Vaata peasisu

Järgmise viie aasta fookuses on Saksamaa ja Hiina

EASi ja KredExi ühendasutus
29. mai 2019
4 min

EAS avas uued ekspordi kasvuprogrammid Saksamaa ja Hiina suunal: näeme neil turgudel väga suurt kasutamata potentsiaali ja soovime seal Eesti ettevõtetele pakkuda suuremat abi ja rohkem teenuseid.  

6. mail kasvuprogrammide avaüritusel enam kui sajale ettevõtjale pidulikud avasõnad lausunud EASi juhatuse esimehe Alo Ivaski sõnul on eksportivad ettevõtted Eesti majanduse peamine alus. „On selge, et eksporti suurendavad ettevõtted, mitte riik ega EAS. Meie roll on koostöö algatamine ja ettevõtete toetamine sedasi, et tee uuele turule oleks hõlpsam. Selleks koondame vajalikud tegevused ja toetused ning arendame vastavalt turu spetsiifikale ja meie ettevõtete vajadustele ka täiesti uusi teenuseid,“ selgitas Ivask.

Foto: Alo Ivask kasuvprogrammide avaüritusel | Allikas: EAS

Ekspordi kasvuprogrammi moodustab kvaliteetne info turu kohta, nõustamine, partneriotsing, osalemine messidel ja kõrgetasemelistel visiitidel. Samuti pakume ettevõtetele turuspetsiifilist müügi-, tootearendus- ja turundusekspertide abi ning tegeleme riigi- ja sektoriturundusega. Kasvuprogrammi tuumaks on aastapikkune koostöö vastava turu eksperdiga, et Eesti ettevõtjad jõuaksid esimestest kontaktidest ja tellimustest suurte lepingute ning pikaajaliste kliendisuheteni.

EASi rahvusvaheliste kasvuprogrammide juhi Marge Pihlapuu sõnul on mõlema sihtturu jaoks olemas teenuste pakett ning nende tutvustamiseks eraldi veebilehed nii Saksamaa kui ka Hiina jaoks.

Foto: Kasvuprogrammide avaüritusel tutvustati ettevõtetele edasiseid plaane ja võimalusi | Foto: EAS

“Meie jaoks on oluline rääkida ka oma kaugematest plaanidest, et ettevõtjad osaksid meie abiga arvestada. Näiteks on meil augusti lõpus avanemas pikk ja põhjalik ekspordiprogramm “Missioon Saksamaa!” Esimeses etapis kutsume ettevõtjaid testima, kas nende toode või teenus sobib Saksamaa turule. Kui konsultandid näevad esmase turu-uuringu järel häid võimalusi, siis ootame ettevõtjaid juba terve aasta pikkusesse programmi, kus individuaalse nõustamise käigus pannakse paika turule sisenemise strateegia, mõeldakse läbi hinnastamine, kohtutakse Saksamaal potentsiaalsete klientidega ja osaletakse saksa turu spetsiifilistel koolitustel,” rääkis Pihlapuu. “Praegu on veel aega, et mõelda Saksamaale sobiva toote ja seda tutvustavate materjalide peale, millele toetudes konsultandid saksa turul tegutsema hakkavad. Ülioluline on ka see, et meeskonnas oleks inimene, kellel on aega Saksamaaga tegeleda ning kliendisuhteid luua ja hoida,” lisas Pihlapuu

Aasia infokeskuse juhi Kai Kreose sõnul on EASis Hiina-suunalised teenused olemas olnud juba pikemalt, kuid tulevikus on uute teenuste väljaarendamisele plaanis panna veelgi suurem rõhk. Lisaks on kavas keskenduda e-kaubandusele ja Eesti eksportööridele uute müügikanalite loomisele: “Plaanis on kasutada ära Wechati ja piiriülest e-kaubandust, et ettevõtted nii-öelda riigipaviljoni kaudu Hiina aidata. Selleks pakume ettevõtetele ka WeChati koolitust, mis kooneb viiest koolituspäevast ning mille jooksul saavad ettevõtjad end Hiina turu jaoks ette valmistada. Katame kõige olulisemad teemad alates maksudest ja riskide juhtimisest kuni Hiina tarbija eripärade ja turundusvõimalusteni. Koolituse lõpuks on igal osalejal detailne arusaam ja plaan ning võimalus kohe Hiina-suunalist müüki alustada.”

Tarkvaraarendaja ootab Saksamaa turult 5 aastaga 3 miljonit eurot käivet

Tarkvaraarendusettevõtte FOB Solutions juhi Raigo Õunapuu sõnul on nende ettevõte Saksamaa turul juba esmased kontaktid loonud ning ka esimesed lepingud sõlminud. “Kavatseme kindlasti osaleda Saksamaa ekspordiprogrammis, sest kuigi oleme teiste huvipakkuvate turgudena määratlenud näiteks USA, Nigeeria ja Lõuna-Aafrika, on meie strateegilise huvi osas hetkel aktiivne vaid Saksamaa – meil on kavas ka kohaliku äriarendaja palkamine eraldi saksa turu jaoks,” märkis Õunapuu.
Ärilise eesmärgina on FOB Solutions seadnud endale sihiks teenida järgmise 5 aasta jooksul Saksamaa turult vähemalt 3 miljonit eurot käivet, sest Saksamaa on Euroopa võimsaim majandus ning Eesti ettevõtetel tuleks kindlasti seda turgu sihtida. Ootuste osas EASile on Õunapuu konkreetne – eelkõige soovib ettevõtja brändi- ja turundustuge, messiosalustoetust, äriarenduse tuge ning täpset infot sihtturule sobiva toote defineerimiseks ja valikute tegemiseks. “Varasemad “Missioon Saksamaa!”programmid on EASi juhtimisel olnud meile edukad, samuti olen osalenud kontaktreisidel,” lisas Õunapuu, kelle sõnul on Eestil Saksamaal üldiselt hea maine, eriti tarkvara ja arendusteenuste sektoris. “Mõnevõrra raskendab usalduse tekkimist see, et Eestit kiputakse panema ühte patta Ukraina, Valgevene ja teiste idabloki riikidega – Eesti ettevõtjad peavad allhanke ärimudelist edasi liikuma väärtuspõhise ja kliendi äri edendavate teenuste ja toodete pakkumiseni, mille aluseks on eelkõige meie poolt pakutav kompetents,” rõhutas Õunapuu.

Kutsume ettevõtjaid mõtlema Hiina ja Saksamaa turule sisenemisele, kuna pakume neil turgudel järgmise viie aasta jooksul rohkem tuge ning investeerime ka riigiturundusse, et Eesti kui innovatiivse ja usaldusväärse riigi kuvandit tugevdada.

Jaga postitust

Tagasi üles