Vaata peasisu Rahastanud Euroopa Liit kaksilogo, (EST)

AÜE ja Saudi Araabia ärimissioon toidu- ja joogisektorile

Ärimissiooni eesmärk on AÜE ja Saudi Araabia ärivõimaluste ja sektoriga tutvumine ning ärikontaktide loomine.
Täpsemad toimumiskohad on Riyadh (Saudi Araabia) ja Dubai (AÜE). Ärimissiooni aitab korraldada Sesam Connect.

Kandideerimine on lõppenud.

Projekti rahastab Euroopa Liit.

 

 

Toimumise kuupäev
17. - 21. september 2023
Keel
inglise keel
Asukoht
AÜE ja Saudi Araabia
Kulu
Osalejad tasuvad oma lennupiletite maksumuse
Staatus
Registreerimine suletud

Kelle jaoks on teenus mõeldud?

  • Ärimissioonil saab osaleda kuni 8 Eesti ettevõtet.
  • Sihtrühmaks on väikese ja keskmise suurusega Eesti ettevõtted toidu- ja joogisektorist:
    • kus ettevõttel või selle omanikul on eelnev ekspordikogemus;
    • kelle jaoks Lähis-Ida regioon ei ole uus, aga kes soovib paremini aru saada oma toote/teenuse võimalustest selles riigis, või kelle eesmärgiks on sihtturu või sihtturu konkreetse sektori põhjalikum tundmaõppimine ja täiendavate ärikontaktide saamine;
    • kellel on olemas ekspordivõimekus ja kohene valmisolek oma toote/teenuse valitud sihtriiki eksportimiseks;
    • Tutvu ärimissiooni täpsemate osalemistingimustega.

Ärimissioonil osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi (VTA). VTA ettevõtte kohta on maksimaalselt 13 080 €.

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Mida ma saan?

Nõu ja abi vastava turu eksperdilt

Kindlustunne turu sobivuse osas

Võimalus saada ärikontakte

Ärimissioon sisaldab

  • Ärimissiooni kestus on 5 programmiga sisustatud päeva (17.-21.09.2023) millele lisandub lennuaeg.  Reisile eelneb ettevalmistustöö ning nõustamine.
  • Ärimissiooni 3 päeva on Saudi Araabias ja 2 päeva AÜE-s.
  • Ärimissiooni kohapealsed tegevused ja kohtumised on suunatud toidu-ja joogisektorile, andes osalejatele kasulikku sektoripõhist turuinfot, soodustades suhtlemist ja suhete loomist teiste oluliste turutegijatega ning luues täiendavaid ärivõimalusi.
  • Igale ettevõttele organiseeritakse programmi raames 2 kuni 5 individuaalset ärikohtumist sihtriigis.
  • Lõpptulemusena peaks ettevõtja paremini aru saama oma ärivõimalustest AÜEs ja Saudi Araabias ning omama uusi ärikontakte, mida toimivaks koostööks või partnerluseks edasi arendada.
  • Töökeeleks on inglise keel.

Programm

Ettevalmistus ärimissiooniks.

Enne ärimissiooni tehakse osalejatega põhjalik eeltöö, mis algab juunis, kui osalejad on teenusesse kinnitatud. Eeltöö sisaldab:

  • Ettevõtte individuaalne turupõhine eelnõustamine ja kliendiprofiili täpsustamine. Nõustamisel täpsustatakse ka, kas ettevõtte soovib kohtumisi Saudi Araabias või Dubais või jaotatuna mõlemas sihtkohas.
  • Virtuaalne või füüsiline ärimissiooniks ettevalmistav seminar grupile (hiljemalt 1 kuu enne ärimissiooni toimumist).
  • Ettevõtte individuaalne nõustamine ettevõtte müügipresentatsiooni teemal, müügikõne kohta tagasiside andmine, kliendikohtumisteks soovituste andmine arvestades sihtturu eripära, ja muud küsimused-vastused ärimissiooni ja sihtriigiga seoses.

