Vaata peasisu

EISi Aasia regiooni juht Xenia Joost: Lõuna-Korea on kasvamas viljakaks pinnaseks Eesti ettevõtetele

EASi ja KredExi ühendasutus
9. mai 2024
4 min

Arvestades Eesti staatust idufirmade sõlmpunkti, uute ideede ja tehnoloogiate kasvulavana ning Lõuna-Korea mastaapset turgu, mis vajab tööstusliku nõudluse rahuldamiseks märkimisväärset energiat, on mõlemal riigil alust viljakaks koostööks, ütleb hiljuti Lõuna-Koread külastanud EISi Aasia regiooni juht Xenia Joost.    

Uurimegi Xenialt, miks võiks just Lõuna-Korea olla Eesti eksportivatele ettevõtetele atraktiivne sihtriik. 

Kuidas Eesti ja Korea täna koostööd teevad? 

Lõuna-Korea ja Eesti vaheline koostöö hõlmab mitmesuguseid valdkondi, mida ajendab ühine keskendumine innovatsioonile ja kasvule. See partnerlus on ilmne sagedastes ärivisiitides kahe riigi vahel, mis peegeldab tugevat huvi koostöö vastu. Näiteks möödunud, 2023. aastal ühendas Eesti ettevõte Harmet jõud Samsung C&T-ga, et edendada ehitusmeetodeid.  

Sa külastasid Lõuna-Koread nüüd aprillikuus ja sõlmisid koostööleppe taastuvenergia valdkonnas. 

Tõepoolest allkirjastati Eesti ettevõtluskeskuses Soulis Korea Uue Taastuvenergia Assotsiatsiooni ja EISi vahel ametlikult vastastikuse mõistmise memorandum. Selle eesmärk on tugevdada kahe riigi koostööd rohelise energia sektoris. Üheks võimalikuks koostöö vormiks võiks olla investeeringute kaasamine Eestisse, mis võimaldaks teadusmahukate projektide katsetamist ja piloteerimist kompaktsel Eesti turul (proof of concept). See annaks kindla aluse tehnoloogiate skaleerimiseks, näiteks Lõuna-Koreasse ja laiemalt Aasiasse. Minu arvates on oluline näha Aasias mitmekülgseid koostöövõimalusi, mitte ainult ühekülgset ekspordi suunda. Tihti jäävad Eesti ettevõtted iseseisvalt ekspordivõimekuse saavutamisel hätta, samas kui suurtel Aasia turgudel võib leiduda ressursse arenduste toetamiseks, kui seal nähakse innovatsiooni skaleerimise potentsiaali. Näiteks võib tuua olukorra, kus Eesti ettevõte teeb koostööd Lõuna-Korea ettevõttega Ukraina arenduste suunal. Selline koostöö on vastastikku kasulik ning tihti avab uusi võimalusi nii koostööks kui ka turu laiendamiseks ja mitte ainult ühe riigi suunas eksportimiseks. 

Lisaks kinnitab eelmisel aastal EISi ja KOTRA (Korea Trade-Investment Promotion Agency)* vahel sõlmitud memorandumi  allkirjastamine meie pühendumust majanduskoostöö edendamisele nii ekspordi kui ka välisinvesteeringute osas. 

Kuid liikumine pole ühesuunaline, näiteks maikuus külastab Eestit Lõuna-Korea delegatsioon, kes külastab lisaks startup- ja tehnoloogiaüritusele Latitude 59 ka erinevaid Eesti ettevõtteid. 

EISi ekspordinõunik Lõuna-Koreas Soonhee Bae.

Millised sündmused võimaldavad Eesti ettevõtetel süvendada koostööd Lõuna-Koreaga? 

Lõuna-Korea impordib 85 protsenti siseturul kasutatavatest puidutoodetest ning koguni 97 protsenti vajaminevast nisust, sest põllumajandusliku tootmise võimalused on Lõuna-Koreas väga piiratud ning kogu toidu- ja joogiturg sõltub suurel määral impordist. Seega on väga oluline Eesti ettevõtete osalemine sealsetel suurtel üritustel nagu just toimunud Korea Build Week ja varsti toimuval Seoul Food & Hotel Fair 2024. Taolised üritused pakuvad suurepäraseid võimalusi koostöö süvendamiseks erinevates sektorites ja viivad omavahel kokku siinsed tootjad ja sealsed ostjad. 

Miks uurivad EIS ja Eesti ettevõtted Korea turu potentsiaali? 

EIS ja Eesti ettevõtted uurivad Korea turgu seetõttu, et see pakub kasvuvõimalusi, mida ajendavad tegurid nagu Korea tugev majandus, tehnoloogilised saavutused ja nõudlus innovaatiliste toodete ja teenuste järele.  

Lisaks annab Korea strateegiline asukoht Ida-Aasias juurdepääsu suurele tarbijaskonnale ja koostöövõimalustele erinevates tööstusharudes. Arvestades Eesti staatust idufirmade sõlmpunktina, mis sobib ideaalselt uute ideede ja tehnoloogiate katsetamiseks, ning Lõuna-Korea mastaapset turgu, mis vajab tööstuslike nõudluste rahuldamiseks märkimisväärset energiat, on mõlemal riigil alust koostööks. Mõlemal riigil on rohelise energia üleminekul ambitsioonikad eesmärgid ja koostöö võib majanduskasvule vastastikku kasu tuua.  

Leian, et Eesti võiks olla Korea ettevõtete jaoks värav Euroopasse, Korea aga võimaldada Eesti ettevõtmistele juurdepääsu laiale Aasia turule. 

*KOTRA (Korea Trade-Investment Promotion Agency) on Lõuna-Korea valitsuse agentuur, mille ülesandeks on edendada Lõuna-Korea ettevõtete eksporti ning meelitada riiki välisinvesteeringuid. KOTRA aitab Korea ettevõtetel leida välismaiseid turge ja äripartnereid ning pakub teavet ja toetust nii kodu- kui ka välismaistele investoritele, kes soovivad investeerida Koreasse. 

Xenia andis Lõuna-Korea visiidi ajal intervjuu ka Korea telekanalile MTN TV, kus ta rääkis sellistest teemadest nagu Eesti edusammud rohelise energia lahenduste vallas, siinne dünaamiline startup maastik ja koostöövõimalused Lõuna-Koreaga. Intervjuud näeb siit: 

Hea ettevõtja – Lõuna-Koreasse laienemise huvi korral tasub ühendust võtta kohapealse EISi esindaja Soonhee Baega.

Soohee Bae

ekspordinõunik (Lõuna-​Korea)

+8201032513861
soonhee.​bae@​eas.​ee

Jaga postitust

Tagasi üles