Vaata peasisu

Eesti ettevõtete tippude sekka jõudmine innustas meie meeskonda

EASi ja KredExi ühendasutus
21. juuni 2023
5 min

Eelmisel aastal ettevõtluse auhinna nominentide hulka jõudnud pereettevõte Nurme Looduskosmeetika ja innovaator Dynomax kinnitavad ühest suust – konkursil osalemine panustas ettevõtte turundamisse, tööandja brändingusse ning tõstis rahvusvahelist mainet. Kusjuures tänavu on otsustanud mõlemad uuesti kandideerida.

Kuni 2. juulini saab taas kandideerida EASi ja KredExi ühendasutuse ning Eesti Tööandjate Keskliidu konkursile „Ettevõtluse auhind,” kus tunnustatakse silmapaistvaid, leidlikke ja nutikaid Eesti ettevõtteid. Oma kandideerimiskogemust jagasid mullu pereettevõtete kategoorias nomineeritud Nurme Looduskosmeetika ja innovaatorite kategoorias nomineeritud Dynomax.

Perefirmade toetamine soojendab südant

Nurme Looduskosmeetika kaasasutaja ja peretütar Marit Tiits ütles, et idee ettevõtluskonkursil kandideerida tekkis tänu õigele kategooriale. Nurme sobiks oma tegevuste poolest nii eksportööri kui ka kestlike ettevõtete sekka, kuid kandideerimine pereettevõtete kategoorias on neile endile kõige tähenduslikum. „Oleme perena teinud nii palju tööd ja andnud ettevõtte arengusse väga suure panuse. Kusjuures eelmisel aastal töötas meil Nurmes kaks põlvkonda, tänavu juba kolm. Tahtsime anda oma panuse pereettevõtete senisest suuremasse väärtustamisse, sest need ettevõtted väärivad tunnustust,” sõnas ta.

Foto: Nurme Looduskosmeetikale oli mullune konkurss esimene.

Mullune konkurss ei olnud Nurme Looduskosmeetika jaoks esimene kord “Ettevõtluse auhindadel” kandideerida. Esimesel korral jõuti kümne parima perefirma sekka ning mullu lausa esikolmikusse. Ka tänavu on neil plaanis kandideerida, sest aastaga on palju ära tehtud. Ettevõte on täielikult kolinud Tapa tootmishoonesse, kus on lisaks ka ladu ja kontor. Suurt rõhku pannakse tootmise optimeerimisele ja seadmete soetamisele. Näiteks hiljuti võeti kasutusele uus villimisliin, mis võimaldab kümnekordistada vedelate kosmeetikatoodete mahtu.

„Soovitame kindlasti ka teistel konkursil osaleda. Nominendiks osutumine aitas meid palju turunduslikult – artiklid, meedia tähelepanu, teleklipid. Kõige olulisem oli aga konkursi mõju Nurme kui tööandja brändile. Praegusel tööturul on väga oluline olla töötajate jaoks atraktiivne. Kõik inimesed, kes on ise meie poole pöördunud sooviga tööle tulla, on meiega ka pikalt jäänud,” ütles ta.

Majanduslikult raskel ajal hoiab pere kokku

Nurme Looduskosmeetika sai alguse koduköögis sõpradele ja sugulastele jõulukingiks mõeldud tükiseepe valmistades. Oli eelmine suurem majanduskriis ja pereema Luule oli värskelt kaotanud töö. Ka praegusel keerulisel ajal on Marit Tiitsi sõnul hea hetk ettevõtlusega tasa ja targu alustamiseks. „Toona mõtlesime, et kosmeetikatooteid on inimestel ikka vaja ja juba algusest peale olid meie toodetel tarbijad olemas. Majanduslangust pole vaja karta!” ütles ta.

Koroonakriisist ja sõjast tulenevat ebakindlust kasutas Nurme ettevõtte sisemiseks arenguks. „Mõtlesime, et uute toodete turule toomiseks pole õige aeg, selle asemel tegelesime protsesside arendamise ja optimeerimisega. Oleme teinud kasvustrateegia, läbinud EASi digitaliseerimise meistriklassi, arendanud personali ja kaasanud ettevõttesse mentoreid. Lisaks otsisime endale turunduseks hea partneri,” lisas Tiits.