B2B kohtumiste eeltöö:

Eeltöö käigus täpsustatakse Eesti ettevõtte profiili ja eesmärgid seoses sihtriigiga. Sihtriigi konsultant alustab tööd ettevõtjale sobivate kontaktide leidmiseks. Eesti ettevõttele antakse nn long list, mis sisaldab sihtriigi ettevõtete nime, veebilehte ja kokkuvõtteid selle kohta, miks konsultant soovitab neid ettevõtteid potentsiaalsete B2B-kohtumispartneritena. Eesti ettevõte teeb oma valiku ning konsultant lepib kohtumised kokku. Lõplik kohtumiste graafik edastatakse Eesti ettevõttele hiljemalt 5 tööpäeva enne ärimissiooni algust.

 

Trade mission program :

16.09 Companies arrive in Saudi Arabia.

17.09 Day 1 in Riyadh, Saudi Arabia.

  • Market visits for Estonian companies to understand of the mass, middle and upmarket supermarket chain in Saudi Arabia (for example: Danube Supermarket, Tamimi Markets, Panda Hypermarket, Abdullah Al Othaim Markets etc).
  • Visiting Manuel Market – The leading high end luxury grocery & specialty supermarket. Manual Market is the premier specialty food store in Riyadh that caters to the Western and upmarket Arabic clients. Individual B2Bs.
  • Visiting Bio Standards – was established in 2010. as a regulatory representative specialising in product registration with the Saudi Food & Drug Authority (SFDA). They are currently assisting some Estonian companies with product registration and will be able to answer all the importing regulations and paperwork required for Estonian F&B companies to successfully exports their products into Saudi Arabia.

18.09 Day 2 in Riyadh, Saudi Arabia.

  • Visiting Nutrition & Diet Centre Co – Leading Saudi Healthy food co with 47 retail location, distribution
    as well as catering. Nutrition & Diet Centre would be an ideal contact for the more specialised Estonian F&B companies that have organic & healthy foods in their portfolio. In addition they are a retailer as well as a distributor. Individual B2Bs.
  • Visiting Organic Store – Leading organic food specialty store in Saudi Arabia with over 20 locations. A leading retailer focused on Organic products in Saudi Arabia. Individual B2Bs.
  • Visiting FOODEX Saudi Arabia 2023 trade show (www.foodexsaudiexpo.com). Visiting FoodEX will give the F&B companies access to over 500+ F&B companies doing business in Saudi Arabia. It will also be an ideal platform to conduct B2B meetings under one roof.

19.09 Day 3 in Riyadh, Saudi Arabia.

  • Visiting Specialty Foods Products – A young, continuously expanding company. As a guiding principle, they only partner with international companies with a history of supplying superior-quality products. Specialty Foods is a Distributor as well as a retailer. An up-and-coming smaller player in the Saudi F&B scene who may be more amenable to try new products. Individual B2Bs.
  • Visiting Food Nation – Food Nation is one of the premier food distributor & supplier company based in Riyadh, Saudi Arabia. The company supplies chilled and frozen meat, seafood and poultry to restaurants and hotels. Other food items include general dry products, spices, cheese, seasoning and specialty Japanese food products in including organic and vegan food. Individual B2Bs.
  • Organized individual B2B meetings. An individual B2B program for each company will be specially curated by Sesam. Also possible time to visit own clients.

Evening flight from Riyadh to Dubai (UAE).

20.09 Day 4 in Dubai, UAE.

  • Delegation Visit to Dubai Municipality, Food Safety Department – Food regulator in charge of controlling imported food products & promoting food safety awareness.
  • Visiting Westzone Fresh Supermarket – One of the fastest growing chains with over 40+ locations in the UAE. Individual B2Bs.
  • Visiting Al Seer Group – The #1 F&B, FMCG & HoReCa Distributor in UAE, operator of Spinneys Supermarkets, catering to middle and upmarket clientele.  Individual B2Bs.

