Jaapani Z-põlvkond hoidub Facebooki kasutamast
Mitmed Eesti ettevõtted on seadnud sihiks jõuda Aasia turgudele ning Jaapanit peetakse nende seas üheks huvipakkuvamaks. See on loomulikult mõistetav, sest Jaapan on nominaalse SKP arvestuses USA ja Hiina järel kolmandaks suurima majandusega riik maailmas. Partnerite leidmine on sel turul aga osutunud nii mõnegi Eesti ettevõtte jaoks ületamatuks probleemiks.
Miks? Potentsiaalsed partnerid saavad iga päev sarnaseid ettepanekuid sadadelt ettevõtetelt üle maailma ning Jaapani ettevõtted eelistavad koostööd juba tuntud toodete või kaubamärkidega, et vältida investeeringuid turundusse ning brändi ülesehitamisesse Jaapani turul.
Sotsiaalvõrgustikud on parim võimalus toodete tutvustamiseks Jaapani turule
Jaapani turule siseneda soovivatel Eesti ettevõtetel tasub põhjalikult läbi mõelda oma turuletuleku meediaplaan. Seejuures on oluline mõista sotsiaalmeedia rolli Jaapani meediamaastikul. Jaapani sideministeeriumi uuringu kohaselt on Jaapanis sotsiaalmeedia kasutamise esmaseks eesmärgiks suhtlus ning teiseks info kogumine, seega kasutatakse sotsiaalvõrgustike poolt pakutavaid suhtluskanaleid aktiivselt, koguni 80% kasutajatest kasutab sotsiaalmeediat igapäevaselt. Nii tasubki rohkem panustada reklaamile suhtlusvõrgustikes, sest see on efektiivseim vorm tähelepanu pälvimiseks. Kuid siinkohal on mõningad nüansid, mida tasub enne suurema kampaania korraldamist teada.
Kes on sihtrühmaks?
Edukaks sotsiaalmeediaturunduseks tuleks vaadata ettevõtte turundusmeetmeid linnulennult, sest nii saab selgema pildi eesmärkidest. Eelnevalt oleks hea kaaluda muude, juba algatatud digiturundusalgatuste tähendust ja rolli. Sotsiaalmeedias reklaamide avaldamise suurimaks eeliseks on sihtrühmade täpse sihtimise võimalus ning kuluefektiivne lähenemine potentsiaalsetele kasutajatele, kuid vale platvormi kasutamisel võib tulemuseks olla raha ja aja arutu raiskamine.
Alljärgnev tabel näitab sotsiaalmeediaplatvormide kasutamist erinevate põlvkondade lõikes aastatel 2016-2021. Jaapanis on selgelt näha trendi, kus nooremad kasutajad liiguvad Facebookist eemale. Teismeliste ja 20ndates eluaastates noorte poolt Facebookis veedetud aeg on viie aastaga drastiliselt vähenenud. Pildi- ja videoplatvormid nagu Instagram ja TikTok on Facebooki asendamas ning muutumas peamisteks vaba aja digitaalselt veetmise keskkondadeks noorte hulgas.
Sotsiaalmeedia kasutus põlvkondade lõikes aastatel 2016-2020
Lähenemine Z-põlvkonnale on keeruline
Üheksakümnendate keskpaiga ja nullindate alguse vahel sündinuid nimetatakse ka Z-põlvkonnaks, keda iseloomustab eelkõige asjaolu, et nad on pea sünnist saati harjunud nutitelefonide ja internetikeskkonnaga. Z-põlvkonnani jõudmine eeldab täiesti teistsugust lähenemist võrreldes teiste põlvkondadega. Tavaturunduses on levinud komme avaldada lihtsasti mõistetavaid, mõjukaid tooteid ja reklaame viisil, et võimalikult palju inimesi neid näeks.
Z-põlvkonnal on välja kujunenud teatav vastumeelsus selliste toodete ja reklaamide osas, mis püüavad meeldida võimalikult paljudele inimestele. Pigem eelistavad nad turundust, mis on suunatud ainult kitsale segmendile, tinglikult väljendades „ainult minule“. Instagram on selle põlvkonna jaoks muutunud peamiseks suhtluskanaliks sõprade vahel ning Instagrami voogreklaamid näitavad reklaame just siis, kui noor vaatab sõbra poolt postitatud lookest. Kui Z-põlvkond soovib toote kohta infot, siis ei kasuta nad selleks Google’i otsingumootorit, vaid pöörduvad pigem Instagrami poole.
Lisainfo saamiseks turundusvõimaluste kohta Jaapani turule, võtke palun ühendust meie esindajaga.
Tsubasa Yoshito
Projektijuht (Jaapan)
E-mail: [email protected]
Tel: +372 627 9418
Keeled: inglise keel, jaapani keel