Vaata peasisu

Lühikoolitused – olulised vastused ekspordi- ja tootearendusküsimustele vaid päevaga

EASi ja KredExi ühendasutus
23. november 2017
3 min

Pidevas muutumises ekspordi- ja tootearendusmaailmas tuleb kursis olla viimaste trendidega, mille puhul on abiks Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) pakutavad ühepäevased praktilised koolitused.

Kokku on EASil kümmekond lühikoolitust, kust saab teadmisi nii enda toote arendamiseks vastavalt sihtgrupile kui ka selle viimisest eksportturgudele. Näiteks „Tootearenduse ABC“ tutvustab tootearenduse ja tootearendusplaani eri etappe. E-kaubandusest ja -poodidest rääkival koolitusel tutvustatakse veebipoodide eeliseid ja puudusi, samuti logistikat ning tarnetingimusi. Koolitused viiakse läbi aktiivõppe vormis, kus õpitud teooria kinnistatakse praktiliste ülesannete lahendamise ning grupitöö käigus.

„Osalejad on praktikud, kellest paljud inspireerivad ka teisi oma kogemuste ja lugudega,“ julgustab üks koolitajatest, Anu-Mall Naarits, kes annab koolitust „Toote kohandamine välisturule minekuks“.

Naarits kinnitab, et EASi koolitustel osalevad alati särasilmsed ja innukad ekspordihuvilised, kes saavad lisaks teadmistele ka uusi kontakte koostööks oma grupikaaslaste hulgast.

Eelnevaga nõustub ka Ampstükke tootva ettevõtte Amoor OÜ juhataja Margit Kimmel, kes ise samal koolitusel osales.

„Osaleda tuleks mitmel põhjusel: koolitused on ka alustavatele ettevõtetele kättesaadava hinnatasemega ning väga hea kvaliteediga, st lektorid on pädevad, professionaalsed praktikud. Vähem on teooriat ja rohkem näiteid igapäevaelust,“ lisab Kimmel, kes peab eriti oluliseks, et omavahel räägitakse ka raskustest, millega ettevõtja peab silmitsi seisma.

Valida saab eri tasemete vahel ehk koolitusi on nii alustavatele kui ka keskmise suurusega ettevõtetele, algajatele turundajatele ja müüjatele kui juba kogemusega eksportijatele, loetleb Kimmel.

„Kohati saab kiirkokkuvõtte ühe päevaga mõne ülikooli terve semestri ainest. Koolitused annavad julgust alustada ja ka edasi minna, kindlust ja mõtteid arendustegevuseks,“ kinnitab ettevõtja, tuues välja veel ka suhtlusvõrgustiku laienemise ja vaatenurga muutumise. „Teised ettevõtjad maadlevad vahel üsna sarnaste teemade või probleemidega, seega teinekord saab kinnitust, et tegu ongi loomuliku arenguetapiga, kust edasi liikuda.“

Varasemalt palgatööd teinud Kimmel meenutab, et ettevõtjaks hakates pelgas esiti, kas jaksab endale seminare lubada. „Nüüd, olles mitmeid aastaid ise ettevõtja, võin hea meelega jagada oma positiivset kogemust – poleks unistada osanudki, et on võimalik osa saada sellisest külluslikust valikust! Tänu EASile ja eri programmide koostajatele-läbiviijatele,“ ütleb ta rõõmsal meelel.

Enda kogemusest lähtudes soovitab ta EASi koolitusi kõigile ettevõtjatele.

„Lisaks koolituse ajale kasutatakse aktiivseks network’imiseks ära ka kõik kohvi- ja lõunapausid,“ lisab Naarits, kelle sõnul on koolitused praktilised ning annavad palju uusi mõtteid. „Kuna koolituste hind on soodne, soovitan tulla ka neil, kellel võib-olla ei olegi konkreetset pakilist küsimust, vaid huvi teada saada ekspordi või tootearenduse parimaid kogemusi, praktikaid ja õppetunde praktikutelt.“

Koolituste kohta leiad lisainfot meie kodulehelt.

Ekspordi- ja tootearenduse valdkonna koolituste elluviimisel on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse partneriteks Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ning Marketingi Instituut.

Jaga postitust

Tagasi üles