Vaata peasisu

Kuidas luua koostööpartneriga parem kontakt?

EASi ja KredExi ühendasutus
28. veebruar 2023
3 min

E-kirjadele ei tule vastust. Telefonikõnedele ei vastata. Võtmeisikute kontakti on raske leida… Nii mõnigi Eesti ettevõte on silmitsi seisnud probleemidega, mis puudutavad kontakti võtmist võimaliku koostööpartneriga. Siin on seitse head näpunäidet, kuidas sellest barjäärist üle saada.

Välisturule laienemine on igati teretulnud ja loomulik viis kasvamiseks. Muidugi tuleb esmalt uurida sihtriiki, potentsiaalset nõudlust ühe või teise toote-teenuse järele ja määratleda kliendid, aga kohe seejärel on järgmine samm kontakti loomine uues riigis.

Suhtluskanalite avamine peaks ju lihtne olema, eks ole? Tegelikult avastavad mõnedki Eesti ettevõtted aga, et välisfirmadele saadetud e-kirjadele on raske vastust saada. Tihtilugu ei võeta ka kõnet vastu ega helistata tagasi. Miks see nii on? Hankejuhid ja teised võtmeisikud saavad tohutult palju kirju ja telefonikõnesid, ka neid, mis tulevad nende jaoks tundmatutelt ettevõtetelt ja müügiinimestelt nii kodu- kui ka välismaalt. Kui e-aadress lõpeb .ee-ga või telefoninumber algab numbriga +372, siis on kiri või kõne ilmselgelt välisfirmalt ja elu näitab, et neile vastatakse harvem. Samuti tasub meeles pidada, et mida suurem on ettevõte ja mida kõrgemal ametkohal inimene on, seda keerulisem on temani jõuda. Suurfirmade tippjuhtidel on sageli ka assistendid, kes toimivad n-ö väravavahina.

Seitse nõuannet, kuidas barjäärist üle saada

  1. Uuri täpsemat infot sihtettevõtte kohta. Kas ja millega nad on viimasel ajal uudistes silma paistnud? Millised on nende kuumad teemad? Kes on võtmeisikud?
  2. Lisaks ettevõtte kodulehele otsi kontakti LinkedIni kaudu. Sõnum peaks olema lühike, nii jääb su nimi nende radarile.
  3. E-kiri peaks samuti olema võimalikult lühike (pool või maksimum üks lk). Tutvusta kokkuvõtvalt oma ettevõtet, märgi ära, et plaanid mõne päeva pärast telefoniga ühendust võtta. See aeg ei tohiks olla pikem, muidu unustatakse su sõnum ära.
  4. Nutikas on saata e-kiri mitmele inimesele samas organisatsioonis – nii on vastuse saamine tõenäolisem. Jällegi, vaata, et sõnum oleks personaalne, muidu rändab see rämpsposti.
  5. Tee (video)kõne kindlasti kokkulepitud kuupäeval. Väldi müügijuttu.
  1. Kui ikka ei õnnestu kedagi kätte saada, siis proovi nii, et saadad 10–15-sekundilise personaalse videosõnumi meeldetuletuskirjas. Vaata näidisvideot. Jälgi, et video maht ei oleks suur (alla 10 Mb), muidu ei pruugi see kohale jõuda. Videosõnum on väga võimsa mõjuga, sest nüüd on sinu e-kirjal ka nägu. Sa pole enam anonüümne, mis tähendab juba suuremat usaldust.
  2. Eelista helistamist ning tee seda ikka ja jälle, kui ei õnnestu kontakti saada. See on parem, kui jätta sõnum, kus sa palud tagasi helistada. Kui üldse, siis kirjutage sõnumis, et helistate ise hiljem tagasi. Oluline on järjekindlus!

Kui kontakt on aga saavutatud, siis on hea, kui teil on korralik esitlus, ettevõtte ja tootetutvustus kohe varrukast võtta. Ja teekond võib alata!

 

Jaga postitust

Tagasi üles