EASil on alates jaanuarist ekspordinõunik Lõuna-Koreas
EASi Aasia keskusega on liitunud uus ekspordinõunik – Lõuna-Koreas aitab Eesti ettevõtetel kasulikku turuinfot leida ning õigeid partnereid tuvastada kogenud rahvusvahelise kaubanduse ekspert Soonhee Bae.
Varem on Soonhee töötanud maailma suurimas puuviljafirmas Dole Food Inc ning Jordaania saatkonna heaks Soulis. Tänu Soonhee pingutustele kasvas Jordaania eksport Lõuna-Koreasse viimase kümne aastaga enam kui 150 protsenti. Eesti ettevõtjatele pakub Soonhee laia teenustepaletti, alates partneriotsingust kuni turule sisenemise nõustamiseni. Käesolevas artiklis jagab Soonhee mõningaid tähelepanekuid, mis aitavad paremini mõista selle hiiglasliku turu võimalusi ning omapärasid. Kindlasti tasub tähelepanu pöörata artikli lõpus toodud ülevaatele Lõuna-Koreas alanud aastal toimuvatest olulisematest messidest ja erialaüritustest.
Foto: Soonhee Bae, EASi välisesindaja Lõuna-Koreas
Maailma suuruselt kaheksas kaubandusriik
Lõuna-Korea väliskaubandusmaht jõudis möödunud aastal rekordilise 1,26 triljoni dollarini, millega kerkis see Aasia riik maailma kaheksandaks suurimaks kaubandusriigiks. Euroopa Liidu ja Lõuna-Korea vahelisi kaubandussuhteid reguleerib 2011. aastast tingimuslikult kehtiv ning 2015. aastal ratifitseeritud vabakaubandusleping, tänu millele on Lõuna-Korea kõrvaldanud tollitariifid Euroopa Liidust pärinevatele tööstuslikele ja põllumajanduslikele kaupadele. Eesti eksport Lõuna-Koreasse ulatus ülemöödunud aastal 91,8 miljoni dollarini, olles viimase kümne aasta jooksul kasvanud 86 protsenti. Eesti peamised eksporditooted Korea suunal on puit ja puidutooted, nisu ja meslin, elektrilised seadmed, mehhaanilised masinad ning külmutatud kala.
Lõuna-Korea impordib 85 protsenti siseturul kasutatavatest puidutoodetest ning koguni 97 protsenti vajaminevast nisust, sest põllumajandusliku tootmise võimalused on Lõuna-Koreas väga piiratud ning kogu toidu- ja joogiturg sõltub suurel määral impordist. 2020. aastal olid peamisteks toidu- ja joogitoodeteks impordi edetabeli tipus veinid ja töödeldud puuviljad.
Põhjamaisus müüb ka Koreas
Lõuna-Koreas levib tänu esile kerkinud nn. „MZ-põlvkonnale“ (millenniumi- ja Z-põlvkondade koondnimetus) ja sotsiaalmeedia pealetungile individuaalsetel eelistustel põhinev tarbimine, mille üheks eesmärgiks on ka teistele demonstreerida oma isiklikku maitset läbi sotsiaalmeediakanalite.
Põhjamaine tundlikkus ning sealne disain koos trendika ja tervisliku eluviisiga on muutunud Lõuna-Koreas populaarseteks märksõnadeks. Eestit teatakse Lõuna-Koreas müstilise ja puhta maana, mis seostub eelkõige põhjamaisusega – nii võiksid suurt ekspordipotentsiaali Lõuna-Korea turul omada eeskätt just väärindatud puidust tehtud tooteid loovad Eesti ettevõtted ja põllumajanduse ning toidu- ja joogitootmisega tegelevad ettevõtted.
Turule sisenemisel võib sobivaks valdkonnaks osutuda ka e-kaubandus, sest Lõuna-Korea on tehnoloogiliselt väga arenenud tarbimisühiskond. Ülemöödunud aastal hinnati Lõuna-Koread maailma viiendaks suurimaks e-kaubanduse turuks, mille mobiilsete ostude maht on kasvamas kõige kiiremini. 2020. aastal ulatus online-müük Lõuna-Koreas 144,7 miljardi dollarini. Seega tasuks e-kaubanduse vallas otsida koostööd kohalike hiiglastega nagu Coupang (Korea versioon Amazonist), E-mart ning Market Kurley.
