Vaata peasisu

Eesti ettevõtjaid aitab nüüd Jaapanis kohapealne ekspordinõunik Kenji Ozaki

EASi ja KredExi ühendasutus
9. mai 2024
3 min

Alates aprillikuust aitab Jaapani turule siseneda soovivaid Eesti ettevõtjaid  Tokyos baseeruv uus ekspordinõunik Kenji Ozaki, kellel on pikaajaline rahvusvahelise kaubanduse töökogemus Jaapani suurettevõttest Marubeni. 

EISiga on liitunud uus ekspordinõunik – Jaapanis aitab Eesti ettevõtetel kasulikku turuinfot leida ning õigeid partnereid tuvastada kogenud rahvusvahelise kaubanduse ekspert Kenji Ozaki. Uurisime Kenjilt, kes ta on, milline on tema varasem töökogemus ning loomulikult seda, kuidas ta Eesti ettevõtjaid Jaapani turul aitama hakkab.  

Kenji, sul on pikaajaline rahvusvahelise kaubanduse töökogemus Jaapani kaubandusega tegelevast suurettevõttest Marubeni. Mida sa seal täpsemalt tegid? 

Oma eelmise karjääri jooksul Marubenis vastutasin väljaspool Jaapanit energiaga seotud projektide eest. Minu erialaks oli ettevõtluse arendamine erinevates valdkondades, eelkõige energeetikaga seotud taristuruumis, kus keskendusin investeeringutele ja finantseerimisele. Veetsin palju aega oma rahvusvaheliste vastaspooltega, et uurida, pidada läbirääkimisi ja arendada uusi ärivõimalusi. Loodan, et minu senine rahvusvaheline kogemus aitab arendada Eesti äri Jaapanis ka minu uues ekspordinõuniku rollis. 

Sa oled töötanud ekspordinõunikuna Jaapanis veidi alla kuu aja. Millised on Sinu esmamuljed? Kas sul on juba olnud ka kokkupuuteid nõu soovivate Eesti ettevõtetega? 

Jah, selle kuu jooksul oli mul e-tutvustus ja kohtumised mitmete Eesti üksustega ja eriti mulle avaldas muljet tõsiasi, et siin on nii palju erinevaid valdkondi, millest Eesti startupid osa võtavad. 

Millised on üldse Sinu tööülesanded ekspordinõunikuna? Kuidas Sa Eesti ettevõtteid aitama hakkad Jaapani turu osas? 

Pean vajalikuks, et Eesti oleks Jaapani ettevõtetele palju tuntum, sõltumata tööstusharudest. Lisaks konkreetsetele tehnoloogiatele on minu arvates väga oluline hea maine ja mulje avaldamine riigile endale. Kuidas? Sellega ma nüüd tegelema hakkangi. 

Mis Sind üldse inspireeris asuma tööle ekspordinõunikuna Eesti ettevõtete jaoks Jaapanis? 

Uutele turgudele pääsemine on see, millega ma olen oma varasemas karjääris palju tegelenud. Arvan, et minu eelneval tööl on ekspordinõuniku tööga sarnasusi ja kattuvusi ning seetõttu tahtsingi selles osaleda. 

Kas Sa oskad juba välja tuua, millised on peamised väljakutsed, millega Eesti ettevõtted Jaapani turul silmitsi seisavad?  

Ausalt öeldes arvan, et Eesti ettevõtetel on palju väljakutseid, mida ületada, alustades keelebarjäärist ja lõpetades ärikultuuriliste erinevustega. Kuid mis kõige tähtsam, ja see peaks kehtima ka teiste turgude puhul, peate leidma hea(d) partneri(d), kellega tekib pikaajaline vastastikune usaldus. 

Milliseid konkreetseid strateegiaid soovitate Eesti ettevõtetel kasutada, et edu saavutada Jaapani turul?  

Pikaajaline vaade on Jaapani turul lausa kohustuslik. Kiireim viis turule sisenemiseks pole tõenäoliselt otsesuhtlus klientidega, vaid läbi erinevate kohapealsete partnerite, nagu näiteks turundusalaste. 

Kas on mingeid eripärasid või kultuurilisi aspekte, mida Eesti ettevõtted peaksid arvestama, et Jaapani turul edukad olla?  

Olge valmis suhteliselt pikaks otsustusprotsessiks, sest konsensuse saavutamine on selle võtmeosa. Kuigi praegu on näha palju muutusi, on alt üles protsess Jaapani eraettevõtetes siiski levinum, kui ülalt alla.  

Hea ettevõtja! Kui Sa huvitud Jaapani turule laienemisest, võta julgelt ühendust meie Jaapani projektijuhi Tsubasa Yoshito (Tallinn) või ekspordinõunik Kenji Ozakiga (Tokyo).

Tsubasa Yoshito

projektijuht (Jaapan)

[email protected]

+372 627 9418

Kenji Ozaki

Ekspordinõunik (Jaapan)

[email protected]

+81 (0)80 4168 3826

Jaga postitust

Tagasi üles