Iduettevõte 7Sense välisturgudele sisenemisest: oluline on leida kindel partner ja teha ära korralik eeltöö
Eesti iduettevõte 7Sense (Seventh Sense OÜ), kes teeb koostööd Saksa telekomihiiu Deutche Telekomiga ja kes hiljutisel Saksamaa messil Embedded World osales kiibitootja Nvidia ühisstendil, räägib oma kogemusest uutele turgudele sisenemisel.
7Sense on Eesti iduettevõte, mis arendab kõrge eraldusvõimega telehaptilist nägemist, mis võimaldab pimedatel tunnetada ümbritsevat keskkonda puudutuste kaudu. Uurisime 7Sense müügi- ja turundusdirektor Madis Päevalt, kui keeruline on olnud välisturgudele sisenemine ja millised on ettevõtte tulevikuplaanid.
Millega tegeleb iduettevõte 7sense? Mis on teie toode/tooted?
7Sense loob pimedatele mõeldud peas kantavat telehaptilist seadet, mille abil tunnetab kasutaja enda ümber olevat keskkonda läbi puudutuste. Oleme arendanud haptilise materjali, mis suudab tõlkida ümbritsevaid objekte, liikumisi, kiiruseid ja distantse läbi puududuste. Sajad rõhupunktid, mis omavahel suhtlevad, loovad kasutajale „haptilise pildi“, mille abil kasutaja saab kergema vaevaga liikuda ja ümbritsevaga suhelda.
Millistel turgudel 7sense täna juba on? Milliseid järgmisi turge sihite ja miks just need?
Meie seade ootab hetkel CE märgise saamist, millega saame ühele poole loodetavasti juba juunikuus. Hetkel oleme leidnud omale strateegilised partnerid nii Hispaanias kui ka Norras. Lisaks nendele riikidele on meie peamisteks turgudeks veel valitud Saksamaa ja Inglismaa. Meie põhiriigid, Hispaania, Saksamaa ja Inglismaa, on valitud ühelt poolt turu suuruse poolest ja teiselt strateegiliste võimaluste tõttu, mis meil läbi äriarenduse tekkinud on.
Olete nüüd lühikese aja jooksul külastanud mitut messi Saksamaal – millised on messidel käimiste tulemused ja teie kogemused/õppetunnid nendest messidest?
Tulemused on olnud pigem head – 7Sense tehnoloogia puhul on inimeste huvi alati suur ja esimesed uudistajad juhatavad alati ise oma tuttavaid meie laua juurde. Midagi oluliselt valesti läinud ei ole, kuid oleme aru saanud, et korraliku toote demomise puhul on meil mõistlikum valida alati koht, kus väga suurt rahvamassi ei ole. See tuleb meie toote eripärast. Teine oluline punkt on põhjalik ettevalmistus, mida me oleme alati silmas pidanud, seda nii kokkusaamiste osas kui ka esitlusala korraldamise poolelt. Ettevõtted ei pea ilmtingimata jagama välja nänni, kuid mõistlik on alati korraldada enda esitluskoht nii, et oleks midagi interaktiivset teha.
Olen ise kõrvalt näinud teisi ettevõtteid, kes igavlevalt laua taga istuvad ja isegi ei proovi inimestega suhelda. Nii võib jäädagi mulje, et messidel käimine on kulukas ja ebaefektiivne tegevus.
7Sense müügi- ja turundusdirektor Madis Päev tutvustab messil pimedatele mõeldud peas kantavat telehaptilist seadet.
Mida ütleksite/soovitaksite mõnele teisele Eesti ettevõttele, kes täna tegutseb veel Eestis, aga mõtleb laieneda ka väljapoole Eestit?
7Sense vaatas algusest peale välisturge, sest Eesti on meie jaoks liiga väike turg. Oma kogemuse põhjalt tahan rõhutada, et välismaale sisenedes tuleb väga hoolikalt valida partnereid, kellega koostööd teha – tuleb leida strateegilised partnerid, kes on nõus ka ise oma ressursse investeerima, et ettevõte saaks turule edukalt siseneda. Meie kogemus EIS-iga on olnud suurepärane võimalus avada uksed õigete partnerite leidmisele.
Mis kasu oli 7sense-il EISi ekspordinõuniku Tiina Kivikase teenuse kasutamisest Saksamaa turu suunas? Kas soovitaksite suhelda eksportida soovivatel ettevõtetel ekspordinõunikuga sihtturu riigis, et teha järgmisi samme turul? Miks?
Tiinaga kohtusime Nürnbergis messil Embedded World. Ta nägi meie seadme puhul turupotentsiaali ja arutasime, mis võimalused oleksid EIS-il meid aidata seoses järgmise Frankfurdi messiga SigthCity. Tiina aitas meil teha esimese kontakti potentsiaalsete klientide ja partneritega. Minu jaoks oli kõige üllatavam see, kui palju kokkusaamisi Tiina meile organiseeris ja mul on hea meel tõdeda, et kõik kohtumised said ka messil realiseeritud.
Kindlasti soovitan ma kõikidel Eesti ettevõtetel teha rohkem koostööd riigipoolsete võimalustega, kuid see ei ole võluvits, mis edu toob. Ennem tuleb ise suurem eeltöö ära teha, et aru saada, kuidas EIS sind aidata saab. Oma soovides tasub olla väga konkreetne ja tulemus mõõdetav. Kui su ettevõte ei ole rahvusvaheliselt veel tuntud, siis tasub kasutada kõiki võimalusi, mis annavad su ettevõttele rohkem usaldusväärsust ja EIS-i poolne vahesuhtlus aitab seda suurepäraselt luua.
*7Sense teeb koostööd hubraum-iga, mis on Deutsche Telekomi tehnoloogiainkubaator. Loe selle koostöö kohta rohkem SIIT.
Hea ettevõtja! Kui ka Sind huvitavad Saksamaa turu võimalused, siis võta palun ühendust meie kohapealse ekspordinõuniku Tiina Kivikasega.