Kultuurilised erinevused väärivad tähelepanu
Aasia ühele võtmeturule sisenemine eeldab tugevat suhete loomise strateegiat ja tõsist pühendumist turuga kontakti hoidmisele. Edu saavutamiseks on kohapealne esindatus vältimatult vajalik, sest näiteks kohaliku agendi või distribuutori määramine võib aidata ületada keele- ja kultuuribarjääre. Kuigi paljude lõunakorealaste jaoks on inglise keeles suhtlemine tavapärane, ei pruugi kõik partnerid osata keelt äri tegemiseks vajalikul tasemel, eriti vanema põlvkonna seas. Lõuna-Korea inimeste ellusuhtumist ning ka ärikultuuri on sügavalt mõjutanud konfutsianistlik väärtusruum, mis võib tekitada arusaamatusi Läänest pärit partneritega. Konfutsianistlikeks väärtusteks loetakse austust võimukandjate ja kollektiivi suhtes, vooruslikku käitumist, pühendumist õppimisele ja töötamisele ning pingutusi suhete loomise nimel.
Ülevaade Lõuna-Korea aasta olulisematest messidest ja erialaüritustest
Alanud aastal toimub Lõuna-Koreas ridamisi olulisi messe, mis võiksid pakkuda huvi ka Eesti ettevõtetele. Nende seas on näiteks:
- Seoul Living Design Fair 2022, mis toimub 23.-27. veebruarini COEX messikeskuses Soulis.
Seoul Living Design Fair on Lõuna-Korea parim sisekujundusele ja elustiilile pühendatud mess, kus osaleb lugematul arvul kodumaiseid ja rahvusvahelisi kaubamärke. Alates 1994. aastast korraldatud mess meelitab igal aastal enam kui 280 tuhat külastajat ning seal tutvustavad oma tooteid Korea tarbijatele paljud nimekad kaubamärgid Taanist, Soomest, Saksamaalt, Rootsist, Itaaliast, Prantsusmaalt ja ka Islandilt. Mess oleks suurepärane esitluskoht Eesti mööblitootjatele, väärindatud puidust tehtud toodete ning disainitoodete müüjatele, sõlmimaks esmaseid suhteid kohalike importijate ja hulgimüüjatega, rääkimata toodete tutvustamisest kohalikele tarbijatele. - Café Show Seoul 2022, mis toimub 23.-26. novembrini COEX messikeskuses Soulis
Seoul Cafe Show on aastast 2002 korraldatav erialaüritus kohvi, tee, pagaritoodete ja maiustuste tootjatele kohvikukultuuri ja -tööstuse edendamiseks. Seda peetakse Aasia suurimaks kohvi- ja toidu- ning joogikultuuri festivaliks, mida külastab igal aastal üle 160 tuhande külastaja 80 riigist ning kus osaleb ligi 600 ettevõtet vähemalt 40 riigist. Korraldaja poolt on ette nähtud ka eraldi B2B kohtumiste formaat, mille raames saavad messil osalejad tutvuda kohalike importijate ja hulgimüüjatega. - Busan International Seafood & Fisheries EXPO 2022 (BISFE 2022), mis toimub novembris BEXPO messikeskuses Busanis.
BISFE on üks kolmest peamisest mereandidele ja kalandusele pühendatud erialamessidest Aasias ning suurim omataoline Lõuna-Koreas. Alates 2008. aastast korraldataval messil osaleb tavaliselt üle 400 osaleja 20 riigist, pakkudes suurepäraseid B2B võimalusi välismaiste tootjate ja kohalike importijate vahel suhete loomiseks. Messil on esindatud kogu valdkonna tehnikat, innovatsiooni ja lisavarustust pakkuvate ettevõtete ulatus ning see oleks heaks võimaluseks Eesti külmutatud kalatoodete eksportijatele. - Seoul International Wines & Spirits EXPO 2022 (SIWS 2022), mis toimub 30. juunist 2. juulini.
SIWS on viimased 19 aastat olnud Lõuna-Korea ainus veinidele ja teistele alkohoolsetele jookidele pühendatud mess, mida külastab igal aastal rohkem kui 10 tuhat ostujuhti ja 30 tuhat külastajat. Messile on oodatud Eesti alkoholitootjad, kes soovivad tutvustada oma tooteid kohalikele tarbijatele ning sõlmida suhteid Lõuna-Korea distribuutoritega.Lisainfo saamiseks nii nende messide kui ka Lõuna-Korea ärivõimaluste kohta laiemalt võtke palun ühendust Soonhee Baega, EASi välisesindajaga Lõuna-Koreas.
Soonhee Bae
Ekspordinõunik Lõuna-Koreas
E-post: [email protected]