Vaata peasisu

Kümme loomemajanduse ettevõtet panid paika oma arenguplaanid

EASi ja KredExi ühendasutus
8. juuni 2023
3 min

Eile lõpetasid kümme ettevõtet EASi ja KredExi loomeettevõtete arengukava praktikumi, mis andis neile teadmised ja oskused strateegilisest planeerimisest ning esmase oskuse neid enda ettevõtte arenguks kasutada ning samuti esmased teadmised ja oskused finantside vallas.

„Eesti loomemajandus on stardijoonel, kust tuleb nüüd püsti tõusta ja jooksma hakata. Loomingule lisaks on hakatud üha enam nägema majanduse poolt ning on oluline jõuda ettevõtetel ekspordikõlbulikuks ning suunduda Eestist väljapoole,“ sõnas EASi ja KredExi loomemajanduse teemajuht Kadi Haljand.

Tema sõnul on arenguruumi nii koostöö suurendamise loomemajanduse erinevate valdkondade vahel kui ka loomemajanduse ja teiste sektorite vahel. „Hea oli näha, kuidas erinevate valdkondade ettevõtted juba programmi käigus ühisosasid leidsid ja teineteist toetasid. Moebrändidele saavad toeks olla produktsiooni ja brändingu agentuurid ning teadusliku psühholoogiat meelelahutuslikult pakkuv Psühhobuss võib olla väga edukalt näiteks üritusturunduse ettevõtte partner,“ selgitas Haljand.

Peale oma arenguplaanide tutvustamist valisid grupiliikmed ise kõige silmapaistvamateks Woolishi ja Sync Media, kelle juhi Elisa Aviku sõnul tulid nad praktikumi teadmiste ja strateegia järele, aga said lisaks sellele ka hindamatut julgustust, emotsionaalset tuge ja kontakte.

„Kui ambitsioon on suur, aga tunne selline, et kas ikka on võimalik sinna kuidagi jõuda, siis tuleb teha paus teha ja vaadata otsa hetke võimalustele ning kavandada oma järgmised sammud. Seda ei pea üksi tegema ning kui nägin, et selline programm on avatud ei mõelnud ma kahte korda. Tasemel mentorid ja professionaalsed praktikumi korraldajad ja läbiviijad lõid praktikumi vältel ülihea keskkonna tõhusaks aruteluks, katsetamiseks ja arenguks,“ rääkis Avik, kes on oma ettevõttega muuhulgas näiteks dokumentaalseriaali „Tanel ja kanad“ tootja.

Tema sõnul on loomemajandus on majandusharu nagu iga teinegi ning programm aitas paremini mõista oma ettevõtte nišši ja arendada välja uusi teenuseid. „Loomingulisus ja selle majandamine on olnud seni minu igapäevaelus nagu spektri eri otsad, mida ma olen proovinud kuidagimoodi tasakaalustada. Tele- ja meediatoodangus, mida ma tihti ühteaegu nii loovjuhin kui produtseerin, võidab enamasti see loominguline pool – aga see ei peaks nii olema,“ selgitas Avik. Ta lisas, et liigub arengukava koostamise läbinuna edasi palju suurema enesekindluse ja selgusega.

Programmis osalesid: Brand Solutions, Faar Music, Franzraver, Greator Productions, Kritsel, Psühhobuss, Punktiir, Soulteam, Sync Media ja Woolish Knitting.

Selle aasta teises pooles avanevad EASi ja KredExi ühendasutuses kaks loomemajanduse ettevõtetele suunatud toetusmeedet: arenguplaani toetus ja eksporditoetus.

Jaga postitust

Tagasi üles