21.09 Day 5 in Dubai UAE.

  • Dedicated Buyers Breakfast Meeting – with 3 to 4 key local key buyers relevant to the profiles of the Estonian F&B companies will be invited. (eg of some of the Buyers: Carrefour, Kibsons, Lulu’s The Organic Food & Café, Spinneys). Each Estonian company will have a small table to display their products and conduct their meetings. “A mini Estonian F&B exhibition” where Estonian F&B companies will be able to display their products as well as meet one-on-one with the buyers of the leading supermarket chains in the UAE.
  • Visiting SAFCO International – Leading Distributor & Horeca supplier, 150+ brands, 60+ export markets, 25000+ products. SAFCO is a mass market distributor that cover all sales channels including supermarkets, convenience stores, ship chandelling, etc. Individual B2Bs.
  • Market visits for Estonian companies by visiting leading as well as specialty supermarket chains in Dubai (for example: Spinneys Supermarket, Lulus Hypermarket, Let’s Organic Market).

22.09 return flights to Estonia.

NB! The program is updated continuously.  All visits and individual B2Bs will be organized according to the profiles of companies participating in the trade mission group (e.g. if there are no organic producers, there is no reason to visit the organic shops listed in the program and it will be changed).

Ärimissioon

  • Ärimissiooni kestus on 5 programmiga sisustatud päeva (17.-21.09.2023) millele lisandub lennuaeg.  Reisile eelneb ettevalmistustöö ning nõustamine.
  • Ärimissiooni 3 päeva on Saudi Araabias ja 2 päeva AÜE-s.
  • Ärimissiooni kohapealsed tegevused ja kohtumised on suunatud toidu-ja joogisektorile, andes osalejatele kasulikku sektoripõhist turuinfot, soodustades suhtlemist ja suhete loomist teiste oluliste turutegijatega ning luues täiendavaid ärivõimalusi.
  • Igale ettevõttele organiseeritakse programmi raames 2 kuni 5 individuaalset ärikohtumist sihtriigis.
  • Lõpptulemusena peaks ettevõtja paremini aru saama oma ärivõimalustest AÜEs ja Saudi Araabias ning omama uusi ärikontakte, mida toimivaks koostööks või partnerluseks edasi arendada.
  • Töökeeleks on inglise keel.

Ettevalmistus ärimissiooniks.

Enne ärimissiooni tehakse osalejatega põhjalik eeltöö, mis algab juunis, kui osalejad on teenusesse kinnitatud. Eeltöö sisaldab:

  • Ettevõtte individuaalne turupõhine eelnõustamine ja kliendiprofiili täpsustamine. Nõustamisel täpsustatakse ka, kas ettevõtte soovib kohtumisi Saudi Araabias või Dubais või jaotatuna mõlemas sihtkohas.
  • Virtuaalne või füüsiline ärimissiooniks ettevalmistav seminar grupile (hiljemalt 1 kuu enne ärimissiooni toimumist).
  • Ettevõtte individuaalne nõustamine ettevõtte müügipresentatsiooni teemal, müügikõne kohta tagasiside andmine, kliendikohtumisteks soovituste andmine arvestades sihtturu eripära, ja muud küsimused-vastused ärimissiooni ja sihtriigiga seoses.

B2B kohtumiste eeltöö:

Eeltöö käigus täpsustatakse Eesti ettevõtte profiili ja eesmärgid seoses sihtriigiga. Sihtriigi konsultant alustab tööd ettevõtjale sobivate kontaktide leidmiseks. Eesti ettevõttele antakse nn long list, mis sisaldab sihtriigi ettevõtete nime, veebilehte ja kokkuvõtteid selle kohta, miks konsultant soovitab neid ettevõtteid potentsiaalsete B2B-kohtumispartneritena. Eesti ettevõte teeb oma valiku ning konsultant lepib kohtumised kokku. Lõplik kohtumiste graafik edastatakse Eesti ettevõttele hiljemalt 5 tööpäeva enne ärimissiooni algust.

