Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

sihtkohtade arenduse koostööprojektide konkurss

toetame turismipiirkondade arengut

Toetame piirkondlike koostööprojektide kaudu turismiteenuste ja -toodete arendamist, et piirkond eristuks ning külastajad tahaks ikka ja jälle tagasi tulla.

Konkurss hõlmab 16 haldusüksust, milleks on 15 maakonda ja Tallinna linn eraldi.

Nimi
Sihtkohtade arenduse koostööprojektide konkurss
Kogu toetussumma
800 000
Staatus
Suletud
Töömahukus

kelle jaoks on toetus mõeldud?

  • Konkursile võivad ideid esitada kõik turismisihtkoha juhtimisorganisatsioonid sõltumata omandivormist, näiteks turismiettevõtjaid ja avalikku sektorit ühendavad või esindavad kohalikud omavalitsused, selle asutused, sihtasutused, mittetulundusühingud.
  • Taotleja põhikirjas või strateegilistes dokumentides on tegevusena märgitud turismivaldkonna või külastuskeskkonna arendamine ning ta on registreeritud mittetulundusühingute ja sihtasutuste registrisse või riigi ja kohaliku omavalitsuse asutuste registrisse.
  • Elluviidavad tegevused peavad kasu tooma Eestis registreeritud väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele, kes kuuluvad elluviidavate tegevuste sihtgruppi ja kes osalevad tegevustes.
  • Igas koostööprojektis peab olema partnerina kaasatud vähemalt üks maakondlikku turismiinfoandmehaldust teostav organisatsioon
  • Taotlejal ei tohi olla makseraskusi.

kogemuslood

Kadri Jalonen
Kadri Jalonen
Ida-​Viru turismiklastri koordinaator

Visit Estonia on kogunud sihtkohad ja erialaliidud ühisesse inforuumi, nii saame tõhusamalt plaanida ja oma ressursse jagada. Eriti palju kasu on sellest välisturgudel, näiteks Ida-​Viru jaoks väga aktuaalsel Soome turul.

Johan-Kristjan Konovalov
Johan-Kristjan Konovalov
SA Viljandimaa Arenduskeskuse Turismiteenuste arendusjuht

Visit Estonia veebist leian alati kiirelt infot, mida ettevõtjate nõustamisel ja abistamisel vajan.

mille jaoks toetust saab?

  • Säästva turismi arendustegevused – kestliku arengu põhimõtete rakendamine ettevõtetes ja sihtkohtades, nt kvaliteedimärgised nagu Green Destination Award, Green Key, EHE või muude kestliku arengu põhimõtete rakendamine.
  • Turvalisuse ja kriisijuhtimise tegevused, näiteks „Siin on turvaline“ märgis ja kriisijuhtimine.
  • Klienditeekonna arendustegevused – sujuv klienditeekond kõigile, sh ligipääsetavus.
  • Temaatiliste (toit, loodus, kultuur) koostöövõrgustike ja piirkonnaspetsiifiliste toodete arendus vastavalt kohalikule eripärale ja Eesti brändi turismivaldkonna sõnumitele.
  • Külalislahkuse arendustegevused – teeninduskvaliteet ettevõtetes ja kohalike elanike külalislahkus.
  • Koostööprojekti mõjualasse jääva piirkonna arendus- ja juhtimiskontseptsiooni koostamine.

abiks toetuse saajale

Loona Mansberg

ettevõtluskonsultant

[email protected]

+372 627 9521

Avasta, milliseid projekte ja mis mahus oleme aastate jooksul toetanud.

Uuri lähemalt
Uued digilahendused muudavad nutikamaks Eesti turismiäri

EASi ja Kredexi ühendasutuselt said kokku 2 miljonit eurot toetust Eesti ettevõtete digiprojektid, mis muudavad peagi nii seda, kuidas me Eestis puhkust broneerime, kui ka seda, kuidas turismiettevõtted tulu teenivad. Kui suuremates hotellides on digitööriistad juba aastaid kasutusel, siis uutest lahendustest saavad kasu ka väiksemad, sh maapiirkonna turismiettevõtted, kelle teenuste ja ressursihalduse digitaliseeritus on seni olnud madal. Ühendasutuse turismijuhi Rainer Aaviku sõnul on turismi harjutud nägema pigem konservatiivse ärina, kus digilahenduseks on eelkõige e-kiri ning palju toimib jätkuvalt ka ruudulise kaustiku abil. „Digiuuendused pole turismis tegelikult eesmärk iseeneses, vaid panevad pildi uutmoodi kokku, säästes nii klienti kui ka töötajat rutiinsetest

