Vaata peasisu

Hiina e-kaubanduse turg on keerukas ja võimalusterohke

EASi ja KredExi ühendasutus
31. mai 2021
3 min

Hiina e-kaubanduse turu kerkimine maailma suurimaks ei tule enam kellelegi üllatusena. 2019. aastal raporteeris Hiina kaubandusministeerium rekordilisest 4 triljoni dollari suurusest turumahust. 2020. aasta jätkus kasvulainel ning tarbijad sukeldusid üha sügavamale e-kaubanduse voogudesse – Alibaba 11.11 ostufestivali käigus müüdi kaupu koguni 74,1 miljardi dollari väärtuses.

E-kaubandus Hiinas on siiski väga keerukas süsteem, kuhu kuuluvad eripalgelised B2C, B2B ja C2C platvormid, tärkava m-kaubanduse esimesed kontseptsioonid, sotsiaalne kaubandus ning hiiglaslik jaotus- ja logistikastruktuur. Ning samuti, sugugi mitte vähetähtsana, ka piiriülese e-kaubanduse pilootprogramm.

Tulevik on m-kaubanduse päralt

Miks peaks kedagi eraldi veenma Hiina e-kaubanduse perspektiivi osas? Tegemist on juhtiva turuga, kus müügikasv ei näita peatumise märke. Pealegi, väga spetsiifiliste nišitoodete kategooriates võib e-kaubandus olla ka kiirtee Hiina turule (just piiriülese e-kaubanduse mõttes), sest võimaldab toodet testida ning turgu kompida. Ning Hiina jaekaubandussektori killustatuse tõttu saavad tootjad mastaabiefektilt kasu lõigata just e-kaubanduse kaudu.

Turutrende analüüsides torkab silma, et keskmine tehinguväärtus jätkab aasta-aastalt kasvamist ning tõusujoones liigub ka mobiilitehingute arv.

Seega on tulevik m-kaubanduse päralt, sest juba täna tehakse Hiinas 85% tehingutest mobiiltelefoni vahendusel ning vaid 15% puhul kasutatakse ostu sooritamiseks personaalarvutit.

Eesti ettevõtete edulood Hiina turuplatvormidel

Hiina e-kaubanduse keerukusele ja hoomamatule mastaabile vaatamata on nii mõnelgi Eesti ettevõttel õnnestunud edukalt pääseda Hiina e-kaubandusplatvormidele. Tee sinna on need ettevõtted leidnud igaüks omal moel, eksportides oma tooteid näiteks läbi e-poodi haldava partneri või läbi suuremate platvormide piiriülese kaubanduse e-poodide. Mõned näited:

  • Tarbekeemia tootja Mayeri Industries jõudis piiriülese e-kaubanduse platvormile Tmall Global käesoleva aasta aprillis
  • Ehetelooja Tanel Veenre Jewellery avas oma ametliku e-poe Alibabale kuuluval Taobao platvormil 2020. aasta lõpus
  • Toidutootja Balsnack International ekspordib oma toodangut Hiina üldkaubanduse osana, kuid viie erineva maitsega kartulikrõpse müüakse Tmall China platvormil kohaliku esindaja vahendusel
  • Meetootja Nordmel avas oma ametliku kaupluse Alibaba turuplatvormil Taobao, mida hallatakse koos kohaliku partneriga
  • Käsitööõlletootja Põhjala ergutab noorte hiinlaste maitsemeeli oma toodetega peamistel Hiina platvormidel JD.com ja Alibaba, kasutades selleks kohalikku maaletoojat ja tolle jaotusvõrku.

Süsteemse ekspordi osas jagab teadmisi Aasia keskus

EASi Aasia keskuses oleme aidanud paljudel Eesti ettevõtetel leida teed Hiina turule ning selgitanud neile erinevate turuplatvormide tehnilisi iseärasusi. Hiljuti lõppes järjekordne koolitusprogramm “Süsteemne eksport Hiinasse”, mille fookuses oli seekord Hiina e-kaubanduse ökosüsteem.

Kui soovite rohkem infot Hiina e-kaubanduse turu potentsiaali kohta ning tahate maksimaalselt ära kasutada kõiki võimalusi, võtke meiega kindlasti ühendust.

Ilaria Perla Ilaria Perla
EASi ekspordinõunik Hiinas
[email protected]
Rafael Jimenez Rafael Jimenez
Hiina teenusejuht
[email protected]

Jaga postitust

Tagasi üles