7 nõuannet, kuidas messil osalemisest maksimum võtta

Rahvusvahelistel ärimessidel osalemisel on suur kasutegur ekspordist huvitatud ettevõtetele. Kui Eesti ärikeskkond on elektrooniliseks suhtluseks keskmisest enam avatud, siis mujal maailmas võivad kombed olla teistsugused. Sageli võetakse e-kiri lugemiseks lahti ainult siis, kui saatja on ka nägupidi tuttav ja tõestanud enda tõsiseltvõetavust. Parima võimaluse selle saavutamiseks annab just messidel osalemine. EASi messitiim annab seitse nõuannet, kuidas messist maksimumi võtta.
1. Põhjalik ettevalmistus on edu alus
Pane paika plaan tegevuste osas enne messi, messi ajal ja pärast messi. Edukatel ettevõtetel on juba enne messi kohtumised kokkulepitud, messi ajal kutseid saata on juba hilja. Mõned ettevõtted alustavad messi eel ka toetavate sihitud digiturunduskampaaniatega, et jõuda külastajate alateadvusesse juba enne messi. Nii on kohapeal tähelepanu võitmine märksa lihtsam.
2. Pane partneriga seljad kokku
Ühisstend on hea näide, kuidas üks pluss üks on rohkem kui kaks. Koos saab luua tugevama ja terviklikuma kuvandi vastavast ärisektorist ning see annab partneritele signaali, et ettevõtet saab usaldada.
EAS on aastaid vaeva näinud, et Eesti ühisstendid tutvustaks meid parimast küljest, oleksid kaasaegsed, esteetilised ja funktsionaalsed. Üksiku tulijana peab ettevõte oluliselt rohkem investeerima või leppima nurgataguse boksiga. Lisaks paremale positsioonile on siin oluline võit ka kulude kokkuhoius.
3. Kasuta riigi tuge
Eriti just kaugematel turgudel mõjub riigi ametlik kohalolu garantiina ning avab meie ettevõtjatele uksi.
4. Aktiivne ootamine ei too tulemusi
Silmapaistev stend on kõigest tugev vundament, raske müügitöö tuleb ettevõtetel ikka ise teha. Elu on näidanud, et eestlaslikult tagasihoidlik „aktiivne ootamine“ ei ole tihedas messisaginas kõige efektiivsem strateegia. Tuleb olla aktiivne ja hästi ettevalmistunud. Selleks pakub EAS ühisstendil osalejatele nii messikoolitust kui ka müügikõne treeningut.
5. Võta aega ka ringivaatamiseks
Mess ei ole ainult müümise ja tutvustamise koht, oluline on ka oma tootele ja teenusele tagasisidet koguda ning uurida klientide vajadusi. Lisaks saab messil osaledes end kursis hoida ka valdkonna trendidega, see on alati heaks sisendiks ka toote- ja äriarenduse osas.
6. Varu aega jätkutegevusteks.
Tavaliselt kipub nii olema, et töötaja on mitu päeva messil ära ja naastes on igapäeva tööd kuhjunud ja messil loodud väärtuslike kontaktidega tegelemine viibib. Väga paljudes kultuurides eeldatakse aga viivitamatut vastust või ühenduse võtmist ning selle lahendamiseks tuleb eraldi ressurssi planeerida. Ettevõtete sõnul on nad mõnestki võimalusest viivituse tõttu ilma jäänud.
7. Ole järjepidev ja süstemaatiline
Messid on vaid üks osa eksporditegevustest. Uuele turule murdmine eeldab pikaajalist süsteemset panust. Selleks tuleb õppida tundma turgu, klienti ja müügikanaleid ning võita usaldus. Partnerid tahavad näha pühendumist ja pikaajalist kohalolu.
Raudreegel on, et ühekordsed visiidid ja messid on pigem loterii ja ressursi raiskamine. Parimaid tulemusi toob süsteemne ja järjekindel töö.