Pereettevõtete eelis ja suur võlu on tema sõnul üksteisele toetumine rasketel hetkedel. „Ükskõik, mis maailmas ka ei toimuks, siis pole pereettevõttes sellist suhtumist, et see on sinu, mitte minu töö. Me oleme kõik ühes paadis ja pakume teineteisele tuge. Ei ole küsimust, kas mulle selle eest makstakse või kas see on minu tööülesanne – perena teeme alati rohkem, kui meilt oodatakse,” rääkis Tiits.

Elektrimootoriga kliimamuutuste vastu

Eelmisel aastal innovaatori kategoorias nomineeritud Dynomax tegeleb auto mootori seadistamiseks või võimsuse mõõtmiseks mõeldud dünopinkide ja tarkvara arendamise, tootmise ja müügiga. Ka sel aastal on otsustatud konkursil uuesti kandideerida, sest käsil on innovaatiliste elektrimootorite arendamine.

Võrreldes aastataguse ajaga on ettevõttel läinud edukalt. „Oleme jätkuvalt teinud suuri investeeringuid teadus- ja arendustöösse ning tootmisesse, et luua efektiivne ja kõrgtehnoloogiline, kerge kaaluga ja suure võimsusega radiaal-aksiaal flux-elektrimootor, mis põhineb uuenduslikel tehnilistel lahendustel,” ütles ettevõtte rahvusvahelise suuna müügijuht Linda Anstal. Selleks tehakse koostööd Soome teadlaste ja inseneride ning Rootsi metalliettevõttega, kes toodab uue generatsiooni innovaatilisi komposiitmaterjale.

Foto: Automobillid Dynomaxi dünopinkidel.

Tänu kliimamuutuste vastasele võitlusele on nõudlus selliste keskkonnasõbralike mootorite järele kasvuteel kogu maailmas, aga eriti Euroopa Liidus, kus 2030. aastal lõpetatakse sisepõlemismootorite tootmine. „Antud sektor on väga aktuaalne, mistõttu näeme, et 5–10 aasta pärast võiks meie potentsiaal ulatuda kümnetesse, kui mitte sadadesse miljonitesse eurodesse,” sõnas Anstal.  Ta lisas, et tulevikus võime näha ühistranspordisektoris bussiparke, mille sisepõlemismootor on asendatud elektrimootriga, või taevas lendamas elektrimootoriga droone. Lisaks elektrimootori arendusele plaanitakse komposiitmaterjalide laiemat kasutuselevõttu ja sellest valmistatud osade tootmist sõidukite sektoris.

Konkurss tõstab rahvusvahelist mainet

Ettevõtluskonkursil soovitab Anstal kandideerida ka teistel. Tegemist on siiski kõige suurema ja mainekama tunnustusega Eesti ettevõtetele. „Nominentide hulka jõudmine tõstis kindlasti meie rahvusvahelist mainet ja tõi meie tegemisi meediapilti. Rahalist kasu on raske hinnata, aga teadmine, et meid valiti Eesti ettevõtete tippude sekka innustas väga meie meeskonda. Soovitame kindlasti ka teistel proovida!” ütles ta.

Aasta innovaator on tiitel, mille poole tasub püüelda. „Oleme väga uhked, et oleme Eesti ettevõte ja saame olla osa meie eduloost, näiteks osaledes Dubai Expol. Oleme sarnaselt Eesti riigile väikesed, aga nutikad,” ütles Anstal. Tema sõnul on Eestis väga hea ja mugav innovatsiooni teha juba meie asukoha pärast, mis annab ettevõtetele ligipääsu maailma tipptehnoloogiale. „Väiksus võib seejuures olla eeliseks konkurentide ehk suurte Saksa ja Jaapani autotootjate ees – me oleme paindlikud ja teame oma nišši,” lisas ta.

Tänavuse konkursi kohta leiad lähemat infot siit > Ettevõtluse auhind 2023 info ja kandideerimine.

Jaga postitust

Tagasi üles