Hamburg tellib Eestist politseikaatreid
Hamburgi laevastiku jaoks tellitud politseikaatrid hakkavad edaspidi korda hoidma Hamburgi sadamas, Elbe jõe alamjooksul ja Põhjamerel.
Tellimus uute kaatrite ehituseks esitati Eestis asuvale ettevõttele Baltic Workboats. Koos Hamburgi veeteede politsei (WSP) ning sise- ja spordiküsimustega tegeleva ametiasutusega (BIS) on Hamburgi laevastikul praegu käsil 1990. aastate alguses ehitatud rannikupatrullkaatrite WS 1 ja WS 2 ning patrullkaatrite WS 20 ja WS 22 asendamine. Need neli veesõidukit asendatakse kolme uuega.
„Uute kaatrite disaini ja varustuse puhul järgitakse laevaklassi kontseptsiooni. See tähendab, et järgime võimalikult täpselt standardsete patrullkaatrite konstruktsiooni, et vältida tarbetut omaloomingut,“ ütles Hamburgi laevastiku tegevjuht Karsten Schönewald. „Lisaks paigaldatakse kaatritele iseäranis keskkonnasäästlikud pistikühendusega hübriidajamid, mis vastavad Hamburgi laevastiku standardile. Need võimaldavad sõita 120 minutit täielikult elektri jõul ja heitevabalt.“
Paadid ehitab Eesti laevatehas Baltic Workboats AS, kes võitis üleeuroopalise hanke. Kahe esimese kaatri ehitus läheb maksma ligikaudu 17 miljonit eurot ja need plaanitakse üle anda 2025. aastal. Kolmas kaater valmib eeldatavasti 2027. aastal. Baltic Workboats alustab esialgu väiksema esiklaeva PB24 ja suurema esiklaeva PB29 ehitust. See, milline variant valitakse kolmanda kaatri puhul, on teadaolevate andmete kohaselt veel lahtine.
Lisainfot ekspordivõimaluste kohta Saksamaal tasub uurida EASi välisesindajalt Saksamaal.
Leana Kammertöns
Ekspordinõunik (Saksamaa)
E-post: [email protected]
Tel: +49 176 6290 9362
Keeled: eesti keel, saksa keel, inglise keel