Vaata peasisu

Parim praktika: EASi arenguprogramm aitas Axinomil leida tootekeskse fookuse

EASi ja KredExi ühendasutus
29. august 2019
4 min

Oma valdkonnas ainulaadse oskusteabe omamine on hea konkurentsieelis, kuid kas sellest alati piisab ka elujõulise ärimudeli ehitamiseks? Rahvusvahelise haardega tarkvaraarendusettevõte Axinom suutis tänu EASi arenguprogrammile end välja võidelda projektipõhisest tegevusest ning asendada see skaleeritava tootepõhise ärimudeliga, mis tagab majandusliku kindluse ning laienemisvõimalused palju laiemas ulatuses. Axinom Eesti tegevjuht Oleg Knut selgitas seda lähemalt. 

Millega Axinom täpsemalt tegeleb? 

Axinom on Saksa ettevõtjate poolt asutatud tarkvarafirma, mis tänaseks tegutseb Saksamaal, Ameerika Ühendriikides, Sri Lankal ja Eestis, kus toimub suurem osa arendustegevusest. Toimetame väga kitsas nišis, peamiselt loome meelelahutustarkvara, mida kasutatakse videovoo edastamiseks, videomaterjali kaitsmiseks ning salvestamiseks ja töötlemiseks. Selles valdkonnas oleme tänaseks tegutsenud juba üle 10 aasta ning meie klientide seas on maailma suurimad meelelahutusettevõtted, kuid samuti ka transpordifirmad – meie tarkvara kasutatakse muuhulgas lennukites, rongides ning bussides. Omame vastavat ekspertiisi, et aidata kliente individuaalsete rätsepatööna valmivate lahenduste kui ka standardlahendustega. 

Millest lähtub tootearendusprotsess teie ettevõttes?

 Axinom saigi alguse ühest konkreetsest tootest, mis aitas meil turgu võita. Tarkvaraarenduse efektiivselt ja paindlikult tegemiseks on vaja konkurentsieelist, mis saab põhineda vaid konkreetselt toimival mudelil. Iga kliendi jaoks eriprojekti nullist arendamine eeldab väga suurt aja- ning ressursikulu, seega on oluline luua platvorm, millele erilahendusi ehitada. Alustasime veebihaldustootega, mida me küll edasi ei ole arendanud, kuid selle mootorit kasutavad siiani paljud veebilehed. Üritame kõikides valdkondades luua mitu toodet, mis aitavad klientide jaoks lahendusi luua – sellele vundamendile on lihtsam ehitada ning saame seda teha kiiremini ning soodsamalt kui peamised konkurendid. Nii on meie põhitooteks kujunenud meediahaldussüsteem Axinom CMS, mis võimaldab küll luua klientidele erilahendusi, kuid palju säästlikumalt kui teised. Axinom DRM keskendub video kaitsmise ja krüpteerimise turvalahendustele, et meie kliendid saaksid edastada sisumaterjali, mis on rangete autoriõigustega piiratud, näiteks Hollywoodi kassafilmid. 

Tegutseme väga aktiivselt lennundusmaailmas, kus on oluline andmete sünkroniseerimine ja edastamine punktist A punkti B ka olukorras, kui puudub püsiv andmeühendus – piltlikult öeldes on andmed (näiteks filmid) hoiustatud kas serveris või pilves, kuid lennuk ei ole ju kogu aeg selle serveriga ühenduses, kuigi filmi tahaks ju lennureisil vaadata katkematult. Ehk meie lahendus aitab teil lennukis nautida meelelahutust ka siis, kui neid andmevooge ei ole võimalik kogu aeg ühtlase jadana kätte saada. 

Kuidas aitas EASi arenguprogrammis osalemine Axinomi?

 Tänu arenguprogrammis osalemisele toimus meie ettevõtte ärifilosoofias murranguline muutus. Tundsime, et hakkame fookust minetama. Tootearenduse puhul peame olema väga tähelepanelikud, et me ei jääks vaid erilahenduste tootmise lõksu, sest see koormab ettevõtte ressursse oluliselt rohkem. Tõsi, meie ettevõtte käive küll kasvas, kuid kasumlikkus ning efektiivsus ei olnud sellisel tasemel, mis oleks meie omanike ootustele vastanud. Arenguprogramm aitaski meil eelkõige fookust tagasi tuua ning muutuda rohkem tootekeskseks. Eriprojektidega tegelemine ei olnud meie oskusteabe parim kasutusviis, sest tihti tuleb palju tööd taas nullist ära teha. Liitusime EASi arenguprogrammiga pea kaks aastat tagasi ning kuigi esmapilgul ehmatas paberimajandus meid pisut ära, mõistsime peagi, et ka ettevalmistustööd aitasid meil paremini mõista oma ettevõtte seisu ning perspektiivi. Kogu protsessi käigus läbisime mitmeid arenguetappe ka firmasiseselt. Me ei ole veel sealmaal, et me tooted toimiksid standardiseeritult, kuid oleme sinnapoole teel. Täna on meie toodete erilisus ning turundus juba oluliselt parem, kui kaks aastat tagasi. Arenguprogramm oli selles protsessis määrava mõjuga. Tänu tootekesksele lähenemisele on meil oluliselt hõlpsam ka messidel osaleda, sest müüme tooteid, mitte enam erilahendusi. 

Millised on Axinomi kogemused messidel osalemiselt?

Nagu mainisin, on tänu uuele strateegiale ka messidel osalemine muutunud palju tõhusamaks. Koos EASiga osalesime Barcelonas Mobile World Congressil, kus olime ka varem olnud esindatud, kuid mitte stendiga. Saime külalisi kutsuda Eesti boksi, mitte ei pidanud enam leppima kohtumisi kokku nö. võõral pinnal. Seekordne osalemine oli palju huvitavam, saime väga ootamatuid, kuid väga häid kontakte ning tänu suure pildi nägemisele mõistame turgudel toimuvat palju paremini. 

Milliseid välisturge sihite? 

Meie äri olemus on väga globaalne, seega püüame oma sihte seada suurematele turgudele, kus meie toodetele võiks olla rohkem kliente. Hiljuti võtsime EASi ekspordinõunikuga ühendust India teemal, oleme selle turu osas väga elevil. Hoiame kontakti ka Ameerika Ühendriikide suunal, alles äsja väisasime seda koos peaministrit saatnud äridelegatsiooniga. Ka Saksamaal oleme saanud tänu EASi kohalikule esindajale väga väärtuslikke kontakte. Praegu on just õige aeg tegutsemiseks, sest meie valdkonnas on käimas tehnoloogiline revolutsioon, seega tuntakse meie vastu suurt huvi. 

Axinomi kogemused koostöö osas EASiga on väga positiivsed, sest alati oleme saanud abivalmitelt EASi esindajatelt kasulikku infot, kontakte ning oskuslikke suuniseid. 

Jaga postitust

Tagasi üles