Vaata peasisu

Ettevõtluse auhinna konkurss ootab taas kandideerima!

EASi ja KredExi ühendasutus
30. aprill 2019
4 min

EASi ja Tööandjate Keskliidu eestvedamisel toimub tänavu juba 19ndat korda konkurss “Ettevõtluse Auhind”, mis on riigi kõrgeim tunnustus silmapaistvatele ja edumeelsetele ettevõtetele. Konkursi võitjad kandideerivad ka Aasta ettevõtte” tiitlile – seesugune positiivne avalik tähelepanu on avanud osalenud ettevõtetele uksi nii siseriiklikult kui ka välismaal. Seega ei ole kahtlustki, et tegu on Eesti kõige tähtsaima ettevõtlusauhinnaga, mille pidulikku galat saab 11. oktoobri õhtul jälgida ka ETV vahendusel.

Foto: Ettevõtluse auhind ja konkurentsivõime edetabel 2018 võitjad | Fotograaf: Erlend Štaub

EASi ettevõtluse keskuse direktori Tanel Rebase sõnul annab konkursil osalemine ettevõtetele suurema nähtavuse nii organisatsiooonis sees kui ka väljaspool. “Konkrursil osalemine motiveerib ka ettevõtte töötajaid rohkem, sest nad mõistavad seeläbi paremini oma tööandja edumeelsust ja ambitsiooni ning ka seda, et Eesti riigi jaoks on tegemist tähtsa ja märgatava ettevõttega,” ütles Rebane. Nomineerituks osutumine või suisa auhinna võitmine jällegi kasvatab ettevõtte välist tuntust väga olulisel määral – ning mitte vaid Eestis, vaid ka mujal. Ettevõtlusauhindade konkurss on üks täiendav ning väga mõjukas turunduskanal, sest igast nominendist valmib tutvustav video ning meediakajastuste arv kasvab hüppeliselt.

Möödunud aastal võitis “Aasta ettevõtte” tiitli Viljandist pärit Cleveron, mille juhi Arno Küti sõnul on aasta ettevõtte nimetus kõrgeim au, mida Eesti ettevõtte saada võib. “Loomulikult oleme selle üle uhked. Võitsime ju lisaks ka “Aasta uuendaja” ja “Aasta disaini rakendaja” tiitlid ning need on parimaks tunnustuseks cleveroonikute suurele panusele – tööle, millega me igapäevaselt Viljandist maailma vallutame ning teistele inimestele aega kingime,” rõhutas Kütt. “Kasu on sellest tiitlist ka Eestist kaugemal – riigi parima ettevõtte nimetus lisab kaalu ja usaldusväärsust ka välispartnerite silmis,” lisas Kütt.

Foto: Aasta ettevõte, aasta uuendaja ja aasta disaini rakendaja –  Cleveron | Foto: Erlend Štaub

Osalema oodatakse kõiki ettevõtteid, kes on vähemalt enda hinnangul saavutanud möödunud aastal midagi erakordset ja märkimisväärset. “See ei ole konkurss, kus hinnatakse kõige suuremaid või kasumlikumaid ettevõtteid, vaid just neid, kes on enda ja mõistagi ka žürii hinnangul silma paistnud millegagi, mis aitab Eesti ettevõtluslugu veelgi edasi arendada,” märkis Rebane.
Konkursil osalemiseks tuleb huvilistel minna veebilehele eas.ee/ettevotluseauhind/ ja täita küsimustik ettevõtte andmete kohta. Eraldi ettevalmistust konkursil osalemine ei vaja, sest eeldatavasti on kõik tegevused eelmisel aastal juba tehtud, kuid kindlasti tasub läbi mõelda oma lugu ning põhjendus, miks peaks just see ettevõte olema väärt Eesti aasta ettevõtte tiitlit.

Kui uurida auhinna väärtuse kohta, siis võib selleks lugeda klassikute varasalvest pärit hüüatust: “kümme korda kuulsam!”. Kuid auhinnaga kaasnev tunnustus ning positiivne tähelepanu on kindlasti väärt selle nimel tehtavat mõõdukat pingutust. Seni on konkursil osalenud keskmiselt 100 ettevõtet aastas ning nende tagasiside põhjal on suurim kasu osalemisest olnud just avalik positiivne tähelepanu ning töötajate tõusnud motivatsioon, sest eelkõige tänatakse ju neid tehtud pingutuse eest.

Tänavu jagatakse auhindu lisaks “Aasta ettevõtte” tiitlile veel järgmistes kategooriates:

Aasta eksportöör

Aasta uuendaja

Aasta pereettevõte

Aasta investor

Aasta disainirakendaja

 

Kandideerima on oodatud ambitsioonikad ettevõtted, kes on muutnud oma juhtimiskultuuri või fokusseerinud ennast uuendustele. Lisaks majandustulemustele hindab väärikas žürii ettevõtete ambitsioonikust, parendustele suunatust, vastutustundlikkust ühiskonna ja keskkonna suhtes ning ka sotsiaalseid faktoreid, ehk näiteks kuidas on kaasatud vähenenud töövõimega inimesi.

Edukat osalemist!

Tanel Rebane

Ettevõtluse keskuse direktor

Jaga postitust

Tagasi üles