Vaata peasisu

Helmese disainijuht Mikk Tasa: disainmõtlemine annab juhtidele julguse mõelda teistmoodi

Kristiina Kriisa
27. september 2023
3 min

Üha enam mõistavad ettevõtted, et disaini on midagi palju enamat kui toodete ja teenuste kujundus. Kogenud disainijuht Mikk Tasa selgitab, kuidas muuta disain strateegiliseks tööriistaks, mille abil oma äri kasvatada.

Juhi kõige tähtsam relv on informatsioon. Informatsioon võimaldab olla otsustes proaktiivsem ja juhtida organisatsiooni keskpikas perspektiivis, selmet reageerida ainult lühiajalistele muutustele. Kuidas jõuda olulise infoni, mis aitaks äri kasvatada? Juba 80ndatel hakati probleemide analüüsimiseks ja lahendamiseks erinevat tüüpi organisatsioonides kasutama disainmõtlemise metoodikat.

Disainmõtlemine on palju enamat kui toote või teenuse väljanägemine. See tähistab eraldiseisvat probleemide lahendamise raamistikku. Tegemist on protsessiga, mis põhineb mõistmisel ja empaatial läbi erinevate uuringute, analüüside ja süsteemse kaardistuse. Disainmõtlemine muudab turuolukorda juhtide jaoks läbipaistvamaks: millised on kasutajate ootused ja millega ei olda rahul. Kui positsioneering on selge, on võimalik disainistrateegia abil jõuda ettevõtte äriliste eesmärkideni, olles seejuures jätkusuutlik ja luues väärtust lõpptarbija jaoks.

Disainmõtlemise mõju äri arendamisele ja konkurentsieelise loomisele

Disainmõtlemise rakendamine ettevõtte strateegias mängib olulist rolli äri kasvatamisel ja konkurentsieelise saavutamisel. Mitmed uuringud on näidanud, et disainmõtlemise rakendamine toob ettevõtetele märkimisväärset tulu. Näiteks on Briti Disaini Nõukogu leidnud, et iga disaini investeeritud nael toob ettevõttele tagasi rohkem kui 20 naela.

Minu hinnangul on üks parimaid kohalikke näiteid sellest, kuidas disainmõtlemine on aidanud ettevõttel kasvada ja luua midagi unikaalset, Silen vaikusekabiinid. Toetasin neid disainijuhina kunagises Disainibuldooseri programmis, mida toetas EAS. Klaasist vaheseinasüsteemide tootja tuli programmi eesmärgiga luua vaikne, teisaldatav koosolekuruum. Tootearendus on olnud edukas ja tänavu on Silen nomineeritud konkursi “Ettevõtluse auhind” aasta eksportööri kategoorias.

Disainibuldooserist kasvas välja EASi disaini meistriklass, mis pakub ainulaadset võimalust teha esimene samm disainmõtlemise suunas kogenud disainijuhtide käe all. Programmis lööb kaasa ligi 20 Eesti parimat disainijuhti, kes on andnud hoogu paljude Eesti ettevõtete edulugudele. Lisaks disainmõtlemise tööriistadele, saavad osalejad meistriklassist kaasa julguse mõelda teistmoodi, julguse eksida ja sellest õppida ning julguse seada ambitsioonikaid tulevikuplaane.

Loe lähemalt disaini meistriklassist ning kandideeri programmi: https://eas.ee/services/disainimeistriklass/
Kandideerimine on avatud 4. oktoobrini!

Mikk Tasa on arendusettevõtte Helmes disainijuht. Disainivaldkonnas on ta tegutsenud üle 15 aasta. Disaini meistriklassis on Mikk kaasa löönud 4 aastat. Programmis on ta disainijuhiks olnud sellistele ettevõtetele nagu Ektaco, EstHus, Directo, Spa Tours, Hansadoor, Robby&Bobby ja GoSwift.

Jaga postitust

Tagasi üles