 

Trade mission program :

16.09 Companies arrive in Saudi Arabia.

17.09 Day 1 in Riyadh, Saudi Arabia.

  • Market visits for Estonian companies to understand of the mass, middle and upmarket supermarket chain in Saudi Arabia (for example: Danube Supermarket, Tamimi Markets, Panda Hypermarket, Abdullah Al Othaim Markets etc).
  • Visiting Manuel Market – The leading high end luxury grocery & specialty supermarket. Manual Market is the premier specialty food store in Riyadh that caters to the Western and upmarket Arabic clients. Individual B2Bs.
  • Visiting Bio Standards – was established in 2010. as a regulatory representative specialising in product registration with the Saudi Food & Drug Authority (SFDA). They are currently assisting some Estonian companies with product registration and will be able to answer all the importing regulations and paperwork required for Estonian F&B companies to successfully exports their products into Saudi Arabia.

18.09 Day 2 in Riyadh, Saudi Arabia.

  • Visiting Nutrition & Diet Centre Co – Leading Saudi Healthy food co with 47 retail location, distribution
    as well as catering. Nutrition & Diet Centre would be an ideal contact for the more specialised Estonian F&B companies that have organic & healthy foods in their portfolio. In addition they are a retailer as well as a distributor. Individual B2Bs.
  • Visiting Organic Store – Leading organic food specialty store in Saudi Arabia with over 20 locations. A leading retailer focused on Organic products in Saudi Arabia. Individual B2Bs.
  • Visiting FOODEX Saudi Arabia 2023 trade show (www.foodexsaudiexpo.com). Visiting FoodEX will give the F&B companies access to over 500+ F&B companies doing business in Saudi Arabia. It will also be an ideal platform to conduct B2B meetings under one roof.

19.09 Day 3 in Riyadh, Saudi Arabia.

  • Visiting Specialty Foods Products – A young, continuously expanding company. As a guiding principle, they only partner with international companies with a history of supplying superior-quality products. Specialty Foods is a Distributor as well as a retailer. An up-and-coming smaller player in the Saudi F&B scene who may be more amenable to try new products. Individual B2Bs.
  • Visiting Food Nation – Food Nation is one of the premier food distributor & supplier company based in Riyadh, Saudi Arabia. The company supplies chilled and frozen meat, seafood and poultry to restaurants and hotels. Other food items include general dry products, spices, cheese, seasoning and specialty Japanese food products in including organic and vegan food. Individual B2Bs.
  • Organized individual B2B meetings. An individual B2B program for each company will be specially curated by Sesam. Also possible time to visit own clients.

Evening flight from Riyadh to Dubai (UAE).

20.09 Day 4 in Dubai, UAE.

  • Delegation Visit to Dubai Municipality, Food Safety Department – Food regulator in charge of controlling imported food products & promoting food safety awareness.
  • Visiting Westzone Fresh Supermarket – One of the fastest growing chains with over 40+ locations in the UAE. Individual B2Bs.
  • Visiting Al Seer Group – The #1 F&B, FMCG & HoReCa Distributor in UAE, operator of Spinneys Supermarkets, catering to middle and upmarket clientele.  Individual B2Bs.

21.09 Day 5 in Dubai UAE.

  • Dedicated Buyers Breakfast Meeting – with 3 to 4 key local key buyers relevant to the profiles of the Estonian F&B companies will be invited. (eg of some of the Buyers: Carrefour, Kibsons, Lulu’s The Organic Food & Café, Spinneys). Each Estonian company will have a small table to display their products and conduct their meetings. “A mini Estonian F&B exhibition” where Estonian F&B companies will be able to display their products as well as meet one-on-one with the buyers of the leading supermarket chains in the UAE.
  • Visiting SAFCO International – Leading Distributor & Horeca supplier, 150+ brands, 60+ export markets, 25000+ products. SAFCO is a mass market distributor that cover all sales channels including supermarkets, convenience stores, ship chandelling, etc. Individual B2Bs.
  • Market visits for Estonian companies by visiting leading as well as specialty supermarket chains in Dubai (for example: Spinneys Supermarket, Lulus Hypermarket, Let’s Organic Market).

22.09 return flights to Estonia.

NB! The program is updated continuously.  All visits and individual B2Bs will be organized according to the profiles of companies participating in the trade mission group (e.g. if there are no organic producers, there is no reason to visit the organic shops listed in the program and it will be changed).

Kontakt

Kontakt

Anneli Arm
projektijuht

Sind võib veel huvitada

Tagasi üles