Rohelisema maailma nimel tegutsev Mulieres ootab strateegia praktikumi järel kiiret kasvu
Juunikuus jõudis finišisse järjekordne EASi strateegia praktikum, mille raames omandas poole aasta vältel uusi teadmisi ja oskusi 8 ettevõtet. Merylin Rüütli OÜst Mulieres jagas praktikumi käigus kogunenud tähelepanekuid.
Mulieres toodab looduslikke pesu- ja puhastusvahendeid ning on seadnud endale eesmärgiks muuta maailma rohelisemaks. Mõned aastad tegutsenud ambitsioonikas ettevõte liigub sihikindlalt eesmärgi suunas ning tegevtiimil on kindel veendumus, et tehakse õiget asja, kuid Rüütli sõnul on areng olnud mõnevõrra hüplik.
“Strateegia praktikumi kutse jäi silma EASi kanalitest ning see kõnetas meid koheselt,” meenutab Rüütli. “Äriarenduse mõttes kõrgema käigu sisse saamiseks tuli meil kogu meeskonnana üles leida täpsem fookus ning samale lainele jõudmiseks on strateegia-alane ühistegevus parim võimalus.”
Excel ei halasta, kui õiged mõõdikud on paigas
Mis peitub strateegia praktikumi taga? Ropult tööd, tõdeb Rüütli. Aastast 2004 tegutseva ettevõtja jaoks ei kaasnenud praktikumis osalemisega erilisi üllatusi, kuid lähenemise meetod oli korralduslikult väga värskendav, olgugi et nõudlik. “Meid tõmmati kohe teemadesse sisse ja saime juurde väga palju kasulikke tööriistu. Koduseid ülesandeid lahendades kippus vahetevahel mõte kokku jooksma, aga rahulikult järele mõeldes ja süsteemselt lähenedes jõudsime igat ülesannet lahendades mõne avastuseni.” Eriti huvitavaks osutus Rüütli jaoks käibemudeli koostamine. Kuigi ettevõttes tuleb igapäevaselt kokku puutuda kümnete Exceli tabelitega, jõuti infovooge korrastades mõistmiseni, kui olulist rolli mängib hinnadünaamika kujunemises tooraine sisendhind. “Excel ütles meile konkreetselt – üks toode tuleb tooteportfellist välja arvata. Info parem grupeerimine ja analüüs näitasid, et asjad pole alati nii nagu need tunduvad,” hindab Rüütli saadud kogemusi.
Potentsiaalsete klientidega suhtlemisel keskendub ettevõte edaspidi hinnaargumendi asemel oma teistele tugevustele, sest praktikum aitas nende osas suuremale selgusele jõuda. Teisalt näitas teiste ettevõtete kogemuslugude kuulamine kätte ka iseenda nõrkused. “Enda nõrkustega tegelemise asemel muutud ühel hetkel pimedaks ja ei pane ohukohti enam tähelegi, kuid teiste puhul torkavad need paremini silma ja teisi jälgides sai ka enda kohta nii mõndagi teada, seega on teistelt õppimine praktikumi üks olulisemaid kasutegureid,” on Rüütli veendunud. Samas oli kahju sellest, et koroona-ajastule omaselt toimusid kõik ühistegevused virtuaalselt ning ära jäid huvitavad jätkuvestlused kohvitassi taga.
Meeskonnana osalemine on suur eelis
Praktikumis osalejal soovitab Rüütli varuda kõvasti aega ülesannete lahendamiseks ning teemas sees püsimiseks. Iga kodutöö tulemusena valmis vaid 2-3 slaidi, kuid nende koostamiseks kulus ka 2-3 päeva. Kuid allahindlust ei tohi teha, sest just intensiivne rütm toetas Mulieresi meeskonda lõpptulemuseni jõudmisel. “Ma ei julgeks soovitada sellisel tasemel toimuvat strateegia praktikumi alles alustavale ettevõtjale, pigem sobib see formaat juba tegutsevale ettevõttele, kes otsib uut hingamist ja mõttevärskendust. Suurepärane oli see, et saime praktikumis osaleda pea kogu tiimiga – igast ettevõttest osales 2-3 inimest. Nii saab isekeskis läbi arutada kõik õppetööga seonduvad teemad ning need koheselt oma ettevõttes ka töösse rakendada. Kodutöödena sündinud dokumendid on meie ettevõttes nüüd igapäevaselt kasutuses, sest kõik tiimi liikmed mõistavad nende olulisust ja seda, kuidas sellise töökorralduseni on jõutud,” rõhutab Rüütli.
Konkreetsemaid strateegia praktikumis osalemisest tulenevaid tulemusi ootab Rüütli lähima poole aasta jooksul. “Mulieresi ootus on kiire kasv ja sellega toimetulek, ehk panustame hoogsale hüppele, mis aitab genereerida pikaajalist kasvu.” Hetkel on veel vara põhjalikumaid järeldusi teha, kuid töökorralduses on esimesed muudatused juba sisse viidud – kasutusel on eesmärgipuu ja käskivas kõneviisis koostatud tegevuskava. “Me ise ei tundnud, et oleme oma mõtetega kinni jooksnud, sest asjad ju liikusid ja toimusid.
Praktikumis osalemine aitab meil aga jõuda tulemusteni kiiremini ja läbimõeldumalt, et meie ettevõtte areng ja igapäevatöö oleks ettearvatavam,”
võtab Rüütli EASi strateegia praktikumis osalemise kasu Mulieresi jaoks kokku.