Vaata peasisu

Eesti laevaehitussektoril tasub pilgud pöörata Lõuna-Koreasse

EASi ja KredExi ühendasutus
25. aprill 2022
3 min
A view out to sea. A small boat in the distance.

Lõuna-Koreas tuntakse üha suuremat huvi Eesti kui kaubanduspartneri vastu, seda on hoogustanud nii Eesti saatkonna avamine kui ka EASi esindaja määramine Lõuna-Koreasse. Juba on saavutatud esimene suurem töövõit ka laevaehitussektoris. Sejin Technical Industries on tellimas Estonian Marine and Manufacturing Initiative (EMI) vahendusel Eesti allhankijatelt 2,8 miljoni euro väärtuses täismööblit oma värskeima Ro-Pax parvlaeva kajutite ja avalike ruumide sisustamiseks.

Sejin Groupi juhi Mike Jangi sõnul otsustasid nad Eesti tootjate kasuks, sest eestlaste varasem koostöö Saksa ja Soome laevaehitajatega on neile andnud head referentsid, konkurentsivõimelised hinnad ning mõistlikud tarneajad. “Kuigi laev ehitatakse Hyundai Mipo (HMD) dokis Koreas, soovis laevaomanik säilitada alusel klassikalist Euroopa tunnetust, seepärast ka huvi eestlaste pakutava vastu,” märkis Jang.

Hiljuti külastas Sejin Technical Industries kontorit ka Eesti saadik Koreas, Sten Schwede. Kohtumisel Sejin Groupi juhiga tuli avalikuks uudis, et ettevõte on sõlminud kokkuleppe HMDga veel ühe Ro-Pax aluse tellimiseks ning Sejin Groupil on kavas kutsuda Eesti ettevõtjaid ka selles projektis osalema.

Tulevikuprojekte silmas pidades tegelebki EAS koostöös Eesti saatkonnaga kolme peamise väljakutse lahendamisega. Esiteks, tarnete logistika Eestist Koreasse. Teiseks, kuidas kaupu pakendada 35-päeva pikkuseks reisiks ning kolmandaks, ekspordilubade saamine tollimaksude vältimiseks. Euroopa Liidul on Lõuna-Koreaga sõlmitud vabakaubandusleping, mis elimineeris 98,7 protsenti kaubeldavate kaupade tariifidest, kuid tariifivabastuse saamiseks tuleb Eesti ettevõtetel omandada ekspordilitsents.

Lõuna-Korea merendussektori jaoks on käes kuldne ajastu

Lõuna-Korea laevaehitussektoril läheb tõepoolest väga hästi – uuringufirma Clarkson andmetel võitsid sealsed laevaehitusettevõtted pooled kõigist laevatellimustest kogu maailmas käesoleva aasta esimese kvartali jooksul. Lõuna-Korea domineerib eelkõige just vedelgaasitankerite ja suurte konteinerlaevade segmentides. Möödunud aasta tellimuste maht oli Lõuna-Korea jaoks viimase kaheksa aasta suurim, kõrge lisandväärtusega laevade ehituses oli riik maailmas esikohal, kõigist sellistest tellimustest moodustasid just LNG-laevad 65 protsenti. 

Koostöö Lõuna-Korea laevaehitussektoriga võiks aidata Eesti ettevõtetel kasvatada oma käivet eksponentsiaalselt, sest Lõuna-Korea vajab nii valmistooteid kui ka toormaterjali oma laevaehitus- ja merendussektori jaoks. Näiteks kasutatakse LNG-tankerite konteinerite komponentides kasevineeri, mis võiks olla Eesti ettevõtjatele üks potentsiaalne võimalus saada oma jalg sealse tööstuse ukse vahelt sisse.

Suurepäraseks võimaluseks tihendada koostööd kahe riigi laevaehitus- ja merendussektorite vahel on osavõtt kahest suurest messist, mis toimuvad Busani linnas käesoleva aasta oktoobris. 24.-27. oktoobril korraldatakse Busanis üks maailma juhtivaid merendusmesse KORMARINE, kus osalevad igal aastal sajad ettevõtted ka Euroopa suurimatest laevaehitusriikidest.

12.-14. oktoobril toimub samas kohas suurmess Offshore+Energy Korea 2022, mille sponsoriteks on Korea TOP3 suurimat laevaehitajat – Hyundai Heavy Industries, Daewoo Shipbuilding and Marine ja Samsung Heavy Industries. Pealkirjale vaatamata keskendutakse messil paljudele teistele merendusteemadele lisaks offshore-tootmisele, seega on see heaks võimaluseks kohtuda kohalike võimuesindajate, professionaalide ja ekspertidega.

Lisainfo saamiseks nii merendusmesside kui laiema koostöö osas, võtke palun ühendust meie esindajaga Lõuna-Koreas:

Soonhee Bae
Ekspordinõunik Lõuna-Koreas
E-post: [email protected]

Jaga postitust

EASi ja KredExi ühendasutus