Vaata peasisu Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

sihtkohtade arenduse koostööprojektide konkurss

toetame turismipiirkondade arengut

Toetame piirkondlike koostööprojektide kaudu turismiteenuste ja -toodete arendamist, et piirkond eristuks ning külastajad tahaks ikka ja jälle tagasi tulla.

Konkurss hõlmab 16 haldusüksust, milleks on 15 maakonda ja Tallinna linn eraldi.

Nimi
Sihtkohtade arenduse koostööprojektide konkurss
Kogu toetussumma
800 000
Staatus
Suletud
Töömahukus

kelle jaoks on toetus mõeldud?

  • Konkursile võivad ideid esitada kõik turismisihtkoha juhtimisorganisatsioonid sõltumata omandivormist, näiteks turismiettevõtjaid ja avalikku sektorit ühendavad või esindavad kohalikud omavalitsused, selle asutused, sihtasutused, mittetulundusühingud.
  • Taotleja põhikirjas või strateegilistes dokumentides on tegevusena märgitud turismivaldkonna või külastuskeskkonna arendamine ning ta on registreeritud mittetulundusühingute ja sihtasutuste registrisse või riigi ja kohaliku omavalitsuse asutuste registrisse.
  • Elluviidavad tegevused peavad kasu tooma Eestis registreeritud väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele, kes kuuluvad elluviidavate tegevuste sihtgruppi ja kes osalevad tegevustes.
  • Igas koostööprojektis peab olema partnerina kaasatud vähemalt üks maakondlikku turismiinfoandmehaldust teostav organisatsioon
  • Taotlejal ei tohi olla makseraskusi.

kogemuslood

Kadri Jalonen
Kadri Jalonen
Ida-​Viru turismiklastri koordinaator

Visit Estonia on kogunud sihtkohad ja erialaliidud ühisesse inforuumi, nii saame tõhusamalt plaanida ja oma ressursse jagada. Eriti palju kasu on sellest välisturgudel, näiteks Ida-​Viru jaoks väga aktuaalsel Soome turul.

Johan-Kristjan Konovalov
Johan-Kristjan Konovalov
SA Viljandimaa Arenduskeskuse Turismiteenuste arendusjuht

Visit Estonia veebist leian alati kiirelt infot, mida ettevõtjate nõustamisel ja abistamisel vajan.

mille jaoks toetust saab?

  • Säästva turismi arendustegevused – kestliku arengu põhimõtete rakendamine ettevõtetes ja sihtkohtades, nt kvaliteedimärgised nagu Green Destination Award, Green Key, EHE või muude kestliku arengu põhimõtete rakendamine.
  • Turvalisuse ja kriisijuhtimise tegevused, näiteks „Siin on turvaline“ märgis ja kriisijuhtimine.
  • Klienditeekonna arendustegevused – sujuv klienditeekond kõigile, sh ligipääsetavus.
  • Temaatiliste (toit, loodus, kultuur) koostöövõrgustike ja piirkonnaspetsiifiliste toodete arendus vastavalt kohalikule eripärale ja Eesti brändi turismivaldkonna sõnumitele.
  • Külalislahkuse arendustegevused – teeninduskvaliteet ettevõtetes ja kohalike elanike külalislahkus.
  • Koostööprojekti mõjualasse jääva piirkonna arendus- ja juhtimiskontseptsiooni koostamine.

abiks toetuse saajale

Loona Mansberg

ettevõtluskonsultant

[email protected]

+372 627 9521

Avasta, milliseid projekte ja mis mahus oleme aastate jooksul toetanud.

Uuri lähemalt
Kolmapäeval selguvad Eesti esimesed MICHELINi restoranid

Aprillis jagas EASi ja KredExi ühendasutuse turismiarenduskeskus rõõmusõnumit, et MICHELINi restoranigiid ja tärnid jõuavad Eestisse. Sel kolmapäeval ongi käes aeg, kus Eesti esimesed MICHELINi tunnustused Eestis pidulikult avalikuks tehakse ja üle antakse. “Oleme väga põnevil! Kogu turismisektor ja kõik meie toidusõbrad Eestis ja välismaal, eriti naaberriikides ootavad põnevusega ajaloo esimest MICHELINi tseremooniat Eestis,” kinnitas EASi ja KredExi turismiarenduskeskuse juht Liina-Maria Lepik. “MICHELINi hindajad on külastanud restorane juba kuude kaupa, kuid kõik toimub incognito. Seega me keegi veel ei tea, mis restoranid MICHELINi giidi saavad, ja isegi seda mitte, kui palju neid võiks olla, kuid kolmapäeva õhtul saab see selgeks,” selgitas

