Vaata peasisu

Ettevõtjad Aasia seminaril: hea brändiga võib ka kõrbesse liiva müüa

EASi ja KredExi ühendasutus
17. detsember 2020
4 min

Täna, 17. detsembril toimus Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) virtuaalne äriseminar, mis keskendus Aasia ärivõimalustele. Päeva juhtis Eeva Esse ning oma kogemusi ja teadmisi jagasid Eesti ettevõtjad, EASi Aasia eksperdid ja Eesti suursaadikud Aasia riikides.

“Tänavune aasta tõestas meile, et hoolimata piirangutest on just kauged turud Aasias need, mis võivad nii mõnegi ettevõtte jaoks soovitud stabiilsuse ja kasvu tuua. Lisaks toimunud ekspordikasvule Aasia suunal näeme, et ka Aasia turgude ja tarbijate huvi Eesti teenuste ja toodete vastu on kasvav,” rääkis Väliskaubandus- ja infotehnoloogiaminister Raul Siem seminari avakõnes.

Ta lisas, et huvi tuntakse näiteks meie e-teenuste vastu, mis pakuvad alternatiive ja mugavust kodukontorite ning distantsõppe tingimustes. Samuti on jätkuvalt head võimalused meie toidul, joogil ja disainil. Minister julgustas kõiki ekspordist huvitatud ettevõtjaid EASi Aasia ekspertidega ühendust võtma.

Aasia turgude potentsiaalist, kaubamärgi kaitsmisest, hinnastamisest ja müügist rääkisid Balsnacki ekspordijuht Marko Utsar, Tankeri tegevjuht Jaanis Tammela ja omanimelise disainibrändi looja Tanel Veenre.


„Hiina rahvas on jõukas ning nad usaldavad välismaist toodangut rohkem kui kohalikku. Seega ollakse valmis ka eksporttoote eest suuremat hinda maksma,“ rääkis Utsar.

Tankeri kogemuse põhjal peab hind vastama sihtrühmale. „Sa pead teadma, kes on su sihtrühm, kellele sa müüd ning hind ei tohi olla liiga odav ega liiga kõrge. Oluline on bränd ja lugu ning lõpuks võib hea brändiga liiva ka kõrbesse müüa,“ selgitas Tammela.

Viimastel aastatel palju Hiina turule panustanud Tanel Veenre sõnul müüb tema oma tooteid umbes viis korda kallimalt, kui tema kohalikud kopeerijad. „Koopiatööstus on päris jõudsalt arenenud – kui alguses tehti meie tooteid järele ja oli näha näiteks liimijälgesid, siis nüüd on tase parem. Samas tahavad paljud inimesed ikka originaali kanda ja tunnevad selle üle uhkust,“ sõnas Veenre.

„Oma brändi kaitsmine oli meil ka esimene asi enne Hiina turule sisenemist. See ei taga midagi 100% aga vähemalt ummisjalu keegi meid kopeerima pole jooksnud. Sellele aitab muidugi kaasa ka see, et meie kartulivahvel on niivõrd unikaalne toode,“ ütles Balsnacki ekspordijuht.

Kui Tanel Veenre sõnul tema jaoks kõige olulisem müügikanal just e-kaubandus, siis toidu- ja joogisektori esindajad tõid välja messide olulisuse. „Meie oleme ligi 90% oma kliendibaasist just messidelt leidnud ning soovitan seda ka teistele ettevõtetele,“ rääkis Utsar.

Tankeri juht täiendas, et ka neil käib enamus ekspordisuhete arendamisest läbi isiklike kontaktide. „Zoomi kaudu on maitset raske müüa ja messide puhul on mõnikord ka ainuüksi kohalolek märgiline ja lisab usaldusväärsust. Kahjuks on messid on see aasta kõik ära jäänud aga eks konkurentidel on sama olukord,“ nentis Tammela.

Päeva teine arutelu keskendus tehnoloogiasektorile ning seal osalesid Kristjan Kangro (Change), Kadri Tuisk (Clanbeat), Raul Källo (VIVEO Health). Vestlusringis tulid arutluse alla nii Singapur kui teised Kagu-Aasia turud, kus nii Change Invest kui Clanbeat aktiivselt tegutsevad, kui ka India, kus VIVEO aktiivselt enda tegevusi laiendab. Kriisist hoolimata läheb kõigil kolmel Aasia suunal väga hästi ning tuntakse pigem kasvavat huvi nende lahenduste vastu.

Lisaks ekspordivõimalustele näevad nii Tuisk kui Kangro Singapuri turul suuri võimalusi ka investeeringute vallas ning riskikapitali kaasamises. Edu saavutamisel sealsetel turgudel nähakse väga suurt rolli ka EASil, Välisministeeriumil ning meie aukonsulitel, kes on kontaktide ja usalduse loomisel Aasias väga olulisteks partneriteks. Lisaks EASi ekspordinõunikele toodi välja suurepärast tööd teinud Singapuri aukonsul Sonny Aswani, kes on olnud suureks toeks nii Change Investi kui Clanbeati tegevuste alustamisel.

Seminari osalenud ettevõtjad tõid ürituse vältel välja enda suurt huvi Aasia turgude suunal ning seejuures on hea meel tõdeda, et ettevõtete huvi oli suurim Singapuri (69%), Jaapani (64%) ja Hiina (57%) vastu. Lisaks toodi välja India ja Kagu-Aasia turge kui suure potentsiaaliga tuleviku sihtkohti. Üritust on võimalik järele vaadata siit.

 

Projekti kaasrahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Jaga postitust

Tagasi üles