Digitaliseerimise meistriklassi esimese lennu kogemus
Enne kui minna Teslat valima, tuleb õppida autoga sõitma
Juunis jõudis lõpuürituseni esimene EASi digitaliseerimise meistriklassi lend 18 Eesti tootmisettevõttega pardal. Kolmekuulise programmi käigus koostasid osalejad tippkoolitajate ja personaalse mentori abiga oma kõige kriitilisema tööprotsessi digitaliseerimise plaani, mis on suunanäitajaks tervikliku digistrateegia elluviimisel.
Meistriklassi publiku lemmikuks valiti Balsnack ja peaauhinna 10 000€ võitis Interconnect Product Assembly.
Ehkki osalejate seas oli erineva tegevusvaldkonna, suuruse ja digivõimekusega ettevõtteid, on programmist kaasa võetud õppetunnid võrdlemisi sarnased.
Vabanenud ressursi suunamine ettevõtte kasvuks
Puit- ja puitalumiiniumakende valmistaja Lasita Aken sai tõuke digitaliseerimise meistriklassiga liitumiseks ettevõtte kiirest kasvust. Nelja aastaga käibe kahekordistanud ettevõtte tegevjuhi Karl-Martin Rammo sõnul mõisteti, et olemasolevate lahendustega enam kiiremini ja kaugemale purjetada ei ole võimalik. “Meil oli selg vastu seina,” tõdes Rammo.
Programmi käigus koostatud teekaart aitas mõista, kuidas digilahenduste abil tööprotsesse efektiivsemaks muuta ning saadav ressursisääst kasvuks suunata. Meistriklassi järel on Lasita Aken võtnud eesmärgiks vähendada andmete sisestamisele kuluvat aega töötaja kohta kümnelt tunnilt kaheni ning vabanenud ajaressursi abil suurendada tootmismahtu 20% võrra.
Digitaliseerimine pole pelgalt optimeerimise küsimus, vaid põhimõtteline otsus
Vajaduste ja protsesside kaardistamisel aitas kolmanda osapoole kaasamine mentori näol osalejatel märgata pudelikaelasid, mida eelnevalt ei olnud teadvustatud. Kodumaise looduskosmeetika tootja Nurme tegevjuhi Marit Tiitsi sõnul liitusid nad meistriklassiga teadmises, et analüüsima hakatakse kuut protsessi. Programmi lõpuks on läbi töötatud juba 54 tööprotsessi, umbes teine samapalju seisab veel ees.
Nurme esialgne plaan sõnastada meistriklassi lõpuks laohalduse digitaliseerimise tarkvara hankimiseks lähteülesanne sai pööratud pea peale. Samas ei pannud oodatust suurem töömaht digitaliseerimisele käega lööma, vaid andis hoopis indu juurde. “Kui juba tegemiseks läheb, võtame kõik ette,” sõnas Maris Tiits. “Kolmekuuline programm õpetas, et enne kui minna Teslat valima, tuleb tegelikult õppida autoga sõitma,” annab Nurme tegevjuht oma kogemuse põhjal soovituse teistele digitaliseerimisega algust tegevatele ettevõtjatele.
Edulugu saab alguse mõtteviisi muutusest
Eesti ainsat kartulikrõpsu tootjat Balsnacki ajendas digitaliseerimise meistriklassiga liituma asjaolu, et aja jooksul kasvas ettevõtte enda poolt juurutatud lahenduste ja partnerite poolt nõutud süsteemide IT-pilv liiga suureks. Ettevõttes on kasutusel üle 70 erineva lahenduse – see on peaaegu sama palju kui ettevõttes töötajaid.
Balsnacki arendusjuhi Reigo Rusingu sõnul muutis digitaliseerimise meistriklassis osalemine nende mõtteviisi täielikult. “Saime aru, et meie teadmised erinevate tarkvaralahenduste tegelikust võimekusest olid pehmelt öeldes olematud,” märkis Rusing. Ta lisas, et tehnoloogia on vaid üks komponent ettevõtte eduvalemis. Balsnacki arendusjuhi programmijärgne plaan on pühenduda ühel päeval nädalas täielikult digitaliseerimisega seonduvale, sealhulgas töötajate koolitamisele ja nende rolli selgitamisele ettevõtte protsesside digitaliseerimisel.
EASi digitaliseerimise meistriklass on terviklik programm, mis koosneb avapäevast, töötubadest, mentori ja ettevõtte koostööst, ettevõtete individuaalsest tööst ning järelüritusest. Programmis saavad meeskonnad (2-3 liiget) lisaks lühikoolitustele tegeleda oma ettevõttest lähtuvate kaasuste lahendamisega ehk teooria on kombineeritud praktikaga. Programmi edukaimaks hinnatud ettevõte võidab 10 000-eurose auhinna oma tegevusplaani elluviimiseks.
Kandideerimine digitaliseerimise meistriklassi on avatud 4. oktoobrini. Loe programmi kohta lisaks EASi veebist ja pane oma ettevõte kirja!