Eesti BBC Travel Show’s

Oktoobris läksid eetrisse BBC World News kanalil Travel Show episoodid Eestist. Detsembri lõpuni näidatakse kanalil ka 30-sekundilist inspireerivat reklaamvideot Eestist. Foto autor: Lauri Levo Saate jooksul külastab Christa Larwood Soomaad, uurib lähemalt rabade olulisust meie ökosüsteemi osana, proovib jõhvikaid ning paneb end proovile rabajärves ujumisega. Eristuvana tuuakse välja ikka eestlase saunalembus ning suitsusauna kogemused. Mainimata ei jää Tallinna vanalinna võlu ning hooaega silmas pidades ei saa üle ega ümber meie maagilisest jõuluturust. Lisaks arutleb saatejuht Iglupargis kahe diginomaadiga, miks on Eesti suurepärane koht diginomaadidele ning milliseid võimalusi on selleks loodud. Ajakirjanduslikku huvi silmas pidades käsitleb saatejuht ka nõukaaegsete monumentide eemaldamist avalikust ruumist, vaatab

Kolmapäeval selguvad Eesti esimesed MICHELINi restoranid

Aprillis jagas EASi ja KredExi ühendasutuse turismiarenduskeskus rõõmusõnumit, et MICHELINi restoranigiid ja tärnid jõuavad Eestisse. Sel kolmapäeval ongi käes aeg, kus Eesti esimesed MICHELINi tunnustused Eestis pidulikult avalikuks tehakse ja üle antakse. “Oleme väga põnevil! Kogu turismisektor ja kõik meie toidusõbrad Eestis ja välismaal, eriti naaberriikides ootavad põnevusega ajaloo esimest MICHELINi tseremooniat Eestis,” kinnitas EASi ja KredExi turismiarenduskeskuse juht Liina-Maria Lepik. “MICHELINi hindajad on külastanud restorane juba kuude kaupa, kuid kõik toimub incognito. Seega me keegi veel ei tea, mis restoranid MICHELINi giidi saavad, ja isegi seda mitte, kui palju neid võiks olla, kuid kolmapäeva õhtul saab see selgeks,” selgitas

Eestist saab esimene Michelini tunnustusega riik Baltikumis

EASi ja KredExi ühendasutus sõlmis lepingu, millega jõuavad Eestisse Michelini tärnid ja restoranigiid. See on rahvusvaheliselt kõige kuulsam, prestiižikam ja pikima ajalooga toiduvaldkonna tunnustussüsteem, mida turismisektor on aastaid oodanud.  Eesti on saavutanud kauaoodatud võidu, mis toob meie toidukultuuri väga positiivselt pildile nii Euroopas kui maailmas. „Toidukultuuri valdkonnas on mõju kindlasti sama suur kui Oscari auhind filmimaailmas. Liitumine Michelini perega teeb meid rahvusvaheliselt tuntumaks, arusaadavamaks ja võrreldavamaks – ning rõhutab ka meie väärtusi ja eripära. Tipptasemel toidukultuur on üks olulisemaid põhjusi, miks kuhugi reisitakse. See on ka üks levinumatest põhjustest, miks ikka ja jälle tagasi tullakse. Micheliniga sõlmitud lepingu mõju Eesti

Riik investeerib 14 miljonit eurot 91 uude turismitootesse üle Eesti 

EASi ja KredExi ühendasutuse turismi tootearenduse toetus osutus ettevõtjate seas väga populaarseks, kokku esitati 189 taotlust kogumahus 28,5 mln eurot. Toetuse eelarve oli 14 miljonit eurot, mis on nüüd jagatud 91 innovaatilise tootearendusprojekti elluviimiseks.  Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Suti sõnul on kriisiaastad motiveerinud turismiettevõtjaid põhjalikult oma äris innovatsiooni tegema. „Riik on investeerinud viimase kolme aasta jooksul turismi rahvusvahelise konkurentsivõime suurendamisse nii toetusmeetmete kui ka mitmesuguste arenguprogrammidega kokku 26,5 miljonit eurot. Need aitavad turismiettevõtjatel väga kiiresti muutunud maailmas oma teenuseid külastaja tänastele vajadustele vastavaks disainida ja digitaliseerida, külalislahkust arendada ja äriprotsesse ümber kujundada. Jätkame Eesti turundamist kvaliteetturismi sihtpunktina,“ ütles Sutt.  Turismi tootearenduse toetuse jagamisel said