Vaata peasisu

Juhtide mentorprogramm andis Mulieresele uue hoo ja julgustas väärtustest selgemalt rääkima

EASi ja KredExi ühendasutus
30. mai 2024
4 min

Eelmisel aastal võttis looduslikke puhastusvahendeid tootev Mulieres osa EASi ja KredExi ühendasutuse 6-kuulisest juhtide mentorprogrammist, mis keskendub ambitsioonikuse kasvatamisele ning ettevõtte kasvuvõimaluste leidmisele. Nüüd, aasta hiljem, analüüsib oma kogemust ja programmist saadud teadmisi ettevõtte tegevjuht Karel Rüütli.

Mulierese tegevjuhi Karel Rüütli sõnul sai ta juba esimesel kohtumisel aru, et on sattunud inspireerivasse ja toredasse seltskonda. “Mentorite profiil oli rikkalik, palju erineva tausta ja reaalse elukogemusega endised ning praegused juhid. Ambitsioonikust õhkus igast osalejast ning teadsin, et tõotab tulla põnev programm,” rääkis Rüütli oma esimesest muljest.

Teemadering, millest programmis räägiti, ulatus Rüütli sõnul IT-st, e-poodide arendamisest ja eksportturgudele sisenemisest kuni müügi korraldamise ja ettevõtte personali koolitamiseni välja. “Inspireerivad olid erinevad arutelud ja kogemuslood nii mentorite kui ka mentiidega ning töötoad olid sisukad, mistõttu on raske ühte teisele eelistada,” selgitas ta.

Juhtide mentorprogramm aitab osalejal kasvada juhi ja ettevõtjana ning leida vastused ettevõtte kasvuks vajalike eesmärkide seadmiseks, ärimudeli arenduseks, ettevõtte positsioneerimiseks, protsesside arendamiseks ja müügi, turunduse ning ekspordivõimekuse kasvuks. Ettevõtte osalev võtmeisik saab koostööpaariliseks kogemustega mentori, kellega koos kogu programmi vältel ettevõtte jaoks oluliste teemadega tegeleda ning kelle kaasabil ärieesmärke saavutada.

Uued ideed ja vaheldus argirutiinist

Rüütli sõnul andsid programmiga liitumisele tõuke nii ebastabiilne olukord maailmas kui ka soov üle vaadata isiklikud ja ettevõtte eesmärgid. Mulierese lend alustas programmiga 2022. aasta sügisel. Selleks ajaks oli seljatatud COVID ja järgnenud keeruline aeg, kus samal ajal oli probleeme nii tooraine kättesaadavuse kui ka pidurdamatu hinnatõusuga. Rüütli sõnul oli Mulieres oma kategoorias küll öko- ja sertifitseeritud puhastusvahendite turuliider, aga kõike eelnevat arvestades vajas ta isiklikus vaates värskust ja uusi ideid. Samuti pisut vaheldust igapäeva rutiinist ja keskkonnast.

Programmiga liitudes seadis ta endale kindlad eesmärgid ja soovid. “Soovisin õppida, kuidas seada uusi eesmärke ja arendada ärimudelit, kuidas muuta protsesse tõhusamaks ning mis suunas täiendada tooteportfelli ja kuidas kasvatada ekspordi osakaalu,” ütles Rüütli.

Kinnitus varasemale ja veel suurem motivatsioon

Rüütli sõnul olid nad 2016. aastal toodetega turule tulles kindla eesmärgiga pakkuda klientidele südamelähedasi tooteid ehk ökoloogilisi puhastusvahendeid – pesugeele ja üldpuhastusvahendeid. “Programm andis meile veelgi rohkem hoogu, julgustades meid selgemalt rääkima oma väärtustest ja neid edendama,” ütles Rüütli. Mulierese eesmärk on mitte ainult vähendada oma keskkonnamõju, vaid olla ka inspiratsioon teistele ettevõtetele astuma samme jätkusuutlikuma tuleviku poole. 

Juba enne programmiga liitumist, oli Mulieres oma roheesmärkidega seal, kuhu paljud ettevõtted praegu alles pürgivad – nende tooted olid looduslike koostisosadega, biolagunevad, ökopakendiga ja ringlusesse suunatavad. Mulierese toodetele on omistatud EcoCert sertifikaat, mis tõendab, et tooted on looduslikku päritolu, biolagunevad ja pakendatud jätkusuutlikult.

Ajal, mil programmis osaleti, muutusid ESG (ingl. k environmental, social, and governance) ja jätkusuutlikkuse teemad veelgi aktuaalsemaks. Rüütli sõnul tegelesid nad programmis veel enam sellega, et kõiki oma tegevusi panna kokku ühtseks SDG (ingl k. Sustainable Development Goals) dokumendiks. “Koondasime kokku, kui palju me kasutame oma tootmises taastuvenergiat, vaatasime üle kõikide toodete sertifitseerimisest tulenevad nõuded ja nii edasi,” rääkis Rüütli. “Saime aru, et ettevõtteid, kes mõtlevad nagu meie – eriti just tootmise valdkonnas – liiga palju ei ole ning see on meie väga suur eelis. Me peaks seda senisest rohkem väljapoole kommunikeerima.”

Teiste kogemused innustavad

Nüüdseks on programmis osalemisest möödas üks aasta, kuid Rüütli sõnul said juhtide mentorprogrammi ajal enamus osalejaid headeks sõpradeks ja omavahel suheldakse siiani. Lisaks toimuvad ka regulaarsed kokkusaamised tänu BDA-le.

“Kõige suurem väärtus minu kui juhi jaoks oligi see, et sain omasugustega kokku ning vahetada kogemusi ja ettevõtluses läbielatut. Tihti arvame, et meie ettevõtted on ainulaadsed, kuid tegelikult on paljudel ettevõtetel ja nende juhtidel sarnased rõõmud ja mured ning programmis osaledes saime neid jagada. Tänu sellele saime üksteiselt värskeid ideid ja innustust,” rääkis Rüütli. Ta lisas, et just teiste osalejate ja mentoritega suheldes ja nende kogemusi kuulates said nad ajendi tõsta fookusesse e-poe arendamise. Tulemusena kasvasid eelmisel aastal e-poe müügid 60%.

Kokkuvõttes on juhtide mentorprogramm andnud Mulieresele ja selle tegevjuhile Karel Rüütlile olulist hoogu ja uusi ideid ettevõtte arendamiseks. Programmi kaudu saadud kogemused ja teadmised on aidanud neil selgemalt väljendada oma väärtusi ja edendada jätkusuutlikkust.

Hetkel kandideerimist juhtide mentorprogrammi avatud ei ole, kuid huvi korral ja lisainformatsiooni saamiseks võib ühendust võtta äriarenduse projektijuhi Karl-Villiam Vaserikuga, [email protected]. Lähemalt saab programmi kohta lugeda SIIT.

Juhtide mentorprogrammi kaasrahastab Euroopa Liit.

Jaga postitust

Tagasi üles