasta aega tagasi ning on töötanud selle aja jooksul juba rohkem kui 65 Eesti ettevõttega erinevates sektorites. Esimesed lepingud on sõlmitud, aga mida oodata 2023. aastast? „Ma olen aasta jooksul töötanud väga põnevate Eesti ettevõtetega sealhulgas laevaehituse, mööbli-, puidu- ning toiduainetööstuse aga ka IKT ja rohelise energia sektoris ning koostöö tulemusel on sõlmitud ka mitu tehingut,“ rääkis Soonhee Bae. Esimese suurema töövõiduna tõi ta välja laevaehitussektori, kus Sejin Technical Industries tellis Estonian Marine and Manufacturing Initiative (EMI) vahendusel Eesti tootjatelt 2,8 miljoni euro väärtuses täismööblit oma värskeima Ro-​Pax

Eesti eksport Jaapanisse, Korea Vabariiki ja Singapuri  

Eesti ettevõtted eksportisid eelmise aasta kolmandas kvartalis Jaapanisse, Korea Vabariiki ja Singapuri kaupu ning teenuseid kokku 83 miljoni euro eest, mis moodustas kogu Eesti ekspordist 1%. Võrreldes eelnenud aasta sama perioodiga langes eksport nimetatud sihtriikidesse 36% (Eesti eksport kasvas tervikuna samal perioodil 21%). Riikide lõikes kasvasid ekspordimahud võrreldes eelmise aasta sama perioodiga Jaapanisse (+14%), aga vähenes Singapuri (-62%) ja Lõuna Korea suunal (-15%). Kaupade ja teenuste eksport  Märkimisväärse ekspordimahtude languse taga, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, oli langus kaupade ekspordis (-53%). Samas on suure kaupade ekspordi languse taga märkimisväärne kaupade ekspordi kasv 2021 kolmandas kvartalis võrreldes teise kvartaliga ning 2022

Eesti ettevõtluskeskused Soulis ja Singapuris toetavad eksportööre

2023. aasta algusest töötab Lõuna-Korea pealinnas Soulis Eesti ettevõtluskeskus (inglise keeles Estonian Business Hub Seoul). Olles esimene omataoline maailmas, on keskus osa riigi püüdlusest tõhustada Eesti äridiplomaatiat ning panustada ettevõtete ekspordigeograafia laiendamisse. Samasugune keskus avatakse tänavu ka Singapuris. Välisministeeriumi rajatud ettevõtluskeskus on loodud Eesti Souli saatkonna juurde eesmärgiga tutvustada kohapeal Eestit kui riiki, millega majandussuhteid arendada. „Meil on selge veendumus, et Eesti tootjatel on mida Lõuna-Koreasse eksportida ning paljud tooted on siinsel turul vägagi konkurentsivõimelised. Samuti usume, et Eesti pakub Lõuna-Korea ettevõtetele häid investeerimisvõimalusi,“ sõnas Eesti suursaadik Korea Vabariigis Sten Schwede. Eesti ettevõtjad saavad võimaluse korraldada ettevõtluskeskuse ruumides tootetutvustusi, ärikohtumisi,

Hüppa-karga-keeruta nagu jänes väljal

EASi ja KredExi ühendasutus pakub ettevõtetele abi Jaapani turule sisenemisel. 2023. aastal keskendub EAS sellistele valdkondadele nagu toiduainetööstus ning digiteerimine ja süsinikuneutraalsed tehnoloogiad. 2023 on jänese aasta. Jänes teeb ikka oma haake üle rohetava heinamaa, täis lootust ja ootuselevust. Just nii peaksid ettevõttedki uurima uusi turge, tunnetama, mis õhus, ja järgnema siis sellele. Ehk on nüüd õige aeg minna Jaapani turule? Jah, me seisame silmitsi ebamäärasusega: sõda Ukrainas, hinnatõus ja energiakriis. Jaapani ettevõtted aga soovivad hoolimata kõigest leida välispartnereid ning EASi ja KredExi ühendasutus pakub sihtturul alustamiseks toetusvõimalusi. Fookuses on sellised valdkonnad nagu toiduainetööstuse ettevõtted, digiteerimine ning süsinikuneutraalsed tehnoloogiad. Toit

Ettevõtjad Aasia ärikonverentsil: ebakindlatel aegadel võivad suured Aasia turud stabiilsust pakkuda

8. detsembril toimus Vabamus Aasia teemaline ärikonverents „Big in Asia“, kus oma kogemusi jagasid nii Eesti ettevõtted kui ka väliseksperdid. Timbeco juht Meelis Mölder kinnitas, et ebakindlatel aegadel võivad suured Aasia turud hoopis stabiilsemad ja ennustatavamad olla. „Me ekspordime suure enamuse oma toodetest Jaapanisse ning näeme, et seal on turg palju stabiilsem. Kui sul on hea toode, siis põrutad ka turu langustest ilma raputusteta läbi,“ rääkis Mölder. Timbeco juhi sõnul on nende peamine konkurentsieelis täisteenus ning lihtne asjaajamine. „See võib tunduda väike asi aga klientidele ja päringutele vastamise kiirus on pikas perspektiivis ülioluline. Sul võib mingi hetk olla tellimusi rohkem