Vaata peasisu

Märtsis toimub Eesti tähtsaim ekspordikonverents

EASi ja KredExi ühendasutus
28. veebruar 2020
3 min

18.märtsil korraldavad EAS, Swedbank ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda aasta kõige mõjukama ekspordikonverentsi Made In Estonia, kuhu on oodatud kõik Eesti eksportijad, kes soovivad õppida teiste edulugudest ning kohtuda EASi ekspordinõunikega.

EASi ettevõtluse keskuse juht Tanel Rebane usub, et just ekspordinõunike kohalolek motiveerib ettevõtjaid konverentsile tulema. “See on esmase kontakti loomiseks hindamatu võimalus –  ühes ruumis on korraga meie kõikide sihtturgude eksperdid, kellega saab kaardistada erinevate riikide sobivust järgmise ekspordi eduloo sihtkohana.” Reeglina sihtriikides resideeruvad ekspordinõunikud pakuvad Eesti ettevõtete geograafilise mastaabi laiendamisel kuldaväärt abi, mis aitab sihile jõuda nii juba eksportivatel ettevõtjatel kui ka esmakordselt eksporditurgudele sisenejatel. Huvilistel avaneb võimalus kohtuda iga nõunikuga 10 minutiks ning leppida kokku edasised kohtumised konkreetsemate plaanide tegemiseks.

Foto: Made in Estonia 2019 konverentsi avamine | Allikas: Ekspordikonverentsi veebileht

Konverentsi laiem eesmärk on tutvustada viimaseid arenguid Eesti tööstussektoris ning ühiselt arutada ekspordi- ja majanduspoliitika arengute üle, rõhutades ettevõtjate vajadusi ning vahetades kogemusi. Rebase sõnul on Made In Estonia konverents see koht, kus saab esitada otsustajatele keerulisi küsimusi ning suunata diskussiooni vajalike teemade osas. “Eesti eksportivad tööstusettevõtted seisavad silmitsi olukorraga, kus tööjõu kallinedes sulavad kasumimarginaalid välisturgudele müümisel lausa ohtlikult õhukeseks,” selgitab Rebane.

Kuidas seejuures tagada ettevõtte toimimine pikemas plaanis? Siin on kahtlemata abiks kaasaegse tehnoloogia kasutamisega kaasnevad võimalused ning tõhus tootearendus, kuid kuidas hinnastada toodet selliselt, et säilitada konkurentsivõime? Tihti ootavad Eesti ettevõtjate välispartnerid tarnijalt paremat toodet, kuid soodsamat hinda. Made In Estonia ekspordikonverentsi esinduslik vestluspaneel koosseisus Jaen Uussalu (Plaat Detail OÜ), Leida Kikka (Samelin AS), Rolf Relander (Bellus Furniture OÜ) ja Priit Kallas (Iglucraft OÜ) püüab Kaarel Mikkini vedamisel leida nendele küsimustele vastuseid, keskendudes väärtuspõhisele hinnastamisele ja selle komponentidele. Tähelepanuta ei jää teisedki põnevad teemad – kuidas on kõige parem tuvastada oma toote tegelikku väärtust kliendi jaoks, millist rolli mängib turundus tööstusettevõtte jaoks ning mis ehk intrigeerivaim: kas hinnastamisel võib veel mingit rolli mängida Eesti kuvand endise sovjetibloki osana?

Edu saavutamiseks on võtmetähtsusega loo jutustamise oskus, sest oskuslikult esitatud ärilugu võib avada tee uutele eksporditurgudele ning aidata murda välja madala hinna poolest eelistatud allhankija staatusest. Ekspordikonverentsil esineb ettekandega Steve Rawling Suurbritanniast, kes on varem koolitanud ja nõustanud Eesti ettevõtteid ka EASi projektide raames. Seega on kogenud koolitajal väga head teadmised Eesti ettevõtetest ning nende kitsaskohtadest lugude kasutamisel turunduses ja brändiloomisel.

Lisaks räägivad konverentsil oma edulugudest kõrgtehnoloogia müügi ilmekaima näite Skeleton Technologies juht Taavi Madiberk ning loo müümisest hinna asemel Priit Kallas Iglucraftist. Kes meist ei oleks kuulnud Eesti saunatootjast, mille klientide seast võib leida maailmakuulsaid nimesid nagu Guy Ritchie, David Beckham või Gordon Ramsay? Aga kui palju need saunad tegelikult maksavad ja kuidas on kuulsuste soovitused mõjutanud ettevõtte hinnapoliitikat ja turundust, teavad vähesed.

 

Jaga postitust

Tagasi üles