Eesti ettevõtjad tunnustavad äridiplomaatiat välisturgude avajana
Eesti ettevõtete jaoks on osalemine kõrgetasemeliste riigivisiitide äridelegatsioonis võimalus astuda välisturul kõrge riigiesindaja toel mitu sammu edasi.
Välisturgude avamise lihtsustamiseks käivitus eelmise aasta lõpus portaal www.visiidid.ee, mis koondab kõiki olulisemaid riigivisiite, et ettevõtted saaksid neid huvitavatel turgudel avanevate võimalustega pidevalt kursis olla. Vaid paari kuuga on end registreerinud üle seitsmekümne siinse ettevõtte.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri Rene Tammisti sõnul ühendab äridiplomaatia riigi ja ettevõtluse ühise eesmärgi nimel ning parimad tulemused saavutatakse tihedas koostöös.
„Eesti ettevõtete kasvav huvi äridelegatsiooni koosseisus riigivisiidil osalemise vastu on äärmiselt positiivne. Delegatsiooni kuulumine annab ettevõtte võimalikele välispartneritele kindluse, et tegemist on usaldusväärse tegijaga, kellega riik soovib enda mainet siduda,“ ütles Tammist. „Mida kaugemale Eestist minna, seda suuremad on kultuurilised erinevused. Riigi ülesanne on ettevõtjaid kultuuriliste ja äriliste sildade loomisel toetada, sest ükski äriline koostöö ei piirdu ainult kahe partneriga, vaid aitab ühendada mõlema riigi ettevõtlussektorit.“
Riik korraldab igal aastal kümneid kõrgetasemelisi visiite, kus äridelegatsiooni koosseisus saavad osaleda ka siinsed ettevõtted. Lisaks visiidi ametlikule programmile ja võimalusele end tutvustada, ärgitab minister Tammist kasutama ka Eesti välisesinduste abi kontaktide loomiseks ja kohtumiste kokkuleppimiseks, sest sel moel on õigete inimesteni jõudmine sageli oluliselt lihtsam, kui Eestist e-kirja või telefoni teel ühendust luua püüdes.
Globaalse rahvusvahelise e-kaubanduse logistikaettevõtte Post11 välissuhete juhi Indrek Kaingi sõnul on ta rahvusvahelises äris toimetanud ligi kaks aastakümmet, mille jooksul ettevõtlusega seotud eesmärkide saavutamiseks suhelnud kümnete saatkondade, suursaadikute ja majandusnõunikega.
„Visiitidel osalemise eesmärk on kasutada riigi esindajaga koos reisimise jõudu kohapealsete suhete arendamiseks ja tugevdamiseks,“ ütles Kaing. „Olenemata sellest, kui innovaatiliseks riigiks me end Eestis peame, oleme suurte riikide jaoks siiski imepisike ja tundmatu tegija. Ja siinkohal pole isegi oluline, kas oled Eestis juba ajalooga suurtegija või alustav start-up. Kuldreegel on see, et mida suurem ja kaugem riik, seda olulisemaks muutub riigi toetav õlg õigete kontaktidega reaalsete suhete saavutamiseks.“
Maailma parimaid kõlareid tootva Esteloni jaoks kujunes ärikontaktide loomisel Aasias kõrge riigiesindaja abi hädavajalikuks, sest ministri soovitus või saatkonna kutse aitas avada uksed, mis muidu võinuks jääda pikemaks ajaks suletuks. Külastamine ja vahetu kohtumine on paljudes Aasia kultuurides oluline, selle mittetegemine aga solvav.
Cleveroni jaoks osutusid äridelegatsiooni visiidid Ameerika Ühendriikidesse kasulikuks mitmes aspektis, võimaldades tuua täiendava tähelepanu uue toote lansseerimisele, aga teenida välja ka USA toonase kaubandusministri tunnustuse.
Näiteks võimaldasid ärivisiidid võimaldasid laiendada suhtevõrgustikku, mis on paljuski isiklikel suhetel baseeruval USA ärimaastikul oluline. Ühtlasi on see tõestus ettevõtte usaldusväärsusest, kinnitades nii olemasolevatele kui ka potentsiaalsetele klientidele, et tegu on kindla partneriga.
Välisvisiitidel osalemise soovi saavad portaali kaudu esitada kõik Eestis registreeritud ja Eesti osalusega ettevõtted.
Keskkond visiidid.ee koondab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, välisministeeriumi, riigikantselei, presidendi kantselei, maaeluministeeriumi, kultuuriministeeriumi, kaubandus-tööstuskoja ja EASi korraldatavad visiidid.
Põhjalikumalt saab Eesti ettevõtete ärivisiitide abil sündinud edulugudega tutvuda aadressil https://visiidid.ee/uudised/.
Veebikeskkond www.visiidid.ee on valminud EASi teostusel Eesti äridiplomaatia strateegia raames.