Eestist saab esimene Michelini tunnustusega riik Baltikumis

EASi ja KredExi ühendasutus sõlmis lepingu, millega jõuavad Eestisse Michelini tärnid ja restoranigiid. See on rahvusvaheliselt kõige kuulsam, prestiižikam ja pikima ajalooga toiduvaldkonna tunnustussüsteem, mida turismisektor on aastaid oodanud.  Eesti on saavutanud kauaoodatud võidu, mis toob meie toidukultuuri väga positiivselt pildile nii Euroopas kui maailmas. „Toidukultuuri valdkonnas on mõju kindlasti sama suur kui Oscari auhind filmimaailmas. Liitumine Michelini perega teeb meid rahvusvaheliselt tuntumaks, arusaadavamaks ja võrreldavamaks – ning rõhutab ka meie väärtusi ja eripära. Tipptasemel toidukultuur on üks olulisemaid põhjusi, miks kuhugi reisitakse. See on ka üks levinumatest põhjustest, miks ikka ja jälle tagasi tullakse. Micheliniga sõlmitud lepingu mõju Eesti

Riik investeerib 14 miljonit eurot 91 uude turismitootesse üle Eesti 

EASi ja KredExi ühendasutuse turismi tootearenduse toetus osutus ettevõtjate seas väga populaarseks, kokku esitati 189 taotlust kogumahus 28,5 mln eurot. Toetuse eelarve oli 14 miljonit eurot, mis on nüüd jagatud 91 innovaatilise tootearendusprojekti elluviimiseks.  Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Suti sõnul on kriisiaastad motiveerinud turismiettevõtjaid põhjalikult oma äris innovatsiooni tegema. „Riik on investeerinud viimase kolme aasta jooksul turismi rahvusvahelise konkurentsivõime suurendamisse nii toetusmeetmete kui ka mitmesuguste arenguprogrammidega kokku 26,5 miljonit eurot. Need aitavad turismiettevõtjatel väga kiiresti muutunud maailmas oma teenuseid külastaja tänastele vajadustele vastavaks disainida ja digitaliseerida, külalislahkust arendada ja äriprotsesse ümber kujundada. Jätkame Eesti turundamist kvaliteetturismi sihtpunktina,“ ütles Sutt.  Turismi tootearenduse toetuse jagamisel said

Kingi aega – aasta läbi hea võimalus soetada turismiettevõtte kinkekaart

Kampaanialeht kingiaega.puhkaeestis.ee on aktiivne läbi aasta, lisaks teeb turismiarenduskeskus enne tähtpäevi sellele keskkonnale reklaami. Innustame kinkima asjade asemel elamusi. Iga Eesti inimene saab kampaanialehel vastavalt huvidele valida tegevusi, mida koos lähedastega ette võtta, ning mugavalt samas ka kinkekaardi soetada. Turismiarenduskeskuse direktori Liina Maria Lepiku sõnul panustavad Eesti turismiettevõtted oma teenustega palju inimeste vaimse ja ka füüsilise tervise hoidmisse. „Aeg on ainus, mida kunagi tagasi ei saa, ning meie ettevõtete pakutavad mitmekesised elamused annavad küllaga inspiratsiooni koos aega veeta ja ühiseid häid mälestusi luua.“ Kampaaniakülg on üles ehitatud praktilisena, et iga kingiotsija jõuaks võimalikult kiiresti kõige sobivama elamuseni. Kingitusi saab otsida

Eestit tutvustavast videopangast leiad sobivaid kaadreid turundamiseks

Visit Estonial on oma kanal nii Vimeos kui ka Youtube’is, kust leiad kõik Eesti kui suurepärast puhkuse- või äriturismi sihtkohta turundavaid võtteid. Saad videoid nii alla laadida kui ka viidata oma veebipõhises turunduses. Ka Brand Estonia veebilehelt leiad mitmesugust videomaterjali, mida siduda tervikuks kaasaegse pildikeelega fotode ning lugude ja faktidega Eesti kohta. Tutvu videopangaga