Prantsuse suurettevõtete koostöö Eesti tehnoloogiafirmadega oleks selge win-win
Prantsusmaa ettevõtted on väga avatud koostööle idufirmadega – lausa 95 protsenti Prantsuse ettevõtetest on loonud idufirmadega partnerlussuhteid uute tehnoloogiliste lahenduste arendamiseks ja rakendamiseks. Veelgi parem uudis on, et Prantsuse suurettevõtted on väga avatud koostöövõimaluste kaardistamisele Eesti idusektori tegijatega.
Koostöö idufirmadega aitab säilitada konkurentsivõimet
Kiiresti arenevate tehnoloogiafirmadega koostöösuhete sõlmimine aitab Prantsuse ettevõtetel püsida globaalses konkurentsis. Näiteks seisab sealne ehitussektor silmitsi märkimisväärse tööjõupuudusega, mis pikema aja jooksul hakkab negatiivselt mõjutama nende tootlikkust. Robootika või tehisintellekti kasutamine aitab automatiseerida korduvülesandeid ning optimeerida tootlikkust. Üks juhtivaid ehitusettevõtteid Prantsusmaal, Boygues, on juba edukalt rakendanud roboteid tunneliehituses.
Ka koroonapandeemia on kiirendanud Prantsuse ettevõtete digitaliseerimist. Kaugtöö on muutunud igapäevaseks nähtuseks alles pandeemia tõttu. Kiire üleminek digitaliseeritumale tööle on sundinud Prantsuse ettevõtteid otsima partnerlust tehnoloogiafirmadega, et aegsasti ja kuluefektiivselt rakendada personalijuhtimisega seotud tehnoloogilisi lahendusi.
Ettevõtete uuenduslikkust kestlikkuse vallas on tagant sundinud kliimamuutustest tingitud uute standardite ja regulatsioonide kehtestamine, nii on saanud survet CO2 vähendamiseks tunda mitmed Prantsuse juhtivad e-kaubanduse ettevõtted, kelle huvides nüüd on leida säästlikumaid pakkematerjale ning uusi liikuvuslahendusi.
Nende väljakutsete mõjul on hoogustunud tehnoloogiate ja innovatsiooni läbimõeldum arendamine. Heaks näiteks on siinkohal Vinci Groupi poolt 2017. aastal loodud innovatsiooniplatvorm Leonard, mis viib Vinci allüksused ja tütarettevõtted kokku uuenduslike ettevõtetega energeetika, ehituse ja liikuvusega seotud sektoritest. Valitud idufirmadele avaneb ligipääs Vinci juhtkonnale ning igakülgne tugi alates esmakohtumisest kuni lepingu sõlmimise hetkeni.
Prantsuse ettevõtted on huvitatud koostööst Eesti ettevõtetega
Prantsuse ettevõtted on laiendanud oma tehnoloogiaotsinguid kõikjale üle Euroopa, näidates üles erilist huvi Eesti vastu tänu riigi ja siinsete ettevõtete tugevale digioskuste ekspertiisile, eriti küberturvalisuse, robootika, nutika liikuvuse ja tehisintellekti valdkondades.
Eesti saaks kaasa aidata ka mõnede Prantsuse tööstusharude digitaliseerimise kiirendamisele, eriti on Eesti ettevõtete teadmised oodatud ehitus- ja tervishoiusektorites. Prantsusmaa digitervishoiu turg on kasvanud pöörases tempos, selle mahuks arvatakse täna 4 miljardit eurot. Prantsuse tervishoiuettevõtted moodustasid strateegilise partnerluse uue algatuse käivitamiseks – Coalition Next on innovatiivne platvorm uuenduslike digitervishoiulahenduste tuvastamiseks.
Eesti ettevõtetel oleks nii mõndagi kasulikku saada koostööst Prantsusmaa ettevõtetega, alates rahastamisest kuni ligipääsuni sealsete suurfirmade võrgustikele, et osaleda suuremahulistes projektides Prantsusmaal või laiemalt Euroopas. Lisaks võib koostöö suurettevõttega suurendada tuntust sihtturul ning anda lisakindlust investoritele.
Kuidas astuda järgmine samm?
Prantsusmaal toimub terve rida erinevaid üritusi, kus osalemine aitaks Eesti ettevõtjatel tutvuda sealsete innovatsioonijuhtidega ning tutvustada oma lahendusi. Pariisi ettevõtlusagentuur Choose Paris Region korraldab regulaarselt eraviisilisi kohtumisi teistest riikidest pärit idufirmade ja Prantsuse suurfirmade vahel ning EAS on sel aastal aidanud juba neljal Eesti ettevõttel osaleda sellistel kohtumistel. Järgmised kohtumiste voorud keskenduvad ringmajandusele, süvatehnoloogiatele, kliendikogemuste rikastamisele ning energeetikale. Osalemishuvi korral võtke palun ühendust EASi esindajaga Prantsusmaal.
Samuti toimub juunikuus Prantsusmaal Euroopa juhtiv idufirmadele ja tehnoloogiatele pühendatud sündmus Vivatech, mis meelitab igal aastal üle 140 tuhande külastaja ning kus osalevad mitmed suurettevõtted, nende seas näiteks LVMH, Orange või Thales. Seal osalemine annaks Eesti ettevõtetele hea võimaluse Prantsusmaa tehnoloogiajuhtidega kohtumiseks.
Lisaks korraldab EAS Prantsusmaal ka teisi üritusi Eesti tehnoloogiavaldkonna tutvustamiseks. 7. aprillil toimuval webinaril tutvustavad oma tehnoloogiaalaseid väljakutseid kaks juhtivat e-kaubanduse gruppi, Cdiscount ja Veepee. Veebiseminarile järgneb ka privaatsem võrgustumisüritus – mõlemale sündmusele oodatakse eelkõige e-kaubanduses kasutatavaid tehnoloogialahendusi pakkuvaid Eesti ettevõtteid.
Üritusi Eesti ettevõtete tutvustamiseks on kavas teisigi, huvi korral võtke palun ühendust EASi esindajaga Prantsusmaal:
Steve Cesse
Ekspordinõunik (Prantsusmaa)
E-post: [email protected]
Mobiil: +33 (0)7 65269402
Keeled: prantsuse keel, inglise keel