Vaata peasisu

Hiina ostujuhtidega virtuaalselt kohtunud Eesti toidutootjad said kuldaväärt teadmisi

EASi ja KredExi ühendasutus
28. aprill 2022
3 min
A view to an oriental skyline in China.

24. märtsil korraldas EAS koostöös Hiina-Suurbitannia ärinõukoguga virtuaalse kontaktürituse Eesti ja Hiina ettevõtjate vahel. Igale Eestist osalenud ettevõtjale avanes võimalus kohtuda nelja Hiina ettevõtte esindajaga, et neile tutvustada Eestit, siinset kordumatut loodust ning sellest tulenevaid tervise- ja kvaliteedieeliseid toidusektoris. Ühtlasi said osalejad ka selgema ülevaate Hiina turu toitumise ja tervislikkuse trendidest.

Osalenud viie Eesti ettevõtte esindajate jaoks oli taoline „Kohtumine ostjaga“-tüüpi üritus vajalik, et hoida ärivõimalusi Hiinas aktiivsetena. Snäkitootja Balscnacki hinnangul oli B2B-kohtumiste tase kõrge nii korralduslikult kui ka Hiina kontaktide taseme poolest, mis aitab loodetavasti kaasa koostöö ja kasumliku müügi edenemisele Hiina suunal. Ka mahlatootja Semu ekspordi- ja müügijuht Tarmo Prangel oli samadel põhjustel positiivselt meelestatud Hiina turul edasi liikumise osas. „Saime Hiina osalejatelt väga häid nõuandeid, kuidas Eesti ettevõttena Hiina turule sisenema peaksime ning miks on nemad huvitatud just Eesti toiduainete importimisest,“ selgitas Prangel.

Pilt: Kuvatõmmis kohtumisest Hiina ostujuhtidega

Hiina noored on teadlikumad tarbijad – võimalus Eesti nišitootjatele

Eesti toiduaineid iseloomustavad väga spetsiifilised ja ainulaadsed jooned, mis võivad tuleneda nii loodusvaradest, kohalikest tavadest või tootmistehnoloogiast. Eesti tooted on kõrge kvaliteediga ning kuuluvad pigem nišisegmentidesse – need omadused on korrelatsioonis viimaste aastate tarbimistrendidega. Eesti tootjatel võib olla veelgi pealtnäha varjatud konkurentsieeliseid, seda eeskätt nooremate tarbijate silmis. Nimelt on importtoiduainete tarbijate seas kõige suuremat mõju avaldamas noorte inimeste segment, kes hindavad lisaks heale kvaliteedile ka uuenduslikku pakendit, huvitavat disaini või ka lihtsalt tõsiasja, et tooted ei ole veel Hiinas kuigi laialt levinud, mis lisab selle tarbimisele põnevust ning trenditeadlikkust. Noored Hiina tarbijad on väga teadlikud ning oskavad hinnata kvaliteetset toorainet ja puhta looduse garantiid. 

Lisaks tugevate eeliste omamisele tuleb Eesti tootjatel kahtlemata rinda pista ka väljakutsetega uuele hiiglaslikule turule sisenedes. Esimeseks on valmisolek kohandada toote maitseid vastavalt kohaliku turu eelistustele. Toitumisharjumused on kultuuri tulemiks, seega tuleks teise  kultuurilisse konteksti uue toote toomisel suhtuda ka maitseomaduste muutmisesse avatud meeltega. Toote algupärasuse ja Hiina tarbijate eelistustele vastavate maitsemuudatuste vahelise kompromissi leidmine on esimene suurem väljakutse, millega Eesti ettevõtetel tuleb silmitsi seista.

Teise olulise aspektina tasub lähtuda selgest turupositsioneeringust, mille juures tuleb tähelepanu pöörata toote võrdlemisele teistest Euroopa riikidest pärit toodetega, Eesti toodete unikaalsetele eelistele ning kuidas seda kõike veelgi usutavamalt ja enesekindlamalt esitleda. Mõelda tasub ka pakendi lokaliseerimise ja kaubatarnete tsükliga seotud küsimustele.

Pilt: Kuvatõmmis kohtumisest Hiina ostujuhtidega

Vahemeestest on kultuuridevaheliste arusaamatuste vältimisel palju abi

Hiina ettevõtjad andsid ka häid soovitusi Eesti ja Hiina partnerite vahel usalduslikuma suhte ja parema kommunikatsiooni tagamiseks. Võlusõnaks siinkohal on sobiva vahemehe leidmine, kes orienteerub erinevates valdkondades ning mõistab mõlemat osapoolt, aidates seeläbi vältida arusaamatusi ning sidehäireid partnerite vahel.

Ajajärgul, mil korooniapandeemia veel jätkuvalt avaldab negatiivset mõju globaalsele kaubandusele, on selliste virtuaalsete dialoogide pidamine Eesti ja Hiina ettevõtete vahel vägagi oluline. Loodetavasti võrsub ka seekordsest ostjatega kohtumise virtuaalüritusest pikaajalise koostöö algeid. Tänuväärselt aitasid ürituse õnnestumisele kaasa Hiina-Suurbritannia Ärinõukoda ja PROJEKT86 turundusliku toega.

Täispikkuses näeb videointervjuud Hiina ostujuhtidega siin ja kui tunnete huvi järgmiste EASi poolt korraldatavate B2B ettevõtmiste vastu, siis võtke julgelt meiega ühendust:

laria Perla
Ekspordinõunik
[email protected]

Rafael Jimenez
EASi Aasia keskuse Hiina ekspert
[email protected]

Jaga postitust

Tagasi üles