Made In Estonia ekspordikonverents lahkab Eesti ekspordi võtmeküsimusi
Kust tuleb raha? Mikrotasandil on sellele küsimusele mitmeid koduseid vastusevariante, kuid makromajanduslikult on selleks peamiselt eksport – seega peaks Eesti ekspordi käekäik korda minema kõigile, sest eksport moodustab Eesti SKP-st rohkem kui kolmveerandi. Milline on olukord Eesti ekspordiga? Seda küsimust asubki lahti mõtestama 29. oktoobril toimuv EASi, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ja Swedbanki korraldatav ekspordikonverents Made In Estonia.
Kolmandat korda toimuv ekspordikonverents on sel aastal olude sunnil veidi teistsugune. Ajastule kohaselt oleme seda korraldamas hübriidkonverentsina, kus tänu videoülekandele on senisest enamatel ettevõtjatel võimalik aruteludest osa saada. Toome kokku avaliku ja erasektori säravaimad esinejad ja räägime ekspordist sellisena, nagu ta sel erakordsel 2020. aastal on.
Kevadel meid ootamatult tabanud koroonakriis ei ole lasknud kellelgi rahulikult atra seada. Pea kõik maailma riigid on nuputamas leidlikke võimalusi oma ekspordimahtude taastamiseks. Seega võistleme maailmaturul atraktiivsete eksporditurgude osas senisest veelgi tihedamas konkurentsis. Võidavad need, kes suudavad paremini ära kasutada oma kohanemisvõimet ja riiklikku tugivõrgustikku.
Sellel keerulisel aastal on väga suur osa ettevõtetest suutnud jätkata oma eksporttegevust vägagi muljetavaldaval tasemel. Siin on oluline roll on ka EASi teenustel. Meie nõustamiste maht on esimesel poolaastal kasvanud mullusega võrreldes ligi kolmandiku võrra, Aasia turgudel on nõustatud ettevõtete arv kasvanud koguni 45 protsenti.
Koroonakriis on mitmete ettevõtete eduloo algus. Endine BBC teleajakirjanik Steve Rawling on EASi partnerina töötanud suure hulga Eesti ettevõtetega ning räägib konverentsil sellest, kuidas koroonaajastu õppetunde lugudeks vormida ja neid veenvalt jutustada.
Nii nagu kõik maailma riigid keskenduvad oma majanduste toetamisele, on oluline ka Eesti riigi tugi ettevõtetele – ehk kuidas suunata ressursid võimalikult kiiresti õigetesse sektoritesse, et sellest sünniks kasu ka peale kriisi. Sellest, kuidas saab Eesti riik kaasa aidata ekspordihuviga ettevõtete kasvuambitsioonidele, räägib konverentsil Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi majandusarengu asekantsler Viljar Lubi. Eesti fookuses on eelkõige osalemine digi- ja roherevolutsioonis. Lisaks kuulebonverentsil värskeimat infot EASi ekspordinõunikelt ning praktilisi kogemuslugusid eksporditurgudel karastunud ettevõtjatelt.
EASi missioon konverentsi kaaskorraldamisel on väga selge – Eesti majandus areneb läbi ekspordi ning Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusel on väga oluline roll majandusarengu hoogustamisel. Hoolimata kriisist on ekspordivõimalusi üle maailma ning pakume EASi poolt veelgi enam tuge, et aidata ettevõtetel ekspordivõimalusi leida ja realiseerida. Selleks on meil ekspordinõunikud, kasvuprogrammid, Aasia keskus, messid, meistriklassid, intellektuaalomandi teenused, ekspordipartneri otsing, rahvusvaheliste ekspertide kaasamise programm ja veel palju muud.
Rohkem infot juba 29. oktoobril toimuva ekspordikonverentsi kohta leiad siit: https://ekspordikonverents.ee/
Made in Estonia konverentsi toimus Euroopa Regionaalarengu fondi rahastuse toel.