Vaata peasisu

Fotod: Maailma suurimal toidu- ja joogimessil saab proovida Eesti juustu, kooki ja puljongit

EASi ja KredExi ühendasutus
17. veebruar 2020
2 min

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) viis ettevõtted riikliku ühisstendiga ühel maailma suurimal toidu- ja joogisektori messil Gulfood 2020, mis toimub 16.-20. veebruarini Dubais. Eesti ühisstendil osalevad Balsnack, EBM Grupp (Oilio õlid), Puljong OÜ, Saku Õlletehas, Smackers, Solbritt ja Valio Eesti.

EASi ettevõtluse keskuse juhi Tanel Rebase sõnul on Gulfood üks maailma suurimaid toidu- ja joogisektori messe, mis toimub igal aastal Dubai World Trade Centeris. “Tegemist on ärimessiga, kus osaleb ligi 5000 eksponenti ja rohkem kui 100 000 spetsialisti üle kogu maailma. Kusjuures rohkem kui pooled neist on mujalt kui Araabia Ühendemiraatidest,” rääkis Rebane ning lisas, et Eesti on ühisstendiga väljas kolmandat korda.

Messiga paralleelselt toimub Gulfoodil mitmeid üritusi, nende hulgas ka konkurss Gulfood Innovation Awards, kus Eesti ettevõte Puljong OÜ pääses enda mahe aedviljapuljongiga innovatiivsete orgaaniliste toodete kategoorias finaali.

Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhataja Sirje Potisepp ütles, et Eesti ettevõtetele pakub Araabia Ühendemiraatide piirkond suurt huvi. “Näeme kvaliteetsetele eesti toiduainetele suurt potentsiaali. Seetõttu on Gulfoodi mess väga heaks võimaluseks potentsiaalsete koostööpartnerite leidmisel ning Eesti toidutootjate ühisstend annab selleks hea võimaluse,“ sõnas Potisepp.

Messil osaleb ka Rapla piimatööstusest väljakasvanud imikupiimapulbri tootja AS Solbritt. Solbritt toodab rinnapiimaasendajat, mida müüakse 30 erinevas riigis ja koguni 99% ettevõtte toodangust läheb ekspordiks. „Meie eesmärk on tootmisvõimsuse kahekordistamine ja selleks vaatame Gulfoodi abil Aasia, Aafrika ja Araabia turgude suunas,“ rääkis ettevõtte müügijuht Jane Suits.“ Ta lisas, et rinnapiimaasendajate valmistamine on väga konservatiivne eriala ja nende siht on olla ema rinnapiimale nii sarnane kui võimalik.

EASi Araabia Ühendemiraatide ekspordinõuniku Jukka Hahlanterä kinnitusel on Gulfood hea võimalus tutvustada oma tooteid väga suurele hulgale potentsiaalsetele partneritele ja edasimüüjatele. „Kuigi Gulfoodil pakutakse kõikvõimalikke tooteid, siis minu hinnangul on eriti head võimalused tervislike toiduaineid pakkuvatel ettevõtetel,“ sõnas Hahlanterä ning tõi ühe näitena välja probiootilised tooted.

„Inimestega silmast silma kohtumine on siin piirkonnas ärisuhete loomisel esmatähtis osa ning Araabia Ühendemiraatide turu potentsiaal meie ettevõtete jaoks on kindlasti tähelepanuväärne. Peagi algav EXPO maailmanäitus toob siia külastajaid üle maailma, uued avastatud nafta- ja gaasireservid annavad majanduskasvule uue tõuke ning rahvastik on kasvamas,“ loetles Hahlanterä.

Kliki ja vaata pilte ühisstendist.

Jaga postitust

Tagasi üles